Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hegesztő trafó
Köszi a választ! Nem osztom meg. 1db cséve lesz, az a legszorosabb csatolás.
Ne akard az egy fázist 3 oszlopra tekerni. A legjobb akkor lenne, ha egy oszlopot el tudna hagyni és kettőre tekerné.
Idézet: aztán megnézed az adattábláját és a Bi 15%. „150A, a primer 1mm-es drót,” ![]() Ha saját magának épít az ember, igyekszik tartósabbat készíteni.
Mert annál az elrendezésnél van a primer legalsó sora, meg a szekunder legfelső sora között a legkisebb távolság mi?
![]()
Én semennyire sem akarom, viszont van olyanom (gyári, nem én tekertem) és köszöni nagyon jól van.
Sziasztok.
Az hogy lehet hogy egy Hetra 130as hegesztőben szinte azonos méretű a transzformátor (ha nem nagyobb egy kicsit) mint egy 180A-os Co hegesztőgépben? A 180A-os gépben van pluszban még egy fojtótekercs. A 180A-as gép is magyar gyártótól származik, szóval jónak kellene lennie, de én még is kicsinylem benne a transzformátort.
Arra tippelnék, hogy esetleg más lehet a konstrukció, és az alkalmazás
![]()
A CO2-nél kisebb az ívfeszültség, így magasabb árammal jön ki ugyanaz a teljesítmény.
Ilyen a hegesztőgép belső szerkezeti elrendezése, a transzformátort kicsinylettem benne, meg hogy nincs körbetekerve azzal a fehér szigetelővel mint pl a Hetra. Amúgy a többi részét korrektnek nézem a gépnek, de én csak hegesztek az elektronikához sajnos nem értek. Még azt nem tudom hogy a tolómotor miről kapja a feszültséget, a főtrafóról, vagy a segédtrafóról. Neked mi lenne róla a véleményed?
Elég szellős a szerkezet, a dobozt több, erősebb változathoz is tervezték. Attól még jó lehet. Nézd meg az adatlapon, a maximális hegesztőáram mellett hány % áll!
Ha pl a 300A-os szerkezetet is ebbe a dobozba teszik akkor kell a hely.
35% 180A, 60% 135A, 100% 100A, Erre gondoltál ugye, ezek az adatok alapján szerintem jó. Remélem valós bevizsgált adatok nem csak ilyen "parasztvakítás".
Találkoztam olyan Co hegesztőgéppel, aminek a fő transzformátora ugyan ilyen nagyságú volt (az is hazai gyártmány). Annak a bekapcsolási idejének 25% 175A volt megadva, érdekes.
Viszont a 25%-on megadott gépnek, a segédtrafója csak a fele az előbbi 35%-os fotón lévőnek, lehet hogy ezért gyengébb a bekapcsolási ideje.
A segédtrafó nem számít bele a hegesztőáramba. Sok egyéb dolog is befolyásolja a terhelhetőséget. A képed alapján valószínűsíthető, hogy a motorod a segédtrafóról megy.
A 25%-os gépben csak 1db ventilátor volt, ebben 2db van biztos ennek jobb a hűtése. Ami szokatlan számomra, hogy ebben a gépben a ventilátor fordítva van bekötve, nem szív hanem kintről befelé fújja a levegőt. Ezen a képen a piros-kék a tolómotor vezetéke, ami a hegesztőpanelhez (elektronikához) megy közvetlenül akkor valószínű hogy tényleg a segédtrafóról megy.
Bocsánat, nem a segédtrafója volt a fele akkora 25%-on megadott gépnek, hanem a fojtótekercse, csak elírtam. Helyesbítve, a fotón lévő gépnek dupla akkora a fojtótekercse, mint a 25% bekapcsolási idővel rendelkezőnek. Tehát akkor a fojtó mérete is hozzáadódik a főtrafóhoz, és azért lehet erősebb?
A fojtó fizikai méreteinek semmi köze a főtrafó által leadott teljesítményhez. A fojtó minősége csak a hegesztés minőségét befolyásolja.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2016
Köszönöm a válaszokat, így már legalább körvonalazódik valami a gépem működéséről. Pedig a 25%-os gép fő transzformátora is ilyen nagyságú mint az enyém, még is gyengébb az adattábla alapján. (Mind a két gép réz+alumínium tekercselésű). A gépem főtrafóján van még egy pár plusz sor tekerve, (elég rosszul látszik a fotón, más trafón még nem láttam ilyet) biztosan azért jobb a bekapcsolási ideje mert vastagabb a tekercs. Na meg jobb a hűtés a dupla ventilátor miatt.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2016
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy méretes trafóm amit eddig egy félig vezérelt egyenirányító híddal használtam és felrobbant benne a kondibank, így elkezdtem szétszedni és sajnos a primer kezdete a tövénél kitört. A trafó adattáblája a mellékelt képen látható. Pri.: 220V (2X110), talán 124 menet, 5X1mm-es ALUMINIUM profilhuzal. Sec.: 42V, talán 30 menet, 8X4mm-es ALUMINIUM profilhuzal. 76X85mm a vasmag. 1600VA. Eddig a vasat húztam szét és a két tekercs csévetestét húztam szét. A tekercseket nem bontottam meg. ( ha nem érdemes áttekerni valahogy kivadászom a letört kivezetés végét) A kérdésem az lenne, hogy számítás szempontjából mi a különbség az alu és a réz huzal között. Ha jól tudom az aluminium tekercses nagyobb vasmagot igényel ugyanakkora teljesítménynél. Akkor ebből a vasból mennyivel nagyobb teljesítményt lehetne kihozni, ha rézzel tekerem újra? 5X3mm és 8X3mm-es huzalom van is itthon.
Azért kell az alumíniumhoz nagyobb vasmag, mert vastagabb vezeték kell ugyanakkora teljesítményhez.
Ha engem kérdezel, és meg tudod oldani, akkor "varázsold vissza" a kivezetést...
Egyébként is szerettem volna módosítani a szekunder feszültséget. Akkor akàr az eredeti menetszàmból szàmolva az 5x3mm-es huzalt hasznàlva is módosíthatom?
A kép lemaradt.
Ahogy Gafly írta: tkp. csak az ablaknak kellene nagyobbnak lennie, a vas magkeresztmetszete azonos.
Az 5×3-as primernek való, de azt nem kell módosítani. A szekunderhez kell hozzátekerni a 8×3-asból, hogy emeld a gyújtófeszültséget (könnyebb ívfogás). Arra vigyázz, nehogy túl sok legyen, mert nem esik vissza esetleg eléggé az ívfeszültség. Max. annyit tekerj hozzá, hogy 60 V körül legyen üres-járásban, de készíts megcsapolásokat, hogy beállíthasd a (még épp) elégséges gyújtó, és ívfeszültséget(ami még nem éget). Az összekötést (alu-réz) hosszabb (min. 8×-os keresztmetszetben), csavaros kötéssel csináld, hogy ne ott melegedjen.
Az ívgyujtással eddig sem volt gond, a félig vezérelt egyenirányítóval pedig fokozatmentesen tudtam állítani. Én úgy gondoltam, hogy lecserélném az alut rézr. A feszültség módosítást naggyából 2x30v-ra gondoltam. így naggyából jó lenne MIG/MAG-ra és MMA-ra is. Jelenlegi állapotában is így használtam, de nem volt ideális a felépítése egyik eljáráshoz sem, mivel nincs középkivezetése(MIG/MAG), és a szekunder a primeren helyezkedik el nem pedig mellette(MMA).
Egy trafóval semmiképpen nem tudsz megfelelni a két feladatnak. Az egyik (MMA) eső karakterisztikát kíván, a másik (MIG/MAG) lapos karakterisztikát. Ezzel a trafóval eddig csak a félig vezérelt híd miatt tudtál pálcával hegeszteni. Ha nincs áramkorlátozás, elcsöppennek a pálcáid.
Tanultam elektrotechnikát és jelenleg hegesztőként dolgozok, így tisztában vagyok a két áramforrás közötti különbséggel karakterisztika és felépítés szempontjából is, és azzal is, hogy így se lenne tökéletes. Az öszvér nem ló, de nem is szamár. Eredeti állapotában a 2,5-ös elektróda 3 darabra pergett, mire a negyedét elhegesztettem, ezért kapta a félig vezérelt hidat, és a kialakításához képest így is elég jól ellátta mindkét feladatot. De szerintem OFF. Köszönöm.
Üdv Mindenkine!
Van egy gyári hegesztő trafóm, ami maximum 100A-rel tud hegeszteni. 2-es elektródával szépen tudok ívet gyújtani, és nagyon szépen megy a hegesztés. Ok típusú 2.5-ös elektróda is megy, nehéz az elején ívet gyújtani, de ha sikerül nagyon szépen megy az is. Viszont egy másik típusú 2.5-ös meg ha akármit csinálok, akkor sem akar ívet gyújtani. Gondoltam lehet hogy a feszültség kevés. Üresjáratban 46V-ot mértem. Van egy másik de házilag tekert nagy toroid trafóm, amivel már régebben kísérleteztem, több kW-os és kb 10-15V része szekunderben nagyon vastag, nem is huzal hanem tömör réz csík, bírja, nem nagyon melegedett az eddigi kísérleteimnél. A kérdésem, hogy a gyári trafó szekunderét össze köthetem-e sorba a másik trafó szekunderével fázishelyesen? Így kb 10-15v-al megnövelve a szekunder feszültséget. Félek hogy a nagy toroid túl nagy áramot akar majd átnyomni a gyári trafómon amiben mágneses folytás van, és leég, ezért kérem a véleményeket. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2016
A toroidod szoros csatolású, nem alkalmas (ilyen módú) hegesztésre. Nem "akar" átnyomni túl nagy áramot, de közel zárlati üzemben fog menni, mert nagyon más a karakterisztikája. Amúgy ha bírja üzemszerűen a ~100-120 A-t (ez) a szekundere, akár működhet is, de melegedni fog. A mágneses fojtás, -mágneses-söntszabályzás-, nem tudja korrigálni az állandóan megemelt (10-15 V) ívfeszültséget, és égetni fog hegesztéskor. Jobban jársz, ha néhány menetet befűzöl a hegesztőtrafódba, a szekunderrel sorban, azonos keresztmetszettel. 1-2 menet is sokat számít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |