Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Részben igazad van a körbetekert szigetelőszalaggal kapcsolatan. Valóban megoldhatam volna esztétikusabban is a dolgot, de a szigetelőszalag nem érintésvédelmi hanem üzemi szigetelés szerepét tölti be (nem túl szépen de megfelelően). Az üzemi szigetelésnek nem feladata a berendezés érintésvédelmét biztosítani. Mint az a képen is látszik ez a kapumozgató az I. érintésvedelmi osztályba tartozik vagyis védőföldelt. Az üzemi szigetelés meghibásodása esetén a berendezés megérinthető részein kialakuló feszültséget ez korlátozza a szabványban előírt érték alá.
Az érintésvédelmi relé ugyan nem kötelező a kapumozgatókhoz, de én ajánlom mindenkinek. A legjobb megoldás valóban a törpefeszültség használata. Minden villamos berendezés legfontossabb része az ÉRITÉSVÉDELEM. üdv petike
Bocsesz, nem bántó szándékkal írtam!!! Tényleg szépen megcsináltad, ezért bántotta a szemem a szigszalagos megoldás...
Különben pedig gratula!
vettem M16 -os 1m -es menetes szárat potom 600ft, a hódnál is olcsóbban
és voltam bontóba is vettem egy Trabant ablaktörlő motort, ami elég bika erős azt gondolom. áttételét pontossan nem tudom, de a motor tengelyén kicsi fogaskerék hajt egy nagyot, ennek a nagynak a közepén ismét 1 kicsi és ez a kicsi hajt ismét egy nagyot. 12v -os, U-alaku mágnes két szára között van a forgó rész.. 12v -on 2 A-t vesz fel, cserébe add 2.33 fordulat/másodperc mérete kicsi, 3 db csavarral rögzíthető(ez adott) van védő burkolata(müa) a tengelye 5 mm. itt a 7-es lesz az meg van itthol egy használaton kívüli vez.nélküli csengő kezdetben ez is meg tenné az írányítást. addig oké, hogy egy tranyóval működtettek egy 555-s időzítő kapcsolást, amíg kinyit a kapu és bezárul, aztán 555 újra várja a jelet a tranyóról.. hogyan tovább? :help: kell egy olyan kapcsolás ami a polarítást váltja/forgatja, ez lenne a h - híd ?
Próbára is felesleges a csengő...
Raksz közvetlenül az elektronikára gombot, vészleállítót és lehet próbálni, utána ráérsz a távirányítással foglalkozni. Először kipróbálhatod úgy, hogy egy kapcsolóval közvetlenül adsz neki áramot egyik irányba, aztán a másikba. Ha jó, nem akad, jó a sebesség, nem hullik szét, akkor jöhet a forgásirányváltás kitalálása. Ami vagy H-híd tranzisztorral (fettel), vagy ugyanez hagyományosan relékkel. Hogyan akarod vezérelni, egy gombbal, 2 gombbal? Az időzítő megában kevés lesz, kell határoló elem a végállásoknál. Üdv Inhouse
elmélkedek , jövöhéten lesz gyakszi
"Az időzítő megában kevés lesz, kell határoló elem a végállásoknál." ezt kifejthetnéd jobban h értsem mire kéne gondolni, esetleg vmi rajzika vagy miből áll ?
A végállás és a határolás hasonló probléma, de szét kell választani. A megoldás viszont hasonló, lehet, ugyanaz az elv. A végálláshoz jó a mikrokapcsoló is, vagy a következők egyike...
Vagy mechanikai határolást csinálsz, valamilyen kuplungszerűt (ilyen van a gyáriakon), mert nem mehet full erővel, ha közben vkit, vmit odacsukott...az időzítő pedig majd lenyomja. Vagy elektronikait, ahol azt kell figyelned, hogy a 2 végállás között valami lefogja, akkor gond van, jobb lesz megállítani. Erre igen sok féle megoldás lehet: - áramfigyelés1: a motorral sorbakötött ellenálláson eső feszültséget kell figyelni, ami arányos a motor terheltségével (nem egy az egyben sajna) - áramfigyelés2: tekercset raksz sorba a motorral, és ennek a mágnesességét érzékeled, vagy reed patron (egy fix határ), vagy hall elem segítségével - forgásfigyelés1: optikai úton, pl. egérből kitermelt tárcsával és optokapuval, ha forog a motor, akkor van impulzus, ha nem, vagy nagyon belassult, akkor gáz van - forgásfigyelés2: mágnes(ek) a tengelyre és hall elem(ek) egy rögzített pontra, amúgy ua., mint előbb - ... Szoktak rakni a gyáriakhoz 2pár infrasorompót, hogyha bármilyen nagyobb tárgy eltakarja a kaput, akkor nem megy, leáll. (Eddig ahol élőben láttam ilyet, nem volt felrakva... ) Üdv Inhouse
feladtad a leckét, van min gondolkodni..
kicsit fabrikáltam... sztem egész jó megoldás, de majd központosítani kell.. a menetes szárba furtam 5mm-es furatot, majd bevágtam, a motor-tengelyt beledugtam az anyát ráhúztam és egész jól fog..
Hali Szabi!Dobtam mailt a menetesszárakkal és az anyákkal kapcsolatban.Olvasd el,és a többit priviben mert ez elég hosszú projekt,de van olcsóbb megoldás mint 70 e forint.A negyedéből kijön és még be is rugunk.
nah, alakult a cucc
nagy vonalakban: - elektro rész: 5db 555-s időzítő lesz(igen makacs vagyok!!!), 3 relé, 1 készenlét-trafó, 1 telj. trafó, 2 db Trabant ablaktörlő moci. mechanika az brutál egyszerü lecc.. van 20*40 es zárt szelvén, ezt elvágom 2-é... inkább rajzolok lsd csatiban! a menetes szár "édesanya"-ba megy a menet, a menetes szár végén a moci. mocit meg 1 T alakon rögzitem a kapufélfán ennyi! jövöhéten "lehet" h el is készül
egy páran ismernek, és segítenek. sorry
amugy antialkoholista vagyok :yes:
Kiváncsian várom milyen lesz.... Sok szerencsét.
Mi sem vagyunk alkoholisták, de egy-két feles vagy sőr nem is tesz azzá. A jó társaság a lényeg
Szabi! Kifejtenéd egy kicsit bővebben azt, hogy mi az elve a "vázlat"-on szereplő megoldásnak? (Lehet, sőt biztos, hogy nehézfejű vagyok, de nem teljesen értem...)
Amúgy egy jó sörözés jó társaságban nem rossz, ahogy isa írta, ha mindenki tudja, hol a határ! Ja, és a makacskodásod tetszik! (5 x 555!)
alkohol: nekem a szilveszteri fél deci pezsgővel ki is van merítve...
-- o -- "Szabi! Kifejtenéd egy kicsit bővebben azt, hogy mi az elve a "vázlat"-on szereplő megoldásnak? (Lehet, sőt biztos, hogy nehézfejű vagyok, de nem teljesen értem...)" kifejtem, de inkább rajzoltam, átláthatóbb sztem így.. a vázlat2 -n az "édesanya" ugye rajta van a "vázlat-on"(me össze lesz heggesztve!!) így mennyire érthető ?? Idézet: „Dobtam mailt a menetesszárakkal és az anyákkal kapcsolatban.Olvasd el,és a többit priviben mert ez elég hosszú projekt,de van olcsóbb megoldás mint 70 e forint.” Lehetne ezt kerülni? Miért magánban? Ez egy fórum, egy közösség! Tessék csak ide beírni, vagy belinkelni! Irgum, és burgum! Egyébként már gyári is kapható 70eFt alatt, 49.900Ft-ért van 2 kapus rendszer az Obiban. Szabi! A rajzokat nézem, majd írok. Az enyém is mostanában fog alakot ölteni, te már előrébb vagy a megvalósításban. Nem tudja valaki, lesz az idén jó idő, vagy most már csak hidegebb lesz? Üdv Inhouse
Néztem a képeket/vázlatokat.
- Központos lett ez a tengelyrögzítés? Ide azért illett volna esztergáltatni egy közdarabot... - A vázlatokat én sem igazán értem. Minek félbevágni a zártszelvényt? Üdv Inhouse
"Központos lett ez a tengelyrögzítés? Ide azért illett volna esztergáltatni egy közdarabot... "
aki megcsinálja, azt mondta h megoldja valahogy, saját eszterga mühelye van ahol lakik, 1 emberes cég... ő a főnők stb..20-30 éve dolgozik benne, én rábíztam, hogy-hogyan valósítja meg még nem hozta el, de még a nap folyamán vmikor biztosan elfogja. "A vázlatokat én sem igazán értem. Minek félbevágni a zártszelvényt?" hát én a súly miatt, miért kellene rá plusz súly ami felesleges sztem ezt is figyelembe kell venni vagy nem ?? egy könnyű kapunál a mozgató cucca nehezebb legyen ? a mi kapunk fából van elég egyszerű + könnyű is.. -o- amugy zárt szelvény van bőven 20*40 -es x fm itthol, de mondom feleslegesnek tartom h egészbe legyen sztem "U" alak is tart annyit, mint ha nem vágtam volna félbe, meg nem hiszem hogy itt annyira terhelő erők uralkodnának. meg az "U" az így lesz(alatta a menetes szár): ._ | | .O így eső ellen is véd ("." nélkül..) teccik érteni ? :worship:
Vagyok, bocs, csak máshol (is) jártam. Már érthető, köszi!
hogy áll a project ?
szereztem relét 300 / 3 db bolhapiacon olyan 4*2 cmes meg van olyan 3 cm magas. a lábai(meg amit kapcsolgat) 2.5mm széles,1 mm vastag, ez kibír 2A -t kb ??
Szerintem igen. Ekkora terhelést ilyen keresztmetszet mellett el kell, hogy vilseljen. Legfeljebb a belső érintkező felületek lehetnek problémásak, de azt meg kívülről nem fogod tudni megállapítani. Nincs rajta valamilyen felirat, ami erre utalna?
a müanyag borítóját nem néztem meg
azon ez áll: RGI TGL 200 3796 kiprobáltam, tudja kapcsolni a 2A-t.
Na, akkor a felirattól se lettünk volna okosabbak, hacsak az adatlapját meg nem keressük a neten (ha fenn van egyáltalán... ), de a próba a legjobb! Az tuti eredményt hoz!
Idézet: „amugy zárt szelvény van bőven 20*40 -es x fm itthol, de mondom feleslegesnek tartom h egészbe legyen” Hmmm... 2 féleképpen tudod kettévágni, 10x40-es , ekkor 1 egész cm fog védeni a bevágó eső elől. Vagy 20x20-as, akkor meg hova fér el a menetes száron az anya+szerelvény? Nekem 30x60-es zárt szelvény lesz az alap, nem lesz félbevágva, és egy 110-es PVC csövet tervezek rátenni burkolatnak. Üdv Inhouse
megcáfollak
"2 féleképpen tudod kettévágni" nem igaz, nem csak 2* lehet 2 szögvas is, az is a fele lehet ragozni. áá , ráb***tam 40*40 est kellet volna 2 szögvasba vágni, áhh majd legközelebb én 20*20ba vágtam el!, lehet egy gázcsővet bele rakok és az U -alak 2 szélét kiszélesítem.., mert épp bele megy, de akkor meg is szorul. 110 -es cső jeszus, de legalább ne kukás színűt 30*30 + 60*60 = c*c c=67 mm sok lecc a 110 -es neked milyen motor hajt ? távírányítás? nekem kapucsengő lesz, mert 433mhz-es :nezze: nem hozta el a papi menetes szárat, még tuti nem csinálta akkor meg
Az elejét nem igazán értem az írásodnak...
A motor akkusfúró motor lesz, az is kb. 65mm átmérőjű, kell a 110-es cső. Lehet, hogy esetleg elég lenne 90-es, de olyan meg nincs. Festeni lehet, de nem ezen fog múlni a dolog. A távirányításhoz 4 gombos távirányító és 4 csatornás vevő lesz véve alkatrészboltból. Üdv Inhouse Idézet: „akkusfúró motor” és mi lesz télen ?? megfagy az aksi-> lefog merülni, naponta töltöd ?? akkor elveszik az elektromos kapu nyítás jogosultsága jó nyáron kibir mondjuk 2-3 óra üzem időt cca 100 nyítást és 100 zárást.. max.. vezeték rulz
Ahogy én kivettem a szavaiból a motort nem az akku fogja hajtani, hanem madzagolja, de lehet, hogy tévedek...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |