Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
na ezekre nem is figyeltem hogy AC vagy DC kellcneki!
Figyelmetlen voltam! Akkus üzem lesz ugyhogy nekem egyszerübb a DC! Amit még nem tudok (és sajnos az aktuális topik le van zárva) a hangszorők is az erősítő is és az akku is egy "muanyag dobozba lessz belepakolva! Ne a tökélétes hangzásról hires! Hogy lenne jobb ha kidobozolom a hangszorokat és szabadon hagyom a belsejét vagy ha tompitóval ( vatta/gyapot/ friz) teletömöm?
Szia! Mi az ami készülékből még felhasználható, illetve fel szeretnél használni? Meggyőződtél róla, hogy az erősítőjét nem érdemes javítani?
Van elgondolásod hogyan fogod az akkumulátort rákötni?
A szub csatorna is lehet műanyag dobozban, de az nagyon merev kialakítású legyen! A szatelliteket érdemesebb külön elhelyezned.
Hát olyan nagyon nem tudom külön... mert ez egy "munkásrádio" lesz Mint amit csinál az összes nagy márka!
OFF: Én úgy tervezem hogy egy maszív szerszámosládába teszem bele! Bele kerül 2 hangszoró egy sub. egy Bluetooth/MP3 panel az anno álltalad ajánlott erősítő és egy 4 cellás lipó aksi! Az aksit eredetileg töltőelektronikával akartam, de kicsit bonyolult lett volna, ugyhogy marad sima kivehető! Ezt pakolom bele a szerszámostáskába, igy kivülről megmarad az eredeti kinézet, csak a 3 hangszororács fogja mutatni hogy valami nem stimmel! Ezért nem tudom különrakni! ON: Az aksi 4 cellás LiPo, a választott panel 12v DC igy egy LiPoőrőn és egy Stab12v on keresztül lesz az erősítő meghajtva! ( plussz kap 2db 5v 2A USB aljzatot telotöltéshez! Tudom hogy nem lesz a leg optimalisabb a hangzás de a disszonáns hangokat majd a Flex elnyomja A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2017
A választott panel egyaránt igényel poztív és negatív tápfeszültséget. Ezt jelenleg a panelen négy diódából álló egyenirányító híd állítja elő 2x12V váltakozó feszültségből.
Vagy két sorba-kötött akkumulátorból állítod össze a ± feszültségű tápot, vagy egy akksihoz készítesz mesterséges tápközepet. Az utóbbi 1/4 teljesítmény leadására képes, de a fogyasztás is ennek arányában csökken. Az erősítő nem igényel feszültségstabilizátort, a beépítése csak felesleges veszteséget okozna. A panelből is érdemes lesz eltávolítanod a diódákat és egyenesen a pufferekre vezetni az egyenfeszültségű tápot. Példa a tápközepelőre, a T1-T2, a kapcsolódó ellenállások, valamint a dióda tartozik hozzá.
Igen gondoltam hogy "kiherélem" ezt a panelt! De végül marafok annál amit kb 2 hete javasoltatok TDA 7377 IC van benne... az 12-15v DC-t kér!
De jo hogy mondtad a feszstabot, mert akkor elhagyom!
Ilyesmiben látok fantáziát.
Azt hiszem pont ezt.... vagy ehhez nagyon hasonlot javasoltatok! Csak az nem kit be volt! Talán még egy hét és meg is jön!
Ok. 8 ohm és megsüketültem
Elvittem szarvizbe, akarom mondani szervizbe, de a csávó lerázott annyival hogy "zárlatos". Szétkaptam, volt egy kinyílt feszstab, meg pár kifolyt elco kondi. Ezeket kicseréltem, de nem változott semmi. Kimeneti jel nincs, csak halk búgás. Az előlapon semmi led, semmi nem világít, hiába nyomok bármit a távirányítón. A mélyen nincs semmi gomb, sem kapcsoló, csak a távirányítóval lehet vezérelni az egészet. Valami ötlet hova kellene nyúlnom? Gondoltam az előlapi jelvevőre, de azt hogy tudom megnézni hogy működik e?
A táp működik benne? Mi a készülék típusa?
Lehet én is, pedig csak a melletted lévő sávban álltam.
Acoustic Solutions, talán DS833, de a tipus nem biztos mert semmi nincs rajta csak hogy Acustic Solutions. Táp szerintem van mert zúgni zúg.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
Nem találok hozzá dokumentációt. Fotózd le a készülékben található paneleket!
Előfordulhat olyan szerencsés eset is, hogy csak egy hangerőszabályzó potit kell beépítened az elemi működéshez.
Mi köze van az esetleges relé hibának a potenciométer-hez??? Igaz ami igaz, ha manuálisan tekergetem a hangerő gombot, és nem távírányítón akkor nem mindig veszi a lapot, pontosabban ha éppen felcsavarnám akkor halkul, és összevissza. TEhát mi köze lehet ennek az elhallgatáshoz?
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
Remélem ez így megfelelő
Http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_2484.html
Ez az a cucc. Csak a hiba más. Ds855 A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
Ez lenne a végfokpanel. A rajta lévő 6db ötlábú IC ellenőrzése a következő lépés.
Van jártasságod mérésben? Meg tudod mérni a két nagy pufferkondi feszültségét? Szerk.: Erre gondoltál? A hozzászólás linkje a hozzászólás fejléc bal oldali kettőskeresztjére kattintva másolható. A beillesztést pedig a válaszablak [LINK] gombjával végezd! A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
Azokat a kondikat is cseréltem mert sötétbarna trutyi vlt alattuk, gondolom elszálltak. Mérni zárlatot tudok, de ha nagy vonalakban elmondod mit mérjek és hogy, biztos menni fog. És igen, arra a linkre gondoltam.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
Az a kondik ragasztója, nem hiszem, hogy cserélni kellett volna őket.
Mekkora rajtuk a feszültség? A végfok IC-k típusát le tudnád olvasni?
A multim természetesen kuka, egy hete elejtettem és odavan a kijelző. Veszek ma egyet és estére mérek egyet. Addigis itt a végfok és a kondi
A várható tápfeszültség ±15-17V, reméljük meglesz.
Arról a végfok IC-ről tételezhetjük fel a működőképességet, melynek testhez (például puffer kondik közös pontja) az alábbi feszültségek mérhetők a kivezetésein: 1, 2, 4 nulla volt, 3 negatív táp, 5 pozitív táp. Olyan mérőcsúcsot használj, mellyel véletlenül sem zárhatók össze a szomszédos kivezetések! Akár szigszalag is megteszi, hogy csak egy gombostűfejnyi maradjon szabadon a hagyományos tapogatóból.
Üdv. mindenkinek!
Onkyo subwoofer SKW-501E hibajelenség: Olyan hibával találkoztam vele kapcsolatban, hogy egy idő után nem szól (nem működik) holott a LED mutatja a front panelon a megfelelő bemeneti jelszint szerinti működést. Többszöri kísérletezgetés után a következőt véltem felfedezni: ha kihúzom a 220V-os tápot a konnektorból, majd kb. 5 sec múlva vissza működik (kb. majdnem 1 napot kibír, újfent kihúzva a hálózati csatlakozót, majd azt visszadugva, ismét üzemel !?) Arra a következtetésre jutottam, hogy a tápegység tartalmaz egy relét, amely valószínű a subw. elektronikájától kap vezérlőjelet, amely felkapcsolja a nagy áramú részt az elekronikában és ezzel működőképes lesz. De amit nem tudok, hogy mitől javul meg, ha kihúzom a tápkábelt, visszadugva egyből működik? és egy másik érdekes jelenség, ha a subw. hátsó paneljén kapcsolom csak ki a tápot, majd visszakapcsolva azt a subw. nem működik, mindenképpen a hálózati csatlakozót kell kihúzni !!! Kapcsolási rajzot csatolok. (a pdf. 8.oldalán található)
Sziasztok atalakitottam ezt a kapcsolast darlingtonosra meg tudnatok nezni hogy mukodik e?Elore is koszonom.Kapcsolas a mellekletben.
Ahogy mondtad, 17V mérhető a végfokokon. 1,2,4-0V; 3,5-17V. Olyan nem lehet h mivel sem kapcsoló sem gomb nincs rajta, egyszerűen a jelvevő egység, vagy az előtte levő panellel van baj?
sziasztok
Van egy pici 15w-os erősítőm és egy bluetooth vevőt kapcsoltam a bemenetére. A gond az hogyha az erősitőt és a bluetooth vevőt ugyanarrol a tápról (12v) hajtom meg akkor cicereg alapjáraton a hangszóró (valami alapzaj sercegés de elég kellemetlen, gondolom a bluetooth adja-veszi a jelet). Ha külőn tápról hajtom meg akkor ez megszűnik és tökéletesen szépen szól. Kérdésem, hogy tudnám egy db tápegységről meghajtani hogy ne legyen alatta zavaró cicergő hang. Valami szűrést kéne beiktatnom? az erősitő a bluetooth vevő A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
Az már kiderült, van hat, jó eséllyel működő képes erősítőcsatornád.
A mikrovezérlős panelen milyen javításokat végeztél? A leszakadt forrszemnél nem hiányzik az átvezetés az alkatrész-oldali vezetősáv felé? A C162 pozíciószámhoz eső elkó lábait nem látom elkülönülni a forrasztási oldalon, csak egy ónpaca látszik.
Szia! A CN05 csatlakozón ott a relétartó [5-1] és az engedélyező [4-2] feszültség. Ezek hogyan változnak helyes és fals üzem esetén?
Szia! Az R5 ellenállást kifelejtetted. (A kapcsolást átrajzolás előtti és utáni állapotában sem ajánlom megépítésre.)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |