Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Itt már nem ez a probléma.
Mint ahogy említetted, és mások is, a "visszaható indukció miatt esetleg behúzva maradhat" a gond... A csökkentett feszültségű relé esetleg már a visszaható csökkentett indukció mértékét is csökkenti a feszültségosztás miatt annyival, ami esetleg már alatta marad a kisfeszültségű relé meghúzófeszültségének. (Ezt szépen megaszondtam...) A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
No, éppen ezért kell egy kis hiszterézissel ellátott, érzékeny, feszültségcsökkenésre reagáló elektronikus kapcsolás. Bővebben: Link.
Üdv!
Kérni szeretnék egy kis segítséget. Van egy működő képes (még régebben valamikor ment) motorom aminek van 4 kivezetése és semmi egyéb adat. Ránézésre olyan 1,5-2 KW közé tenném. Hogyan tudnám úgy üzembe helyezni, hogy a maximumot hozzam ki belőle.
Mérd meg a kivezetéseket! Melyik kivel van, mekkora köztük az ellenállás?
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
Szia! Először is meg kellene mérned a tekercsek ellenállás értékét és azt, hogy a tekercsek nem mutatnak e értéket a testre a többit már könnyebb behatárolni. Talán ha egy képpel kisegítenéd a hozzászólást az kisegítené a megoldást. A tengely magassága és átmérője is magában hordozza a teljesítmény behatárolását. Ha véletlenül indító kondenzátoros lenne a motor és nem akarsz relés megoldást azt ki lehet váltani nyomógombbal attól függ, hogy mihez lenne használva ez a motor. Kondenzátor az kelleni fog (állandó vagy üzemi) egy vagy kettő, attól függően, hogy az üzeme és indítása hogyan történik majd. Az üzeme lehet állandó üzemi kondenzátoros és indító (relés) kondenzátoros.
Sárga sárga párban, zöld barna párban. sárga sárga 2,9 ohm, zöld barna 14,4 ohm. testre 10 MOhm nagyságban ugrál a műszer.
A tengely átmérő 18 mm, hossza? 320 mm. Termény darálónak használnám.
Akkor a főfázis a sárga szálakkal a segéd az akkor értelemszerűen a "z-b". ITT egy indító kondenzátoros és a nyomógombos változata, a kondenzátor értékekhez ez kell, az állandó üzemi kondenzátoros (jobbat nem találtam és ebben a tekercsek értékei fel vannak cserélve!)
A kondenzátor értékes kép nagyon pici méretben van így azt nem látom. A képeken a másofik variáció gondolom a relés indítás lenne. Az állandó üzemi kondit is sorba kell kötni a segédfázis tekerccsel? És azt honnan tudom meg, hogy lehet e kötni rá állandó üzemi kondit? Valahol azt olvastam, hogy ha úgy van tervezve a segédfázis tekercs. De azt honnan tudom meg? Illetve, hogy kell e vagy nem azt nem is tudom ahhoz, hogy a maxot kihozhassam belőle.
Ezeket majd a motor áramfelvételéből és a hangjából lehet megmondani.
Elnézést, hogy nem a válasz gombot használtam, a telefon nem mindig azt akarja, amit én!
A kondenzátor méretezős képet kérhetném mégegyszer csak nagyban, hogy lássak belőle valamit? Előre is köszönöm!
Bővebben: Link Talán ez most láthatóbb lesz.
Sziasztok!
Ezt a köszörűt szeretném átkötni egyfázisra, mekkora kondi kell majd hozzá? Neten azt írták hogy 100 watthoz 5 mikrofarad, azaz 37,5 mikrós kondi kellene, de én egy kicsit soknak találom. A segítséget előre is köszönöm.
Látom az előttem kommentelő is ezt írta le.
Nem egészen:
1000 W = 1.35 LE --> 35 uF 746 W = 1 LE --> 26 uF 750 W ~ 1 LE --> 26 uF
Ezek az értékek kevesek lesznek háromfázisra készült motorhoz. Nyugodtan meg lehet duplázni.
Hali!
1KW=1000W-ra 60-70µF ot szoktunk számolni.
Lehet, azt nem tudom, hogy ténylegesen mennyi, csavarkulcsnak válaszoltam, aki VIM hozzászólásában levő táblázatra hivatkozott. Mindössze az abban leírt számolást számoltam át az ő esetére.
Meg amúgy is a kondenzátor nagysága az indító (és a billenő) nyomatékot befolyásolja, egy köszörűnél nem biztos, hogy szükség van nagy indító nyomatékra. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Attól függ, honnan kezditek számolni. Ha 1 kW 3 fázison, akkor 600-700 wattot ad le 1 fázisról, tehát máris jó a számítás. Ha 1 kW-os egyfázisú motorhoz kell a kondi, jobb a 60-70 uF.
A táblázatban 1 lóerőre van 35 µF írva és nem 1 kW-ra.
Én nem számolom, hanem tudom, hogy kell az olyan nagy kapacitás, mert éppen elég sufnituning fűrészgéppel meg szivattyúval kellett foglalkoznom.
Először is szeretném megköszönni hogy ilyen sokan válaszoltatok.
Múltkor egy ventilátort kötöttem át 3 fázisról 1-re, 7.5-ös kondit kapott, 0,25kW teljesítmény mellé. Utána sokkal gyengébben, nagyjából fele annyira fújta a levegőt mint a másik venti, ami gyárilag kondival volt szerelve. Ennél a köszörűnél szerintetek hogy lesz? Nektek mi a tapasztalatotok, mekkora lesz a teljesítmény kiesés? A táblázatban azt olvasom: 1LE=35uF, 0,74kW pedig 1 LE. Én ebből következtettem a 0,74kW=35µF összefüggésre. Ahogyan ezt kadarist is kifejtette. Akkor holnap megvehetem a 35-ös kondit vagy inkább egy nagyobbat vegyek?
750W-os motorhoz jó lesz a 35 µF-os.
köszi
Lakatfogóval meg szoktam méregetni, hogy közel azonos legyen a fő, és a segédfázison az áramfelvétel.
Köszönöm a segítséget, sikerült bekötni, igaz kicsit gyengébb mint vártam. Az indulással nincs gond, de a terhelést nem igazán bírja. próbáltam egy 15 - ös üzemi kondival, többféle áttéttel, talán hangyányit jobb.
Köszönöm a segítségeket!
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
tök jól megy a moci 35-ös kondival köszi a tippet Lajos, majd megmérem.
Valami nem stimmel ezzel a motorral, mert 1kW körüli a nagyságrendje az általad leírt átmérőkre hivatkozva. Ennek nem lehet kicsi a nyomatéka és nem 15µF-os kondenzátor való hozzá. Talán nem is kell állandó üzemi kondenzátor de ez csak feltételezés. Ha a 15µF-os kondenzátorral megy akkor lassú fordulatú és akkor is 2X10-20µF kel neki de ha nagy fordulatú akkor 2X20-30µF lenne az ideális a fizikális méreteihez. De próbáltad kondenzátor nélkül, hogy üzemben marad-e? Talán azért "gyenge" mert nem kell az állandó üzemi kondenzátor.
Sziasztok! A mai nap folyamán kaptam egy Evig 2,2 Kilowattos 380/220 Voltos villanymotort érdeklődni szeretnék tőletek, hogy szerintetek hány Mikorfarados üzemi kondenzátor kellene hozzá, valamint az indításhoz mekkora motorindító relét vegyek? Válaszotokat előre is nagyon köszönöm.
Szia! A kondenzátor érték meghatározásához lehet segítség ez a "számtan", de ezt a számtant sem árt figyelembe venni, hogy így elegendő lesz e a teljesítmény a feladatra amire a motort használni akarod. Az indító relé "nagysága" a motoráramtól függne, amit meg kellene mérni, mert csak úgy lehetne meghatározni a meghúzási/elengedési értékek figyelembe vételével.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |