Fórum témák
» Több friss téma |
Hali VIM! Teljesen egyetértek veled. ... Meg nem is. Hisz, ha minden szerelő tudná, nem csak látta, hogy hogyan kell egy padlófűtést kialakítani, akkor nem élnék meg. Na jó ez így ebben a formábban nem teljesen igaz... Mármint a megélhetés.
Azt a részét értem én de hát majdnem mindenből lehet olcsóbbat is kapni de legalább ott van a lehetőség ha van belőle beépítve. Négy 3/4"-s csap ára .... ha a szivattyúra nem is gondolok.
Szerintem félre értetted amit írtam Leírom másképp...
Ha jól csinálnák meg, akkor nem lenne mit javítani.
Amúgy a beírásaim ugye helytállóak a képen (igen, megnéztem a szivattyún az áramlási irányt)?
Esetleg így, hogy többnyire a melegvíz fizikáján múlik, hogy mennyi hő áramlik a padló körbe, van fontossága annak, hogy a képen nem látszó radiátoros osztó gyűrűk magasabban vagy alacsonyabban vannak a padló osztójától? Jól értelmezem hogy a hőcserélő esetében a primer oldalán (jelen esetben a hőcserélő jobb oldala) kell megcseréli a csöveket és esetleg csapokat felszerelni rá?
Csap minden ágba kellene, mert az összes (szükséges) helyről ki lett spórolva. Az igazi gond az, hogy ha csak a padlókört szeretnéd fűteni akkor is menni fognak a radiátorok is. Valamivel szét kellene választani a két rendszert, vagy egy elektromos szeleppel, vagy esetleg egy hidrováltóval, de ez az átalakítás elég drága lesz. Főleg ha mindenhová be lesz építve a szükséges elzárószerelvény. A legnagyobb gond az, hogy szinte az egész csövezést át kellene építeni.
Kicsit már megzavarodtam a hőcserélő helyes bekötésével kapcsolatban. Akkor biztosan cseréljem át a kazánkör csatlakozóit a hőcserélőn?
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2016
Igen. És a termoszelep érzékelőjét rakd át a padlószivattyú elé.
Még egy kérdés. Az probléma, hogy a hőcserélőn a padlókör 22-es átmérővel a kazánkör pedig 18-al működik? Nem fordítva kellene?
Köszönöm az eddigieket.
A padlófűtés oldalán várhatóan nagyobb mennyiségű víz fog áramolni, így jobb is, ha azon az oldalon nagyobb a csonk mérete.
Üdv. Sokat kerestem padlófűtés tervezőt, de nem találtam meg az igazit. Szükségem lenne olyan programra, ami megtervezi hogy az adott négyzetcentiméterű szobára, milyen hosszú, és hogyan kell fektetni a csövet..
Szia! EZ a kis segédlet talán még sok is lesz, hogy minden kérdésedre választ kapjál.
Na felraktam a törölköző szárítót a fenti padló körbe integrálva. Természetesen szabályozatlanul jön ide az ESBE által kevert vízhőmérséklet ami elegendőnek bizonyult ahhoz hogy a 180 cm magas radiátort felmelegítse. Természetesen nem olyan mintha 60-70fok menne benne de így is adja azt amit vártam tőle. Ha hidegebb lesz majd megmutatja hogy mit tud igazából ...
MÁS - kb. 43m2 a nappalim amihez kapcsolódik egy konyha is. A teljes terület kb 60m2 lehet csak padlóval es a nappali közepén egy kandallóval amit szinte minden nap használunk. A rádiós termosztát a konyhában onnan vezérel. 5 körül gyújtok be es kb 10 ig ég a tűz így kellemes 23fok körül van. Közben sajnos a padló pihen es ki tudja mikor kapcsol be de reggel előfordul hogy 20 fok alá megy ... Reggel lelépünk es kb 5kor jövünk haza. Úgy érzem hogy a padló a sok kandallózás miatt nem adja azt a komfortot amit szeretnék. Egy telünk volt itt eddig es most azon agyalok hogy mit csináljak . Vagy béna vagyok es jobban be kene állítani a vezérlés a jobb komfort elérése érdekében vagy arra gondoltam hogy berakok egy 2500W körüli radiátort ami viszonylag gyorsan reagálva talán egyenletesen be teszi a hőérzetet es olcsóbban teszi ezt mint ha a nagy padló körrel próbálnám ugyanezt . Mi a véleményetek ?
Nem derült ki mi adja a padlófűtésbe a hőt... legalábbis számomra.
A termosztátnak MINDIG a leghidegebb helységben a helye!!
Idézet: „Nem derült ki mi adja a padlófűtésbe a hőt... legalábbis számomra.” Segítek... Idézet: „a fenti padló körbe integrálva.” A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2016
Ezt nem igazán értem. Vaillant kazán fűti a vizet amit egy ESBE szeleppel keverek es tolom a padlóba. Ha a mobil termosztát a leghidegebb helyiségbe rakom es kandallózok akkor a nappalit túl fogom fűteni mert kandallozaskor a leghidegebb lenti padló kor kéri a meleget (mondjuk. A lenti fürdőszoba) akkor tolja a nappali konyha kort is
szia
Persze hogy kihűl a padlód, mert a szobatermosztátod a levegő hőmérsékletét nézi, az meg elég meleg, mert megy a kandallód.Nincs mese, ha azt akarod hogy közben a padlód se hűljön ki, járatni kell azt is.Megoldás lehet egy padlószenzor beépítése (a betonba ha ez lehetséges) és arra szabályozni a padlófűtést, és úgy állítani be, hogy egy minimális érték alá ne engedje hűlni a padlót.Ki kell kísérletezni hogy ez hány fok lesz.Viszont így számolni kell a túlfűtéssel is. Nálam csak padlószenzor van,(aljzatbetonozáskor be lettek rakva) sosem hűl ki a padló.
Úgy nézne ki a fűtés, hogy minden körön termoszstatikus szelep, és a leghidegebb helységbe termosztát.
Ez nem működik persze padlófűtésnél, ott áramlás szabályzókkal kellene beállítani. De mivel belenyúlkálsz a hőegyensúlyba a kandallóval, az áramlásszabályzók mit sem érnek. Helységenkénti termosztát, és mágnesszelepes szabályzás hozna neked megoldást ebben az esetben!
Lehet egy radiator lesz a megoldás mert úgy érzem hogy ezt az életben nem szabályozom be. Inkább felrakok egy 2000W körüli vasat a falra ami talán az átmeneti időszakban tud nemi komfortot biztosítani. Mit gondoltok? Az is megfordult a fejemben hogy a 15 éves osztót lehet illene lecserélni egy tömegáramos szabályozásra alkalmas darabra. Hozhat nemi javulást ? Meg igazából Nem olvastam utána csak megfordult a fejemben, hogy lehetne ez egy nyári projekt ... Folyamatosan javitani próbálom a meglevő rendszert ...ma pl. Vettem egy mágneses iszapleválasztót.
Szia! Nem igazán vagyok szaki de ha megoldást akarsz akkor nem soros kört alkalmazol hanem párhuzamos, hőcserélős megoldást a padlónak és minden radiátornak termosztatikus fejet amik helyileg teszik a dolgukat. Ha fűtesz a kandallóval akkor ezek a fejek le fognak zárni és a padlóköri vízhőfok limit tartásához a hőcserélőn keresztül lehetőség van még hőt közölni, mert az így külön körön működne, ráadásul nem károsítaná a kazánt az alacsony hőmérsékletű víz okozta hatással, ha az nem kondenzációs.
A padló és a radiátoros kör teljesen el van választva egymástól. A kazán szivattyújának hatása a beépített hidro váltóval megszűnik ezért a padló köreimnek és a radiátoros köreimnek is van egy saját szivattyúja. A padlós helyiségben elhelyezett termosztát kapcsolja a kazánt ha kell és indítja a saját szivattyúját. Ilyenkor a radiátor nem megy. És ez fordítva is igaz..azaz a radiátoros kör ha kéri a meleget akkor a padlótól függetlenül tudja ezt. Ha erre gondoltál mikor a párhuzamosságról beszéltél akkor szerintem ez nálam ok. A kazán egyébként nem kondenzációs... Az előállított kb 65 fokos vizet keverő szeleppel állítom be a padló számára.
Arra gondoltam, hogy átmosom a rendszeremet. Anno nem épített be az előző tulaj iszap leválasztót ezért a képen jelölt helyre berakok egyet. Ártani nem árt. Kicsit használom így a fűtést majd leürítem az összeszedett koszt és a hidrosztatikus váltó tetején lévő szuszogót lecsavarva beöntöm a rendszerbe a fél liter FERNOX F3 tisztítót. Ezzel csak a radiátoros kört akarom tisztítani, így abban a pár napban mikor használom akkor a padló kört teljesen kizárom a képen látható golyós csappal. Ezután gondolom illene leengedni az egész rendszert és feltölteni! Na ezzel nem vagyok képben, hogy ezt hogy a legegyszerűbb. A képen is látszik, hogy a radiátoros körök előre menőjénél van egy csap amit ha megnyitok akkor jön belőle a víz. Lehet, hogy ott kéne? Vagy jobb lenne a visszatérő ágból valahogy? Hogyan kezdjek hozzá szerintetek?
Szia! Nem tudom, hogy mit és hogyan alakítottál át a keverőszelep tájékán de a padlóköri visszatérő csöve az miért nem volt jó helyen? Bővebben: Link A radiátoros köröd most már nyomott rendszerű lett, mert megfordítottad a szivattyút. A két kör akkor lenne "teljesen elválasztva egymástól" ha hőcserélőn keresztül lenne megoldva a teljesítmény átadása, így csak hidraulikusan különülnek el egymástól a körök, víztérileg nem. (Persze a soros elnevezés részemről nem helytálló, de erre az esetre nem találtam jobb kifejezést.) Ha a termofejes szelep nem enged megfelelő hőértékű vizet a padlóba akkor az a szelepkeresztmetszettel hozható összefüggésbe ami ebben az esetben kicsinek tűnik, avagy a keverőszelep túl sokat kever hozzá, hogy megfelelő legyen az érték.
Most így néz ki a rendszer. Igazából mar nem emlékszem miért így lett kialakítva a vissza térője a padlónak,de oka volt. Majd gondolkodom. Egyébként a keverő szelep jól működik
.. legalábbis remélem Hova tenned a hőcserélőt ? Mit erek el vele? Igazából azt hittem hogy kihoztam a segítségetekkel a meglévőből a legtöbbet de most úgy érzem hogy mégsem.... gondoltam átmosom, jövőre kicserélem az osztokat es használó ameddig tudom....de most úgy érzem az írásod alapján hogy korán örültem.. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2016
Az iszapleválasztót nem jó helyre tervezed! Annak közvetlenül a gázkazán előtt a visszatérő ágban van a helye! Ha a hidraulikus váltó elé teszed azzal a gázkazánodat még nem "védted meg", mert a vas részekről bárhol válhat le oxid és hasonló dolgok, így a hidraulikus váltóról leváló szennyeződés simán be tud jutni a gázkazánodba!
Ennyi padlókörhöz én is kevésnek gondolom (kép alapján) a csöveid keresztmetszetét, mint VIM kolléga is célzott rá. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Az iszapszűrőt a hidraváltó primer oldala és a kazán visszatérője közötti csőszakaszba rakd. A padló visszatérője is jó helyen van. Mindegy honnan engeded vissza a felesleget az osztóból, mivel raktál be visszacsapót is arra az ágra. A termoszelep ha 5kvs érték körüli akkor bőven elég. Ha kevesebb, akkor kicsit tovább tart a felfűtési idő. A radiátoros körből hiányolok egy visszacsapót. Egyébként jó hidraulikailag.
Ha hcserélős lenne, akkor még egy szivattyú kéne a jelenlegi kialakítással.
Konyha nyelven ez pontosan mit jelent? Azt jelenti a primer oldal hogy ha a képet veszem alapul akkor a hidro váltó jobb alsó csonkja megy vissza a kazánhoz azaz az után kéne beraknom az iszap leválasztót? Egyáltalán nem szerencsés a hidrováltó bemenő visszatérő ága És a közös visszatérő ágak szakaszához raknom? Azért fontos mert függőlegesen beépíthető iszap szűrőtlettem és az az ág amit én tippelek, amit írtál az egy vízszintes szakasz. Nem látom a jelentőségét hogy milyen problémát okoz a a a hidro váltó elő gyűjtöm össze a rossz a közös visszatérő ágban
Ugyan nem tőlem kérdezted, de a hozzászólásomban már ez leírtam!
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
JZoli - ne haragudj. Mobilon olvastam és nem láttam csak az utolsó hozzászólást.
Lényeg a lényeg, hogy kicsit jobban utána olvastam és megfogadtam a tanácsotokat és a hidrováltó visszatérőbe raktam a hidrováltó és a kazán közé. Érdekes, hogy a boltban fénykép alapján azt mondták, hogy jó oda ahová eredetileg szerettem volna. Mind1..ez van. A lényeg, hogy a helyén van. Most tesztelem a radiátoros köröket veretve csak (padló OFF) Úgy néz ki, hogy nem csöpög sehol. Egyébként egy Flamco clean smart -ot vettem Ilyet (3/4") A teszt során észre vettem, hogy az előremenő ág nagyon magas hőmérséklete kilép a hidro váltóból és megy a radiátor előre menője felé, viszont a hidro váltó visszatérő oldalán a kazánhoz közelebb, nem pedig a radiátoros visszatérő résznél a hidro-ba belépve szintén nagyon meleg a cső. Gondolom a kazán szivattyújának a hatása érződik és kicsit vissza dolgozik. Próbáltam ellensúlyozni azzal, hogy a radiátor szivattyú fordulat számát minimumról maxra állítottam, de így is nagyon meleg a visszatérő ág. Mit lehet ezzel tenni szerintetek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |