Fórum témák
» Több friss téma |
Csövezve van, nem MM falvezeték. Az ablakok és ajtók cseréje történik. Pont az ajtó felett fut a cső, csak azért gondoltam a dugalj beépítését. Tudom, hogy az alu nem valami jó, ezért is érdeklődőm tőletek megoldható -e.
![]()
Ebben az esetben, szerintem jó lesz, ahogyan elgondoltad.
Ámbár, ha még elfér a csőben az a pár vezeték, akkor nem "nyiszálnám" meg vezetéket, hanem elmennék odáig, ahol úgyis kötve van és ott "wagóznék".
Az a része nem kérdés, hogy teszel dobozt, stb. "Gipszelési" gyakorlatnak pont jó. Új építésnél úgyis ritkán kell vágás nélkül új dobozt betenni ![]()
Épp most voltam a boltban, nincs jelenleg alumínium pasztájuk.
![]()
A következő ötlet jutott az eszembe.
![]() A soron következő kötés a képen látható cső toldásától nem túl messze van kb. 1,3 m -re. Én arra gondoltam, hogy a toldóstól a dobozig kicserélném a védőcsövet is. Egy kicsivel több munka lenne, de szerintem megérné és tényleg nem kellene külön kötés. Van egy elég csúnya törés a jelenlegi védőcsőben, ott nem hiszem ,hogy bele tudnám húzni a vezetékeket. Ezért a biztonság kedvért lenne még egy két kérdésem. Az nem lenne baj hogyha 6 db vezeték is lenne egy csőben? Illetve a boltban sorkapcsot ajánlottak, az ugye nem a legjobb lenne?
Nagy munka lenne a meglevő doboztól, ahol a meglévő kötéshez tervezed hozzákötni ezt a leágazást, egy külön csővel visszajönni? Az lenne a szabályos...
Magában 6 vezeték az lehet egy csőben, csak kérdés, milyen cső és milyen vezeték. ![]() ![]()
Nem lenne nagy munka. Szívesen megcsinálom.
![]() Majd ha egyszer "papíros" villanyszerelő leszek, akkor megcsinálom és felújítottam az egész ház villamos hálózatát. ![]() Ekkor ugye ki kellene venni a már meglévő dobozt is a helyéről? Vagy csak elég a szélét kivágni és beleengedni az új csövet. A meglévő doboz MÜDS 80 -as. Még vannak gyakorlati hiányosságaim. ![]()
Szia! A legjobb lenne egy teljes felújítás. A régi hornyok helyét kicsi meg kellene csak bővíteni. Miért? Mert a villanyszerelés felújításban nem a cső, a vezetékek stb kerül sokba, hanem a vakolat leverése és később a helyreállítási munkák. Akkor kialakíthatnál egy jó kis főelosztót, ahonnan szelektíven vihetnéd az áramkörök felé az irányvezetékeket. Akkor ha netán később javítani kell valamit, elég csak a hozzá tartozó kismegszakítót lenyomni, nem kell áramszünetet csinálni az egész házban. Ilyenkor érdemes egy 20-25 évet előre gondolkodni. Villany, TV, Számítógép, riasztó... stb. Hidd el - ha jól csinálod - megéri.
Csak apró tanács. Érdemesebb valamilyen csavaros 100x100-as dobozt használni inkább a MüDS 80 helyett. Például gipszkarton dobozt. Vagy padlóban symalen cső és mindent az elosztóba húzni direkt. Engem lehülyéztek sokan, mert a főelosztómnál 1m szélességben és 3 réteg vastagságban jönnek össze a csövek. De soha az életben nem kell kötődobozzal bajlódnom, nem kell festéket levernem. Csak végponttal foglalkozni - rombolás nélkül. Már régen kifizetődött. Egy felújítás nálam maximum annyi, hogy a csőbe más vezeték kerül. Symalen és MÜVII 16-os cső van mindenhol. A falon fényképezőgép dobozok a kapcsolóknál, Klaus mély dobozok a dugaljaknál. Nincs kötéshiba.
Igazad van, egy teljes felújítás tényleg kellene. Ez a konnektor csak egy helyzet adta ötlet volt részemről, de ha baj lehet belőle, akkor inkább marad a hosszabbítós megoldás.
![]()
Neee máárrr, addig variáltak itt mindenféle megoldással egy oldalon keresztül, míg csak lebeszéltek. Most kell megcsinálni, ha kell oda dugalj akkor tegyél be egy kötődobozt, aztán wagózd meg és irány a konnektor. Én biztos nem sz.rakodnék hosszabbítóval, később bánni fogod.
Szüleimnél meg lett már annó kb 2 éve beszélve, hogy újra kell majd az egész lakást húzni a régi alu vezetékek miatt. Megállapodtunk, hogy mindig amikor jön egy szoba rendbetétele, festés meg ilyenek, ez is el lesz intézve. Azt most jött el az egyik szoba rendbetétele, fogtam a falhoronymarót, dobozfúrót, azt saját elosztás szerint meg lett csinálva, újrahúzva. Nem nagy meló, főleg ha le van verve a vakolat és ilyenek. Előre kell gondolkodni, mert aztán beüt valami, és lehet nézni a szép új falat, és nekiesni vésővel bontani... Ahol meg csövezve van rendes csővel, ott meg aztán bontani se kell.
Szerintem a legkönnyebben kivitelezhető, ha elmész a dobozig, megfúrod az oldalát, be az új cső. és ráköt a régire vezetékekre . Eléggé kérdéses hogyan, mert régen az alu vezetéket vagy 5-8 cm hosszan összesodorták, ehhez kötni macerás. Görbe drótot nem praktikus a wagóba belekötni úgyis kijön, a sorkapocs felejtős a hely meg minden egyéb miatt . Ha a csövet elvágod, új dobozt építesz be, ott azzal a problémával szembesülsz, hogy a vezeték rövid a kötéshez, valahonnan húzni kell hozzá.
Legpraktikusabb volna, a doboztól elmenő összes vezetéket cserélni, így egy helyiség letudva a későbbi felújításból, és a kötések is leegyszerűsödnek. ( vagy alu vezetéket keresel hozzá, ha a régi kötéseknél túl rövid a kábel, és nem lehet újra blankolni .) A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
Igen, arra már én is gondoltam ,hogy nem lesz elég a vezeték a kötéshez.
Azért ha, egy 100x100-as dobozt beteszel a régi csőhöz, akkor marad oldalanként 50-50 mm vezetéked. És ha sorkapoccsal (csoki) szereled, akkor biztos elég a vezeték hossz.
Szia! Ha jól csinálod meg a kötést ezzel a gyorscsatlakozóval, esetleg duplán alkalmazod szálanként, akkor talán már el is fér abban dobozban. Az előírt áramerősséget mindenkor figyelembe kell venni ami az alkatrészen fel van tüntetve!
![]()
Sehogy, ezt merev vezetékre nem lehet használni, sodrottra is csak kis áramra és feszültségre, villanyszerelésben pedig egyenesen tűzveszélyes. Nem véletlen nem használják már.
Egyetértek. Kár, hogy a mostani házunkat nem Te csináltad. Most már két éve vakarom a fejem hogyan kellene a hálózatot felújítanom, úgy, hogy ne kelljen az egész házat szétvernem...
![]() (helységenként szerettem volna először, de rá kellett döbbennem, hogy a világítás a padlásról jön , a konnektor a másik szobából egy másik hálózatról, behúzott alu vezetékek csőben és mmfal vezeték keveredik random a szobákban ![]() On. Más. Most találtam két vezetéket (fekete, kék) a falban, ami látszólag sehová nem megy. Néztem doboz nincs a környéken se a fekete se a kék nincs fémes kapcsolatban se az L se N se a PE-vel... Van vezeték keresőm de az csak olyan 3 cm-ig érzékel ez meg mélyebben van, hogy szoktátok ilyenkor megkeresni? (Rángatásra nem reagál, egy kicsit hallatszik még a falban a kaparászás de ennyi..) Köszi
Igazad van, hogy ezt csak sodrottra lehetne inkább alkalmazni mint a nagyobb változat-ot és most hogy jobban belegondolok, talán el is vágná az alu vezetéket ha lezáródna a kötés.
![]() Idézet: „(helységenként szerettem volna először, de rá kellett döbbennem, hogy a világítás a padlásról jön , a konnektor a másik szobából egy másik hálózatról, behúzott alu vezetékek csőben és mmfal vezeték keveredik random a szobákban ... Nagyon kutya..)” Nálam pont így volt. Fűszerezve azzal, hogy az épület toldásakor sem rakták rendbe a villanyhálózatot, hanem "egy fallal arrébb rakták" a villanyóra szekrényt, és onnan vezették vissza az áramot, mindenféle színű és mindenfajta anyagú vezetékkel. De egyszer véget kell ennek vetni! Nálam évek óta "kóc" van a padláson, mióta elkezdtem helyiségenként a cserét. Most fogom befejezni az utolsó helyiségként az előszobát lakáselosztóval, és akkor a padláson lévő "kócot" lehet véglegesíteni, és megszüntetni. Még egy dolog marad hátra, hogy a mérőhelyet is át kell majd tenni, de azt már ettől függetlenül, valamikor később, bármikor lehet.
Lenne pár kérdésem az IP68 cuccokról. Szóval ha a kertbe kivezetek egy lámpát és mondjuk esik a hó, vagy áll a víz, akkor ezek az IP68-as cuccok tényleg működnek?
(Link) Érdekelne, hogy mire kell figyelni, amikor kültéri cuccokat kötök be.
2,5-ös alu vezetékeket (3db) kell összekössek 2,5-ös rézvezetékekkel (2db). Hogyan csináljam, hogy elférjen a dobozban is. (fázis, nulla, védőföld 5x)
Tudod, ha az ember pár évtizedet eltölt a villamosiparban - akkor rájön, mi az igazán olcsó, vagy az igazán drága. Más után dolgozni, Olcsó erdélyi villanyszerelővel dolgoztatni - a legdrágább.Láttam már pár leégett házat utánuk. Nem maga a villanyszerelés és a felújíítás a sok pénz, hanem a helyreállítási költségek. Ha szakember csinálja - akkor ez a lehető legolcsóbb. Csodák nincsenek - bármennyire is szeret hinni benne a megrendelő. Vettünk ipari környezetbe XBS kapcsolókat, aminél olcsóbbal még az Aliexpressen sem találkoztam. A szépséghibája az volt, hogy pusztán érintésre - a kezemben elemeire hullott. Gondold ezt bele egy működő elosztószekrénybe, amin pár Amper is átcsordogál! Vezetéket keresni? Pedig a rángatás kopogás és a tapasztalat segít a legtöbbet. Szerelési magasságok és struktúra ismeret. Ezen felül marad még a kiskalapácsos - rombolós megoldás. Egyik kezedben a vezeték kb 45 fokban a falhoz képest húzod és a tövére mérsz kis ütéseket. Szép apránként tárul fel a nyomvonal jó sok por és vakolathullás kíséretében. A legelső dolog persze detektálni, hogy feszültségmentes-e a vezeték? Ha nem - akkor nyilván jön valahonnan. Ha feszmentes - akkor lehet halott is. Sokszor előfordul, hogy az ilyen vezetékek egy jó nagy gipsztömbben végződnek. Ott felejtették.
Az a dolga hogy tömítsen - de olyan kábel is kell hozzá és a kábelnek sértetlennek kell lennie. Van egy kis szivattyúm, aminek tömszelencén keresztül van kivezetve a kábele. Azaz a tömszelence az egyetlen, ami meggátolja, hogy a motorba víz jusson. Évekig nem volt vele gond. Aztán a gumikábel megadta magát a vibrációtól. Volt egy kert ahol esküdtek a villanyszerelők az Alu tömszelencékre - én meg az IP68-as műanyagra. Az Alu-t megette a föld savassága. Azaz föld alá ha teszel bármit- nem csak a víz ellen kell védekezni. A talaj megeszik mindent.Kültérnél tehát nem a víz a gond. Persze ettől még van pár dolog amire figyelni kell: vízorr a kábelen, hogy arra follyon a víz, amerre kell. Hóhatárra is figyelni kell (40cm). Az UV sugárzás is gyilkosabb a víznél és az esőnél.
Ezt megnéztem már, fesz mentes. (Egyébként egy papírral kitömött bevakolt normál dobozban volt... kb kapcsoló magasságban, de érdekes módon nem a szoba világítás kapcsolója, az máshol van.
(Talán nem létező falikarhoz lenne? ) Mindegy, egyelőre nem verem szét a szobát...
Ez mekkora feszültségre van tervezve? 24Vos jelszint vagy 230V energetika nem mindegy, ugyan így a terhelhetősége (Amper) is lényeges.
Szerintem az XBS-nél rémesebb új bolti szerelvénnyel még nem találkoztam. Ipari környezetbe nem való, de háztartásba se.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |