Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Riasztószerelés tapasztalatok, ötletek (kizárólag haladóknak)
Lapozás: OK   57 / 85
(#) Szabika2 válasza Szabika2 hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Sziasztok,

Tudna valaki segíteni?
Most kellene leszednem a mozgásérzékelőt.
Letiltottam BabyWare-val. Elég az, leszerelhető így?
(#) levaitamas válasza Szabika2 hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Szia!
Elég, csak rendesen szigeteld le a kábelt.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2016
(#) Szabika2 válasza levaitamas hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Oké. Nagyon szépen köszönöm.
(#) Johnycorp válasza Szabika2 hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Szia.

Ahogy előttem is írták, elég lehet, ha letiltod.
Viszont, ha van tamper figyelés a körben, akkor az érzékelő szétszerelésére riaszthat a rendszer.
(#) Szabika2 válasza Johnycorp hozzászólására (») Dec 31, 2016 /
 
Leszedtem.
Igen van és szerencsére nem riasztott a rendszer.
ATZ soros kötés van és azon a hurkon mindkét zónát letiltottam.
(#) Net_Boy_debr hozzászólása Jan 8, 2017 /
 
Sziasztok!

Használt már valaki közületek Paradox vagy DSC riasztó rendszerhez GSM SMS küldőt? Valami megbízható típusú kellene, mely nem hagy cserben akkor, amikor éppen küldenie kellene egy SMS-t riasztás miatt! Melyiket ajánlanátok?

Köszi előre is!
(#) Szabika2 válasza Net_Boy_debr hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Nekem G-Max van Paradox rendszeren.
Küldi rendesen az sms-t.
Persze hosszú távon még nem tudom mennyire megbízható.
(#) Johnycorp válasza Net_Boy_debr hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Szia.

Én legtöbbször a TELL GSM Pager 3 vagy a Gmax GSM eszközöket használtam (ha csak hívás és/vagy SMS kellett).
A legelső verzióknál akadtak problémák itt is, de ugyanígy másik gyártóénál is.
Mostanában nincs velük baj. vannak olcsóbbak is, de azokat kerülném.

Csak megjegyzésként:
Az SMS akkor ér célba, amikor akar. A szolgáltató nem garantálja az azonnali küldést, ha például terheltebb a hálózat.
Valamint, mivel nincs állandó kapcsolat a GSM hívó és a jelzést vevő között, így észre sem veszed, ha valami gond van vele.
Erre persze más megoldás való.
(#) Syn7h37ic válasza Net_Boy_debr hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Satel GPRS-T1. Cid-ből SMS. Stabil, többet is raktam már fel. Vagy Tell-GSM Mini. Ebből még többet telepítettem. Szintén CID-SMS üzemmódban. A többi nálam nem jöhet szóba, mert szeretem zónánként tudni, hogy mi a riasztás, milyen rendszer események vannak, gondolva a hibára és a szabotázsra. Így a kontaktra dolgozó holmikat nem is használom. Tudom, hogy jóval olcsóbb, de jobb, ha az ember tudja, hogy mi volt a jelzést kiváltó ok, és nem csak akkor tudja meg, mikor visszaér a házhoz, és megnézi a riasztási memóriát.
(#) Net_Boy_debr válasza Syn7h37ic hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Köszönöm a válaszod!
A Satel GPRS-T1 telepítőjét átolvasva kicsit nehéznek tűnik, viszont szerintem a legjobb vonalszimulátor. Paradox rendszer esetén van szükség valamiféle programozásra? Gondolom ott kell beállítani a telefonszámokat, kommunikációt, stb.
Van esetleg valami Paradox beállítási jegyzeted?

Köszi előre is!
(#) levaitamas válasza Szabika2 hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Idézet:
„Persze hosszú távon még nem tudom mennyire megbízható.”

Nálam 94 darabból még nem hibásodott meg egy sem.
(#) tammmy hozzászólása Jan 8, 2017 /
 
Sziasztok!
Paradox SP6000 központhoz szeretnék felprogramozni 1 db PGM kimenetet. Paradox K10H kezelőegységem van. A rendszer élesítésekor kellene a PGM kimenetnek aktívnak lenni.
Több leírásból is próbáltam a felprogramozást de nem sikerül.
Tudna valaki segíteni?
(#) Tejcsi hozzászólása Jan 14, 2017 /
 
Sziasztok!

Paradox SP 6000 panel + TM50-es kezelőm van. A kérdésem a kezelő bekötése lenne. Ez valójában világos, csak megerősítést kérek. A lényeg, hogy a kezelő vinné a mellette lévő ajtónyitás érzékelőt, azaz egy zónát a kezelő kezelne. Jól gondolom, hogy ez esetben nem kell használnom a kezelő zónabemeneteit? Az ábrán a kezelő kék színű vezetéke kezeli a zónát, ahová az ajtónyitás érzékelő egyik vezetéke kerül (gondolom mindegy melyik), a másik pedig a feketéhez van hozzákötve és az Aux (-)-ba megy. Közötte van egy ellenállás, az mindegy, hogy 1, vagy 2,2 k-s?

Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2017
(#) Tejcsi hozzászólása Jan 15, 2017 /
 
Sziasztok!

Még egy kérdés az előző mellé. A központi panelen (Paradox SP6000) 8 zóna található, ami duplázható 16-ra. Ezzel élnék is, mert elvileg 11 zónám van (7 mozgásérzékelő, 1 ajtónyitás érzékelő (bár ezt a kezelő viszi), központ szabotázskapcsoló, sziréna szabotázs). A zónabekötés csak majdnem világos. A mellékelt képen található módon kötném a mozgásérzékelőket kettesével egy zónára, zónaduplázással, így elég hely lenne mindennek. A kérdés az, hogy korszerű-e a képen jelölt bekötési mód, illetve nem lenne-e jobb DEOL? Ha igen, tudtok küldeni arra egy hasonló rajzot? Másik kérdésem az, hogy ezeket a zónákat helyes-e ha úgy helyezem egymás mellé, hogy az első két mozgásérzékelő egyik vezetéke megy a Z1-re mondjuk a kép szerint, illetve a mellette levő COM-ot használva. A következő kettes mehet ugyanígy kötve egyik vezeték Z2-re, míg a másik ugyanerre a COM-ra? És így tovább...

Paradox T1 tamperkapcsolóm van. Azt hogyan helyezem el a dobozba, illetve hová kötöm a két vezetéket? Egyik gondolom az egyik zónára, míg a másik az egyik COM-ra.

Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017

IMG_0203.JPG
    
(#) pic_nagyistvan hozzászólása Jan 15, 2017 /
 
Sziasztok!

A Paradox SP4000-es központról mi a véleményetek? Lakásba 4 érzékelővel, átjelzővel ideális? Olvastam valahol, hogy a tápja kicsit gyenge!

Köszi előre is!
(#) levaitamas válasza pic_nagyistvan hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Szia!
20+ darabot telepítettem belőlük, volt olyan ahol segédtáp nélkül visz 3 darab K10 kezelőt és 9 darab 476-os infrát valamint kültéri szirénát. Eddig hiba nélkül. Hallottam róla én is, hogy a tápja nem egy világbajnok tervezés. Ha nem jenlent nagy problémát érdemes 5500-át választani.
(#) levaitamas válasza Tejcsi hozzászólására (») Jan 15, 2017 / 1
 
Szia!
A kezelőhöz 1k kell, ha a zónabemenetét használod. Duplázhatsz zónát (én nem szeretem használni), ekkor be kell kapcsolni az ATZ-t és javasolt soros kötést használni. A kép, amit csatoltál soros DEOL. Annyival egészíteném ki, hogy az egy kilós tamper ellenállást két-két darab 1 kilós párhuzamos ellenállásból alakítanám ki. Így meglesz a tamper soros 1 kilója.
A doboz tampernek van helye általában a fém központdobozokban, ahol át kell dugni (a talpa a doboz hátulja és a fal közé esik). Így jelzi ha leszakítják a központot és persze a nyitást is. Azt 1 soros ellenállással szoktam kötni, mert nyitott tamper zóna nem üzemszerű, karbantartáskor pedig egyszerűen kiiktatható.
Ha a Z1 és a COM közé kötsz, akkor a kilóval zárt érzékelőd lesz az egyes, a 2,2 kilóval zárt pedig a kilences zóna.
(#) Tejcsi hozzászólása Jan 15, 2017 /
 
Sziasztok!

Egy kérdésem még akad a kiépítés kapcsán. Ez a központ földelése. Jó gondolatnak tűnik-e (víz, gáz és egyéb csövek hiányában), hogy a központhoz kiépített 3 eres hálózati vezeték föld erét használom erre a célra?

Köszönöm!
(#) levaitamas válasza Tejcsi hozzászólására (») Jan 16, 2017 / 1
 
Személy szerint soha nem kötöttem semmilyen csőhöz. Én így tanultam (lehet rosszul) egy régi szakitól. Konnektor földelést sem alakítanak ki a villanyszerelők csövekről. Legalábbis nem szabályosan, mert a csöveket EPH hálózatba kell kötni.
Teljesen jó az a föld amit oda kiépítettek, ha az valóban az.
(#) Tejcsi válasza levaitamas hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Szia!
És a kezelőnél az 1k ellenállást melyik vezetékre kötöm, arra, amelyik a kezelő zónabemenete (esetemben kék színű), vagy a negatívra (fekete)? A központ leírásában a nyitásérzékelőnél közvetlenül a fekete vezetékre van elhelyezve.
A tamper ellenállás "párhuzamosítását" nem teljesen értem. Tudod jelölni az általam linkelt ábrán a módosításokat?
A doboz tamper kettő vezetékét hogy érdemes kötni? 1k-s ellenállásra gondoltál?

Nagyon köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017

IMG_0203.JPG
    
(#) levaitamas válasza Tejcsi hozzászólására (») Jan 17, 2017 / 1
 
Kezelői zónánál csak a COM és a Z közé kell kötni az érzékelőt. Jártam úgy K10-el, hogy ugyan úgy DEOL-ba kellett kötni a kezelői zónát is, de a központra nem emlékszem.
Úgy értem a párhuzamosítást, hogy DEOL esetén az adott zóna körében nyugalmi helyzetben 1k-t lát a központ. Ezt szoktam ketté venni, hogy mindkét érzékelőben legyen tamper ellenállás is. Így 500-500Ohm kerül érzékelőkként, amit sorba kötve meglesz az 1k.
A doboz tampert be tudod kötni a COM és valamelyik másra nem használt zónabemenetre. Ide is köthetsz egy a duplázásnak megfelelő ellenállást a soros 1k mellé, én nem szoktam. Kiiktatom azt a zónát, de a zónafelismerésnél úgyis ki kell választani, hogy hatástalan esetben pl csak hibát jelezzen. Ekkor nem kell foglalkozni a kiiktatással sem.
(#) Tejcsi válasza levaitamas hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Köszönöm! Ezt így értem is. Akkor elvileg tudok mindent. Olvasgattam rengeteget, többek között azt is, hogyha pl. valami EOL/DEOL-ban van kötve, akkor mindent abban kell. Emiatt szeretném ha még egyszer egyben áttekintenénk a kötéseket, persze elvi szinten. Tehát ami nálam van: Paradox SP 6000 központ, Paradox TM50-es kezelő, Signal PS-128-7 sziréna, 7 mozgásérzékelő (földszintes családi ház + egy különálló kazánház, tehát egy partícióra gondoltam), 1 nyitásérzékelő (kezelőbe kötve), 1 doboz tamper, 1 IP150-es modul. Szóval a kezelő 8 zónát visz, nekem meg elvileg 11 zónám van, ezért dupláznom kell. Úgy gondoltam, hogy a mozgásérzékelők közül hármat duplázok (pl. Z1, Z2, Z3-ra és akkor lesz ugyebár Z9, Z10, és Z11) az első ábrán található bekötéssel, míg a maradék egy mozgásérzékelő szimplán lenne kötve (pl. Z4-re) a második ábrán látható kötéssel. Ezzel ugyebár 4 zónát fogok le. A szirénát a 3. ábrán található módon kötném (mondjuk legyen Z5-ön a tamper miatt). Ezzel 5 zóna fogva. A kezelőt a 4. ábrán látható módon kötném, a kezelő zónájába kerülne bekötésre a nyitásérzékelő, így az a központon nem "foglal" külön zónát (kötés tekintetében). Marad elvileg a doboz tamper, ami vinné mondjuk a Z6-ot, és akkor a végére is értem. A Z7 és Z8 ebben az esetben kimaradna, de ezen lehet segíteni, hogy két PIR-t másképpen kötök.

A fenti leírtakkal kapcsolatosan azonban felmerült egy-két kérdésem. Az egyik kérdésem a fentiek kapcsán az, hogy lehet-e úgy kötni az egyes elemeket, hogy van ami duplázva lesz, van ami pedig szimpla zónaként működik? Lehet-e kihagyni zónát (pl. Z7, Z8-ba már nem lesz kötve semmi, mert nem marad mit kötni)?

Persze a korábban tanácsoltakkal kiegészítem az eredeti elképzelést.

Nagyon köszönök minden hasznos tanácsot.
(#) levaitamas válasza Tejcsi hozzászólására (») Jan 17, 2017 / 1
 
Szívesen. Ki lehet hagyni zónákat, mindössze programban kell tiltani. Ha DEOL rendszert építesz ki, akkor minden érzékelőt DEOL-ba kell kötnöd. Ezalól maximum a tamper köröd lehet kivétel, ezt fentebb leírtam.
Kezelői zónát illetően kösd azt is DEOL-ba és ha úgy nem jó, akkor próbáld meg simán EOL-ba. Ezt csak kezelői zónán tapasztaltam. Nem tudom szoftver függő-e, de belefutottam ilyenbe is.
A sziréna kötését nem értem, miért erőltetik a csatolt ábra szerint. A SIGNAL mérnöke javasolta, kollégám pedig aki huszonéve dolgozik a szakmában tapasztalta, hogy az ábra szerint megtáplálva a szirénát, az idő múlásával és egy koros akkuval párosítva garantáltan leülteti az AUX-ot.
Amennyiben negatív triggere indul a kültéri, úgy a központ BELL+ kapcsára kösd a DC pozitívot, AUX negatívra a DC negatív, BELL negatívra pedig a START. Ekkor egy 1k ellenállást kell kötni a START és a DC+ közé.
(#) Tejcsi válasza levaitamas hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Hmmm... jó tanácsok. Köszönöm! Érdekes, hogy a sziréna saját leírása alapján tehetem tönkre a panelem. Tehát akkor ha jól értem az általam mellékelt ábra úgy módosul, hogy a BELL+ kapocsra a START 1 helyett a +12V megy, az AUX- kapocsra ahogyan eddig is volt a -12V (a tamperrel történő kötés marad?). BELL- kapocsra pedig megy a START 1. És akkor megy az 1k a +12V és a START 1 közé. A tápellátást ez esetben a BELL+ adja? Így az AUX mentesítve van? Így ugye nem kell zárni ellenállással a BELL- kapcsot, mert ugyebár használva van? Sziréna START2 kapocs továbbra is használaton kívül? A többi kötés jó? És ha az indítójel polaritása pozitívra lenne állítva?

Kezelő zóna hogyan lesz DEOL? Mivel egészítsem ki az AUX- kapocsra kötött 1k ellenállást?

Elnézést a sok kérdésért, de ha már csinálom legyen jó és tartós.
(#) levaitamas válasza Tejcsi hozzászólására (») Jan 18, 2017 / 1
 
Nem, nem tesz tönkre semmilyen panelt. Mindössze a csökkent kapacitású (sokszor mélykisült) akku nem képes akkora áram leadására mint amennyi riasztáskor a szirénának kellene. Az AUX-ra célszerűen érzékelőket, kezelőket kötünk. Ennek terhelhetősége SP6000 leírása szerint 700mA. A BELL kimenet nagyobb terhelhetőségű, jellemzően sziréna táplálására (is) szolgál.
A rajzod szerint a sziréna negatív triggere van állítva. Valószínűleg az SP-nek jumer-el kiválasztható a BELL triggere. Ha igen, akkor negatívra állítod. Ekkor a BELL+ kapcson állandó 12 (13,6-8V) Volt mérhető és a BELL negatív kapcsolt COM pont lesz. Ezért kötöd a sziréna DC+ kapcsát a BELL pozitívra. A START1 pedig ezért kerül a BELL negatívra. A START2 maradhat üresen, de PGM-el vezérelheted is. Átlag otthoni körülmények között nincs rá szükség.
A kezelőre ha jól emlékszem nyitásérzékelő kerül. Ugyan úgy "átkötöd" egy párhuzamos 1k-val a kontaktusát és sorba kötsz vele 1k-t. Zárt ajtó esetén az érzékelő kontaktusa söntöli az ellenállást, tehát csak a soros 1k-t látja a központ. Nyitáskor pedig 2k-t.
Kérdezz nyugodtan, ha éppen én nem valamelyik másik szaki biztosan tud válaszolni.
Kérdezni nem szégyen, valamit elrontani mert nem kérdeztél pedig megtehetted volna már kellemetlen.
(#) Tejcsi válasza levaitamas hozzászólására (») Jan 18, 2017 /
 
Köszönöm. Sziréna világos.
Igen, a kezelőre nyitásérzékelő lenne kötve. Elvileg az általad leírtakkal kiegészítettem az ábrát. Úgy gondoltad ahogyan a mellékelt képen van?
Eszembe jutott (bár írtad, hogy a tamper kör nem feltétlenül kell DEOL-ba kötni), hogy a sziréna tamper része csak EOL-ban lesz kötve. Azt nem kellene DEOL-ba? Ha igen, akkor hogyan (második képen már javítottam a kötést az általad leírtak alapján).
(#) bajoros hozzászólása Jan 19, 2017 /
 
Üdv mindenkinek.

Tapasztalati tanácsotokra illetve ajánlásotokra volnék kíváncsi.
Füstérzékelőt tennék a garázsomba.
Satel vagy Cooper típust favorizáljam?
Lakótérben jelenleg Everday van ami eddig bevált.Legalábbis ha tarhonya készül a konyhában eddig mindig jelzett
(#) hbal válasza bajoros hozzászólására (») Jan 20, 2017 /
 
Szia!
Én a Cooper M12 érzékelőt választanám. Kapcsolható, hogy fűst/hő/hősebesség érzékelőként működjön.

Bővebben: COOPER M12
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2017
(#) Papi66 hozzászólása Jan 21, 2017 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Egy régi Gemini 1632 központot kellene programoznom, amihez van egy PCI-MINI Napcos soros portos átalakítóm. Sajnos az új laptopomon már nincs soros port, ezért vettem egy Aten UC-232A USB-soros átalakítót. Rendesen telepítő lemezről feltelepítettem, de sehogy sem akar kommunikálni a központ a laptoppal. Van valami ötletetek, hogy miért?
Köszönettel: Papi
(#) bajoros válasza hbal hozzászólására (») Jan 21, 2017 /
 
Köszönöm!
Következő: »»   57 / 85
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem