Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LM1036 sztereo hangszínszabályzó áramkör
Lapozás: OK   82 / 91
(#) fufuka válasza JOJO hozzászólására (») Nov 6, 2016 /
 
Én ránéztem a paneltervedre... Amúgy még jó is lehetne... de helyenként túl kevés a távolság a forrszem és a vezető vonal között... Teljesen indokolatlanok a bazi nagy forszemek! Ha zöld rétegen vagy vezetősávval, akkor a felirat a fehér (B1) rétegen kell legyen! STB STB...
De ne hidd, hogy a nagy forrszemet könnyebb forrasztani. Ellenben ha túl nagy, mire megtöltöd cinnel, addigra elmelegíted az alkatrészt... Alkotó panelja pont jó... inkább azon gyakorold a forrasztást, és csinálj először "más tudása alapján" panelt. Az, hogy neki állsz tervezni; !!!BECSÜLENDŐ!!! és valóban a helyes út... de amíg nem rutinból oldasz meg feladatot, addig ne légy rest más "tollával " is ékeskedni!!!

-egy barátom mondta nekem egyszer: Szergej Bubkának 4 méter ugrani magasugrásban szégyen lenne... Neked a 2 méter is most még dicsőség...

Ergó: Majd belejössz, és bármekkora forrpadot meg tudsz majd forrasztani...
(#) JOJO válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 6, 2016 /
 
Tiszteletem 0,7 fúróval fúrok és fúrás után lecsiszolom az a baj nincs pénzem veller pákára
(#) Alkotó válasza JOJO hozzászólására (») Nov 6, 2016 / 1
 
Én 0,8-al fúratom a legkisebb lyukakat.
Ne gondold, hogy csak Weller pákával lehet jól forrasztani. Nekem pl. a legolcsóbb forrasztó állomásom van, illetve egy ugyanilyen pákához építettem magam is szabályzó áramkört. Ezzel a két szabályozható pákával igyekszek forrasztgatni.
De!! Talán jó ha tudod, a drótvégű pillanatforrasztó páka nekem mindig a kezem ügyében van, és hihetetlen dolgokat is meg lehet vele oldani. Nem a legkényelmesebb kézben tartani, de ha nem direkt SMD-ről van szó, akkor nagyon hatékony eszköz.
És ha már van valamilyen páka, és annak a hőfoka nagyjából be van állítva, akkor előtérbe kerül a forrasztó ón, illetve a folyasztószer milyensége. Javaslom 40-60% -os gyantás forrasztó ónt, és a sima gyantát az elején. Ezek mindenható anyagok, amiket szükség szerint majd később lehet kicsit spécizni.
(#) JOJO válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 6, 2016 /
 
Köszönöm a magyarázatokat az oktatást de a legolcsobb állítható páka 4-5 e forint nincs folyató szerem hol ehet kapni valami el fogatható áron A másik nagy problémám a kissé rossz rövid látásom még nagyítóval is
(#) JOJO válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 8, 2016 /
 
Tiszteletem el keztem beültetni az alkatrészeket igen megszenvedek a helyhiány miatt nem igen akarnak egymásmellé beférni
(#) tursaba válasza JOJO hozzászólására (») Nov 8, 2016 /
 
Én, miután polírpapírral letisztítom a nyákot, fenyőgyanta alkoholos oldatával vékonyan bekenem. Játszva lehet jól forrasztani pákával. Ha esztétikailag zavar, utána alkoholos ronggyal letisztítod.
(#) Alkotó válasza JOJO hozzászólására (») Nov 8, 2016 /
 
Azt nem tudom melyik panelt építed, de ha nem fér el az alkatrész, akkor vagy annak mérete nem megfelelő, vagy a panelterv nem jó. A panelre feltervezett alkatrészméretek és a valós alkatrész méreteknek illik azonosnak lenniük.
Bizonyos esetekben előfordul, hogy az univerzalitás miatt akár több méret fogadására alkalmas paneltervek is készülnek, de ezeknél általában eleve többféle érték/méret merül fel, mondjuk hangolás miatti értékváltozás okán.
(#) JOJO válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 8, 2016 /
 
Alkotós féle 63v mkt kondikat rakom nagyon szoros és nagyon vigyázni kell a sorrendre
(#) Alkotó válasza JOJO hozzászólására (») Nov 8, 2016 /
 
A sorrendre természetesen oda kell figyelni, de az érintett kondik 2x7,2 és 2,5x7,2 méretűeknek kell lennie, ami szépen elfér a raszteres távolságon (2,54 mm). A legnagyobb érték ha jól emlékszem 220 nF, aminek mellékeltem a méretét. A 10 és 100 nF keskenyebb 0,5 mm-el.

220 nF.jpg
    
(#) HA3GX hozzászólása Nov 30, 2016 /
 
Az elmúlt hetekben több alkalommal vittem az előerősítőt magammal, eddig mindenki dicsérte.
Pár adatot szeretnék kérni, aki gyakorlottabb a témában.
A legnagyobb bemenő jelszint nagysága, ahol végkitérésig kitekerve a hangerőt még nem torzít.
Ilyenkor hány mV-os jel jön ki?
A bass-boost-ról van diagramm, ahol leolvashatók az adott frekvenciákon való erősítés nagysága?
Vagy bármi írás erről?
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2016
(#) fufuka válasza HA3GX hozzászólására (») Dec 1, 2016 /
 
Szia!

A panel mindkét alkotója itt található! Alkotó és Reloop tudnak neked ebben segíteni. Jó panel, de a 1036-os nem egy referencia eszköz! Csodát nem tud... Ennél ( igaz, nem biztos, hogy olcsóbban) sokkal jobbat lehet építeni...
(#) reloop válasza fufuka hozzászólására (») Dec 1, 2016 / 1
 
Szia! A kolléga az LM1036 adatlapját keresi, szerintem meg is fogja találni
(#) fufuka válasza reloop hozzászólására (») Dec 2, 2016 /
 
Kolléga Úr!

Belegondoltam... -Igazad van!!! Bocsánat a gyanúsítgatásért!
(#) tomi1990120 hozzászólása Feb 27, 2017 /
 
Sziasztok van nekem egy ilyen hanszin szabalyzom es azt szeretnem kerdezni hogy mennyi µF tapszurest tegyek mer elegge bug. Most van rajta 1000uF.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2017
(#) sany válasza tomi1990120 hozzászólására (») Feb 27, 2017 /
 
Szia!
Az 1000 µF-os az nem sok. Én minimum 2200 µF -ost raknék. De ez a függ hozzákapcsolt végerősítőtől is.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2017
(#) tomi1990120 válasza sany hozzászólására (») Feb 27, 2017 /
 
A vegerosito tda7294.Most kiprobaltam a digi tv-bol bontott stabilizalt tappal es megszunt a bugas.Lehet azt fogom hozza hasznalni.
(#) reloop válasza tomi1990120 hozzászólására (») Feb 27, 2017 /
 
Szia! Kielégítő megoldást egy feszültségstabilizátor jelent.
(#) tomi1990120 válasza reloop hozzászólására (») Feb 27, 2017 /
 
Tudnal esetleg ajanlani egy kapcsolast 12V ra?
(#) reloop válasza tomi1990120 hozzászólására (») Feb 27, 2017 / 1
 
A téma képein láthatod, példa.
(#) tomi1990120 válasza reloop hozzászólására (») Feb 27, 2017 /
 
Koszi szepen.
(#) Toth Attila hozzászólása Ápr 24, 2017 /
 
Sziasztok!
Elkészült az lm 1036+ne5532 -es panel Alkotó tervei alapján. Mielőtt beépítésre került volna, lepróbáltam és jól működik. Egy problémám viszont lenne vele, amivel szerintem nem vagyok egyedül. A loudness -kapcsolgatásakor erős pattanás van jelen, amit szeretnék minimalizálni. Ebben szeretnék segítséget és tanácsot kérni! Milyen módon tudom ezt a reccsenést-pattanást megszüntetni?
(#) Alkotó válasza Toth Attila hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Nekem egyáltalán nincs olyan emlékem, hogy pattant volna az átkapcsolás.
Első körben, hogy kizárjuk a kapcsoló hibáját, simán a két vezetéket érintsd össze, majd vedd szét néhányszor ismételve.
A potmétereket a panelba forrasztva képzeltem el. Ez a sok-sok vezeték bizonytalan zavarok forrása lehet.
(#) Toth Attila válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Köszönöm a válaszod!
Holnap kipróbálom, ahogy írtad. Azt nem írtam, ha teljesen letekerem a hangerő potmétert (lehalkítom), akkor nem hallok pattanást. A pattanás erőssége függ a hangerő potméter állástól.
A végső felhasználás során, egy kiszuperált gyári erősítő dobozába kerül, ahol adott a potméterek elhelyezkedése. Ezért vannak a hosszúnak látszó szalagkábelek. Bízom benne, hogy nem szed majd össze zavart. Ha baj lesz vele, kicserélem árnyékolt kábelekre.
(#) Alkotó válasza Toth Attila hozzászólására (») Ápr 24, 2017 /
 
Nem ismerem a Te konkrét dobozodat, és azt hogy abban milyen kényszer van a potikra nézve. De pusztán feltételezésekre támaszkodva, szinte elképzelhetetlen, hogy a négy potméter egymástól 25-25-25-25 cm-re legyen (mert kb. ilyen hosszúak a kábelek). Ezeket általában sorba rendezik, egymástól nem nagy távolságra, és esetleg a hangerő van külön egy nagyobb forgatógombbal. Ha ebben nem tévedek, akkor ismét felmerül a kérdés, miért nem a panelt vitted inkább közelebb a potméterek helyéhez?
Ezen kívül, nem tudom találkoztál-e azzal a változattal, ahol a külön választottam a vezérlést és a potmétereket tartalmazó panelt (itt látod). Ennek oka éppen az volt, hogy szinte tetszőleges elrendezés esetén is elhelyezhetőek legyenek a kezelőszervek.
(#) Justo válasza Toth Attila hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Esetleges lehetőség: Bővebben: Link
(#) Toth Attila válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Szia!
Valóban hosszabbak a szalagkábelek a kelleténél (de nincs 25cm, csak 20,5! Persze ezzel csak viccelni akartam!). Nem végleges a vezetékek hossza, a végső beépítésnél pontos méretre szabom mind a négyet. Az erősítő elejében, közvetlen az előlap mögött lesz elhelyezve a panel. Köszönöm, hogy felhívtad figyelmem a másik panellel kapcsolatban, természetesen találkoztam vele. Amit elkészítettem, azon van lehetőség kikerülni az első erősítő fokozatot, ezzel lehetőséget adtál egy külön, nagy bemenő jel kialakítására is.
Ma este foglalkoztam ismét a kapcsolással. A kapcsoló hiba kizárva, gondosabb potméter tekergetés, bemenő jel felcserélése, és egyéb füllel végzett vizsgálat során a következőket tapasztaltam:
Csak az egyik csatornában hallható drasztikusan ez a pattanás a kapcsoló kapcsolgatása során. Ezen kívül ebben a csatornában a mély hang hiányzik a másik csatornához képest. Sőt, ezen csatornában a basszus potméter tekergetése is érdekes dolgokat művel. Amikor a potméter fél állásban van akkor a legtöbb a basszus és torz, a pozitív vég állás felé viszont eltűnik a basszus. A másik csatorna hibátlanul működik, nagyon kicsi pattanással (loudness).
Olvasva Justo hozzászólását (köszönöm az infót Justo!), az lm 1036-os hibájára gondolok én is. Csütörtökön lesz lehetőségem boltban venni másikat. Ettől függetlenül várom véleményed a problémával kapcsolatban!
(#) Toth Attila válasza Justo hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Köszönöm az infót! Lehet hogy én is kifogtam egy gyári hibás ic-t.
(#) Toth Attila hozzászólása Ápr 27, 2017 /
 
Sziasztok!
A mai nap vettem egy másik lm1036-os ic-t, egy másik boltban. Az újonnan vásárolt lm1036-os is megegyezik a régivel (felirat színe-árnyalata, gyártó lógó, stb.)
Sajnos a loudness kapcsolgatásakor ugyanúgy meg van a pattanás (mind a két oldalt), viszont a rossz oldali basszus probléma megszűnt. A loudness funkció is sokkal jobban érezhető, hallható mind az előző ic-nél.
Teljesen tanácstalan vagyok a pattanással kapcsolatban, nem tudom merre keressem a hibát, mit ronthattam el?
(#) reloop válasza Toth Attila hozzászólására (») Ápr 27, 2017 /
 
Szia! Próbáld ki az alábbi módosítást! A K1 kapcsolóra tégy 47k ellenállást a mellékelt ábra szerint, az LM1036 7-es láb és a test közé (forrasztási oldalra) pedig 100nF-os kondenzátort, miként a többi szabályzó bemenetnél ajánlja a gyártó.

Loudness.gif
    
(#) Toth Attila válasza reloop hozzászólására (») Ápr 28, 2017 /
 
Szia! Köszönöm a tanácsot, este megpróbálom. A 100nF kerámia, vagy fólia legyen?
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Következő: »»   82 / 91
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem