Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   199 / 303
(#) Sam Seed válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
Fél órán belül leesett a kapocsfeszem határértékre. Sajnos ennyi volt az akku kapacitása. Most felraktam tölteni. Az árammérő hibátlanul üzemel, viszont a feszültségmérő nem reagál. 47ok -t raktam elé, de nem mozdul számottevően a feszültség emelkedésére. Lehet azert, mert vele sorba egy régi fémházas poti van, még az árammérő előtt egy többfordulatú trimmer.
Mintha nem lineáris lenne az feszültségmérő. Szerintem kizárt. Biztosan érted, probáltam röviden összefoglalni.

Fél órája kalibráltam 11,7V -ra. MOstis ugyanott áll, még a multi 12,4 voltot mutat. Akkuval párhuzamba vannak.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2016
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
A huzalozást igyekeztem már a tervezéskor kitalálni, és lehetőleg egyszerűen megoldhatóvá tenni. Proli007 remek ábrája mellé, készítettem egy olyan változatot is, amin a panelek és azok csatlakozói szerepelnek.
Azt gondolom, így még áttekinthetőbb a bekötés.
(#) furko hozzászólása Aug 28, 2016 /
 
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy a mellékletben szereplő töltővel lehet-e gépjármű akkumulátort tölteni az akkumulátor járműből történő kikötése nélkül? Nem tesz-e kárt a jármű elektronikus rendszereiben?

Töltő.JPG
    
(#) sector99 válasza furko hozzászólására (») Aug 28, 2016 /
 
Saru lekötése nélkül én semelyik akkutöltőt sem merném rátenni - még a gyárit se. A mai modernebb kocsikban sok érzékeny áramkör lehet áram alatt még ráadott gyújtás nélkül is. De ez csak az én véleményem. (Régen a Trabi, Lada korszakban nem volt ilyen gond...)
(#) kadarist válasza furko hozzászólására (») Aug 28, 2016 /
 
Nyugodtan rákötheted, nem lesz semmi baja sem, mert az akkumulátor kis belső ellenállása nem engedi a jelentősebb feszültségváltozásokat. Gondolj a bikázásra...
(#) furko válasza kadarist hozzászólására (») Aug 28, 2016 /
 
Köszönöm a válaszokat.
sector99: igen nekem is ez az aggodalmam de ha lekötöm az akkut akkor néhány dolog elfelejti a beállításokat. (pl.: rádió) Sokat használom városban az autót és néha szeretném teljesen feltölteni az akkut.
(#) sector99 válasza furko hozzászólására (») Aug 28, 2016 /
 
Ok, ezért írtam, hogy hallgassuk meg mások véleménye is...
(#) Joe_001 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Üdv!
Igen,de előbb a sarura kéne feltenni a csipeszeket, utána bedugni a töltőt. A bikázáskor 14,xx Voltnál több nem kerül az elektronikára, Az egyszerűbb töltők (Nem ez, ahogy néztem) üresben néha többet is adnak mint amit a Cmos cuccok alapon bírnak (kb18V). Persze kényelmetlen a rádió kódjának beszerzése, dátum, óra, egyéb setupok beállítása, törlődnek is adatok, de sector99 ral is egyetértek, tized másodperc túlfesz is elég a cmos cuccnak. Én mindig leszedem az egyik sarut ha tölteni kell. Drága, körülményes a beszerzése az ECUnak. Biztos ami biztos.
(#) furko válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Igen, ez a töltő ilyen, csak akkor kezd tölteni ha az akku rá van kötve, és 10V-nál nagyobb a feszültség, de 14,4V-nál kisebb. Elvileg 14,4V-nál nagyobb feszültség nem lehetne az akku kapcsain mert a töltő rögtön leszabályoz.
Egy autó elektromos eszközeiben szerintem vannak bizonyos védelmek a túlfeszültséggel szemben, hiszen egy autó tele van relékkel, motorokkal, tekercsekkel, amik nagyfeszültségű induktív feszültségcsúcsokat produkálhatnak működés közben, de jobb a bekesség, nem tesztelném.

Bekötött akku töltésére egy 14,4V-os stabil tápegység megfelelő lenne, (hiszen a generátor is ennyivel tölt) de jó lenne ha automatikusan átállna csepptöltésre ha az akku feltöltődött.
Ha fentebb mellékelt kapcsolás nem alkalmas, és van valakinek egy biztonsággal használható automata töltő kapcsolási rajza, megköszönném ha megosztaná.
(#) lajos1969 hozzászólása Aug 29, 2016 /
 
Nekem egy/kettőt/ ilyet sikerült összehoznom!!
(#) furko válasza lajos1969 hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Van ennek elérhető magyar esetleg angol nyelvű dokumentációja?
kapcsolási rajz alapján nem biztos hogy meg tudom érteni a működését.
Első ránézésre jónak tűnik.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2016
(#) JOJO hozzászólása Aug 29, 2016 /
 
Sziasztok szeretnék csatlakozni az előzőhöz csak nekem 14 V kell
(#) user1914 válasza furko hozzászólására (») Aug 29, 2016 / 1
 
Hi!
Egy tőltő amely visszaveszi a feszültséget ha lecsökkent a tőltő áram. Nem forralja tovább a savat.
rajz link
Igaz ez 6 V-ot is tud. Az elv ebből látható.
Üdv. M.
(#) lajos1969 válasza furko hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Ez a pdf van meg ez alapján készítettem el én is!
Van egy nyáktervem is hozzá amit a pdf alapján terveztem.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2016
(#) furko válasza lajos1969 hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Érdekel ha megosztod.

user1914: ezt néztem én is, de elvetettem, mert az lm350 max 3A, és valószínűleg fűt is rendesen, ez talán kisebb zselés akkuhoz vagy motorkerékpár akkuhoz lenne ideális.
(#) lajos1969 válasza furko hozzászólására (») Aug 29, 2016 / 1
 
Itt van ni!
(#) user1914 válasza furko hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Hi!
Ha már az elv megvan, bármekkora tőltőáramú készüléket átalakíthatsz az átkapcsolásra.
Egyébként ez pontosan a zselésekre let készítve.
Én 90 és 120A tőltőket is üzemeltem be ugyanilyen szintkapcsolással. Igaz ott már kemény sönt ellenállás volt beépítve, és 48 v.
A magasabb feszültség csakis a hálózat megjelenése után egyszer lépett működésbe. Itt az áramgenerátorként való tőltés végét a feszültség megemelkedése váltotta ki. Onnan már csak a kisebb feszültségen tartotta végig az akkukat, ne legyen gázfejlődés.
Üdv. M.
(#) furko válasza lajos1969 hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Köszönöm a tervet.

User1914: Ha lm317-est használnék tranyókkal megfejelve, alkalmas lenne nagy áramokra is. Gondolkodom rajta. Köszönöm.
(#) weend válasza furko hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Szia!
Én ezt szoktam alap igényekhez elkészíteni (kb. 20db készült eddig). Úgymond bolond biztos, csak akkor indul meg a töltőáram, ha polaritás helyesen csatlakoztatod az akkumulátorra. Alapból a csipeszek feszültségmentesek. Automata, a töltés végén (be kell állítani egyszer) leszabályozza a töltőáramot. A töltőáramot az akku igényeihez lehet állítani. Olcsó, fiókban elérhetőek az alkatrészek.
(#) Joe_001 válasza furko hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Ha 14,1, 14,2 közé veszed a töltőfeszt pezsegni se fog. Zárt ólmos akksiknál (szünetmentesekben) ennyi a tipikus beállítási értéke a töltőfesznek. Lejjebb találsz egy jó kapcsolást (weend) nekem nagyon hasonló van gyáriban. Készen is lehet kapni, ha csak csepptöltésre kell ez is jó fajta, az ára se rossz.
(#) furko válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Nem csak csepptöltésre kell, akkor egyszerű lenne. A gondom az hogy sokszor állok meg, és nem megy annyit a motor hogy a generátor visszatöltse amit az indítómotor kivesz az akkuból.

Azért szeretnék egy automata töltőt, amit rá lehet kötni kiszerelés nélkül is, hogy néha teljesen feltöltsem az akkut, de ne kelljen állnom mellette és figyelni mikor töltődött fel teljesen.
(#) JOJO hozzászólása Aug 29, 2016 /
 
Tiszteletem szeretnék segítséget kérni tönkrement az aksis fúró gépem akkumulátora szeretném hálózatról üzemeltetni az akksi helyére töltőt tenni de milyet ? az akku 14,4v az A NEMTUDOM
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2016
(#) vargaf válasza JOJO hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Van külön témája:
Akkumulátoros fúró üzemeltetése hálózatról
Ott kellett volna feltenni a kérdést.
(#) Alkotó válasza furko hozzászólására (») Aug 29, 2016 / 1
 
Egy autó akkumulátorát, ameddig az jó, nem kell külön tölteni. Ha már ez a kérdés felmerül, akkor ott vagy az aksival van gond, vagy az autó beindítása problémás.
Sokak fejében élnek olyan mitoszok, miszerint egy rossz akkumulátort csak alaposan fel kell tölteni, és máris jó lesz, de ez nem szokott beigazolódni.
Szerintem ebből csak annyi igaz, hogy töltögetéssel egy kicsit elodázható az új akkumlátor beszerzése.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2016
(#) weend válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Ez azért nem minden esetben igaz, már ami a töltögetést illeti. Ismerősi körökben vannak olyan feleségek, akik az új akkumulátorokat is képesek egy-két nap alatt lemeríteni. Hatszáz méter a bolt, de míg odaér, minden létező fogyasztót bekapcsol (lámpa, ablakfűtés, ablaktörlő, rádió stb). A generátor teszi is a dolgát, de az akkumulátorba nem jut érdemi mennyiségű töltés. Ha ezt egy nap párszor megteszi, és a nap mínusszal záródik az akku számára. És ez télen okozhat, okozott már meglepetéseket.
(#) Joe_001 válasza weend hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Szerintem az akksija kezd fáradni, (nem veszi a töltést). Nincs róla info mennyi idős az akkumulátor . Esetleg kivett állapotban egy regeneráló töltés segíthet, ha öreg..
(#) David1912 hozzászólása Aug 29, 2016 /
 
Üdv!egy olyan kérdésem lenne telefonhoz szeretnék power bankot csinálni adott 7 db 18650 es aksi párhuzamosan összekötve hogy tudnám a 4v -tot 5v-ra feltornázni egyik aksi sorosan ? Vagy valamien kapcsolás ? Előre is köszönöm a segítséget !
(#) weend válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
Elképzelhető, hogy az akkuja már nem új állapotú, ezért kelhet is neki a töltés. Abban van ráció, hogy az új akkumulátor nem veszi észre a sűrű indítgatást, de egy használt igen. És a gyári új akkumulátorok között is van (lehet) hibás működésű. Nekem is kell már télen a 2-3 utántöltés, még új volt az akkum, évente egyszer a tél elején töltöttem. De például, ha egész nap mennek a rádiók, estére indítózáskor már 10,5 voltnál járok. Úgy vagyok vele, amit lehet, kifacsarok belőle. Amúgy az akkumulátorommal most megyek neki a 13. évnek, remélem ezt is túléli.
Kicsit kényelmetlen figyelni rá, és ezt egy átlagos felhasználótól nem is követelhetjük meg. Ezért aki nem ért egy kicsit sem az akkumulátorokhoz, az vegyen inkább kétévente új akkut. És amúgy a fogyasztói társadalom is ezt kívánja.
(#) weend válasza David1912 hozzászólására (») Aug 29, 2016 /
 
A kérdésed itt van jó helyenBővebben: Link
(#) David1912 hozzászólása Aug 29, 2016 /
 
Köszi!
Következő: »»   199 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem