Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Lapozás: OK   79 / 198
(#) granpa válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Látszódik. Csatlakozom az előttem szólóhoz. gépek.
(#) gernerakos hozzászólása Márc 1, 2017 /
 
Köszönöm a válaszokat, akkor nekilátok holnap és kitakarítom.
(#) MikulaSan hozzászólása Márc 1, 2017 /
 
Még mindig van otthon ilyen fúró elpusztíthatatlanok!!
(#) elektroncso válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Annyira figyelj, hogy mielőtt kihúzod a forgórészt vedd ki a szénkeféket, mert ha csak úgy kihúzod a rotort megsérülhetnek a szénkefék meg a kommutátor is. Nézd meg a szénkeféket is, hogy mennyire vannak elkopva. Volt már a kezemben olyan gép aminek elkopott a szénkeféje, de még valahogy elindították és teljesen elégett a kommutátor és a csapágytartó műanyag (bár abban a MAKITA flexben nem a belevaló szénkefe volt).
Attól nem kell félned, hogy ha szétcsavarozod a mechanikás sok apró darabra esik, egy-két fogaskerék lehet benne, de azért nézd meg, hogy mit honnan vettél ki.
(#) sany válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Ezek még nem műanyagok.
(#) gernerakos válasza elektroncso hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Rendben, figyelni fogok ezekre, köszönöm a tanácsokat!
(#) gernerakos hozzászólása Márc 1, 2017 /
 
Nos jobb dolgom nem lévén, szétszedtem, a vártnál jobb állapotban van. A mechanika két fogaskerékből áll, és bőven van rajta zsír. Letakarítsam a régit, vagy hagyjam így?
A rozsdaport hogyan távolítsam el? Olyan békás módszerrel mossam ki, és reménykedjek hogy megszárad szombatig, vagy mit csináljak?
(#) elektroncso válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Semmiképp nem mosd ki, főleg ne a motort! Azt hadd meg Békának.
Kompresszorral volna a legjobb kifújatni, de tudom, hogy nincs, egyszerűen porecsettel porold ki. A zsírt lehet, hogy jó volna kicserélni, én biztos kicserélném. Acetonnal lehet amúgy kimosni a régi gépzsírt. Újrakenni én Metabond-al kenném újra. Ha nem nyikorog és a zsírba nincs por belekeveredve akkor akár úgy is maradhat. Esetleg mutass egy képet az állapotáról.
(#) gernerakos válasza elektroncso hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Csatoltam pár képet. A zsír viszont elég kemény már, úgyhogy lehet jobb lenne kipucolni. Sima, egyszerű gépzsír nem megfelelő?
(#) Stewe válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
A zsírt a legjobb lecserélni, de meg kell nézni, hogy az újnak a viszkozitása és tapadása ne legyen nagyon eltérő.
Az általános csapágyzsír sajnos nem a kegjobb megoldás.
A kimosás csak nem gyúlékony oldószerrel, vagy egyszerűen ronggyal letörölni amit lehet.
(#) Bakman válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Amilyen masszív gép az, kb. mindegy is, hogy milyen zsírt nyomsz bele. Ha nagyon ultrára akarod venni a figurát, Fischer zsírspray-t vegyél. A pontos típust hétvégén tudom megnézni, ha érdekel. Ha csak ehhez a géphez kell, akkor nem éri meg megvenni.
(#) gernerakos válasza Bakman hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Mivel csak ehhez a géphez kell, emiatt nem szeretnék venni csak emiatt.
Itthon csak Lítiumbázisú kenőzsír van, csapágyakhoz ajánlja a csomagolás. Jó lesz ez, vagy vegyek másikat? Nem szeretném, hogy rossz zsírozás miatt szétkopjon a mechanika.
(#) erbe válasza patexati hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Tudnák mutatni néhány 4 pólusú DC motort 2 kefével. Ráadásul akad, ami 90 fokban helyezkedik el.
(#) granpa válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Jó a lítiumos. Nem kell telerakni.
(#) gernerakos hozzászólása Márc 3, 2017 /
 
Üdv!
Összeraktam egyelőre a motort, elindul meg megy szépen de nagy ívet húznak a szénkefék. Olyan 1 cm hoszúak, ez gondolom nem egészséges. A kefék egyébként nincsnek elkopva, olyan 6-7mm hosszúak még.
Mi okozhatja hogy ekkora ív et húznak? A kommutátor koszossága lehet baj?
Mit csináljak, hogy megyszűnjön?
(#) yulo5310 válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Hali! Ha tűzgyűrű van a kommutátor körül,akkor forgórész menetzárlat!
(#) gernerakos válasza yulo5310 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Tűzgyűrű nincsen, meg nem is piszkáltam a forgórészt annyira, az tiszta volt. Tehát a menetzárlatot erősen kétlem. Az ív viszonr nagyobb mint normális lenne.
(#) yulo5310 válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Akkor felpolírozni,kimikázni a szeleteket,és ellenőrizni nem-e üt a tengely,olyankor dobálja a kefét,és szikrázik.(csapágy)!
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2017
(#) gernerakos válasza yulo5310 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Köszönöm a választ, esetleg tippeket tudsz adni, hogy a polírozást hogyan/mivel csináljam?
Ütni nem üt a tengely, de a kommutátor zsírossága miatt nem lehet baj?
(#) yulo5310 hozzászólása Márc 3, 2017 /
 
Nem a fenét,ha valamit nem szeret az a zsír! Mosd ki az egész kommutátor házat benzinnel,majd egy polírpapírral csiszold fel,úgy hogy kézzel forgatod a fúrógépet.
(#) gernerakos válasza yulo5310 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Akkor valószínüleg ez lesz a baj, köszönöm!
(#) gernerakos válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Sajnos nem nagyon csökkent az ív mérete, pedig fényesre pucoltam a kommutátort. A menetzárlatot (bár szerintem kizárt) hogyan tudnám ellenőrizni?
(#) elektroncso válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Esetleg próbáld még meg a kommutátor szeletek közti hézagokat egy fogpiszkálóval (esetleg kihegyezett gyufával) megtisztítani. A szeletek közt lerakódott szénpor, rozsdapor, stb. is okozhat hasonló hibát.
(#) yulo5310 válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Azt házilag sehogy,komoly műszerezettség kell hozzá! Azt nézd meg inkább,hogy a mikanit szigetelés nem-e magasabb mint a kommutátor szeletek,mert ha kiáll a lemezek fölé,az is dobálja a kefét! Az ároknak a lemezek közt min. 0,5 mm kell hogy legyen!
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Hidd el, hogy menetzárlatos a forgorész.
(#) gernerakos válasza Massawa hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
A rések megvannak, azzal nincs gond.
De nem értem, higy csak így spontán egy szétszedés-összerakástól miért lett zárlatos a forgórész?
Gondolom nem javítható, max tekercseléssel, de ha egy nyamvadt takarítás nem sikerül, akkor tekercselés sem fog. Max veszek egy donort, és csere...
(#) nagym6 válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Ha szétszedés előtt jó volt, kitisztítva, bezsírozva még jobb lesz. Menjen amíg megy.
A szénkefék rugója kellő erővel nyom? Elgyengülhet idővel.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2017
(#) zolika60 válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Szerintem pedig ne hidd el, ha a szétszedés előtt nem volt gond. A kommutátor közeit kapard ki egy megfelelő eszközzel, azt.n polírapírral tisztítsd körbe. Aztán próba.
(#) erdgab válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Tegyél bele egy mittudomén 8mm-es fúrót,fúrj vele át egy 4mm vaslemezt,akár többször is.Nézd meg változott e valami,vagy rosszabb lesz vagy jobb,ha már veszteni valód nincs.
(#) gernerakos válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Szétszedés előtt is szikrazott ennyire, hajtottam is úgy, de nem sokat.

Van egy másik fúróm is, az Black&decker, de valami hasonlóan idős mint ez az orosz. Az is szikrázik, legalább annyira mint az orosz. De inkább hajtom a B&D-t, mert az oroszhoz emlékek kötnek, még apám kapta a 8.os ballagására, tehát kapnék rendesen, ha a kezem alatt égne le.
Következő: »»   79 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem