Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Riasztószerelés tapasztalatok, ötletek (kizárólag haladóknak)
Témaindító: Syn7h37ic, idő: Márc 15, 2010
Sziasztok,
Tudna valaki segíteni? Most kellene leszednem a mozgásérzékelőt. Letiltottam BabyWare-val. Elég az, leszerelhető így?
Szia!
Elég, csak rendesen szigeteld le a kábelt. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2016
Oké. Nagyon szépen köszönöm.
Szia.
Ahogy előttem is írták, elég lehet, ha letiltod. Viszont, ha van tamper figyelés a körben, akkor az érzékelő szétszerelésére riaszthat a rendszer.
Leszedtem.
Igen van és szerencsére nem riasztott a rendszer. ATZ soros kötés van és azon a hurkon mindkét zónát letiltottam.
Sziasztok!
Használt már valaki közületek Paradox vagy DSC riasztó rendszerhez GSM SMS küldőt? Valami megbízható típusú kellene, mely nem hagy cserben akkor, amikor éppen küldenie kellene egy SMS-t riasztás miatt! Melyiket ajánlanátok? Köszi előre is!
Nekem G-Max van Paradox rendszeren.
Küldi rendesen az sms-t. Persze hosszú távon még nem tudom mennyire megbízható.
Szia.
Én legtöbbször a TELL GSM Pager 3 vagy a Gmax GSM eszközöket használtam (ha csak hívás és/vagy SMS kellett). A legelső verzióknál akadtak problémák itt is, de ugyanígy másik gyártóénál is. Mostanában nincs velük baj. vannak olcsóbbak is, de azokat kerülném. Csak megjegyzésként: Az SMS akkor ér célba, amikor akar. A szolgáltató nem garantálja az azonnali küldést, ha például terheltebb a hálózat. Valamint, mivel nincs állandó kapcsolat a GSM hívó és a jelzést vevő között, így észre sem veszed, ha valami gond van vele. Erre persze más megoldás való.
Satel GPRS-T1. Cid-ből SMS. Stabil, többet is raktam már fel. Vagy Tell-GSM Mini. Ebből még többet telepítettem. Szintén CID-SMS üzemmódban. A többi nálam nem jöhet szóba, mert szeretem zónánként tudni, hogy mi a riasztás, milyen rendszer események vannak, gondolva a hibára és a szabotázsra. Így a kontaktra dolgozó holmikat nem is használom. Tudom, hogy jóval olcsóbb, de jobb, ha az ember tudja, hogy mi volt a jelzést kiváltó ok, és nem csak akkor tudja meg, mikor visszaér a házhoz, és megnézi a riasztási memóriát.
Köszönöm a válaszod!
A Satel GPRS-T1 telepítőjét átolvasva kicsit nehéznek tűnik, viszont szerintem a legjobb vonalszimulátor. Paradox rendszer esetén van szükség valamiféle programozásra? Gondolom ott kell beállítani a telefonszámokat, kommunikációt, stb. Van esetleg valami Paradox beállítási jegyzeted? Köszi előre is!
Idézet: „Persze hosszú távon még nem tudom mennyire megbízható.” Nálam 94 darabból még nem hibásodott meg egy sem.
Sziasztok!
Paradox SP6000 központhoz szeretnék felprogramozni 1 db PGM kimenetet. Paradox K10H kezelőegységem van. A rendszer élesítésekor kellene a PGM kimenetnek aktívnak lenni. Több leírásból is próbáltam a felprogramozást de nem sikerül. Tudna valaki segíteni?
Sziasztok!
Paradox SP 6000 panel + TM50-es kezelőm van. A kérdésem a kezelő bekötése lenne. Ez valójában világos, csak megerősítést kérek. A lényeg, hogy a kezelő vinné a mellette lévő ajtónyitás érzékelőt, azaz egy zónát a kezelő kezelne. Jól gondolom, hogy ez esetben nem kell használnom a kezelő zónabemeneteit? Az ábrán a kezelő kék színű vezetéke kezeli a zónát, ahová az ajtónyitás érzékelő egyik vezetéke kerül (gondolom mindegy melyik), a másik pedig a feketéhez van hozzákötve és az Aux (-)-ba megy. Közötte van egy ellenállás, az mindegy, hogy 1, vagy 2,2 k-s? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2017
Sziasztok!
Még egy kérdés az előző mellé. A központi panelen (Paradox SP6000) 8 zóna található, ami duplázható 16-ra. Ezzel élnék is, mert elvileg 11 zónám van (7 mozgásérzékelő, 1 ajtónyitás érzékelő (bár ezt a kezelő viszi), központ szabotázskapcsoló, sziréna szabotázs). A zónabekötés csak majdnem világos. A mellékelt képen található módon kötném a mozgásérzékelőket kettesével egy zónára, zónaduplázással, így elég hely lenne mindennek. A kérdés az, hogy korszerű-e a képen jelölt bekötési mód, illetve nem lenne-e jobb DEOL? Ha igen, tudtok küldeni arra egy hasonló rajzot? Másik kérdésem az, hogy ezeket a zónákat helyes-e ha úgy helyezem egymás mellé, hogy az első két mozgásérzékelő egyik vezetéke megy a Z1-re mondjuk a kép szerint, illetve a mellette levő COM-ot használva. A következő kettes mehet ugyanígy kötve egyik vezeték Z2-re, míg a másik ugyanerre a COM-ra? És így tovább... Paradox T1 tamperkapcsolóm van. Azt hogyan helyezem el a dobozba, illetve hová kötöm a két vezetéket? Egyik gondolom az egyik zónára, míg a másik az egyik COM-ra. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Sziasztok!
A Paradox SP4000-es központról mi a véleményetek? Lakásba 4 érzékelővel, átjelzővel ideális? Olvastam valahol, hogy a tápja kicsit gyenge! Köszi előre is!
Szia!
20+ darabot telepítettem belőlük, volt olyan ahol segédtáp nélkül visz 3 darab K10 kezelőt és 9 darab 476-os infrát valamint kültéri szirénát. Eddig hiba nélkül. Hallottam róla én is, hogy a tápja nem egy világbajnok tervezés. Ha nem jenlent nagy problémát érdemes 5500-át választani.
Szia!
A kezelőhöz 1k kell, ha a zónabemenetét használod. Duplázhatsz zónát (én nem szeretem használni), ekkor be kell kapcsolni az ATZ-t és javasolt soros kötést használni. A kép, amit csatoltál soros DEOL. Annyival egészíteném ki, hogy az egy kilós tamper ellenállást két-két darab 1 kilós párhuzamos ellenállásból alakítanám ki. Így meglesz a tamper soros 1 kilója. A doboz tampernek van helye általában a fém központdobozokban, ahol át kell dugni (a talpa a doboz hátulja és a fal közé esik). Így jelzi ha leszakítják a központot és persze a nyitást is. Azt 1 soros ellenállással szoktam kötni, mert nyitott tamper zóna nem üzemszerű, karbantartáskor pedig egyszerűen kiiktatható. Ha a Z1 és a COM közé kötsz, akkor a kilóval zárt érzékelőd lesz az egyes, a 2,2 kilóval zárt pedig a kilences zóna.
Sziasztok!
Egy kérdésem még akad a kiépítés kapcsán. Ez a központ földelése. Jó gondolatnak tűnik-e (víz, gáz és egyéb csövek hiányában), hogy a központhoz kiépített 3 eres hálózati vezeték föld erét használom erre a célra? Köszönöm!
Személy szerint soha nem kötöttem semmilyen csőhöz. Én így tanultam (lehet rosszul) egy régi szakitól. Konnektor földelést sem alakítanak ki a villanyszerelők csövekről. Legalábbis nem szabályosan, mert a csöveket EPH hálózatba kell kötni.
Teljesen jó az a föld amit oda kiépítettek, ha az valóban az.
Szia!
És a kezelőnél az 1k ellenállást melyik vezetékre kötöm, arra, amelyik a kezelő zónabemenete (esetemben kék színű), vagy a negatívra (fekete)? A központ leírásában a nyitásérzékelőnél közvetlenül a fekete vezetékre van elhelyezve. A tamper ellenállás "párhuzamosítását" nem teljesen értem. Tudod jelölni az általam linkelt ábrán a módosításokat? A doboz tamper kettő vezetékét hogy érdemes kötni? 1k-s ellenállásra gondoltál? Nagyon köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
Kezelői zónánál csak a COM és a Z közé kell kötni az érzékelőt. Jártam úgy K10-el, hogy ugyan úgy DEOL-ba kellett kötni a kezelői zónát is, de a központra nem emlékszem.
Úgy értem a párhuzamosítást, hogy DEOL esetén az adott zóna körében nyugalmi helyzetben 1k-t lát a központ. Ezt szoktam ketté venni, hogy mindkét érzékelőben legyen tamper ellenállás is. Így 500-500Ohm kerül érzékelőkként, amit sorba kötve meglesz az 1k. A doboz tampert be tudod kötni a COM és valamelyik másra nem használt zónabemenetre. Ide is köthetsz egy a duplázásnak megfelelő ellenállást a soros 1k mellé, én nem szoktam. Kiiktatom azt a zónát, de a zónafelismerésnél úgyis ki kell választani, hogy hatástalan esetben pl csak hibát jelezzen. Ekkor nem kell foglalkozni a kiiktatással sem.
Köszönöm! Ezt így értem is. Akkor elvileg tudok mindent. Olvasgattam rengeteget, többek között azt is, hogyha pl. valami EOL/DEOL-ban van kötve, akkor mindent abban kell. Emiatt szeretném ha még egyszer egyben áttekintenénk a kötéseket, persze elvi szinten. Tehát ami nálam van: Paradox SP 6000 központ, Paradox TM50-es kezelő, Signal PS-128-7 sziréna, 7 mozgásérzékelő (földszintes családi ház + egy különálló kazánház, tehát egy partícióra gondoltam), 1 nyitásérzékelő (kezelőbe kötve), 1 doboz tamper, 1 IP150-es modul. Szóval a kezelő 8 zónát visz, nekem meg elvileg 11 zónám van, ezért dupláznom kell. Úgy gondoltam, hogy a mozgásérzékelők közül hármat duplázok (pl. Z1, Z2, Z3-ra és akkor lesz ugyebár Z9, Z10, és Z11) az első ábrán található bekötéssel, míg a maradék egy mozgásérzékelő szimplán lenne kötve (pl. Z4-re) a második ábrán látható kötéssel. Ezzel ugyebár 4 zónát fogok le. A szirénát a 3. ábrán található módon kötném (mondjuk legyen Z5-ön a tamper miatt). Ezzel 5 zóna fogva. A kezelőt a 4. ábrán látható módon kötném, a kezelő zónájába kerülne bekötésre a nyitásérzékelő, így az a központon nem "foglal" külön zónát (kötés tekintetében). Marad elvileg a doboz tamper, ami vinné mondjuk a Z6-ot, és akkor a végére is értem. A Z7 és Z8 ebben az esetben kimaradna, de ezen lehet segíteni, hogy két PIR-t másképpen kötök.
A fenti leírtakkal kapcsolatosan azonban felmerült egy-két kérdésem. Az egyik kérdésem a fentiek kapcsán az, hogy lehet-e úgy kötni az egyes elemeket, hogy van ami duplázva lesz, van ami pedig szimpla zónaként működik? Lehet-e kihagyni zónát (pl. Z7, Z8-ba már nem lesz kötve semmi, mert nem marad mit kötni)? Persze a korábban tanácsoltakkal kiegészítem az eredeti elképzelést. Nagyon köszönök minden hasznos tanácsot.
Szívesen. Ki lehet hagyni zónákat, mindössze programban kell tiltani. Ha DEOL rendszert építesz ki, akkor minden érzékelőt DEOL-ba kell kötnöd. Ezalól maximum a tamper köröd lehet kivétel, ezt fentebb leírtam.
Kezelői zónát illetően kösd azt is DEOL-ba és ha úgy nem jó, akkor próbáld meg simán EOL-ba. Ezt csak kezelői zónán tapasztaltam. Nem tudom szoftver függő-e, de belefutottam ilyenbe is. A sziréna kötését nem értem, miért erőltetik a csatolt ábra szerint. A SIGNAL mérnöke javasolta, kollégám pedig aki huszonéve dolgozik a szakmában tapasztalta, hogy az ábra szerint megtáplálva a szirénát, az idő múlásával és egy koros akkuval párosítva garantáltan leülteti az AUX-ot. Amennyiben negatív triggere indul a kültéri, úgy a központ BELL+ kapcsára kösd a DC pozitívot, AUX negatívra a DC negatív, BELL negatívra pedig a START. Ekkor egy 1k ellenállást kell kötni a START és a DC+ közé.
Hmmm... jó tanácsok. Köszönöm! Érdekes, hogy a sziréna saját leírása alapján tehetem tönkre a panelem. Tehát akkor ha jól értem az általam mellékelt ábra úgy módosul, hogy a BELL+ kapocsra a START 1 helyett a +12V megy, az AUX- kapocsra ahogyan eddig is volt a -12V (a tamperrel történő kötés marad?). BELL- kapocsra pedig megy a START 1. És akkor megy az 1k a +12V és a START 1 közé. A tápellátást ez esetben a BELL+ adja? Így az AUX mentesítve van? Így ugye nem kell zárni ellenállással a BELL- kapcsot, mert ugyebár használva van? Sziréna START2 kapocs továbbra is használaton kívül? A többi kötés jó? És ha az indítójel polaritása pozitívra lenne állítva?
Kezelő zóna hogyan lesz DEOL? Mivel egészítsem ki az AUX- kapocsra kötött 1k ellenállást? Elnézést a sok kérdésért, de ha már csinálom legyen jó és tartós.
Nem, nem tesz tönkre semmilyen panelt. Mindössze a csökkent kapacitású (sokszor mélykisült) akku nem képes akkora áram leadására mint amennyi riasztáskor a szirénának kellene. Az AUX-ra célszerűen érzékelőket, kezelőket kötünk. Ennek terhelhetősége SP6000 leírása szerint 700mA. A BELL kimenet nagyobb terhelhetőségű, jellemzően sziréna táplálására (is) szolgál.
A rajzod szerint a sziréna negatív triggere van állítva. Valószínűleg az SP-nek jumer-el kiválasztható a BELL triggere. Ha igen, akkor negatívra állítod. Ekkor a BELL+ kapcson állandó 12 (13,6-8V) Volt mérhető és a BELL negatív kapcsolt COM pont lesz. Ezért kötöd a sziréna DC+ kapcsát a BELL pozitívra. A START1 pedig ezért kerül a BELL negatívra. A START2 maradhat üresen, de PGM-el vezérelheted is. Átlag otthoni körülmények között nincs rá szükség. A kezelőre ha jól emlékszem nyitásérzékelő kerül. Ugyan úgy "átkötöd" egy párhuzamos 1k-val a kontaktusát és sorba kötsz vele 1k-t. Zárt ajtó esetén az érzékelő kontaktusa söntöli az ellenállást, tehát csak a soros 1k-t látja a központ. Nyitáskor pedig 2k-t. Kérdezz nyugodtan, ha éppen én nem valamelyik másik szaki biztosan tud válaszolni. Kérdezni nem szégyen, valamit elrontani mert nem kérdeztél pedig megtehetted volna már kellemetlen.
Köszönöm. Sziréna világos.
Igen, a kezelőre nyitásérzékelő lenne kötve. Elvileg az általad leírtakkal kiegészítettem az ábrát. Úgy gondoltad ahogyan a mellékelt képen van? Eszembe jutott (bár írtad, hogy a tamper kör nem feltétlenül kell DEOL-ba kötni), hogy a sziréna tamper része csak EOL-ban lesz kötve. Azt nem kellene DEOL-ba? Ha igen, akkor hogyan (második képen már javítottam a kötést az általad leírtak alapján).
Üdv mindenkinek.
Tapasztalati tanácsotokra illetve ajánlásotokra volnék kíváncsi. Füstérzékelőt tennék a garázsomba. Satel vagy Cooper típust favorizáljam? Lakótérben jelenleg Everday van ami eddig bevált.Legalábbis ha tarhonya készül a konyhában eddig mindig jelzett ![]()
Szia!
Én a Cooper M12 érzékelőt választanám. Kapcsolható, hogy fűst/hő/hősebesség érzékelőként működjön. Bővebben: COOPER M12 A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2017
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Egy régi Gemini 1632 központot kellene programoznom, amihez van egy PCI-MINI Napcos soros portos átalakítóm. Sajnos az új laptopomon már nincs soros port, ezért vettem egy Aten UC-232A USB-soros átalakítót. Rendesen telepítő lemezről feltelepítettem, de sehogy sem akar kommunikálni a központ a laptoppal. Van valami ötletetek, hogy miért?
Köszönettel: Papi |
Bejelentkezés
Hirdetés |