Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Van egy öreg Mitsubishi hobbi terepjáróm. Gyújtás elosztós, HAL jeladós gyújtása van gyárilag, faék egyszerű a műszer. Vettem hozzá egy új gyújtótrafót, mert elhalálozott a másik. Viszont az új gyújtótrafón nincs semmi jelölés, sem 15, sem 1. A 15 és gyertyakábel között is 10,6kOhmot mérek, az 1 és a gyertyakábel között úgyszintén 10,6KOhmot mérek. 1 és 15 között 0,6Ohm. Melyik lehet a test pont, ezt honnan tudom kideríteni? Hogyan kell bekötni? Létezik a T saru házra valami szabvány? Mellékeltem róla képet. Ez egy Tesla CL543 típusú gyújtótrafó. Köszönöm a segítséget!
Fiat Scudo Multijet 120 2008 Központizár záráskor visszanyit!
Elözmény esetleg annyi , hogy ideiglenesen, rövidebb időre megszokott javulni ,talán egy intenzivebb ajtobecsapásra megijedt(?) , jelenleg viszont se kulcsal se távadóval nem zárható ,mert rögtön visszanyit, ,állitólag nyitott ajtó érzékelés miatt van ,de hogyan lokalizálható pl melyik ajtó lehet hibás esetle???display ajtovisszajelzés levett gyujtásnál korrekten mutatja az állapotott,gyujtásnál viszont mind a négy ég..., Másik kérdésem hogy, mivel ez inkább francia gép , a Diagbox-al esetleg lehetne mélyebben diagolni a központizár rendszert? Lexiával vagy PP 2000-el inkább..,Autcom és B KTS nem az igazi..,Multiesuscanben nincs ilyen hogy F.Scudo., Nagyon köszönök minden segitséget!!!.
A 10,6 KOhm teljesen jó. Az egyik sarut kösd a pluszra, a másikat értesd a földhöz, majd cseréled meg. Amelyiknek jobban tetszik a szikrája, úgy kösd be.
Szevasz!
Google, képtalálat, itt a fekete alapon-fehér rajz. Bővebben: Link Használd a LINK gombot! A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2016
Sziasztok! Tudnátok valamilyen jó módszert annak ellenőrzésére, hogy az autó motorja jár. Gondoltam a generátornál valami feszültség érzékelésre de nem jutottam eddig előbbre. Egy Renault Modusban kisegítő elektromos fűtést kapcsolnék be ha a motor beindul, mivel az aksiról nem akarom működtetni.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2016
Pedig annak jó módszernek kellene lennie. Ha az akku feszültsége kb. 13( - 13.5)V alatt van akkor áll, ha felette, akkor jár.
Hello! Ha nem az aksiról működtetnéd, akkor miről?
Gondolom úgy akarja hogy ha megy a generátor akkor működjön csak a segédfűtés.
Generátor D+ kivezetésén akkufesz van, amikor tölt a generátor. Ez nem elég jó?
Nekem a mellékelt generátor van. A rajz szerinti csatlakozói vannak, a kapcsolási rajza szerint a 103-as csatlakozó megy még oda. A B2+ csatlakozón az akku feszültséget mértem álló motornál. Melyik lenne a D+ kivezetés?
Kép szerinti L láb lenne az. Bővebben: Link
Szia
Amennyiben diesel az autó, akkor valószínűleg innen veszi a fordulatszám mérő a jelet. Az újabb típusoknál már nem így van, ott a főtengely jeladóról veszi, a motorvezérlőn keresztül. Egy multiméterrel megmérném a két szál feszültségét, és kiderül, hogy járható út-e. Én egy öreg Skodában (120-as) a generátort szétszedtem, és az egyik tekercs feszültségét kivezettem, egyutasan egyenirányítottam, és egy relét kötöttem rá, míg tekeri az önindító a generátor nem termel akkora feszültséget, hogy meghúzzon a relé, ahogy beindul, meghúz. Ez egy nyomógombos indítás miatt kellett, ha meghúz a relé, megszakítja az önindítózást. (véletlen ráindítás védelem) Ahogy beindul a motor, az önindítózás azonnal leáll, még ha folyamatosan nyomják a gombot is. A Te esetedben a relét arra kötöd, amire szeretnéd.
Valakinek van komplett kapcsolási rajza 1994-es honda crx-hez?
Ez azért kicsit újabb, mint egy 120-as skoda. 2005 körüli autó lehet. A visszajelző lámpa pont úgy működik, amit te csináltál. A generátor D+ kivezetésén akkor van feszültség, ha a generátor felgerjedt. Tehát felesleges volt szétszedned azt a generátort, mert megoldható lett volna anélkül is
Minek kell matatni a generátorral? Proli007 leírta. Bent a műszerfal alatt ahol megfelel, kényelmesebben megoldhatod.
Nem kell matatni. Egy vezetéket kell megcsapolni és rákötni egy relét. Kész.
Nem biztos, hogy elbírja a relét. Amit Tomi20 ír, az korrekt. (Persze ehhez szerelni kéne, ezért ellenjavalt.) Hasonló volt a régi Ladákban, ott a csillagpont volt kivezetve erre a célra. Ott egyenirányítás sem kellet külön, egyutasan bár, de az megvolt a teljesítménydiódákon kesresztül.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2016
Sziasztok!
Pár hónapja vásároltam egy Opel Zafira 1.8 benzines 2005-ös modellt. Cca. 1,5 hónapja kb. 30-al gurultam 2-ben, majd kereszteződésnél balra akartam fordulni, leállt. Azt hittem lefulladt, de befogott immobiliser, a féket nem tudtam benyomni "ellen tartott". Kulcs fordul, gyújtás van, minden visszajelző lámpa világít, de meg sem próbája indítani a motort, csak "folyamatos" kattogás jött a motortér felől. Segítséggel félre toltuk, mert a sávban keresztbe állt meg. Szervíz, trailer, 1-2 nap hibakeresés, majd elemcsere a "bicskás" kulcsban, és minden rendben. Állítólag aksit kimérték, generátor töltött, nincs zárlat, stb.. Megnyugodtam, hogy tényleg csak kulcs. Vettem 4 elemet (táska, kabát, kesztyűtartó), hátha. 2 napja, ugyanaz, ugyanott. Motor leáll, immobiliser befog, fék ellentart, stb... Szervíz, trailer, és most várom az eredményt. A kérdésem, hogy mi okozhatja (voltak ötletek, aksi fenék zárlat, földelő vezeték zárlat, szigetelés sérülés, stb..)? Én tanácstalan vagyok, de ha ez forgalomban, tempónál történik, akkor nagy a baj, nem beszélve a megbízhatatlanságról. Várom a javaslatokat, előre is kösz mindenkinek. Üdv Donevil
A kulcsban az elemnek semmi köze hozzá, hiszen az elem az csak a központi zár távirányítójához kell. A transzponder chiphez nem kell elem. Az immó menet közben nem tilt le, az csak indításkor nem engedi beindítani a motort. Attól még teker az indítómotor, de nem indul be. Ráadásul immó hiba esetén gyújtás ráadáskor a villáskulcsos ikon villog.
Hibakód kiolvasás az első, így szinte lehetetlen megmondani mi lehet, hiszen ezer gond okozhat ilyet. Látni kellene. Az orvos sem tud gyógyítani, ha nem látja a beteget. Mi az ,hogy a fék ellen tart? Ha nehéz volt benyomni az normális, hiszen álló motornál nincs fékrásegítés.
Üdv!
Ma felhívtam a szervízt, kiolvasták a hibakódokat (ezek szerint többet), de végig nézve a kódokhoz rendelt "hiba forrásokat" mindent rendben találtak, egyenlőre nem találják a bűnöst. Arra viszont rájöttek, (amit egyik topicban itt is hibaként írta valaki), hogy aksiról saru le és vissza és azonnal gond nélkül indul. Amikor a hiba jelentkezett (már 2 alkalom), akkor is gond nélkül indult. És mindkétszer alacsony fordulaton 2-ben voltam (nem hiszem, hogy lenne összefüggés, de ki tudja). A "fék ellen tart", azt jelenti, hogy ha két lábbal tapostam sem tudtam benyomni, mintha tégla lett volna a pedál alatt. Nem nehéz volt benyomni, hanem lehetetlen, amikor félre toltuk, akkor előre futottam és toltam szemből, hogy megálljon. Kézifék fogott. Jelen pillanatban a beteg nem produkál tünetet (saru le és vissza), és mivel véletlen szerűen jön elő, nem tudják mire visszavezetni. A hibakódokat nem kaptam meg, de holnap begyűjtöm amit tudok (hibakódok, és hogy mit néztek meg, és hogy mit találtak). Azért kösz. Ha van ötlet, minden érdekel, most nincs rossz ötlet.
"fék ellen tart" - hibás ABS? Mivel nem állandó hiba, így csatlakozók kontakt hibája is lehet.
Sziasztok!
Valaki letudná nekem írni hogy hogyan kell beállítani Opel Corsa B C12NZ motoron a gyújtást stroboszkóp lámpával ? Nem hangolható a stroboszkóp lámpám. Azt tudom hogy a gyújtáselosztót kell forgatni picit, egyik vagy másik irányba. A kábelek bekötését tudom. Az ékszíjtárcsára kell világítani a lámpával. A forgó jel állónak fog látszani az ékszíj tárcsán, majd ezt a jelet a vezérmű borítás jeléhez kell állítani ?
Pont úgy ahogy leírtad. Az ékszíjtárcsán lévő jelet meg is festheted egy kis festékpöttyel, hogy jobban látsszon.
Szia, Az nem valószínű, habár logikus is lehetne. Maga az ABS, egy végtelen egyszerű berendezés, maga az öntesztelés teszi bonyolulttá. Bármilyen hiba esetén beáll alaphelyzetbe, mintha ott sem lenne. Habár, ha mind a 4 szelep egyszerre lezár, akkor lehet ilyen, de ez független a külső csatlakozóktól, maga az ASB-blokk belső hiba lehet. De ez még mindég nem magyarázza meg, miért áll le. Hacsak nem viszi le a gyújtás áramkörét a földre, attól leállhat, viszont, ha bizti nem megy ki erős füsttel, és szaggal jár.
Én első körben azért lehúznám az ABS csatlakozóját, anélkül is megy a verda, s kiderülhet nincs-e benne rejtett hiba.
A fék ellentartás nem a szervo hiánya? Anélkül igen nehéz lenyomni a pedált,plusz ott kaphat falsot a motor.
donevil volt az eredeti kérdező -
Idézet: Az ABS helyes működés esetén bizonyos program szerint korlátozza a fékpedált, ettől gyanús. „A "fék ellen tart", azt jelenti, hogy ha két lábbal tapostam sem tudtam benyomni, mintha tégla lett volna a pedál alatt. Nem nehéz volt benyomni, hanem lehetetlen,” A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2016
Ja...utána láttam,hogy elküldtem. Akkor passzolom a kérdést.
Sziasztok!
Adott egy 2002-es Audi A4 B6 (1.6ALZ). A múlthéten 2-es és a 3-as henger meg állt a kocsiban. Megnéztük a gyújtó trafót és a kábeleket, a csatlakozóik be voltak oxidálódva. Kicseréltük őket (plusz a gyertyákat is) azóta megy jól a kocsi, nem venni észre semmi hibát, viszont ha gépre rakjuk jelzi, hogy kihagy a kettes henger Bővebben: Link, viszont hibakódot nem ír. Szerintetek hol lehet még hiba, mit nézek még meg? |
Bejelentkezés
Hirdetés |