Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Fordulatszám jeladó? Milyen állapotban van?
Ezeket olvastad, láttad?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA) https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y
Köszi., a szövegest nem lehet megnyitni., a videót láttam, gyakorlatilag lépésről-lépésre lekoppintva..,többször megcsináltam de semmi változás.,
A tanultak törlését is megcsináltam elötte..,valami ross-tech oldal utánérzeteként..,ennek törlésnek valóban ilyen óriási kihatása lenne az alapjáratra???? Harmadik szerelő küzd vele jelenleg.., nem tudom ezt a tanultak törlését még 100% visszanézni., de a mellkletben lévők szerint "követtem" el---- üdv
Marelli hallos egyuttal felsőholtponti jeladóként is funkcionál..,nem lóg stb..,sajnos probára nincs másik
Miért cseréltél folytószelep házat?Hidegen melegen csinálja?
A vcds workshop code nem 00000 ugye?
Ezek a feltételek is teljesülnek? No DTC's in the Engine Controller Battery voltage at least 11.5 V Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal) bowden nincs beragadva? Throttle body part must not be dirty (carbonized). Coolant temperature must be between 5 and 95C, itt ennél 80C fölött If fault codes were cleared cycle the ignition off and back on prior to running Basic Settings. A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
Gyakorlatilag mindegy hogy hideg vagy meleg.,hidegen talán jobb kicsit ,de ott se elfogadható.,inkább kizàràsos alapon, meg végsö kétségbeesésében..,de dettó ugyanaz.
A feltételek ,összes teljesültek..,a workshop kódot megnézem ha az aktuális szerelöl visszakerül napokban..,talán sikerül neki varázsolni valamit..,bár az eddigieknél alapján szkeptikus vagyok már..,írhatnál valamit a "000000"-s mühelykód lehetöségeiröl..,ha ennek a szerelönek sikerülne billentyűk ,akkor megírom bármi is volt a megoldás...
Igazából totál mindegy csak ne 5 nulla legyen találj ki egy számot, vagy autoscanből szedd ki a jelenlegi wsc-t, ha nem nulla és van ilyen opciód. Milyen vcdsel operálsz?
16.80..clone, angol..,ha öt nulla volna wsc-m akkor ezt simàn àtirhatom, esetleg mentés és kész???
És hogyan tovàbb???? Nem kellene valamiket feljegyezni az esetleges visszaállítását? Még annyi jutott eszembe: ezt tanultak törlését próbáltam egy magyar VW.Tools diaggal is.,alapra àllitàst megcsinàlta.,de a tanultak törlésénél azt írta hogy "nem tàmogatott"..., Màrmost a V.W.Tools nem tàmogatja vagy a Póló. ECU-ja nem???
Kedves Fórumozó Társam!
Olvasgattam a hiba leírásodat. Nekem is volt ilyen problémám sajnos. Igaz az én octaviám 1600 ccm AEE motorkód, de úgy gondolom a hiba ugyan az. Orosz oldalon találtam egy leírást, miszerint az alapjáratot állító motor a ludas. Ezt úgy oldották meg, hogy a folytószelep nagy fogaskerekét kivették úgy, hogy a hátoldalán fúrtak egy 3-4 mm-es lukat. Onnan ki lehet ütni a tengely, így kijön a nagy fogaskerék. Így már hozzá lehet férni az alapjárati motorhoz. Lehet elegendő 5 volt feszültséggel alaposan "kipörgetni" a motort, és helyre áll. De az is lehet ki kell szerelni a kis motort szétszedni és esetleg szénkefét cserélni. Nekem már kb. 3 éve így megy és nincs semmi hiba, alapjárat tökéletes. Remélem tudtam segíteni. Üdv, és jó buherálást!
Köszi...,csodálatos történet nem vitás.., oroszék még igazi rögtönző varázslók nem vitás..,de már kettő db fojtoszeleház komplett cserén túl vagyunk..,egy uj., egy db bontott.., és egy db régi-eredeti tisztitása is megtörtént..,abszolute sker nélkül..,én bánom hogy orosz tudásom ma már zéro.., mert elképesztő mik vannak a .ru oldalakon..,
Ez így sajnos elég elszomorító.
Úgy tűnik mélyen kell zsebbe nyúlni....
Igen, vcds beállitások user interface and identification, majd átírod az 5 nullát egy tetszőleges számra .
A késöbbi módosításokat végrehajtók azonosítására használják, sok autó, leginkább az újabbak nem is engedik a modosítást ooooo wsc-vel, ezért gondoltam, hátha. Ha a vezérlő gyári kódolása 00000 az autoscanben, az viszont nem feltétlenűl jelent hibát. Emlitetted hogy a tankszellőztetőt lehúzva stabilizálodik valamelyest, tanksapkával minden rendben, nem vmi utángyártott, esetleg vészmegoldású? Nincs alapbeállitása a szelepnek? Úgy probáltad már, csak kérdezem, hogy elöször a mérőcsoportokba lépsz, engine-08 measure blocks-01.mérőcsoport-ekkor meg kellenen jelenni az alsó sarokban az alapbeállitásnak és innen mész el alapbeállítani, mert rosstech igy irja, nem közvetlen a08- 04alapbeállitás segitségével. Ennyi ötletem, van sajnos tuti nem egy egyszerű kis gondod van, a vége az lesz ki kell cserélgetni minden érintett alkatrészt, mire megtalálod a hibát,de sok sikert és ne add fel.
Sok praktikus dolgot irtál.., kiprobálom és köszi.., beszámolok ,ha visszatér a 3.szerelőtől.., aki egyébbként kifejezetten jó érzékü..., reményeim szerint sikeresen.., most beszéltem vele ..,lebontja a hengerfejet..., nekem már lassan kampo, hát bontsa akkor , az még nem volt idáig bontva stb..,
jelentkezem és üdv.
Sziasztok!
Alapjárat fordulatszám ingadozást okozhat egy hibás szervo nyomás érzékelő is. Nem olvastam el minden előzményt...de azt próbáltátok, hogy lehúzzátok a csatiját?
Köszi,felhívom a szerelöt ez ügyben..,idöközben utána olvasgattam "külföldön" is : lehetséges opcióként emlegetik ott is..,még annyit olvastam hogy egy mezei fojtoszelepház cseréjénél a tanult értékek törlêse tulragozott téma ,mert az alapraàllitás csak egy kalibráció a két szélső, és vészfutàsi fojtoszelepház pozíció beállítását...
Egyébként ez a szerzőnek másnaposok helyileg merre lekoziik???
Szia! Kattints rá a ez-re itt feljebb és a képek között megtalálod.
Ja...,köszi a figyelemfelhivást----tényleg rajt volt a feltalálási hely is .., csak nem mentem el odáig...,
egyébbként a szerelő szerint a két belső henger nem megy rendesen, olyan értelemben hogyha lehuzod a gyertyakábelt valamelyikről. és figyeled a változást stb.., a két szélső egyértelmüen sokkal jobban megfogja a motort.., mondjuk ezt mi is ugyanigy megállapitottuk már....,, csak nem tudjuk miért.., a vezérlés az 100% jó,kompresszió szinte hajszálnyira egyformán 12,5..,a gyengébben müködő hengereken minden fellett már cserélve a két szélső tökéletesen müködő hengerével : gyujtáskábel,gyertya,befecskendező szelep stb..., ötlet valakinek??? a hejgerfejt még nem vette le..,tehát errő az akcióról még nem tudok beszámolni...,de fogok ha aktuális..,
Visszaolvasgattam az egész "sztorit" de sehol nem írtál esetleges hibakódról amit naplózott volna a motorvezérlő, mert abból talán lehetett volna gondolkodni valamerre a hibakeresésben. Ha nem volt semmi bejegyzés akkor valószínű, hogy levegős probléma van, falsot szív a motor. A két középső henger "gyengesége" lehet üzemanyagnyomás is amit a szívócső határoz meg (ha jól tudom). A tankszellőztető mágnesszelepnek feszültségmentes állapotban zártnak kell lennie, nem ereszthet át egy kicsit sem. A fékszervo (fékrásegítő) membránja visszacsapó szelepen keresztül van bekötve a légszekrénybe, ezen a csövön nem lehet repedés és a visszacsapó szelep két kiágazása (ha nincs bekötve máshová) zártnak kell lennie.
"jogos a két pont" valami naplozott hibkódókról , stb utáni érdeklősed..,de ha nem engeded pl kb 600-650 alá esni az alapjáratot és ugy járkálsz vele, itt pl már beszedi pl az alapjárati kapcsoló hibát , ami multiméterrel nézve persze jó..,csak mész vele.., akkor nincs hibakód...,
a tankszellöztető rész legalábbis a teljes zárás az biztos jó., eredeti is jó volt ,ujjal is probáltuk.., szerelőnél még mindig....., üdv.
Valami nem kerek, mert ha nem marad alapjáraton stabil, akkor az motor hiba lesz. ITT vannak róla képek, hogy hogyan is néz ki. A javasolt roncsolásos megoldásról ebben a hsz.-ben írtam, mert javasolták a motorcserét ami kb. hétezer forintból megvan de roncsolni kell egy fedőburkolatot ami a motor előtt van. Nálam ez a motor probléma 190 000km-nél jelentkezett, addig azért csak dolgozott egy keveset az alapjáraton.
Szia---neharagudj ,de már abszolult elvesztettem a fonalat...,jól értem hogy az ominozus alapjárati állitómotor javitásáról van szó? Eredetit tisztitottuk stb---semmi eredmény.
Egy bontottat probáltunk --semmi eredmény.., igaz hogy a tankszellöztetőhöz gumitömlőhöz menő csönek gyárilag nem volt "ellendarabja a házon. Egy vadiujat is probáltunk--semmi erdedmény ezzel se Szerelő egy hengerfej le ,sikbaköszörűlés, megnyomatásban gondolkodik.....,kérdés kifizeti a révészt ha nem jön be....
Az az érdekes, hogy ebből kiindulva amit írtál:
Idézet: kevés szerelő gondolna a motor szétszedésére, hengerfejre, inkább a diagnosztikára kellett volna helyezni a hangsúlyt. Ha a hengerekben is azonos nyomások mérhetők, akkor mi indokolja annak szétszedését ennyi kilométer után, vagy történt közben valami a motorral? „Hibajelenség: rettenetes alapjárat.rángatodzás kb 650-ig leesik, majdnem leáll miközben a motor kiugrani készül.., alapjárati ingadozást leszámitva abszolult tökéletesen megy ,mint az uj..,egyébbként 60.000km van benne!!! ”
Ok..,de mit-hogyan javasolnál.., légyszi valami irányvonalat.., még nem esett neki a hengerfejbontásnak...,eltudok menni megnézni a vcds-el.., azt nem néztem annak idején hogy a WSC esetleg nem "00000"-e..,nem tudom ennek mekkora jelentősége van ennek..,segithetnél mert ugy néz ki hogy elvérzünk a hosszu harc alatt....,Köszi
A motorral nemtörtént semmi időközben
Konkrét jelenlegi hibaleirás:
Alapjáratban pöttyög a motor, kb 650-700 fordulaton, természetesn nem egyenletesen járva. 2.kb egy-két percenként felmegy az alapjárat kb1100-1150-ig rövid időre , és aztán visszaáll erre az alacsony alapjáratra, Kb ezt a figurát ismételgeti aztán. Hibakód nincs Alapbeállitást nem csináltam..., mert Adp Ok..,volt ., és már tizszer minimum probáltam.., 04-ből vagy 08-ból kiindulva is.., Rosstech leirások alapján stb.. Mint irtam már, ettől az alapjárati hibától eltekintva tőkéletesn megy.
A törléssel csak óvatosan kellene belenyúlni a program ezen részébe, mert lehet, hogy mindent ki fogsz törölni, még olyat is amit nem kellene. Ha a hibatárat kitörölted akkor megpróbálhattad volna EZT a módszert kipróbálni, mert ha a motorvezérlő megtalálja a perifériát és működteti azt, akkor ezen túlmenően máshol kell majd keresni a problémát ha még mindig alapjárat ingadozás volna.
1. Az a manuális+hard reset féle beállitásod abszolult de ,abszolult korrektül mükődik!!!
2.Kb 5-10 percig csodálatos volt!!!!! még egy probaut is belefért a jóságba.., annyi szépséghibája volt (de elment volna bőven ) hogy ha a fékszervodobról jövő gumicső összevolt kötve a légszürőházból jóvő csővel, ami keresztül megy a légszürőházon és a másik fele a bszivó levegő oldalra csatalakozik.., ha ez összevolt dugva kkor az eredeti béna alpjárat rögtön visszajött., de a fékszervon szabadon hagyva tökéletes volt az a kb 5-percig.., 3.Most viszont majdnem visszaállt az eredeti állapotba. 4 Hibakód van , és a tökéletlen égészzsag is jelen van, 00525 Lambda valószinütlen jel. 00561 Keverékszabályzási hiba. Lambda természetesn vadiúj., csak infoként a régi kiszerelt lambdaszonda jó fekete kormos volt..,
Mégegyszer megcsináltuk a manuális föltanitásodat ugyanugy mint elöbb, a fékszervoról jövő tömlö szabadon lóg a levegőben most is.., meleg motornál kb 10 perce normálisan jár most pl jelenleg hibakód néllkül..., kb eddig volt jó allapjáratban jártave., hibakódót most nem irt be...
Nem lehet ECU baja??? Immója különálló boxban vagy ECU-ban.., esetleg müszerfalban?? Arra gondolok hogy ha probának ki cserélnénk? |
Bejelentkezés
Hirdetés |