Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » GSM távkapcsoló
Sziasztok!
Elképzelésem a következő: Van egy mobiltelefonom ami nincs használatban ezt szeretném egy 230V-os vezeték távkapcsolására használni, úgy, hogy a jack csatlakozójára kötnék valamilyen áramkört ami ha a telefon megszólalna be/ki kapcsolná a 230-ra kötött eszközt. Találtam hasonló topic-ot, de nem tudom, hogy ilyen magas feszültségre is jók-e azok az áramkörök, valamint nagyon kezdő vagyok, így részletes leírásért nagyon hálás lennék. Előre köszönök minden segítséget.
A jack csatlakozóra nem szabad 230 V váltakozó feszültséget kapcsolni!
Tudnunk kéne pár dolgot:
-Mekkora áramról van szó? -Csörög a telefon, addig meghúz. Ha a csörgés abbamarad, mi történik? -Hogy szeretnéd kikapcsolni a meghúzott relét?
Lényegében egy 50 Wattos spot lámpát kellene kapcsolni ezzel meg egy 15 wattos kompakt fénycsőt.
Jack csatlakozó nem tudom mennyit ad le mikor szól, de lehetne a rezgő motor helyére is vagy a hangszóró helyére kötni. Ha a csengés abbamarad a lámpák maradjanak bekapcsolva. Kikapcsolást vagy egy újboli csörgetésre ha lehet ilyet vagy úgy is lehetne ha úgy egyszerűbb, hogy ha a jacken jön az adat akkor bekapcsol, ha rezgő motornál akkor ki. (Szoftveresen megoldom h ezt a két dolgot külön lehessen hívni, és ne legyen olyan h egyszerre rezeg és szól, tehát ez nem probléma)
És ha a kijelző háttérvilágítása lenne a jel? Ha már szét van szedve úgyis a telefon. Az egy DC feszültség, nem annyira macerás illeszteni, és lehet könnyen "számlálni". Nézz körül itt a témában, hátha valaki pont csinált ilyet már.
Néztem ezt, de ez az optocsatoló nem fényre kapcsol? És milyen módon kellene ezt pontosan bekötni?
Nincs konkrét javaslatom, csak leírtam, hogy miket kellene tudnia.
Nem jót néztél ! Ez már készen van csak használni kell Ne opto kaput-opto villát keress hanem optocsatolót ! Van vagy 30 féle és az adatlapjukon láthatod a bekötésüket .
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2016