Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!tudna valaki valami infót adni,kis motorok forgó,és álló rész tekercseléséröl?
emailba küldök egy könyvet DJVU...
3Mega szal nem teszem fel mert lesz Kis villamos motorok attekercselese.DJVU a becsületes neve...ha még valakinek kell az szóljon... volt oldteslás oldalról származik. kár érte, mert jó kis gyűjtemény volt... csá
nem tudjátok véletlenül.hogy a tekercselést,hogy lehet legegyszerübben eltávolítani a forgórészröl?
felx
utána mélytelep mivel amúgyse tudnád használni másra a használt vezetéket (leglábbis nem illene)
állórészeket szoktam tekerni,zománchuzalom az van,csak a forgórészt nem nagyon tudom ugy szétbontani,hogy ne sérüljön meg a kommutátor,vagy a műanyag részek.
és a lakkot hogy szedem le róla?mert ha melegítem,megolvad a forgórész műanyag része,meg a kommutátor-bol a műanyag
A tekercsfejeket fémfűrésszel körben bevágod vigyázva hogy mást ne sérts meg. Eltávoítod a levágott tekercsfejeket, szükség esetén húr ill. sugár irányban is vágni kell, igy lejön. A hornyokban maradt vezetékek eltávolításához kell késziteni egy szerszámot. Ez kb. úgy néz ki mint egy nyerskulcs, alakja és mérete függ a forgórésztől. A forgórészt lerögzíted és a horonnyal párhuzamos húzással kicincálod a vezetékeket a komuttátorral ellentétes oldalon. Ezután tűreszelővel ill. klf kapargató eszközökkel kitisztítod a hornyot, maradvány és sorja mentesre. Elkészíted a szükséges mennyiségű új horonyszigetelést és horonylécet, letisztítod a komuttátort, elköészíted benne a végek helyét és már kezdődhet a tekercselés. Utána ellenőrzés, bandázsolás, kiegyensúlyozás próba pörgetés és mehet a helyére. Nem egyszerű nem gyors és piszkos munka, de néha nincs más megoldás.
..... találtam mégegy tekercselős könyvet
"villamos forgógépek tekercselése" 6,5MB ha kellene valakinek..... .... csá
sziasztok engem is érdeklne a tekercselés elküldenétek az e-mailemre a könyveket köszönöm!!!!!!
Kérlek küld el nekem is a cimben szereplő könyvet!
Most felyeztem be egy flex forgórészét, csak az a bibi hogy visszafele forog. Nem tudom, mit szúrtam el, mert a kommutátor alatt a vezetékeket annyira fogta a műgyanta, hogy nem bírtam úgy kibontani. Igy nem tudtam pontosan lemásolni. Valószinű a kommutátorra felkötés a hibás.
sarokcsiszoló forgórészt nem nagyon érdemes tekercselni,főleg ha nem tudod valahol precízen kiegyensúlyozni, mert ilyen fordulatszámnál már nem elég az hogy a forgórész egyszer ki lett.
csá
a felx egy soros motor, szerintem mielött szétrobbantod, amit csináltál próbáld meg felcserélni az állórész féltekercseket ha jól gondolom úgy van, hogy fázis be az egyik féltekercsbe onnan az egyik szénkefére (forgórészbe) másik szénkeféről a másik féltekercsbe és annak vége meg a nulla cseréld fel a 2 kommutátorra (szénkefékre) menő vezetéket. amúgy melyik könyv is kell? mert van több is.. csá
"villamos forgógépek tekercselése" cimű könyv érdekel, a kis villamos motorok áttekercselése megvan eredetiben
Gratulálok! Ha forog és nem repült szét, jó munkát végeztél!
A fordított forgásirány oka valószínűleg a tekercselés menet irányának megfordítása. Elvileg az állórész tekercsek átkötésével megfordítható a forgásirány. Gyakorlatilag 50-50%! A tekercsek elkötése a geometriai semleges vonaltól el van húzva 1-4 szelettel hogy az armatúravisszahatás miatt torzuló mező tényleges semleges vonalában legyen a komuttáció. Ez csökkenti a kefe szikrázást. Fordított forgásirányra kötve viszont növeli! Meg kell próbálni, ha erősen szikrázik, főleg terhelve, nem vagy munka nélkül!
Nekem elküldenéd mind a két könyvet? Köszönöm!
Légy szives küldd elnekem is kérlek mind a két könyvet.
Nagyon köszönöm! Tudsz még esetleg a tekercseléssel kapcsolatos könyvet, kérlek oszd meg velünk.
Üdv.
Igy raktam a tekercseket be a hornyokba. Régről úgy rémlik, hogy a rakéta porszivót is igy csináltam, de az jó irányban forgott. Elnézést a homályos képért, de nem ment a vakum.
Az eredetit kell lefigyelni pontosan. Tudom a mai automatával tekercselt, kiöntött, impregnált forgórészeknél nem egyszerű! Én nagyon nem szeretem, gyakorlatilag majdnem javíthatatlan/vagy nem éri meg.
Valószlínűleg véletlenül fordítva kezdted mint az eredeti. Esetleg nem vetted figyelembe az áttételt. Jártam én is így! De fel a fejjel!
Igen, pontosan ez a gondom. A műgyantás impregnálás miatt nem tudtam tökéletesen visszatekerni, igy a kommutátor lekötését csak meghasalni tudtam.
szia mik.
mivel egy tök vagyok az elektronikához kérdeznék valamit jelenleg van egy 8.4 v 1200mah-ás akkuról müködő kis villanymotorom a motoron semmilyen információ sincs az lenne a kérdésem hogymeg éri -e áttekercseltetni mert kb 15% -al gyorsabbra és 2x erősebbre van szükségem vagy vegyek olyan motort ami megfelel az elvárásaimnak ? az új motor ára 19.000ft ha tudtok tekercselő műhelyt a címét irjátok már meg oké ? kössszi
Vegyél másikat a vasmagba nem szoktak annyi tartalékot hagyni.(szerintem)
Sziasztok!
A DC motorok tekercseléséről szeretnék többet megtudni. Pontosabban a sok komutátorszelettel ellátot kis teljesítményű(~100W) motorok tekercselésére lennék kíváncsi. Nem tud valaki valami irodalmat amiből meg lehetne tanulni, hogy a gyakorlatban is megtudjam valósítani. Esetleg valami egyszerű méretezéssel együtt. Köszi.
megy az irodalom emailban (vagyis irodalmak)
csá |
Bejelentkezés
Hirdetés |