Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Vagy, most így olvasva: Ősszel költöztek oda. Szerintem most kezdtek el fűteni. Ki tudja mennyi ideje állt már ott szegény? Akár be is rohadhatott még a szivattyú is...
Kizárható. Akkor nyitás-zárásra se indulna és nem menne percekig.
Erre a "zárás/nyitásra" nem tudtam görcsöt kötni.
Miután gondolkoztam rajta egy sor akkor sem. Persze a kérdezőn ez nem segít, de engem érdekel a háttere (de csak érdekesség/tanulás képpen, mert már jó régen nem volt dolgom a ZC18-al).
Szia! A vízáramlás-biztosító membrán szerkezet két oldalán kialakuló nyomáskülönbségre (amit majd a szivattyú hoz létre az induláskor) fog a membrán a tömszelencében lévő rúdra hatva a nyitás irányába tolva azt, kinyitja a főégő szelepet. Az impulzus csövek amik a membrán két oldalán ezt a nyomásesést ezen a megfelelő keresztmetszeten határozottá teszik és a szivattyú fenntartja a működése közben. Ha a membrán lyukas vagy ki van repedve a nyomás lassan kiegyenlítődik és a főégő elalszik. A zárás-nyitás arra volt jó, hogy a nyomásesést határozottan elő lehessen állítani, ami meg is történt de a főégő később elalszik, ami a membrán két oldalán lévő tér kiegyenlítődésére utal.
Vagy az csak véletlen volt. A leírtakból simán azt mondanám, amit nekem is tanácsoltak a multkor ugyanitt, mivel egyszer alig van gáz, majd feljebb álítva később meg ömlik a gáz. Bővebben: Link
Visszajött a tegnapi szaki. A tömbszelencét meglazította egy kicsit, és picit elforgatta. És lám, a kazán Elindult. Szerinte a tőmbszelencében az a pici vékony rúd, ami mozog nem volt teljesen függőleges, ilyenkor pedig nem dudja a membránt mozgatni. Most valóban jónak tűnik, de nem tudom,mitől lett rossz, és ki tudja meddig marad jó. Van erre a problémára robosztusabb megoldás a kazáncaerén kívül?
Idézet: „Akkor nyitás-zárásra se indulna és nem menne percekig.” Elzárt vízkör esetén is ég percekig? Egyébként szerelő megint a vége szerintem, de nem értek hozzá...
Használd nyugodtan. A modernebbek sem (sokkal) jobbak, ámbár csomó pénzt ráköltesz...
Válaszolva a korábbiakra: A kazán nyár végén volt karbantartva, membrán cserélve, és az jó is. Már 1 hónapja ment a fűtés problémamentesen...
A vizes zárás/nyitás valóban a nyomáskülönbaég előidézésére volt jó..
Rendben. Akkor örülés, gond nincs. Használjátok
Sziasztok!
Már egy hete "szenvedünk a ZC18-al. Kicsi volt az őrláng, rendesen robbant minden induláskor... Tél van, hideg, hívtam szerelőt, hogy ne jöjjön közbe semmi házi javítás miatt. Kitakarította, csak éppen kijött a menet a gyújtóláng cső csatlakozásnál az armatúrából. Volt donor kazánom, át lett téve az armatúra. Hapy, Kb 2 óra múlva már el sem indult a kazán. Termosztátja tekergetésére belobban, lán g kicsi, tisztogatás, valamivel jobb. Majd membrán, tömszelence csere, teljesen OK az első leállásig.. Utána újra pici láng 50 fokos víz, már elég a szobatermosztáton, egy nappal/éjszaka kapcsolás, kap egy lökést, és mégy nyit a gázon, de 60 fok megfogja... Tegnap este, méregből alányúltam, és felnyomtam a vízházat a "torkába", majd meghúztam a csavarokat, vissza kellett jócskán venni a lángból, annyira nyitott... Reggelre alább hagyott a lendület. Szerelő is a fejét vakarja, elvileg minden Ok, menni kellene neki szépen... Már csak a donor almatúra házra vetek, mert más minden gyári új benne, még a hőcserélő is. Véleményeket, tippeket, tanácsokat megköszönöm!
Szia! A tömszelence rúdja eltérő hosszúságú szokott lenni. Erre oda kell figyelni a cserekor. Ha nem központosan van az armatúra rögzítve, akkor a rúd szorulhat a szelepnyitó és annak oldalfala között.
A gázarmatúrába van egy rugóerő szabályzó a gázúszó közepén. Azon is állítottatok.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2016
Igen, csak az a baj, hiába nézem meg milyen volt benne az előtt, mert most másik a gázarmatúra...
Ma este hatóra felé fellazítottam, és megkerestem azt a pozíciót, ahol nagyot nyit , és visszahúztam a hernyó csavart... ameddig ment OK volt, leállt, nem sokára, újra indul, majd meglátjuk, kíváncsi leszek mit produkál...
A hengerfejű hornyos csavar ami felülről látszik?
Mi nem , de kitudja, ki piszkált már bele...
Most indult...
( már leírtam egyszer ,de elveszett valahol.., Ha meglesz kétszer akkor bocs...) Kimentem, gáz égő egyik sarkán volt egy pici láng... Megmozgattam a vízarmatúrát, belobbant,de kb 5mm lánggal éget... Mondjuk kb 40 fokos vízhez elég, de fűteni kevés. Fellazítottam a kettő hernyócsavart, kézzel feltoltam, és megkerestem a a pozíciót, amikor a legnagyobb volt a láng, ott megtartottam, majd meghúztam a csavarokat. Majd levettem a lángot kb 10 mm-re ne égesse szét. most szépen megy, de kíváncsi leszek az újabb indulásra
Helo!
Addig OK, ameddig le nem áll... Megkerestem a legöregebb legótvarabb vizházat, kiakartam húzni a tömszelence tengelyét de nem jött ki. Szétszedtem, és egy réztányérra van felfogatva flexibilisen... Megmostam, majd összemértem az új tengelyekkel, hát azok 3mm-el rövidebbek Ez a réztányéros ótvar "izé", tuti, hogy még eredeti gyári beépítés lehetett. Holnap hívom a szerelőt, mert ő már volt 3x, és azt mondta tuti, jó a tengely, mert én is azzal kezdtem utolsó megbontáskor, hogy nem emelhet eleget...
Lekopogtam, úgy néz ki "megjavítottam" a kazánt...
Igaz vettem hozzá 60 ezerért új alkatrészeket. Hőcserélő, gázarmatúra, thermo mágnes, thermo elem, mindből vadi új egy db, tömítések, membrán tömszelence 2-2 db, ja és egy tányéros, tengelyt is, olyan mint a régi volt. Ott követtem el a hibát, hogy szerelőt hívtam, ő szakította bele menetet a jó gázarmatúrába... Mivel tél van nem szeretném szétszedni, és nem szeretnék szerelőt sem hívni, mert ő, megmutatja , hogy működik, elkéri a pénzt, elmegy és utána, már nem működik... Van kettő vadi új kazánom, darabokban, és kettőből néhány használt alkatrész, na azokat majd eladom a végén ( 4 d b hőcserélő kettő zsír új, kettő használt a palást igaz "lyukas" itt-ott , de nem vízkövesek..., és 4 db gázarmatúra is, abból egy új, egy kérdéses, lehet, hogy javítható, a menet miatt..) Most szépen megy a kazán. Kellett egy fa láda egy savanyúságos üveg kupak lefordítva rugó helyett, és egy cba paradicsomszósz, és egy ETA porszívó cső a magasság miatt... Ha hosszú távon beválik, akkor kihúzzuk vele a telet, nyáron, meg majd én szétszedem , és építek belőle egy új kazánt. Igazából, nem szeretnék szerelőt hívni, mert igaz nem kért sok pénzt de több kárt okozott, és nem látja át a kazán működését..., rutin munkákat begyakorolta 30 év alatt,de ha problémába ütközik akkor annyi...
Lehúztam sok évet a ZC-18-al (meg volt hogy fáztunk is) de ez azért "radikális"
és még be sem vált..., a kazán rezeg, és elmozdul. Utána meg be sem indul a főégő.
Nem hiába,van még a gázmennyiség állító csavaron is kontra anya.
Megy a kazán. Gyári új gázarmatúra, gyári új eredeti tömszelence tengely réztányérral. Most már minden új benne. ( Kazántest, fúvóka, fúvóka tartó, gázarmatúra, vezérlőpanel, membrán, membrántányér, tömszelence, kazántermosztát, hőfokmérő óra, sztemkó, thermoelem, thermomágnes.) Kivéve a burkolat... , és még mindenből van legalább egy új tartalékba, kivéve, a gázarmatúra, abból, még több is de használtak...
A következő a probléma.Szobai termosztát felkapcsolva 22 fokra.A kazán van mikor lekapcsol 70 foknál,van mikor ég tovább, és nem hajlandó lekapcsolni.Vagy lekapcsol, és szinte azonnal visszakapcsol.A kazán bal oldalán alul a kazán termosztát teljesen balra van tekerve.Szerintem még 70 fokig sem szabadna, hogy felmenjen a víz.Ha a radiátorok nagyon el vannak zárva az okozhatja ezt a problémát?Vagy mit próbáljak ki, mielőtt szerelőt hívunk?
Hozzá ér rendesen a termosztát érzékelője a csőhöz?
Nem nálam,hanem faternál van a készülék.Holnap leellenőrzöm.Viszont ezt találtam:
http://fegkazan.hu/r_termekek/futokeszulekek_es_vizmelegitok.pdf 28.oldal/9. pont-tól lefelé Ezek között ott lehet a megoldás, ha a tipped nem válik be? A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2016
Közben elolvastam még háromszor az eredeti kérdést
Mondjuk már "eső után köpönyeg", mert valószínűleg már csak akkor fogod olvasni, amikor visszatértél a kazán megtekintéséből, de azért még lehet hogy hasznos. A leírtak a személyes véleményemet és az adott kazánnal szerzett tapasztalataimat tükrözik, de nem értek hozzá. Idézet: „Ha a radiátorok nagyon el vannak zárva” Az nem jó. Bár ha mind el lenne zárva, akkor nem is működne a rendszer. Egyszer kell beállítani a rendszert, utána radiátoron a szelepeket nem piszkáljuk (évekig). Szülőket erre kioktatjuk. Idézet: „Szerintem még 70 fokig sem szabadna, hogy felmenjen a víz.” Időjárás és méretezés függvénye. Ha kint nagyon hideg van, akkor miért ne mehetne? Én úgy állítottam be a rendszeremet annó, hogy a kazántermosztátnak korlátozó szerepe volt. Beállítás után azt sem kell piszkálni (évekig). Szülőket erre kioktatni. Idézet: „Szobai termosztát felkapcsolva 22 fokra.A kazán van mikor lekapcsol 70 foknál,van mikor ég tovább, és nem hajlandó lekapcsolni.Vagy lekapcsol, és szinte azonnal visszakapcsol.” Első kérdés: Milyen vezérlés (lásd általad linkelt doksi) van benne? Második kérdés: A szoba vagy a kazán termosztát kapcsolgat? Ami azt illeti, ha olyanok a beállítások és a körülmények, akkor ez eléggé véletlenszerűnek (de egyébként magyarázható) működést okozhat úgy is, hogy nincs készülék hiba. Én úgy szerettem, ha kisebb gázmennyiséggel ment a készülék. Ekkor ugyan hosszabb ideig volt bekapcsolva, viszont nem voltak rettenetesen forrok a radiátorok, a kazántermosztátnak sem volt sok dolga (és szerintem kevesebbet is fogyasztott és a hőérzet is jobb volt). Igaz, amikor -15...20 fok volt kint (ami valljuk be, meglehetősen ritkán fordult elő az utóbbi időben), akkor azért majdnem folyamatosan ment. A gázmennyiséget sem tekergetjük (nem véletlenül van eldugva ), csak egyszer jól beállítjuk, utána nem nyúlunk hozzá (évekig). Szülőket erre kioktatjuk. Időseknek néha meglehetősen fura, és valóságtól messze elrugaszkodott elképzelésük van a fűtés működésről, és az egyes tekerők szerepéről... Majd várjuk a helyszíni tapasztalatokat.
Szerintem még 70 fokig sem szabadna, hogy felmenjen a víz.
Ezt arra értettem,hogy a kazán termosztát 35-85 fok között állítható.Ha beállítom 60 fokra/középállás/,akkor a főégő nem áll le,hanem ég tovább.A szobai termosztát lekapcsolja a keringtetőszivattyút nagy fordulatról,de a főégő megy tovább.Tehát a szivattyú nem elég alacsony fordulattal dolgozik.Ebben még MV vezérlés van, amiben csak kondi van.Én arra gondolok, hogy ezzel a kondival van gond. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2016
Ezzel a kiegészítéssel számomra két valószínű alternatíva van:
- Ha a kazántermosztát kikapcsolásakor fülre nem csökken a szivattyú fordulatszáma (esetleg meg lehet mérni ebben az esetben hogy az a kb. 90V mennyi), akkor tényleg kondenzátor (zárlat). Azaz 10.1. - Vagy 10.2 gyenge a rugó, vagy 7.3, vagy 7.5, amelyek viszont szerelő (sanszos hogy szét kell szedni az armatúrát is).
Közben megjártam.Kazántermosztátot beállítottam középállásba/60 fok/.Szobatermosztát felkapcsolva,hogy folyamatosan menjen.60 foknál a főégő nem áll le,próbálom le csavarni a kazántermosztátot,ami kattan is, de a főégő megy tovább.Bemegyek a szobába,letekerem a szobai termosztátot,a főégő csodák csodájára leáll, de 5 mp múlva vissza is kapcsol, és hőmérséklet felugrik 60-ról 70 fokra.
Sziasztok!
Van egy ZC.18.3 as parapetes kazánom, és a napokban azt vettem észre, hogy a lakás 17 fok körülire hűlt. Ez azért van, mert a vizet nem hűti fel 30 fok fölé, hiába tekerem a szabályzóját. (Nem is kattan csak amikor egy teljes fordulatot körbeért, vagy amikor visszaért) Egyébként ha lekapcsolom a termosztátot, meg vissza, akkor is többszöri próbálkozásra lobbantja csak be. Vajon mi lehet a baja?
Sziasztok, kérem segítsetek.
A ZC18-as kazánom először gyakran elaludt 1-2 naponta, de bindítás után ment napokig. Arra gyanakodtam, hogy mivel szigeteés került a házra kívül, a parapet nem lóg ki eléggé és nem kap levegőt. Most viszont amikor beindítom, az alapláng amikor elengedem a gonbot rögtön elalszik, így be sem tudom indítani. Meg tudjátok mondani, hogy mit kell állítani, hogy az alapláng ne aludjon el? |
Bejelentkezés
Hirdetés |