Fórum témák
» Több friss téma |
Hali VIM! Teljesen egyetértek veled. ... Meg nem is.
![]() ![]()
Azt a részét értem én de hát majdnem mindenből lehet olcsóbbat is kapni de legalább ott van a lehetőség ha van belőle beépítve. Négy 3/4"-s csap ára .... ha a szivattyúra nem is gondolok.
![]() ![]()
Szerintem félre értetted amit írtam
![]() Ha jól csinálnák meg, akkor nem lenne mit javítani.
Amúgy a beírásaim ugye helytállóak a képen (igen, megnéztem a szivattyún az áramlási irányt)?
Esetleg így, hogy többnyire a melegvíz fizikáján múlik, hogy mennyi hő áramlik a padló körbe, van fontossága annak, hogy a képen nem látszó radiátoros osztó gyűrűk magasabban vagy alacsonyabban vannak a padló osztójától? Jól értelmezem hogy a hőcserélő esetében a primer oldalán (jelen esetben a hőcserélő jobb oldala) kell megcseréli a csöveket és esetleg csapokat felszerelni rá?
Csap minden ágba kellene, mert az összes (szükséges) helyről ki lett spórolva. Az igazi gond az, hogy ha csak a padlókört szeretnéd fűteni akkor is menni fognak a radiátorok is. Valamivel szét kellene választani a két rendszert, vagy egy elektromos szeleppel, vagy esetleg egy hidrováltóval, de ez az átalakítás elég drága lesz. Főleg ha mindenhová be lesz építve a szükséges elzárószerelvény. A legnagyobb gond az, hogy szinte az egész csövezést át kellene építeni.
Kicsit már megzavarodtam a hőcserélő helyes bekötésével kapcsolatban. Akkor biztosan cseréljem át a kazánkör csatlakozóit a hőcserélőn?
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2016
Igen. És a termoszelep érzékelőjét rakd át a padlószivattyú elé.
Még egy kérdés. Az probléma, hogy a hőcserélőn a padlókör 22-es átmérővel a kazánkör pedig 18-al működik? Nem fordítva kellene?
Köszönöm az eddigieket.
A padlófűtés oldalán várhatóan nagyobb mennyiségű víz fog áramolni, így jobb is, ha azon az oldalon nagyobb a csonk mérete.
Üdv. Sokat kerestem padlófűtés tervezőt, de nem találtam meg az igazit. Szükségem lenne olyan programra, ami megtervezi hogy az adott négyzetcentiméterű szobára, milyen hosszú, és hogyan kell fektetni a csövet..
Szia! EZ a kis segédlet talán még sok is lesz, hogy minden kérdésedre választ kapjál.
![]()
Na felraktam a törölköző szárítót a fenti padló körbe integrálva. Természetesen szabályozatlanul jön ide az ESBE által kevert vízhőmérséklet ami elegendőnek bizonyult ahhoz hogy a 180 cm magas radiátort felmelegítse. Természetesen nem olyan mintha 60-70fok menne benne de így is adja azt amit vártam tőle. Ha hidegebb lesz majd megmutatja hogy mit tud igazából ...
MÁS - kb. 43m2 a nappalim amihez kapcsolódik egy konyha is. A teljes terület kb 60m2 lehet csak padlóval es a nappali közepén egy kandallóval amit szinte minden nap használunk. A rádiós termosztát a konyhában onnan vezérel. 5 körül gyújtok be es kb 10 ig ég a tűz így kellemes 23fok körül van. Közben sajnos a padló pihen es ki tudja mikor kapcsol be de reggel előfordul hogy 20 fok alá megy ... Reggel lelépünk es kb 5kor jövünk haza. Úgy érzem hogy a padló a sok kandallózás miatt nem adja azt a komfortot amit szeretnék. Egy telünk volt itt eddig es most azon agyalok hogy mit csináljak . Vagy béna vagyok es jobban be kene állítani a vezérlés a jobb komfort elérése érdekében vagy arra gondoltam hogy berakok egy 2500W körüli radiátort ami viszonylag gyorsan reagálva talán egyenletesen be teszi a hőérzetet es olcsóbban teszi ezt mint ha a nagy padló körrel próbálnám ugyanezt . Mi a véleményetek ?
Nem derült ki mi adja a padlófűtésbe a hőt... legalábbis számomra.
A termosztátnak MINDIG a leghidegebb helységben a helye!!
Idézet: „Nem derült ki mi adja a padlófűtésbe a hőt... legalábbis számomra.” Segítek... Idézet: „a fenti padló körbe integrálva.” A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2016
Ezt nem igazán értem. Vaillant kazán fűti a vizet amit egy ESBE szeleppel keverek es tolom a padlóba. Ha a mobil termosztát a leghidegebb helyiségbe rakom es kandallózok akkor a nappalit túl fogom fűteni mert kandallozaskor a leghidegebb lenti padló kor kéri a meleget (mondjuk. A lenti fürdőszoba) akkor tolja a nappali konyha kort is
szia
Persze hogy kihűl a padlód, mert a szobatermosztátod a levegő hőmérsékletét nézi, az meg elég meleg, mert megy a kandallód.Nincs mese, ha azt akarod hogy közben a padlód se hűljön ki, járatni kell azt is.Megoldás lehet egy padlószenzor beépítése (a betonba ha ez lehetséges) és arra szabályozni a padlófűtést, és úgy állítani be, hogy egy minimális érték alá ne engedje hűlni a padlót.Ki kell kísérletezni hogy ez hány fok lesz.Viszont így számolni kell a túlfűtéssel is. Nálam csak padlószenzor van,(aljzatbetonozáskor be lettek rakva) sosem hűl ki a padló.
Úgy nézne ki a fűtés, hogy minden körön termoszstatikus szelep, és a leghidegebb helységbe termosztát.
Ez nem működik persze padlófűtésnél, ott áramlás szabályzókkal kellene beállítani. De mivel belenyúlkálsz a hőegyensúlyba a kandallóval, az áramlásszabályzók mit sem érnek. Helységenkénti termosztát, és mágnesszelepes szabályzás hozna neked megoldást ebben az esetben!
Lehet egy radiator lesz a megoldás mert úgy érzem hogy ezt az életben nem szabályozom be. Inkább felrakok egy 2000W körüli vasat a falra ami talán az átmeneti időszakban tud nemi komfortot biztosítani. Mit gondoltok? Az is megfordult a fejemben hogy a 15 éves osztót lehet illene lecserélni egy tömegáramos szabályozásra alkalmas darabra. Hozhat nemi javulást ? Meg igazából Nem olvastam utána csak megfordult a fejemben, hogy lehetne ez egy nyári projekt ... Folyamatosan javitani próbálom a meglevő rendszert ...ma pl. Vettem egy mágneses iszapleválasztót.
Szia! Nem igazán vagyok szaki de ha megoldást akarsz akkor nem soros kört alkalmazol hanem párhuzamos, hőcserélős megoldást a padlónak és minden radiátornak termosztatikus fejet amik helyileg teszik a dolgukat. Ha fűtesz a kandallóval akkor ezek a fejek le fognak zárni és a padlóköri vízhőfok limit tartásához a hőcserélőn keresztül lehetőség van még hőt közölni, mert az így külön körön működne, ráadásul nem károsítaná a kazánt az alacsony hőmérsékletű víz okozta hatással, ha az nem kondenzációs.
![]()
A padló és a radiátoros kör teljesen el van választva egymástól. A kazán szivattyújának hatása a beépített hidro váltóval megszűnik ezért a padló köreimnek és a radiátoros köreimnek is van egy saját szivattyúja. A padlós helyiségben elhelyezett termosztát kapcsolja a kazánt ha kell és indítja a saját szivattyúját. Ilyenkor a radiátor nem megy. És ez fordítva is igaz..azaz a radiátoros kör ha kéri a meleget akkor a padlótól függetlenül tudja ezt. Ha erre gondoltál mikor a párhuzamosságról beszéltél akkor szerintem ez nálam ok. A kazán egyébként nem kondenzációs... Az előállított kb 65 fokos vizet keverő szeleppel állítom be a padló számára.
Arra gondoltam, hogy átmosom a rendszeremet. Anno nem épített be az előző tulaj iszap leválasztót ezért a képen jelölt helyre berakok egyet. Ártani nem árt. Kicsit használom így a fűtést majd leürítem az összeszedett koszt és a hidrosztatikus váltó tetején lévő szuszogót lecsavarva beöntöm a rendszerbe a fél liter FERNOX F3 tisztítót. Ezzel csak a radiátoros kört akarom tisztítani, így abban a pár napban mikor használom akkor a padló kört teljesen kizárom a képen látható golyós csappal. Ezután gondolom illene leengedni az egész rendszert és feltölteni! Na ezzel nem vagyok képben, hogy ezt hogy a legegyszerűbb. A képen is látszik, hogy a radiátoros körök előre menőjénél van egy csap amit ha megnyitok akkor jön belőle a víz. Lehet, hogy ott kéne? Vagy jobb lenne a visszatérő ágból valahogy? Hogyan kezdjek hozzá szerintetek?
Szia! Nem tudom, hogy mit és hogyan alakítottál át a keverőszelep tájékán de a padlóköri visszatérő csöve az miért nem volt jó helyen? Bővebben: Link A radiátoros köröd most már nyomott rendszerű lett, mert megfordítottad a szivattyút. A két kör akkor lenne "teljesen elválasztva egymástól" ha hőcserélőn keresztül lenne megoldva a teljesítmény átadása, így csak hidraulikusan különülnek el egymástól a körök, víztérileg nem. (Persze a soros elnevezés részemről nem helytálló, de erre az esetre nem találtam jobb kifejezést.) Ha a termofejes szelep nem enged megfelelő hőértékű vizet a padlóba akkor az a szelepkeresztmetszettel hozható összefüggésbe ami ebben az esetben kicsinek tűnik, avagy a keverőszelep túl sokat kever hozzá, hogy megfelelő legyen az érték.
![]()
Most így néz ki a rendszer. Igazából mar nem emlékszem miért így lett kialakítva a vissza térője a padlónak,de oka volt. Majd gondolkodom. Egyébként a keverő szelep jól működik
.. legalábbis remélem ![]() Hova tenned a hőcserélőt ? Mit erek el vele? Igazából azt hittem hogy kihoztam a segítségetekkel a meglévőből a legtöbbet de most úgy érzem hogy mégsem.... gondoltam átmosom, jövőre kicserélem az osztokat es használó ameddig tudom....de most úgy érzem az írásod alapján hogy korán örültem.. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2016
Az iszapleválasztót nem jó helyre tervezed! Annak közvetlenül a gázkazán előtt a visszatérő ágban van a helye! Ha a hidraulikus váltó elé teszed azzal a gázkazánodat még nem "védted meg", mert a vas részekről bárhol válhat le oxid és hasonló dolgok, így a hidraulikus váltóról leváló szennyeződés simán be tud jutni a gázkazánodba!
Ennyi padlókörhöz én is kevésnek gondolom (kép alapján) a csöveid keresztmetszetét, mint VIM kolléga is célzott rá. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
Az iszapszűrőt a hidraváltó primer oldala és a kazán visszatérője közötti csőszakaszba rakd. A padló visszatérője is jó helyen van. Mindegy honnan engeded vissza a felesleget az osztóból, mivel raktál be visszacsapót is arra az ágra. A termoszelep ha 5kvs érték körüli akkor bőven elég. Ha kevesebb, akkor kicsit tovább tart a felfűtési idő. A radiátoros körből hiányolok egy visszacsapót. Egyébként jó hidraulikailag.
Ha hcserélős lenne, akkor még egy szivattyú kéne a jelenlegi kialakítással.
Konyha nyelven ez pontosan mit jelent? Azt jelenti a primer oldal hogy ha a képet veszem alapul akkor a hidro váltó jobb alsó csonkja megy vissza a kazánhoz azaz az után kéne beraknom az iszap leválasztót? Egyáltalán nem szerencsés a hidrováltó bemenő visszatérő ága És a közös visszatérő ágak szakaszához raknom? Azért fontos mert függőlegesen beépíthető iszap szűrőtlettem és az az ág amit én tippelek, amit írtál az egy vízszintes szakasz. Nem látom a jelentőségét hogy milyen problémát okoz a a a hidro váltó elő gyűjtöm össze a rossz a közös visszatérő ágban
Ugyan nem tőlem kérdezted, de a hozzászólásomban már ez leírtam!
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016
JZoli - ne haragudj. Mobilon olvastam és nem láttam csak az utolsó hozzászólást.
Lényeg a lényeg, hogy kicsit jobban utána olvastam és megfogadtam a tanácsotokat és a hidrováltó visszatérőbe raktam a hidrováltó és a kazán közé. Érdekes, hogy a boltban fénykép alapján azt mondták, hogy jó oda ahová eredetileg szerettem volna. Mind1..ez van. A lényeg, hogy a helyén van. Most tesztelem a radiátoros köröket veretve csak (padló OFF) Úgy néz ki, hogy nem csöpög sehol. ![]() Egyébként egy Flamco clean smart -ot vettem Ilyet (3/4") A teszt során észre vettem, hogy az előremenő ág nagyon magas hőmérséklete kilép a hidro váltóból és megy a radiátor előre menője felé, viszont a hidro váltó visszatérő oldalán a kazánhoz közelebb, nem pedig a radiátoros visszatérő résznél a hidro-ba belépve szintén nagyon meleg a cső. Gondolom a kazán szivattyújának a hatása érződik és kicsit vissza dolgozik. Próbáltam ellensúlyozni azzal, hogy a radiátor szivattyú fordulat számát minimumról maxra állítottam, de így is nagyon meleg a visszatérő ág. Mit lehet ezzel tenni szerintetek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |