Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Látszódik. Csatlakozom az előttem szólóhoz. gépek.
Köszönöm a válaszokat, akkor nekilátok holnap és kitakarítom.
Annyira figyelj, hogy mielőtt kihúzod a forgórészt vedd ki a szénkeféket, mert ha csak úgy kihúzod a rotort megsérülhetnek a szénkefék meg a kommutátor is. Nézd meg a szénkeféket is, hogy mennyire vannak elkopva. Volt már a kezemben olyan gép aminek elkopott a szénkeféje, de még valahogy elindították és teljesen elégett a kommutátor és a csapágytartó műanyag (bár abban a MAKITA flexben nem a belevaló szénkefe volt).
Attól nem kell félned, hogy ha szétcsavarozod a mechanikás sok apró darabra esik, egy-két fogaskerék lehet benne, de azért nézd meg, hogy mit honnan vettél ki.
Ezek még nem műanyagok.
Rendben, figyelni fogok ezekre, köszönöm a tanácsokat!
Nos jobb dolgom nem lévén, szétszedtem, a vártnál jobb állapotban van. A mechanika két fogaskerékből áll, és bőven van rajta zsír. Letakarítsam a régit, vagy hagyjam így?
A rozsdaport hogyan távolítsam el? Olyan békás módszerrel mossam ki, és reménykedjek hogy megszárad szombatig, vagy mit csináljak?
Semmiképp nem mosd ki, főleg ne a motort! Azt hadd meg Békának.
Kompresszorral volna a legjobb kifújatni, de tudom, hogy nincs, egyszerűen porecsettel porold ki. A zsírt lehet, hogy jó volna kicserélni, én biztos kicserélném. Acetonnal lehet amúgy kimosni a régi gépzsírt. Újrakenni én Metabond-al kenném újra. Ha nem nyikorog és a zsírba nincs por belekeveredve akkor akár úgy is maradhat. Esetleg mutass egy képet az állapotáról.
Csatoltam pár képet. A zsír viszont elég kemény már, úgyhogy lehet jobb lenne kipucolni. Sima, egyszerű gépzsír nem megfelelő?
A zsírt a legjobb lecserélni, de meg kell nézni, hogy az újnak a viszkozitása és tapadása ne legyen nagyon eltérő.
Az általános csapágyzsír sajnos nem a kegjobb megoldás. A kimosás csak nem gyúlékony oldószerrel, vagy egyszerűen ronggyal letörölni amit lehet.
Amilyen masszív gép az, kb. mindegy is, hogy milyen zsírt nyomsz bele. Ha nagyon ultrára akarod venni a figurát, Fischer zsírspray-t vegyél. A pontos típust hétvégén tudom megnézni, ha érdekel. Ha csak ehhez a géphez kell, akkor nem éri meg megvenni.
Mivel csak ehhez a géphez kell, emiatt nem szeretnék venni csak emiatt.
Itthon csak Lítiumbázisú kenőzsír van, csapágyakhoz ajánlja a csomagolás. Jó lesz ez, vagy vegyek másikat? Nem szeretném, hogy rossz zsírozás miatt szétkopjon a mechanika.
Tudnák mutatni néhány 4 pólusú DC motort 2 kefével. Ráadásul akad, ami 90 fokban helyezkedik el.
Jó a lítiumos. Nem kell telerakni.
Üdv!
Összeraktam egyelőre a motort, elindul meg megy szépen de nagy ívet húznak a szénkefék. Olyan 1 cm hoszúak, ez gondolom nem egészséges. A kefék egyébként nincsnek elkopva, olyan 6-7mm hosszúak még. Mi okozhatja hogy ekkora ív et húznak? A kommutátor koszossága lehet baj? Mit csináljak, hogy megyszűnjön?
Hali! Ha tűzgyűrű van a kommutátor körül,akkor forgórész menetzárlat!
Tűzgyűrű nincsen, meg nem is piszkáltam a forgórészt annyira, az tiszta volt. Tehát a menetzárlatot erősen kétlem. Az ív viszonr nagyobb mint normális lenne.
Akkor felpolírozni,kimikázni a szeleteket,és ellenőrizni nem-e üt a tengely,olyankor dobálja a kefét,és szikrázik.(csapágy)!
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2017
Köszönöm a választ, esetleg tippeket tudsz adni, hogy a polírozást hogyan/mivel csináljam?
Ütni nem üt a tengely, de a kommutátor zsírossága miatt nem lehet baj?
Nem a fenét,ha valamit nem szeret az a zsír! Mosd ki az egész kommutátor házat benzinnel,majd egy polírpapírral csiszold fel,úgy hogy kézzel forgatod a fúrógépet.
Akkor valószínüleg ez lesz a baj, köszönöm!
Sajnos nem nagyon csökkent az ív mérete, pedig fényesre pucoltam a kommutátort. A menetzárlatot (bár szerintem kizárt) hogyan tudnám ellenőrizni?
Esetleg próbáld még meg a kommutátor szeletek közti hézagokat egy fogpiszkálóval (esetleg kihegyezett gyufával) megtisztítani. A szeletek közt lerakódott szénpor, rozsdapor, stb. is okozhat hasonló hibát.
Azt házilag sehogy,komoly műszerezettség kell hozzá! Azt nézd meg inkább,hogy a mikanit szigetelés nem-e magasabb mint a kommutátor szeletek,mert ha kiáll a lemezek fölé,az is dobálja a kefét! Az ároknak a lemezek közt min. 0,5 mm kell hogy legyen!
Hidd el, hogy menetzárlatos a forgorész.
A rések megvannak, azzal nincs gond.
De nem értem, higy csak így spontán egy szétszedés-összerakástól miért lett zárlatos a forgórész? Gondolom nem javítható, max tekercseléssel, de ha egy nyamvadt takarítás nem sikerül, akkor tekercselés sem fog. Max veszek egy donort, és csere...
Ha szétszedés előtt jó volt, kitisztítva, bezsírozva még jobb lesz. Menjen amíg megy.
A szénkefék rugója kellő erővel nyom? Elgyengülhet idővel. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2017
Szerintem pedig ne hidd el, ha a szétszedés előtt nem volt gond. A kommutátor közeit kapard ki egy megfelelő eszközzel, azt.n polírapírral tisztítsd körbe. Aztán próba.
Tegyél bele egy mittudomén 8mm-es fúrót,fúrj vele át egy 4mm vaslemezt,akár többször is.Nézd meg változott e valami,vagy rosszabb lesz vagy jobb,ha már veszteni valód nincs.
Szétszedés előtt is szikrazott ennyire, hajtottam is úgy, de nem sokat.
Van egy másik fúróm is, az Black&decker, de valami hasonlóan idős mint ez az orosz. Az is szikrázik, legalább annyira mint az orosz. De inkább hajtom a B&D-t, mert az oroszhoz emlékek kötnek, még apám kapta a 8.os ballagására, tehát kapnék rendesen, ha a kezem alatt égne le. |
Bejelentkezés
Hirdetés |