Fórum témák
» Több friss téma |
Egyszerű, csak drága: Például itt.
Hát mondjuk ennél pont nem arányosak az árak némelyik fajlagosan sokkal drágább a másiknál.
Elküldök pár ajánlat kérést holnap meglátjuk melyik gyártó mit ajánl. Olyat akarok ahol van aluminium 10x20-as vagy 8x20-as rúd mert az lesz a fetek hőkivezető bordája és akkor egy kalap alatt meglenne mindkettő. Sokan nem raknak árat egyáltalán. Pedig a mai világba ez alap lenne. A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2016
Nem lenne egyszerűbb, ha a félvezetőket egyből a sínre fogatnád fel, így nem kellene nyák hozzá, és a sín egyből a hűtés feledatát is ellátná?
Ez nem megoldás?
Bővebben: Link
A lehető legegyszerűbb és leggyorsabb megoldást keresem így a nyák megerősítése lenne a leg célravezetőbb. Sínezésnél már ott lesz a potenciál a sínen + a a többi lábat megint csak forrasztani kell.
Érdekes bár ezzel megint csak munka lenne mert ne méretre szabott és az ára sem túl olcsó. Valószínűleg marad a réz laposrúd. Egyenlőre keresem hol a legjobb ár és hol kapok megfelelő méretet.
Csak példának linkeltem,
van sokkal olcsóbban keskeny szalag is.....
Sziasztok!
Szeretnék 16-20 darab lámpát PWM-mel vezérelni, PIC segítségével. Néztem i2c-n vagy spi-n vezérelhető PWM IC-ket, de nem igazán van könnyen beszerezhető. Valaki tud erre más megoldást, vagy könnyen elérhető típust?
PCA9685 IC-vel szerelt modult 1000 Ft alatti áron lehet venni. Nézd meg az adalapját, megfelel-e neked, a PWM frekvencia korlátozott, cserébe viszont kapsz 16 csatornát.
A lámpa vezérléséhez nem kell nagyfrekvenciás vivő, 50-100Hz elég lehet. Ha elég a 8 bites felbontás, akkor szoftverből is meglehet csinálni ilyen nagy csatornaszámra is. Valamelyik témában ez ki volt részletesen vesézve RC szervók vezérléséhez. Sajnos most nem találtam meg, hogy hol. Nem is kell hozzá feltétlenül sok láb, shiftregiszterekre ki lehet léptetni SPI-n keresztül.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Adott egy orosz Km órában lévő motor (kép mellékelve) 24V A három tekercs egy-egy oldala van kivezetve, a másik oldalak össze van kötve és nincs kivezetve. A kérdésem az lenne, hogy mi módon tudnám működésre bírni?
Három fázisról. Vagy indítókondenzátorral. Olvass bele a motoros témákba. ott van több fénykép is bekötési módokkal. Persze jó lenne tudni miről akarod járatni és mi a célod vele?
Az egyik tekercs volt szakadt, és most ki szeretném próbálni, hogy működik e?
Megméred. Ha van alkatrész tesztered, akkor egymáshoz képest is megmérheted őket, mennyi az eltérés. Ha jó, vissza lehet szerelni. Azt hittem valami más felhasználási módot keresel neki.
Nem, nem, kilométeróraként fog tovább működni remélhetőleg.
Valami pwm meghajtásra nincs lehetőség, hogy kipróbálhassam?
Kilométeróra pörgetést itt nem fogok javasolni.
Időben eltolva, mint a hálózati három fázis esetén, kell a tekercsekre feszültséget adni. 'A' tekercs, 'B' tekercs, 'C' tekercs, 'A' tekercs, 'B' tekercs...
Ez a megoldás is tetszik, viszont meg lehet írni egy ilyen programot úgy, hogy parancsátvitelkor se villogjanak a rá kötött lámpák?
Szó nincs pörgetésről.
A számláló mechanikus, három perc lenne akár nullázni ha már így szét van szedve. Kizárólag teszt szinten érdeklődtem. Utálnám, hogy visszaadom és mégsem jó. De végül is már mindegy mert összeraktam. Azért köszönöm mindenkinek, aki segíteni próbált.
Nem értem pontosan a kérdésed.
Ha a shiftregiszterek zavarmentes feltöltésére gondolsz, akkor pl.: 74HC595 shiftregiszterekkel megoldható. Ennek van a kimenetén tároló. Amikor az új állapotsort besiftelted, külön jellel adod a kimenetre. Ez persze még egy lábat lefoglal az SPI órajele és kimenete mellett. Ha pedig a PIC vezérlésére, akkor az információ betöltésének olyan módon kell történnie, hogy a pwm időzítéseket ne zavarja meg. Szerintem ez is megoldható, de ennek módjáról nem írtál semmit.
PIC vezérlésre gondoltam, ha például UART-on, aminek van 2 bájt puffere, első a csatornacímzés, második a kitöltés, valamint egy lábat felhasználok visszajelzésre, hogy üres-e mindkét bájtnyi puffer, így megoldható-e, hogy szemmel ne legyen észrevehető a villogás?
Szerintem megoldható. A pwm jelek előállítása mellett maradni fog annyi idő, hogy egy nem túl gyors soros kommunikációt lekezeljen. Mekkora sebességre gondoltál (Baudrate)?
Lehet elegánsabb lenne egy soros vonalon felépített handshaking protokollú vezérlés, azaz nem egy digitális jellel jelzel vissza, hanem valamilyen kóddal. De végül is ez mindegy.
Sebességet még nem döntöttem el, a legalacsonyabbat szeretném, amivel 1 másodperc alatt lehetőleg olyan 100-200 pwm-duty váltás megoldható.
Arra gondoltam még, hogy lenne egy láb, amin logikai 1 van, ha üres a soros puffer, az hardveresen el bír tárolni 2 bájtot, mondjuk lenne az első a port címe + 1-2 további parancs (mindegyik csatornára alkalmazás, vagy minden be-minden ki, invertálás), a második bájt pedig a konkrét duty-érték. Amint egy parancs elkezd érkezni soros vonalon, ez a visszajelző logikai láb 0-ra váltana, majd a parancs végrehajtása után vissza, és megint fogadhatná az újabb parancsot. Ami tényleg fontos, hogy egy 16MHz körüli kvarc használatával ne ugráljon a fény az egész szobában, ha módosítom a kitöltést.
Ha a programot úgy építed fel, hogy 50usec-enként legyen egy megszakítás a pwm szoftveres lefuttatására, akkor:
- 8 bites pwm mellett 20kHz/256=78,125Hz-es lesz a vivő, ami még tolerálható - 4MIPS mellett 16 csatornára bőven elég lehet az 50usec fele (kb. 4 utasítás egy csatorna kezelése) - ha 50usec alatt érkezik egy bájt, a soros vonalon, az bizony elég nagy sebesség, legalább 200kBaud, de ha kettő bájtból áll egy parancs, akkor 10000 parancs érkezhet 1 sec alatt. Ez azt feltételezi, hogy kb. 25usec-be bele kell férni a soros jelfeldolgozásnak. Szerintem ez nem lehet probléma. Persze asm-be kell írni a programot. Lassan át kellene menni valamelyik PIC-es témába...
ASM-ül nem tudok, csak mikroC-ben, de köszönöm a számolásokat, erőt veszek magamon, és megpróbálom tesztelni, hogy életképes-e ez a PIC-es megoldás.
Sziasztok!
Olyan PWM kapcsolást keresek, amiben kisebb határok között de állítható a PWM frekvencia (300-500Hz között mondjuk), és a kitöltési tényező is, potmeter nem szükséges elég lenne egy kis trimmer. Kimenetre kb 1A terhelhetőség kellene. A kész kapcsolás is jó lenne, ha lehet venni valahol? Köszönöm!
Köszönöm!
Helló!
Lehet hülye kérdés, de nekem a kocsiban lévő fűtőmotort kellene indítanom. Rajta van egy hűtőbordás teljesítmény fokozat a motoron. Ennek az elektronikának a kettő vastag csatlakozója van a motorral sorban. Illetve a vékonyabb vezetéken kapja a pwm jelet a klíma vezérlőtől, de a test a közös pont. Amik kapcsolások vannak ott mind a Drain láb és + között van a motor. Ha a te kapcsolásodat direktbe teszem rá vajon meg tudja hajtani az elektronikában lévő FET-eket(vagy tranzisztorokat)? Vagy kell az NE556 után egy FET fokozat, és a Source lába és a test között lesz a PWM jel? Köszi!
Ezt nyilván csak akkor tudnám megmondani, ha ismerném a kocsidban lévő teljesítmény egységet. De talán tudsz magadon segíteni, ha mérsz. Mondjuk szkóppal a PWM jel feszültségét, majd akkor a feszültséget rákapcsolva megmérni az áramot. De ha tényleg benne van a teljesítmény egység, akkor számomra elég valószínűtlen, hogy az közvetlen a Fet-et hajtja meg. Másik lehetőség, hogy kipróbálod. Mert az 555 100mA-el meg tudja hajtani az akármit. Annyi pedig gondolom nem lesz. Viszont mérni célszerű lenne, nehogy 12V helyett csak 5V legyen a vezérlő PWM jel!
(A Fet-es forráskövetőt el lehet felejteni, mert az a GS küszöbfeszültségével csökkenti a jel nagyságát. Valamint akkor a GND-re sem húz le semmi, csak a bementi fokozat ellenállása. Persze ha van ilyen benne.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |