Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Jó az, csak fejen áll.
Ezt magyarázom.
Ha egyenes nyomatot vasaltál volna fel, akkor most az egyes tükörkép lenne. Úgy tűnik mégis tükrözted a panel nyomatát, mert most jó. Persze nem tudom mit nevezel alkatrész oldalnak, de SM technológiánál a nyomtatási és az alkatrészoldal ugyanaz. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2016
Szándékom szerint egy adapter panel lett volna, egy "hagyományos" (nem smd) alkatrészekkel szerelt panelhez. Tüskesorral csatlakozott volna a panelhez, az alkatrész oldal felől. Szóval elvileg a Top rétegen lenne a PIC meg a tápszűrő kondik ... és azt akkor szerintem tükrözni kell a nyomtatásnál. Lehet hogy az 1-es jól áll, de azt én tettel fel, és úgy variáltam hogy jó legyen ... csak épp a PIC lábainál nem stimmelnek a kondik ... Szóval kicsit belekeveredtem!
Fektesd a hátára a picet ...
Sziasztok kérdésem lenne mivel lehet zsírtalanítani a lapot és a festéket mivel lehet le szedni egy erős kezdő kérdése
Zsírtalanítani, zsíroldószerekkel, itt mindenki másra esküszik, személy szerint először nitrohigítóval, papírzsepivel. Utána én átcsiszolom finom dörzsivel (amit a központi-fűtésszerelők használnak a rézcsövek tisztítására forrasztás előtt) utána az ecetes Fross papírzsepivel, kétszer vagy amíg a zsepi teljesen tiszta nem lesz. A tonert nitroval szedem le, de csak közvetlenül a forrasztás előtt...
Én ÍGY csinálom, ezt is kipróbálhatod.
A vizes csiszolgatással nekem az volt a gondom, hogy szárítgatni kellett sokat, hogy ne maradjon az apró kis karcokba víz. Sose sikerült tökéletesen megszárítani a nyákot. Szárazon finom papírral megcsiszolom és izopropil alkohollal áttörlöm zsebkendővel, ezt addig csinálom míg a zsebkendőn látszik a kosz. Utána egy tisztával még letisztázom és ennyi. Ezzel a módszerrel laminálok és a P20-at is nyugodtan lehet utána rávinni.
Szia !
Idézet: „A vizes csiszolgatással nekem az volt a gondom, hogy szárítgatni kellett sokat, hogy ne maradjon az apró kis karcokba víz.” Ha megcsiszoltad, utána finoman marasd meg a panelt (amig nem kezd elszineződni) Igy nem lesz karcos.
Nem bonyolítom túl mert fölöslegesnek tartom, szárazon megcsiszolom és áttörlöm alkohollal és hibátlan lesz. Most ha finoman megmaratom a tetejét aminek nem sok értelmét látom, akkor utána ugyan úgy moshatom le az egészet, szerintem ez egy fölösleges procedúra lenne.
Nekem így vállt be és működik is.
Szia !
Panel vizesen megtisztít, megmarat, és utána lakkoz, vasal, dry-t laminál...stb nincs törölgetés, alkohol, zsebkendő, kosz, karc..stb Az értelme ebben van. De csak egy javaslat volt, nem kényszerítés Idézet: „De csak egy javaslat volt, nem kényszerítés” Ez természetes, mindenki úgy csinálja ahogy neki a legjobban bevált. Én biztos nem fogom többé vizesen csiszolni meg szárítgatni mert nekem az úgy nem vált be soha. Így hibátlan ahogy leírtam és maradok is ennél.
Én úgy szokom, hogy a panelt vizesen egy TORO nevű súrolópasztával kifényesítem, ez nem karcol (szemmel nem látni), utána papír zsebkendővel szárazra törlöm, ezután következik a vasalás majd maratás utána acetonnal (C6000) lemosom a festéket, kifúrom, majd finom csiszolószivaccsal megcsiszolom. Utána már csak be kell ültetnem.
A mellékletben pedig az első (SMD) kísérletem van, a panelt vasaltam, az alkatrészek 0805-ös méretűek, az IC SO8 tokozatú. A jobb oldalit elrontottam, túl erősen nyomtam a vasalót. A semmibe tartó vonalak ne zavarjanak senkit, az a terven is olyan (ez csak próba, nem egy működőképes panel).
Meg elég szépen alá is mart a jobb oldalin mert el van színeződve a réz.
Én biztos,hogy nem variálok semmivel. Nem vasalok hanem laminálóval csinálom. Vasalóval sose sikerült azt elérnem, hogy az összes festék a panelon maradjon. Nekem így vált be és így is fogom csinálni ezek után is.
Én is ki akarom próbálni a laminálást (hamarosan talán sikerül) és a fotózást is, csak az a fránya idő, abból van mindig kevés.
Mindenki úgy csinálja, ahogy neki a rendelkezésre álló anyagokból a legjobban bevált. Én csak mutatom, hogy nem lehetetlen SMD panelt készíteni vasalással. Neked a laminálás milyen hőmérsékleten vált be?
Persze, hogy nem lehetetlen.
Nem tudom a hőfokot, pár hozzászólással feljebb linkeltem egy előző hozzászólásomat ahol leírtam mindent. Ebbe van a másik hozzászólásom is.
Ugyanezt tapasztaltam. Ha víz érte a rezet csinálhattam vele bármit, utána már nem akart úgy tapadni hozzá a nyomat. Ha szép fényes, oxidmentes a réz akkor csak áttörlöm izopropillal és lehet vasalni. Ha nem, akkor előtte átcsiszolom nagyon finom papírral szárazon, lemosom alkohollal és vasalom.
Idézet: „A jobb oldalit elrontottam” Szerintem mind a kettőt elrontottad.Egyébként a próba mire irányult mi volt a őpróba célja ?
Át tudom-e vasalni, nem e mar alá... például.
Mit rontottam el a bal oldalin? A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2016
A két nyák közt nem sok a különbség , annyi csupán , hog a jobb oldali jobban szét van lapítva.De ez a hiba meg van a baloldaliban is csak kevésbé.
Én elégedett vagyok vele. Szerintem másodikra tökéletes.
Ne legyél elégedett , hanem mindig azt leresd , hogy mitől lehet még jobb.Tehát , ha megfigyeled , hogy az előzőekhez képest ez miért lett jobb , és min váltosztattál , és még jobban tökéletesíted , azt a részt ami jobb eredménythoz , akkor az már jó irány .
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2016
Ha nem is "tökéletes", de pont jó. Amíg nem szégyenkezel miatta teljesen megfelelő. Én sokszor a laminálót is lusta vagyok elővenni, megvasalom kézzel.
Ma kényszerből kipróbáltam a fotomaszk készítést sima irodai nyomtatópapírra.
Eddig pauszra nyomtattam, lefújtam Labeloff sprayvel, és perfekt. Múlt héten a toneremet feltölttettem , de úgy tűnik sikerült valami nem belé való porral feltölteniük, mert a pauszról pikkelyekben hámlik, és foltokban átlátszó marad. A papíron is elég csúnya a nyomat, de annyira nem hámlik. Ezt is lefújtam Labeloffal , majd Plastic lakkal. A pauszra 6 percet szoktam exponálni, a papírra most 15 percet szántam. Teljesen tökéletes lett. Attól függetlenül természetesen szerdán viszem vissza reklamációval a tonert. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2016
Ritka eset az, amikor a töltött toner minősége megközleíti a gyárit.
Már régen mondogatom, pausz helyett jobb a sima papír..
Sokan nem hiszik, ki sem próbálják.
Valószínű jobban jártam volna, ha megrendelem a márkához való port 1/3 áron és magam töltöm
Egyszer majd próbáld ki a lamináló fóliát, kinyomtatod 2x utána igazítod és össze laminálod.
Örökös, kontrasztos és 30sec elég a levilágításhoz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |