Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi fűtés (vezérlés)
Témaindító: farago_bme, idő: Aug 29, 2010
Témakörök:
Hello! Nekem a rendszerben 0,4-0,6 bar közt mozog a nyomás, és azt tapasztalom hogy a kazán és puffer közti körből az istennek el nem akar fogyni a levegő, sikerül kilégteleníteni de egy idő után újra csobogni kezd a szivattyúban. Lehet h nekem is vizet bont a szivattyú és valójában nem is a levegő csörgedez benne? Mennyire veszélyes ez?
Építs/építtess be egy automata légtelenítőt és megoldódik a gondod.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2016
Egyik szivattyú sem bont vizet... Olyan lehet, hogy a túl kicsi hozzáfolyási nyomás miatt (Link: )kavitáció keletkezik (a lapátokon gyakorlatilag "gőzzé válik" a víz), ami rendkívül rongálja a szivattyút. Ennek lehet hangja. Ha folyton légteleníteni kell, akkor valami más probléma is van, pl. kicsi a kiegyenlítő tartály, vagy nincs eléggé feltöltve.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2016
Egyszóval, mikor kavitál akkor nem levegősödik.. Akkor mi is a másodlagos következménye a kavitációnak? Sántít a dolog. A vízből 2 féleképp lehet úgymond levegő légnemű anyag.
Egyébként amit írtál az azt jelenti, hogy nem levegősödik csak levegős lesz... Hogy is van ez? A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2016
Hello! Ismereteim szerint a kavitáció úgy képződik, hogy a lapát kerületi sebessége a nyomáshoz képest oly nagy, hogy a víz mintegy leszakad róla. Ez pedig nem gázt, hanem vákuumot hoz létre. Mihelyt a víz elhagyja ezt a potot, helyreáll a nyomás/sebesség, és megszűnik a vákuum.
Olvasd el a linkelt cikket a kavitációról.
A levegősödés más történet. Idézet: „(a lapátokon gyakorlatilag "gőzzé válik" a víz)” Akkor már csak pár kérdésem van. 1. Az a bizonyos "gőz" milyen halmazállapotú? 2. Mivel vízről beszélünk. Mikor alakul vissza folyékony állapotba ugyanazon térfogattal? 3. Milyen egyéb fizikai követlezményei vannak azon kívül, hogy roncsolja a körülötte lévő anyagokat?
Na a felét lehagyta. Akkor rövidebben.
4. Hány ilyennel találkoztál már? A 2es pont sántít a kontrádban. A kavitációt te írtad. Én azt írtam, hogy bontja a vizet. De vegyük bele a kavitációt is a sorba. Igen. A kavitáció vacuum hatása bontja a vizet, méghozzá atomjaira. Nem csak 0.6 bar-on, de 1,5 bar normál nyomáson is kialakul, ha rossz csőátmérővel szerelik. Namármost. Ha a víz szétbomlik, mi lesz belőle? Hidrogén és oxigén. A hidrogénből és oxigénből mikor lesz újra víz? Ha elégeted, oxidálod. Ugyebár ez nem sűrűn történik meg 60 fokon, de még 100-on sem. Tehát mi marad hátra? Légnemű anyag mikrobuborékok formájában, ami ha összegyűlik, már nem is annyira mikro és természetesen bugyog tőle a víz. Akárhogy is nevezzük "gőz", "levegő", hidrogén, oxigén, a kialakulását kell megakadályozni. (Mert ha csak kiengeded, azzal csak mégegy problémát generálsz a meglévő mellé, méghozzá a nyomásveszteséget.) Tehát hogyan lehet megakadályozni? És itt térünk vissza az eredeti problémára. 1. Növeled a nyomást igy nehezebben válnak szét a víz molekulái, mert nagyobb az őket összetartó erő. 2. Növeled a csőátmérőt hogy lassítsd az áramlási sebességet, csökkentve a kavitáció vacuumos hatását. 3. Lelassítod a szivattyút, hogy ne okozzon kavitációt. Stb Stb A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016
Ez így is van. 1 pontot kivéve. A gáz dolgot.
Te a nyomás változásáról írsz, én meg annak hatásáról és másodlagos következményéről.
26 os rézcsővel van szerelve, automata légtelenítő is van beépítve. A kazánvédő szelepnél visza tudja szívni a légnemű anyag egy részét, ezért ki be kapcsolgatom a szivattyút hogy távozni tudjon a "levegő". Ezután kb 4-5 órán át csendes a rendszer, aztán megint elkezd "csörögni" a víz. A puffer tele vízzel teljesen onnan levegő nem juthat a rendszerbe. Tágulási tartály 80L nyitott rendszer van mivel kb 1100L víz van a rendszerben elég sokat tágul ha felmelegszik.
Melyik ágba van légtelenítő?
A szivattyúnak mi a típusa és milyen fokozaton üzemel? Előre, vagy a visszatérő ágban van a szivattyú? A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016
Már mindkét ágba tettem légtelenítőt, ha úgy van szuszog az alsó is de inkább a felső szokott, de sokszor eljut a pufferig is a buborék ha megállítom a keringetést kis idő múlva hallom h bugyog. Szivattyú a visszatérőben van a kazánvédő keverőszelep után a kazán felé.
Köszönöm a választ. Elbizonytalanodtam most, mert több szaklap is ezt írja:
http://vizfarago.hu/zart-tagulasi-tartalyok-meretezese/ vagy http://www.vgfszaklap.hu/lapszamok/2000/aprilis/nyitott-es-zart-tag...-irasa Tehát, statikus nyomás+0,3 bar a tartály levegő oldali nyomása, a rendszeré pedig kb +0,3-al több. Nálam a tartály és a legmagasabb pont között 2m a különbség, vagyis 0,2 bar, plusz ehhez hozzáadom a 0,3 bart, akkor 0,5. Akkor amiket ott írnak az nem jó? A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016
Mivel írtad, hogy nyitott a rendszer...
A visszatérő ágat csak a tágulási tartály felé szabad kilégteleníteni, ugyanis az autómata légtelenítőn visszaszívja a levegőt. Ez fokozottan érvényes, ha szívott a rendszer, mint a te esetedben is.A kavitációt kizárnám a nagy dimenziók miatt, másrész ilyen gyorsan nem tud ennyi gáz fejlődni ilyen hiba miatt. Idézet: „Pl.: 5 méternél 0,5+0,3=0,8 bar előnyomás üres állapotban.” Idézet: „A rendszer feltöltésekor, a tartály vízoldali csatlakozásánál beállítandó kezdeti nyomás. Pa= P0+ 0,3 bar Pl.: 0,8 + 0,3 =1,1 bar” Ahol. Kezdeti nyomás (Pa) Előfeszítési nyomás (P0) Ezek a minimum értékek tartalék nélkül. 2m magasságnál ez minimum 0.8bar. Egyébként nem igazán értem, hogy miért akarod ilyen alacsonyan tartani a nyomást? A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016
Kedves zoszka! Köszi a választ. És ha már ilyen jól érted a dolgokat légyszives megmondani, hogy az jó-ehogy csak 60 fokig melegszik fel a víz, mert ha nagyobb a gáz láng akkor leálláskor forrás jel mutatkozik. Például 12 fokról 21 re nem egész egy óra alatt fűt fel 150 légköbmétert. Köszi a választ. János
A hangot az utókeringtetés hiánya okozza. Az hogy mennyi idő alatt melegít fel egy 50-60m2-es lakást, sokmindentől függ. Pl radiátor teljesítmény, vízhőfok. Minek ekkora kazán ilyen kis helyre? Kb 7KW kell max a felfűtésre és 2-3KW a hőntartásra. Meg miért ilyen nagy a hőmérséklet különbség a helységbe?
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2016
Nekem is volt öntanuló szabályozóm, de sajnos a padlófűtés és a kandalló teljesen meghülyítette. A túl rövid bekapcsolások a kazánnak sem tesznek jót, ezért a ciklusidővel esetleg érdemes lehet játszani. A nagyobb testvérén úgy emlékszem minimum bekapcsolási időt is lehet állítani.
Én el tudom fogadni, amit írsz, csak nem értem, hogy máshol miért nem említik ezeket a tartalékokat.
"Egyébként nem igazán értem, hogy miért akarod ilyen alacsonyan tartani a nyomást?" MIért kell magasan tartani? Mitől lesz jobb? Egyelőre próbálkozom a 0,5bar tartály levegő nyomással, víznyomás 0,8 bar hidegen(15fokon). Egyelőre pár napja így megy, úgy néz ki végre így nem levegősödik, folyamatosan meleg van,de még tesztelem, ha gond lesz vele, akkor kipróbálom amit Te írtál. A szivattyúm egyébként Grundfos UPBasic 25-5.
Zoszka! Sajnos rosszul írtam a légköbmétert mert 280 köbméter utána Számoltunk. A hőmérséklet külömbség abbol adódik, hogy nincs mindig gázzal fűtve és egy hőtárolos gondoskodik a fagyások elkerüléséről mivel nem mindíg vagyunk ott. Kérlek így is válaszold meg a kérdést és esetleg az említett elektronika beszerzése sikeresebb lenne a készüléknek. Üdv.
Sziasztok!
Egy Baxi Ecofour 24F kazánom van egy kb 75nm-es lakásban. A problémám az lenne, hogy a mostani fűtésszezonban kb 1-2 hetente - talán az utóbbi időben sűrűbben - lemegy a víznyomás a kazánban, így nem kapcsol be a fűtés. Ha engedek bele vizet a minimális 0,5 barig, akkor meg fűtéskor a nyomás felmegy 3,5 bár főlé, és a 3 bar-os szelepen át csöpög a víz. Ez így beáll, hogy fűtéskor 3 bar legyen, majd kb egy hét múlva kezdődik elölről. Voltak karbantartani a készüléket november elején, hívtam azt a gázszerelőt, azt mondja tönkrement a beépített kiegyenlítő tartály (8 literes) - amit állítólag Baxiba nem lehet kapni -, így szerinte be kell építeni a rendszerbe egy külön kiegyenlítő tartályt és cserélni a készülékben a 3bar-os (v 2,5-es) szelepet. Állítása szerint eleve nem szabadott volna a rendszert ilyen tartály nélkül megépíteni, mert az ilyen beépített kiegyenlítők 5-6 év alatt tönkremennek. Tényleg így van?
Elolvastam a "pont válasza csgeri80 hozzászólására • Nov 8, 2016" hozzászólásban lévő dokumentumot. Nem lettem tőle sokkal okosabb, mert nem értek hozzá, de ahogy láttam a megfelelően magas hideg víz nyomás és a kellő mértékű vízmelegítési hőfok fontos tényező.
Ehhez azt tenném hozzá, hogy én általában 1,5 barra szoktam tölteni a vizet ha E10-es hiba van (pl tavaly) ... most ugye csak 0,5 - 1 barig nyomom, illetve a fűtési víz hőmérséklete 55 fokra van állítva.
Biztos, hogy a kazánban lévő kiegyenlítő nem jó. Beépíttetsz egy külsőt és készen is vagy.
Köszi
Érdekes, hogy manapság rengeteg családi házat hasonló készülékekkel, kiegyenlítő tartály nélkül szerelnek. Akkor ebben mind probléma lesz ez később? Ez a készülék egy kört tud kezelni, és van a rendszeren egy 4 körös, saját szivattyús padlófűtés kialakítás is, amibe a bemenő hőmérsékletet egy termosztátos radiátorszeleppel állítom. Gondolom a padlófűtés bemenője a radiátoros kör végén kellene legyen, és a padló kimenete kéne visszamenjen a kazánhoz. Ide, a padlófűtés kör mellé be lehetne tenni a tartályt? Mert most nagyon vacicálok, hol tudnám elrejteni, nem szeretném ha a fürdőszobában éktelenkedne. A padlófűtés vezérlése az előszobai szekrény aljában van, ott még talán tudnék neki helyet csinálni. Azt mondta a szerelő, elvileg kb 42eFt-ért csinálná meg a kiegyenlítőt, és kb 17eFt lenne a kazán szelep csere. Szerk: illetve még az érdekelne, hogy mennyire sürgős ezt megcsináltatni? Lehet nagyobb baja a rendszernek/készüléknek, ha nincs minél előbb megcsinálva? A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2016
Lehet kapni kiegyenlítő tartályt és lefóvatót a készülékhez és kb az is ennyibe állna meg.
Köszi
Most hívtam egy másik szerelőt, az azt mondta, szerinte a hőcserélő a rossz, biztos van rajta egy hajszálrepedés. Azt 50eFt-ért cserélne. Azt is mondta, ha mégis a kiegyenlítő tartály lenne a rossz, akkor van nekik, simán lehet cserélni a gépben is ... ez 40 pár ezer ft. Fogalmam sincs honnan hajtsak fel egy MEGBÍZHATÓ gázkészülék szerelőt, aki remélhetőleg nem akar lehúzni és tudja is a dolgát - azaz nem kell, hogy olcsóbb legyen, csak amit csinál az jó legyen. Tudtok esetleg ilyet Bp és környékén környékén? (Kistarcsa) A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2016
Ha a kazánban levő tágulási tartály szelepjén nem jön levegő, vagy inkább víz jön ki rajta, akkor a tartály a baj.
Ma este szerintem belenézek a kazánba, látok e valamit.
A víz a kazán alján lévő 3 baros biztonsági szelepen keresztül csepeg.
Milyen menetű a bizti szelep kifolyója?
Ránézésre kb 2,4cm, 1 colos.
Csináltam róla egy nem túl jó képet, a bekarikázott rész. Este szétkaptam a készüléket, sajna a tartály pont a gépészet mögött van, csak az alja látszik alul, nem igazán hozzáférhető ... vagy legalábbis hozzáértés nélkül nem kapnám szét az egészet |
Bejelentkezés
Hirdetés |