Fórum témák
» Több friss téma |
" hogyan tudnám bekötni " Szabálytalanul.. De egy relére nem gondoltál még?
Sziasztok!
Opel insigniához keresek leírást hogy hova kell bekötni a ködlámpát. Az autómban hiányzik a két elülső ködlámpa és a hozzá tartozó kábelezés is, vettem uj lámpát de fogalmam sincs hogy mit hova és hogyan kössek be. Ha valaki tudja hogy tudom ezt megcsinálni vagy át tud irányitani valahova ahol kaphatok segítséget azt megköszönném!
pl itt Bővebben: Link
de különben a biztosítéktáblában biztos megvan a helye A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2016
Sziasztok!
Lehet volt már kérdés, de nem találtam, és elég laikus vagyok ezekhez a dolgokhoz. Adott egy 96-os Suzuki Swift. Vettem bele ködlámpákat előre. Külön kapcsoló, relézve. A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet megoldani, hogy amikor ráadom a reflektort, akkor a ködlámpa is kapcsolódjon. Viszont,! ha felkapcsolom a ködlámpát, akkor a reflektort ne kapcsolja. Erdőben éjszaka jól jönne a refi+küdlámpa kombó... nem kellene külön kapcsolhatni, ha jönnek szembe. Ködbe viszont nem ideális a ködlámpa. ![]() Másik... a késöbbiekben gondolkodom valami olyasmin, hogy indexeléskor, felkapcsolódjon a jobbos vagy balos ködlámpa is. Köszönöm előre is a degeneráltaknak és kezdőknek is felfogható válaszokat. ![]()
Szerk.: Ködben viszont nem ideális a REFLEKTOR!
Kedves Fórumozók!
Egy kis segítséget, tippet szeretnék kérni. Adott egy Suzuki Alto Amiben gyárilag nem igazán volt ködlámpa a kapcsoló helye megvan. ill mellette van a hátsó ködlámpa erről majd később. Úgy gondoltam hogy a drágább de szebb és jobb megoldást választom, így megveszem külföldről a csatlakozókat. Ez a Vízmentes csatlakozó Elbírná e a 2db 55W-os H11-es ködlámpát? Vízhatlant szeretnék de ha nem jó rá akkor ez lenne a vészmegoldás. úgy lenne hogy a biztosíték dobozból vagyis azt is vásárolnék egy S Ignis relétartója lenne amiben van relé+biztosíték hely a 2. áramkörnek tehát a ködlámpa relé által kapcsolt részének. Illetve mekkora kábelt vagyis mekkora kereszt metszetű kábelt használjak azokhoz amik a ködlámpát közvetlenül fogják táplálni? Az első azaz az utastérben kapcsolt áramkörről, azt úgy oldanám meg hogy készítenék egy Y kábelt, Ez lenne a csatlakozó, úgy lenne megoldva hogy le lenne másolva az első ködlámpa kapcsolója a hátsó ködlámpáról és annak a vezetékei táplálnák ami jön csatlakozó a hátsóba az kapna ellendarabot vagyis lenne egy toldás és a toldásból lenne lecsípve az első köd.l kapcsoló vezetékei természetesen rendes csatival ...világítás (helyzetjelző) ekkor még nem tudnám bekapcsolni, úgy tudom hogy a ködlámpát csak a tompított fényszóróval lehet együtt üzemeltetni, ezért választottam ezt a megoldást mert a hátsó ködlámpát csak úgy tudom felkapcsolni ha megy a tompított ill helyzetjelzőn és tompítottan világít a műszerfal a gyári kapcsolóját nagy nehézségek és Mátyás királyok árán szereztem, tehát a gyári sajnos az ami gyári szervizkönyvem megvan nem tartalmazza az első ködlámpák bekötését így nincs meg azt valahogy magamnak kell majd kitalálnom. Csütörtökön lesz kapcsolóm a kapcsolóról akkor tudok majd többet mondani. Kérdések: A regényem elolvasása után mit csinálnátok másképp? Majd ha lesz, a kapcsoló tű kiosztásai sajnos nem ismertek számomra. Mekkora (mm2) vezeték legyen a 2.áramkörbe, ill a csatlakozó bírná e a minimum~10A-t? Biztosítéknak elég lenne a 15A-s? Egyéb: Gyárilag nincs kifúrva a helye az első ködösnek, én nem szeretnék kísérletezni vele mert milliméter pontosan kellene a szembelévők épsége végett így azt egy precíz hozzáértő emberre bíznám, én csak a kapcsolást, elektronika részét készíteném el, Ignis Relétartója lenne az a ház amiben a 2.kör biztije és reléje lakik, és az 1. áramkörből csak egy már bekapcsolt + jönne a relétekercséhez és a motorháztető alatt lenne letestelve a ködlámpával karöltve. az első áramkör kábelei bontott Altóból lenne az Y-és a kimenő + Az egész köteg bandázsszalaggal és bolhás kábelkötözőkkel lesz a karosszériára és ahol van a gyári kábelkorbácshoz erősítve.
Na, akkor ennek fuss neki még egyszer, immár rendes helyesírással!
Üdv.
Gépjármű: 2003 Renault thalia 1.4 benzines 55kw. Fejlesztés. Első ködlámpa beszerelés. Hátsó az van. Megoldás: Hátsó ködfényre ráterhelni az első lámpákat. Gyárilag 15 amperes biztosíték van benne. A hátsó lámpa viszont egy tartó mágneses kapcsolóval lenne üzemeltetve. Azaz ha a bajuszkapcsolón lekapcsolom a lámpákat a ködfénylámpa is kialszik hátul. Járható út? Ha nem megoldási javaslatokat kérnék. Akár egy utólagos megoldás is érdekel kapcsolóval stb.
Első körben nézd meg, hogy a lökhárítóban benne van-e a vezeték hozzá. Ha igen, akkor nagy eséllyel csak egy relét kell beraknod és menni fog a gyári kapcsolóról úgy, ahogy a gyárban megálmodták.
Van egy kábel aminek nem tudom a szerepét mert csak ott van és nem lehet sehova sem dugni. De gondolom nem ez az amit kell keresni.
Ez olyasminek tűnik. Kell hozzá még egy "kábelköteg", ami ennek a csatlakozónak az ellendarabja és a két ködfényszóróhoz megy. Viszont, hogy valóban stimmel-e, vegyél elő egy multimétert és kezdj el méregetni! Ha a ködlámpa kapcsolót be állásba billented, akkor mit tudsz mérni a lábakon? S mit mérsz normál állapotban (ekkor elvileg csak testet és szakadást kellene)?
Délután/este felé belenyomok egy 12v 5w égőt. Lesz ami lesz alapon. Sajna a multiméter nem élte túl a gyerek érdeklődését.
A relének a helyét hol találom meg? Ott keresem első körben a kábelt. ha ott megvan onnantól könnyebb minden.
Ugyan ott, ahol a többi relét és biztosítékot. De a legjobb az lenne, ha lefotóznád a ködlámpa kapcsolód, hogy milyen piktogramok vannak rajta. Én úgy emlékszem a mi thaliankban a kapcsolóval az elsőket bekapcsolva a műszerfalon megjelent a visszajelzés (a mienkben se volt bekötve, s végül be se építettem mielőtt eladtuk).
A kábelt pedig a lökhárítónál keresd, egyetlen csatlakozó lehet szabadon lógicálva a bal oldalon. Szerintem amit megtaláltál, az könnyen lehet ez a csatlakozó, s innen kellene mérni (akár próbalámpával), hogy mi történik, ha próbálasz kapcsolni. Ránézésre erre a csatira talán rámegy a superseal csatlakozó, ami párszáz forint a lomexben. Ha meg valóban rámegy, akkor magad is behúzhatod azt a pár vezetéket a két lámpához.
Üdvözletem!
Segítségre lenne szükségem. Adott egy Toyota Auris 2008 év amit gyárilag csak hátulsó ködlámpával szereltek. Napokban előre is beépítettem egy nappali menetfény+ködlámpa testet. A nappali menetfény működése adott mert a DRL automata végzi a dolgát a szabványnak és a szabálynak megfelelően. Gyárilag a ködlámpa csatlakozók beszerelve mind a ködlámpáknál és belül a műszerfalnál is. Mivel nem rendelkezem kapcsolási rajzzal így nem tudok továbblépni sem. Magam (másokkal ellentétben, tisztelet a kivételnek) a szabványosság és a szabályok híve vagyok, így csak a szabályos bekötésben gondolkodom. Tulajdonképpen a hova tovább-nál tartok amit kereső ceruza segítségével sem találok. Mármint, hogy miképp tudom a gyári szereléssel a létező ködzárfény kapcsoló segítségével működésbe hozni az első ködlámpát is. Úgy gondolom mivel gyárilag a hátsó működik így további relére nincs szükség. Ha tudna valaki rajz másolatában vagy a csatlakozási ponttal kapcsolatban segíteni azt nagyon megköszönném.
Ködlámpának milyen szín vagy színhőmérséklet az ideális? Lehet kapni LED-es ködlámpát 6000K színhőmérséklettel, szerintem nem inkább melegfehér fény lenne jó ködben?
Sziasztok!
Ford focusomba szeretnék bekötni ködlámpát. Gyárilag nincs benne. Arra gondoltam, hogy az áramot a világításkapcsolóról vennék és a hátsó ködlámpával együtt lehetne kapcsolni. A gyári kapcsoló ködlámpa része csak 1 állású, szerezzek bele inkább 2 állásút, hogy külön legyen az első és a hátsó? Kábel és a mellékelt képen látható relém van a művelethez, biztosíték helye megvan a táblában, H-11 csatlakozót kell még vennem és akkor talán minden megvan.(ködlámpa is van! |
Bejelentkezés
Hirdetés |