Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A linken megtalálsz mindent, az alján a progi is ott van.
A visszafelé számoló módosítást sajnos nem tudom küldeni, mert az meghalt az előző gépemben.(számítógép)
Köszönöm! De melyik linken mert nem találom. Csak azt találom ahol a kép rajta van.
Nem számít olcsónak, galvánelemnek hívják, és olyan jó üzlet, hogy milliószám gyártják.
7 hozzászólással előbb beírtam a linket.
Köszönöm! Nem tudom hogy siklottam át rajta Óú ez ATmega8 ?
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2017
Látom nem logikus a gondolat menetem. Sebaj.
A logikát értem, a racionalitás hiányzik.
Koszi a valaszt, Egy toroid trafo a forras, de nem tudok merni 300Hz en impedanciat.
A kepletben miert 9ms-mal szamolsz?
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a mellékelt kapcsolásban a 555 kimenetén mekkora a feszültség, ami a frekvenciával arányos? A fordulatszámmal arányos feszültség jelre lenne szükségem, úgy gondoltam a kapcsolás 55-ös része pont jó lenne. Nem tudom, vissza lehetne számolni valahogy al LM 3914 ref.feszültségeiből? Azokhoz pedig gondolom az ellenállásoknak van köze. Valaki tudna segíteni? Köszi
0...5V között. (Jó kicsivel kevesebb...)
Akkor ha jól értem a 20. LED akkor világított amikor 5V volt a kimenő fesz. az 555 kimenetén?
Valahogy úgy...
Időállandót úgy kell kiszámolni, hogy maximális frekvencián pont 100% legyen. Akkor nagyjából 0...5V feszültség lesz kiátlagolva...
Szia! A két LM3914 7-8 lábak közötti 1,25V-os referencia feszültsége itt sorba van kapcsolva, tehát 2,5V kell, hogy mind a 20 LED világítson.
Az 5V-ról táplált 555 kimenetén 0-3,5V-os négyszögjel található, melynek kitöltési tényezője a motor fordulatszámától függ. Ezen kitöltési tényező függvényében alakul a kimeneten lévő kondenzátor (integrátor) feszültsége. Így, ha nincs fordulat jel 0V, 50%-nál 1.75V például a feszültség. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2017
Sziasztok,
Létezik TO-220 tokozáshoz az szigetelő szilikonlap, ilyenre gondolok (link). Ezt hogyan kell használni? Mert addig értem, hogy pasztázom, aztán a hengeres részt átdugom a tok lyukán, de szerintem a csavar feje alá kellene még valamilyen szigetelés, hogy ne érjen hozzá tokozáson fémhez. Jól gondolom ezt? Kösz, Tamás
Sziasztok!
Zénert lehet úgy rakni, hogy táp értékétől tolja le a zéner feszültséggel az ellenálláson eső feszültséget (nem elé, hanem mögé rakom az ellenállást)? Esetleg egy áramkorlátozó sönt a zéner elé és egy nagyobb értékű mögé(>>sönt)?
Jól gondolod.. ez inkább olyan tokhoz való, ahol alul fémes a test, felül műanyag.
Ha a fül fém, akkor kell egy gyűrű felülről, erről a lapról meg vágd le a kiálló részt, ha a gyűrű nem tudna belecsúszni ( valószínűleg ).
Szia!
Talán a tápfeszből akarod kivonni a zener feszt... a "mögötte" lévő ellenállás pedig akkora legyen, ami a zenernek is megfelelő áramot enged meg. Arról akarod levenni a maradék feszt, úgy gondolom. + ellenállás nem kell, mert akkor már becsapod magadat: azon is fog feszültség esni. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2017
Vagy M3 -as műanyag csavar. Épp ma vettem az OBI ban
Szia! Szerintem leszorítós rögzítéshez való. A kiálló rész csak pozicionál.
Ez konkrétan TO-220-hoz van, azért is linkeltem. És azon gondolkodtam, hogy ha le kell vágni és kell mellé műanyag gyűrű, akkor mi az előnye pl. ehhez képest (link)?
Az érdekelne. Tudnál erről bővebben mondani valamit?
Na ez se hülyeség, de bordánál ezzel is csak azt érem el, hogy lesz egy nagy fémdarab ami olyan potenciálon van amit nem szeretnék.
Nincs előnye semmi.
De ha csak ilyened lenne egy marékkal, 2-ből szembefordítva ( és megfelelően csonkolva ) már jó lenne, ha nem szabod meg a csavart ( + alátét ). Tehát vagy veszel csak lapot+gyűrűt, vagy a műanyag csavart.
A műanyag csavarral én vigyáznék, 70-90 fokon már megereszkedhetnek a hőre lágyuló műanyagok, és a következmény a tranzisztor azonnali hőhalála.
Szerintem elég egyértelmű hogy a tok szigetelt részét kell leszorítani vele, nem a fém felületet.
Idézet: „Mert addig értem, hogy pasztázom,” A szilikon lenyege hogy puha, nem kell pasztazni mert kitolti a reseket. Idézet: „SILI 20x15mm Hossz 18mm Szélesség 13mm” Köszönjük HEStore, így már egyértelmű!
Köszönöm, már értem. (Lassan esett le.)
Itt a fórumon olvastam a pasztázásról, gondolom a gumi az szilikon ...lenni.
Keress hozzá ebayen pótakatrészt, ha szerencséd van, lesz róla közeli...
Üdv! Nem tudom mit értesz nagy fémdarab alatt. Ha kritikusan magas feszültség van a hűtőzászlón akkor ezt a szigetelőt válaszd.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |