Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Bíztam benne hogy legalább a trafóba tudsz segíteni. üdv
Rendben köszi, majd azért a véglegeset is megmutatom talán ma lesz annyi időm hogy befejezzem. Az ETD49-ből csúcsokban kijön 1kW teljesítmény?
Boost konverterhez légréses mag kell. Elsősorban a légréstérfogat, a max. indukció, és a freki határozza meg a max. teljesítményt, de persze réz is kell rá, szóval az is korlátozhat. 1...3 mm körül van az optimális légrésméret nagy teljesítményre.
Sziasztok.
Remélem jó helyen járok, ha nem akkor elnézést kérek. Van nekem egy német gyártmányú mennyezeti spot lámpám ami 4 db halogén izzót képes meghajtani db-ja 12V 20W. Kaptam ezt a spot lámpát ismerőstől le lett selejtezve de nála nem volt vele gond. Mikor felszereltem arra lettem figyelmes hogy nem úgy világít mint kéne egyik izzó se. Már 8 db ilyen izzót vágtam ki a kukába mert tönkre mentek rövid időn belül. Ma szétszedtem hogy miért is lehet ez, rámértem multiméterrel és 5,6v-tot mutat 12v- helyett és ha mind a 4 foglalatban van izzó akkor írtó nehezen képes őket begyújtani. Csatoltam képeket is. Szeretném kérni a segítségeteket hogy mért mérek ilyen alacsony feszültséget???? 2db 1307-es tranzisztor hajtja meg. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2017
Azért mérsz ilyen kis feszültséget, mert nem egyenáramú a tápegység kimenete, hanem impulzusüzemű. Ezért nem mérhet hitelesen a műszered.
Értem és volt ilyen tippem is.
De akkor miért világítanak halványan? Meg miért mennek tönkre olyan gyorsan az izzók? A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2017
A halogén izzóknak nem tesz jót, ha a névleges feszültségüknél kisebb feszültségről vannak járatva, ezért hamarabb is kiéghetnek. Annyit tehetsz, hogy a kis hengeres kondenzátorokat kicseréled, a pirosakat meg megméred műszerrel.
Gondoltam hogy lehet köze a kondiknak de nem akartam addig bele nyúlni még nem kérdezem meg itt mert nincs kedvem cserélgetni az alkatrészeket feleslegesen.
Mivel nem mai darab ezért kiszáradtak volna a kondik??
Kíváncsian várom lesz-e megoldásod a problémára. Néhány hónapja én is ilyen problémával küzdöttem. Minden rossz alkatrészt kicseréltem a tápegységben és ennek ellenére csak 6V-ot sikerült kicsalnom belőle. A rátett halogén izzó éppen csak világított. Nem sikerült megtalálnom a hiba okát. Az én tápegységem a tiédhez képest egyszerű.
itt A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2017
Holnap neki fogok és az összes kondit kicserélem.
Amit még elfelejtettem mondani hogy szépen sípol a "trafó" (azért idézőjelben mert nem tudtam pontosan behatárolni nem mertem nagyon közel hajolni hozzá) üzem közben de terhelés nélkül még jobban. Gondolom a kitöltés végett sípol (csak tippelek) Idézet: „Van nekem egy német gyártmányú mennyezeti spot lámpám ami 4 db halogén izzót képes meghajtani db-ja 12V 20W.” Szia! Ezt így képtelen vagyok felfogni. Mi az, hogy egy szpot lámpa izzókat hajt? Azért lenne jó érteni, mert hátha kiderülne a fizikai elrendezés, ami lehet problémás is. Ha távol van a tápegység az izzóktól, akkor a vezetékek induktivitásán nagy feszültség esik, így az izzók már csak kis részét kapják meg.
Szia ez így megfelelő lehet? Az alkatrészek értékeit még nem írtam fel, de gondolom azért átlátható.
A meghajtó trafó közvetlenül a fetek előtt van de ha nem használom a cséve forrasztható tüskéit akkor az egyes tekercsek átkötés nélkül a fetek lábához mehetnek, hogy lenne jobb?
Ahhoz képest, hogy egyrétegű, nagyon szép, átgondolt a vonalvezetés, de a segédtáp veszélyesen közel megy a primerhez. Elvileg 10 mm kúszóutat kellene tartani kettős szigetelési osztályba tartozó készülékben. Legalább a felét tartsd be!
És hát mindenképp érdemes lenne átállni 2 rétegre. Nem kell pókhálót csinálni millió viával, elég ha csak két GND plane-t kialakítasz a top oldalon, amit maratás előtt gondosan leragasztasz, utána pedig a lukak körül fúróval eltávolítod a rezet minden olyan helyről, ahol nem GND-re csatlakozó láb van. Ez felszabadít pár bekötést a forrasztási oldalon, csökkenti a parazita induktivitásokat, árnyékoló hatása van, és a szkópos méréseknek megfelelő referenciapontot biztosít. A trafó alatt és a közös módusú tekercs alatt kell csak kimarni.
Ha megszeretnéd ezt jobbra csinálni mint ahogy én annak idején csináltam, akkor az egész vezérlést tedd rá egy öcsipanelra, amit aztán egy tüskesorral oda tudsz tenni a fetek elé. És annak ellenére hogy így is működik, nem ártana a fetek kikapcsolását meggyorsítani egy-egy PNP tranyó - 4148 párossal. Aztán ha már öcsipanel akkor azon lesz még hely, ahova tennék még egy 555-ös áramkört amiről régen beszéltünk. Ha azok rezonáns kondik a trafóval sorban, akkor rezonáns módban az az optós-söntös megoldás ami az enyémben van nem fogja megvédeni a feteket zárlatban, csak akkor ha lesz idejük pihenni. Tehát zárlatban kapcsol az optó, ami billenti az 555-ös monostabilt, az meg tiltogatja a tápot úgy legalább 100-200ms időre, ahogy a pwm végfokomban is van.
Cseréld ki az elkókat, illetve ezeknél a tranyós önrezgőknél még az szokott gond lenni, hogy kevés a fesz a bázisokon. Ilyenkor vagy ez van amit írsz, vagy általában az hogy el sem indul, pedig minden alkatrész jó. Szoktunk tekerni pluszban 1-1 menetet a gyűrűre a szekunder tekercsekre, és máris rendesen működik.
Sziasztok
Nem tudom itt tudtok e segíteni ,vagy ha tudtok másik topikot a következő gondomra... Az elképzelésem ... Van egy szép megtermett trafóm ,ami kb 500w körüli lehet A grates híd után 12,3V-ot présel ki magából .. ha ráakasztok egy 12/100W-izzót 9,3V-ra esik 60e µF kondival üresen 16V terhelve 13,3V Még gondolkodom veszek egy 1Fautós kondit is ,(mondjuk az biztos nem árt majd) Egy elég komoly 500W RMS erősítőt szeretnék házimozira sub-ot hajtani.. Nos ehhez érdekelne hogy milyen áramkört kellene készítenem hogy stabil 14-14,4V-ot tudjon a tápom erre a célra! Előre is köszönöm a válaszokat !!
Ha 500W-os trafód van, akkor rossz topicban vagy, egyébként pedig nincs szükséged se 1F-os kondira, se stabilizált tápra autós erősítőhöz, csak rakd a tápod közel az erősítőhöz, és vastag vezetékkel kösd be.
Ha nem kerül sokba, sosem árt a nagy kondi. Akár szuperkapacitásban is érdemes gondolkodni, azzal pár mp-es dinamika csúcs is áthidalható, nem csak tized másodperc.
De könnyen lehet növelni egy picit a feszt schottky diódák használatával sima diódák helyett. De ha tényleg stabil fesz kell (mondjuk szerintem nem), akkor vegyél kapcsoló üzemű tápot! Meanwell... Mondjuk én komoly autós erősítőt még nem láttam, általában mind hazudik... Szubra egy 2*100 W-os ClassD végfok modul 32 V-os táppal, kettős tekercsű hangszóróval kicsi, olcsó, és tökéletes megoldás.
Az 500W-ot miért jó 12V-ról előállítani. ha van a lakásban hálózat is, amiről lefele kellene konvertálni vagy transzformálni, kisebb veszteséggel? Autós erősítőkben kevés olyan van ami ekkora teljesítményt tudna, az általános a +/-30V körüli tápfesz, és rajta a 2db végfok hidalva.
Sziasztok!
Van két laptop töltőm, mind kettőnek az a baja, hogy pulzál ugrál a feszültség. Most meg javítanák egy Tv-t és a tápja csinálja ezt a jelenséget. Mi lehet a baj a tápokkal?
Sziasztok!
Skori-féle önrezgő rezonáns táphoz ETD39 (N87) magot szeretnék használni, maximálisan kb. 700W-ot fogok rajt átküldeni. Mennyire érdemes gerjeszteni ezt a magot? Esetleg konkrét menetszámokkal ki tudtok segíteni? Itt ugye 150V körül van a primer feszültség, a szekunder feszkó nálam 70V kéne legyen. Köszönöm!
Nézd meg hogy van-e benne púpos kondenzátor.
Szedd ki ami nagyfrekisen terhelve van és ki kell mérni kapacitásra és esr-re ha van műszered, vagy jobban meg kell nézni néha nincs púposodás, de lehet alól ki van folyva az elektrolit.
A kondikat már ki cseréltem. TL431 zárlatos volt, az is cserélve opto cserélve, de semmi változás!
Ok köszönöm a válaszokat ..
Ezen kár lovagolni milyen az erősítőm ..de tud 500W RMS-t (Rockford Fosgate) Itt most az az igazi kérdés hogy ,hogy tudnám úgy meghajtani ,hogy viszonylag stabil maradjon a fesz ,ne ingadozzon több voltot ,a beütésekkor ezen a teljesítményen .. Nem vagyok jártas az elektronikában ,megépíteni megtudok bármit ,otthoni körülmények között. A kérdés továbbra is fennáll ,miképp történjen a meghajtás ..
Miért nem számolod ki/méred meg? Az sem mindegy milyen gyűrű fogja hajtani, mert amikkel én próbáltam azokkal 65-től 110kHz-ig mindenféle üzemi frekije volt, de általában 75-95kHz körül ment. Ami biztos hogy primernek 23 menetnél több nem kell, ettől kevesebb kell, de hogy mennyivel az csak a működő cuccban dől majd el, lehet akár közel a fele is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |