Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Szia, Bocsi, de nem tudom a Magyar árakat. Talán nézzél szét az Apróban, vagy Jófogás-on...
Amikor lépsz s ráteszed a szalagra az alaplap s a gumiszőnyeg összenyomódik, ezért fontos az aljának a szilikonozása. A feszessége kb. annyi legyen, hogy a tenyered beférjen a kettő közé. Nyilván ez megfogja egy pillanatra a motort, a seb jeladó érzékeli, s rászabályozza a motort. Amelyiknél a tengelyen van lassabban, ahol a motoron, az gyorsabb reagálásra képes. /mert valamivel nagyobb a jel frekije/. Megcsúszhat még az ékszíj is, ha lábbal próbálod megállítani a szalagot, érezni fogod, hogy csúszik-e valahol. Mindkettőnek van állítási lehetősége. Igen, ez a "megtorpanás" normális jelenség a fentiek miatt.
Nekem jó a külföldi ár is. Ez a szilikonozás viszont érdekelne konkrétabban. Milyen szilikon, mennyi kell belőle, hova kenjem. Mi van, ha eddig úgy futottam, hogy nem volt, vagy kevés volt? Meg se néztem, viszont futás után meleg volt a szőnyeg kicsit. Mást kell még szervizelni rajta egyébként? Csak ha már megcsináltam, ne menjen tönkre valami baki miatt. Ja, meg a sebességet lehet hangolni valamelyik panelen? Csak annyit állítani, hogy legalább a mérföld passzoljon.
Futópad szilikonozás.
(Van még jópár videó mindenfelé) Ha nincs szilikonozva a futólap, egy idő után kikopik a bevonata, nehezen megy, és a cseréje nagyon sokba kerül.
Szia, Fentebb már leírtam mindent, tulajdonképpen ami a gépkönyvében van, de az is megtalálható a neten. A szőnyeg állítását, egyenes-futását a tartó végében levű 2 imbusz fejű csavarral lehet beállítani. A helységtől, használattól függően fél, vagy évente érdemes belenézni kiporszívózni, /ugyanúgy mint a számítógépet/ mert a földről rengeteg port, porcicát képes a motorban lévő ventilátor felszedni, ami csökkenti a hűtés hatásfokát, ha leég, igen húzós mutatvány a cseréje.
1-2,5 Le-s motorokkal találkoztam, s mennyivel kisebb mint a 750W-os, vagyis pont 1 Le-s IMI motor. Jóval nagyobb áramok folynak, a hűtése is nehézkesebb a forgórésznek, mint amikor az állórészben van a tekercs. Az ékszíjjal ugyanaz a teendő, mint az autónál, néha ellenőrizni a feszességet, általában az újat, csak 1x kell után húzni, utána beáll. Ha mégis csúszik, meg kell nézni a belsején a bordák nem repedezettek, töredezettek-e, mert akkor csere. Különben megeszi az a tárcsát, s később már az új is csúszni fog.
Sziasztok. Volna pár kérdésem még a gépemmel kapcsolatban.
1: Vettem szilikon olajat. Kb. 25 ml-t benyomtam a szőnyeg alá elosztva. Nem érzek változást, lehet nem is kell. Ekkora mennyiség kevés, elég, vagy sok? 2: Ahogy rálépek a szőnyegre, minden lépésnél lelassul egy pillanatra a motor. Ettől mennyire melegedhet hosszú távon? 50 -60 fokokat szoktam mérni egy órás futásnál. Nem szeretném, ha kigyulladna. 3: Amit múltkor írtatok, az nem működik az én gépemnél. ”A feszessége kb. annyi legyen, hogy a tenyered beférjen a kettő közé.” A szőnyeg az alatta lévő lapra majdnem felfekszik, kb. 2cm-re vannak egymástól. A tenyerem csak úgy fér be, ha bepréselem. Nem tudom, mennyire feszíthetem meg a szőnyeget. Viszont ha nagyon feszes(vagyis annak gondolom), akkor kattogást érzek futáskor. Talán ilyenkor a szőnyeg átvezet a csapágyaktól, vagy a motorból valamit? 4: Jobb és bal oldalt is lehet állítani külön. Mennyire érzékeny a szőnyeg az eltérő beállításra? 6mm-rel hátrébb van az egyik oldalon a tengely pont. 5: Az ékszíj lehetett laza, amiért a csúszást éreztem, mert most megszorítottam, és nem érzem. De nem tudom, mennyire kell feszíteni, csak feszesebb. Eddig egy csomó gumi dara volt a szíj alatt, és most az sincs. Attól tartok, hogy túl feszes. Van valami módszer beállításhoz? 6: Az lehetséges, hogy kb. fél fokot emel egy egység a dőlésnél, és max. kb. 5 fokra lehet állítani? Nekem többnek tűnt eddig futásnál, de számolással meg ennyi jön ki. Vagy rossz a számolás. Tangens függvénnyel számoltam a két befogóból. 7: A burkolat, a motor meg az elektronika felett törésálló? Csak, mert egy ismerős próbálgatta magát, aztán elesett, rá a burkolatra. Most nem lett baj, de jobb tudni, hogy az-e vagy nem. üdv,hegusp
Szia, Ha jól rémlik, annyi a gyári flakon is, lehet nem érzel különbséget, de a szalagnak, lapnak jót tesz. Az 50-60 fok nem sok, a 100 fok körül már igen. / Trafókba 115 fokos kioldót raknak/
A 2Cm, az kb jó. / Nekem "nőgyógyász" kezem van / 4. Ha párhuzamos nem gond. Amikor már épp nem csúszik, + egy pici, az pont jó! Ha nagyon meg van feszítve, nem tesz jót a csapágyaknak, a szíjat is megviseli. 6. Ezt sohasem mértem, az incline motorban van jeladó, ez számolja a fordulatokat, ezzel az emelést, de ez lehet erősen gépfüggő. Nem törésálló, szerencséje volt. Hasonló módon hegesztik a felujítóban, mint az autó lökhárítókat, utána csiszolás festés. Üdv: Mike
Idézet: „4. Ha párhuzamos nem gond. Amikor már épp nem csúszik, + egy pici, az pont jó! Ha nagyon meg van feszítve, nem tesz jót a csapágyaknak, a szíjat is megviseli.” Na mire ezt megírtam, addigra elkezdett csúszni megint, de nem darálja a szíjat. Viszont olyan feszes, hogy alig tudom benyomni. Nincs mozgása. Lehet, hogy 1-2 hét alatt megnyúlt? Nem tudom, meddig feszítsem... Mennyi egy új szíj, ha elcseszem? Ha hármas dőlésen futok, akkor már nem csúszik. Ezért szinte mindig felemelem, csak a program vissza rakja. üdv
Szia, Szíjat még nem vettem, így nem tudom, csak az elektronikát javítom. Szerintem nem lehet egy ökör ára, kell rajta lenni valami számnak az alapján keress másikat. Ha megint megcsúszik, akkor elöregedett, cserélni kell / sajnos ez egyre inkább igaz, mindenféle gumitermékre/. "Műgumit használnak at eredeti kaucsuk helyett, nincs is annyi fa már, s borzasztó felment az ára. Ezért olyan selejtesek az olcsó kínai gépkocsi-abroncsok.
Az új szíjnál elképzelhető az 1-2 hét utáni megnyúlás, de utána be kell állnia.
Szia.
Találtam szíjat. Az egyik kérdés, hogy a szíjnak melyik része a borda? A szíjból kiálló sávok, amik a szíj fogai, vagy az azok közötti sávok? Mert az alapján kell rendelni. És mi van, ha több bordásat rendelek? Mert a tárcsán elfér még 3-4 sáv. De ez nem fogja meg a motort jobban? Vagy nem számít? A hossz,a vastagság, vagyis a fogak magassága,meg a fogak közötti méret megvan.
Szia, az nem baj ha szélesebb picit, ha elfér, nem terheli le a motort, viszont erősebb lesz, s kevesebb terhelés esik a szíjra. Igen azok a csíkok a bordák, ezáltal nagyobb a felület, s tapadás, mint a normál V-típusunál.
Sziasztok!
Mellékeltem linken egy rövid videót, van valakinek ötlete mi ez a rendellenes hang? Időnként előjön terhelés közben, burkolatot levéve sem tudtam egyértelműen behatárolni forrását, motorban valami vagy meghajtó szíj esetleg? Nem tapasztaltam a szíj csúszását, egyik szénkefénél látható minimális vékony gyöngyöző "szikra" csík, bár ez akkor is jelentkezik amikor semmi rendellenes hangja nincs. http://puntoslaci.uw.hu/DSCN0590.wmv
Szia, Valamiért nem jön be a link.
Felraktam más formátumba is, illetve közvetlenül is csatolom hozzászóláshoz
http://puntoslaci.uw.hu/DSCN0590.mp4
Szia, Másik böngészővel csak sikerült. Arra a sípolás szerű hangra gondolsz? Mert a többi szerintem normális. Lehet hallani, ahogyan a PWM rászabályoz a terhelésre minden egyes lépésnél, viszont ez a hang is akkor jön. Olyan mintha megcsúszna valahol. Legkisebb sebességnél fél lábbal a földön, a másikkal próbálod megállítani a szalagot. Ahogy nyomod egyre erősebben a padlólemeznek meg kell állnia a motornak. / persze csak nagyon rövid ideig tedd/ Ha nem, akkor hallod, hogy vagy az ékszíj, vagy a szalag megcsúszik, s a motor forog tovább. A burkolatot levéve gumitörmeléket fogsz találni valahol. Ezt különben sem árt félévente-évente, használattól függően, s kiporszívózni, mert a motor rengeteg port, porcicát összeszed a földről, ami a hűtést gátolja, túlmelegedve képes leégni, s egy használt motor is 100€ környékén van. Pont a forgórész melegszik, mivel állandó mágneses,
s arról a legnehezebb a hőt elvezetni, mivel legbelül van.
Szia, A privát üzenetet nem engedte elküldeni valamiért, már megírtam, mikor kiírta, megpróbálom itt. Itt sem megy mert "tiltott szövegrészeket tartalmaz", megpróbálom mellékletben.
Üdv. A héten érkezett hozzám egy futópad (új állapotú), összeszerelés után hálózatra kapcsolva az LCD bekapcsol, viszont amikor a motort indítom, levágja a kismegszakítót (16A). Kipróbáltam földeletlen konnektorba csatlakoztatva, úgy működik és jár a motor is. A hálózatban egy tv-n és a villanyon kívül nincs más kötve, így nem hiszem, hogy túlterhelt lenne. Hol lehet a hiba?
Elnézést, ha offtopic
Szia. A lenti Drive Board-on keress rövidzáras alkatrészeket. Ha ott minden jó, akkor a motort ellenőrizd, nincs -e testzárlat. Ha bármelyik kivezetése és a ház között mérsz, totál szakadásnak kell lennie. Nem írtad, de szerintem szénkefés DC motor van benne. Ha a műszer "megmozdul", szedd szét a motort, és teljesen tisztítsd ki, fújd ki a szénkefe port. Az tud ilyent okozni.
Helló.
Az enyémben én is hallok ilyesmit, ha arra gondolsz, mikor ráhuppansz a szalagra, és közvetlen utána hallatszik minden lépésnél. Nem vagyok benne biztos, de alul a szalag felett vannak merevítő vasak keresztben, és ha kicsit hátrébb futok, kb a merevítő felett, akkor nekicsapódik szerintem a szalag. Elég feszes a szalag, nem is csúszik, de olyan közel van, hogy ez lehetséges. Bár asszonyt rá kéne állítani, és közben benézni alá.A gép alá
Köszi, ez egy teljesen új készülék. Azt vettem észre, hogyha bedugom a tápkábelt és bekapcsolom, sistereg belül. Nem tudom ez normális e. Illetve ma többször is sikerült elindítani földelt konnektorba csatlakoztatva is, de először mindig leverte a kismegszakítót és csak utána indult a motor. Teljesen furának tartom.
Szia, A 240 V~, teljesen máshogy viselkedik. Ha egyszer áthúzott valahol, mert párás volt mondjuk, s megég, elszenesedik, ott nagy eséllyel utána is át fog. Az EU csatlakozókat be lehet dugni fordítva is, a panelon viszont jelölve van az L,N. A sistergés nem jó, vagy kontakthiba, vagy áthúzás. Mindenképp keresd és szüntesd meg, tönkreteheti az elektronikát.
Szia, Igen jó lehet, de ezen a helyen tovább nem elérhető, az van mellé írva. Ha Neked elég, hogy egy potival állítgatod a sebességet, amivel használni akarod. Nem írtad, hogy futópadnak, vagy esztergának akarod, mert azt is lehet belőle építeni az 1500 W már elég hozzá!
Azt még még megfigyeltem, hogyha a mágneskulcsot bedugom, elmúlik a sistergés. Garis a készülék, remélem kiküldenek valakit és nem kell majd a 100kg-os géppel szaladgálnom.
Szevasz!
Kösz az infót Maradjunk a futópadnál A régi panel mikrokapcsolós volt a sebsebég és a dőlésszög is De már ez is megfelelne csak menjen már végre.
Azt nem írtad, akkor oldják meg!
Amit belinkeltél, azon is rajta van az incline/lejtő motor 2 reléje. Gondolom az is kapcsolóval megy. Elég bonyolult, és minden márkánál más a két processzor közötti kommunikáció, Néha azonos gyártó két modellje sem veszi a "lapot" ha felcserélem a kijelzőt.
Sziasztok!
Van egy pulse ascent 260f futópad, amit javítanom kell, csak kicsit elakadtam. A probléma a következő: Bekapcs után boot és emel egy szintnyit a padon. Majd ezután érződik, hogy nagyon minimálisan elkezd süllyedni a pad, majd miután gondolom egy szintnyit leereszt, megint visszaemeli az elektronika az első szintre. Ezen probléma mellett el lehet indítani simán, megy a szőnyeg, lehet fel/le állongatni a dőlést, viszont nem tartja meg. Maga a kapcsolás ahogy átnéztem a lent levő pcb-n, úgy néz ki, hogy van egy fet, amin kap egy negatívot, ez megy 2 relé egyi lábára, a relék másik lábai pedig értelem szerűen +. Ezek alapján 2 gondolatom van; 1. hogy a relék csak polaritást fordítanak, és a FET-en pedig vagy abszolute bekapcsolt állapotba húzza a fenti vezérlő, mikor fel/le állongat, viszont mikor nem állít, hanem tartania kellene, akkor meg valami négyszöget adna, hogy a DC motor elő legyen feszítve, tartva a padot; 2. nem az elektronika ad minimális előfeszítést a motornak, hanem a polaritás váltó relé egyike rövidre zárja a motor kimenetét, hogy saját magát fékezze. Van 2 LED ehhez a funkcióhoz, az egyik up a másik elevate felírattal. További tapasztalat: Ha megemelem a padot és lehúzom a motort, akkor a lassú esés helyett sokkal gyorsabban esik. De, ha rövidre zárom a kimenetét, akkor megtartja magát. Illetve mikor minden össze van dugva, akkor mérek a motoron 0,7V-ot. A motor 2 vezetéken csatlakozik + 3vékony a jeladó (amit feltételezek, hogy egy poti jellegű 10k ellenállás). Van esetleg valami ötletetek, esetleg egy kapcsolási rajz?
Szia, Sajnos semmi infót nem találok, mint általában. Tegyél már fel erről a motorról képet, mert általában 230V~ motor szokott bennük lenni, 3 kivezetéssel, közös, fel, le, + a jeladó 2, vagy 3 attól függően milyen érzékelő van benne. De magát a padot a motorra épített mechanika tartja meg. A fő kapcsoló bekapcsolásakor viszont elindul lefele az alapértékre, már a start gomb megnyomása előtt.
Szia, sajnos a motorról nem tudok feltenni egyelőre, mert az oszlopban van benne, ami tetején a vezérlés, oda nagyon nem tudok befotózni, más részről a fitnesszben van, és csak akkor megyek, ha van valami ötletem. Csak a meghajtásáról van egyelőre képem... Ezen a panelon való tápkból következtetek a motorra, mert van egy toroid a lemez alatt, ami tápolja egyszer a fenti vezérlést egy 9VAC sec-ről, egy 25VAC szekről meg megy egyenirányítva/pufferelve a relékre, ami pedig tovább a piros keretes 2 szép kábelre. Mellette a 3 kábel meg a jeladó.
Ez míg a fenti vezérlés be nem bootol, addig sehova nem mozdul. Bootolás után, ha nagyon padlón van, akkor mondom magától, gombnyomás nélkül emel 1 szintet, és ott magának eljátszik a végtelenségig...
Szia, Akkor, ha jól értelmezem, ez az egész panel, csak az incline motornak van, a PWM + 1 másikon? A vezérlést mindenképp a ucontrolleről kapja, s amint írod, amíg az el nem indul, nem csinál semmit akkor csak "hülyeséget" kap. Nézd át a vezetéket, nem törött meg valahol? Már megláttam az optót, abból is kellett már cserélnem, /elég érzékeny, 5mV nyitja a led-et/ Ha van másik ilyen gép a teremben, próbára cseréld fel a 2 panelt.
Eddig nem találkoztam ezzel a megoldással, de így már el tudom képzelni. Ez is bizonyítja, hogy a tervezők "idiotizmusa" határtalan. Minek kell a faéket ennyire elbonyolítani??? A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |