Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
"mert ha a motorvezérlő megtalálja a perifériát és működteti azt, akkor ezen túlmenően máshol kell majd keresni a problémát ha még mindig alapjárat ingadozás volna"....
,tulajdonképpen tényleg erről lehet szó amit emlitesz., mert megtalálta és müködteti---és minden maradt a régiben ..,annyi a különbség hogy manuális beállitásnál (háromszor is kiprobáltukl minimum).., néhány percig mindig megjavultnak tünik aztán vissza áll minden a régibe..,softvereshez képest érdekes modon egyértelmüen jobb de csak percekkel tart ez tovább.., rejtélyes történet.
Sziasztok!
Egy Audi A4 1995 évjáratú ADP motorkódos autóval lenne problémám. A hibajelenség: Indítás után beindul a motor, de rögtön leáll (lefullad). Több indítás után üzemszerűen jár a motor és tudok haladni vele . Nem tudom, hogy összefüggés van-e a sikeres indítással, hogy a fékpedál lenyomásával mintha előbb sikerülne beindítani. Mivel én szimpla karburátoros autókon nőttem fel, ahhoz tudnám hasonlítani mintha a főfúvóka dugult volna el, ha az emlékeim nem csalnak. Hibakód olvasásra a "motorvezérlő letilt" üzenetet dob . Tippet kaptam, hogy egy a vezérlővel kapcsolatos relé okozhatja a hibát. Ez a relé (ha van) hol található? Ha ez kizárható kérném a segítségeteket egyéb megoldásokra. Sajnos a hétvégén tudom csak a motorvezérlő csatlakozó kontaktokat ellenőrizni. Köszönettel palp A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2017
Akkor talán nem kellene szétszedni a motort. A gyújtáselosztón lévő csatlakozót kell még megnézni, mert a szöghelyzet (főtengely) jeladó onnan ad jelet a gyújtás elektronikának (hallos). Tehát szervo olajnyomás gombát és az előbb említett dolgot, plusz fals levegőt kell sejteni a hiba okozójaként.
Ezen a Polon nincs semmilyen elektromos vagy hydroelektromos kormányszervó.
2-es 3-as hengerfejtömités átfuj pl. Akinek van legalább , .egy nem 1-essel kezdődő 7 jegyü forint összege ., és megszállott diagnoszta ,vagy olya körülmények közt dolgozik hogy privátiban egy min. kb 15.000Ft-os rezsióradijat érvényesiteni tud a javitásnál annak ajánlok egy -Pi....,-vel kezdödő márkájú oscilloszkop összeállitást minden kiegészitővel..., engem müködés közben látva +eredménycentrikus hatásával meggyözött. Persze nem egy márkaszerviz szintű Persze egy hasonló rezsidijú.., általában max közepes képzettségű személyzettel , és messze aalcsonyabb dignosztikai felszereltséggel .fölálló..,akár online supportal rendelkező márkaszerviz árához képest ,még mindig sokkal-de sokkal olcsobb.., és jobban megéri. Mindenkinek nagyon köszönöm a segitőkész hozzászólásait., amikből nagyon sokat használni tudok!!! érdeksségként:két külön világ egy hagyományos manométeres kompresszió mérés és egy sokrétű hasonló mérést megcélzó teszt az emlitett scoppal....
Azt írtad, hogy nincs tárolt hibakód. A tökéletlen égésről biztosan volt bejegyzés amiből utalás lett volna a hengerekre , hogy melyikkel van probléma. Hát akkor szétszedős a motor de hogy mitől lett hengerfejes csak Te tudod a választ.
igazad van bocsi..,Lehet hogy rosszul irtam..., kb 1000-1200-tól fölfelé nem volt hibakód....,sőt ,borzalom de most ugrott be hogy, elfelejtettem Neked elküldeni a beálló hibakódokat..,pedig kérted..,amik hol bejöttek hol-nem..., az egyértelmüség kedvéért most nekeverjük bele a kitünően ,müködő alapra állitási manuális módszered.,ami annyira müködött hogy már rohantam a géphez hogy BINGÓ.., amikor hallottam megint elkezdett dadogni stb,
Tehát ., Ha béna az alapjárat akkor : 00561---valami keverékképzési hiba 00525----valami lambdaszond jel hiba Ilyenkor érzni is a tökéletlen égést.., Hogyan--honnét kellett volna tudnom diagból , mondjuk élőadatban hogy a két belső henger "kutyálkodik?? Csak a jővőre is gondolva. Köszi és üdv.
A hibakódok a program szerint a képen látható meghatározásokat adják. Igaz, hogy konkrét hengerre nem tesz utalást de nem is az alapjárati szabályzást 00533-t említi elsőként hanem a 00561, mint keverékképzés kontroll hibakód folyamányaként, amihez hozzá jön a lambdaszonda valószínűtlen jele 00525. A 00561 hibakód második sora mivel is kezd? Beszívott füstgáz szivárgás, gyújtás kihagyás .... stb. Persze még mindig nem egyértelmű számomra a hengerfejes dolog de ne legyen igazam. Szerintem egy rossz hengerben nem lehet 12.5 bárt mérni (Te mondtad, hogy mindegyikben ennyi és egyforma volt).
Kórmányszervó olajgombának pedig lenni kellene a rajz szerint, pont ehhez a motorkódhoz van megcsillagozva a létezése.
Gondolom Data rajzot mellékelt él..,Fàbián volt szerencsém éhez a kormányszervo típushoz, bal fényszóró alatt : nagy hidraulikus tartály elektronikával egybeépített..,kormánymüvön szenzorral..,ha van akkor a vezérlök közt látnom kellene az elektronikáját.,nem? Alámegyek mégegyszer azért..,
Annyi logikus dolgot írsz hogy " ijesztő".., a benzinnyomásnak mennyine kell lenni? Ezt megirhatnád.,!!!!!!!!vákumcsövel .,anélkül.,új nyomás szabályzó van készenlétben. Azon a keverékszabàlyzàsi limit hibakodon én is elgondolkoztam....,kissé szorongva ha mégis, a kolléga szerint a két belsö henger Pl tömítés probléma miatt valahogy "összedolgozik.,a diagram szerint.,mondjuk valami relatív nyomásmérési módban kb 70% volt a 3. Henger . Ami biztos hogy a két belsö henger problémás..... ,
Bocsi..., kis hajnali stilusgyakorlatok...
1. Elektromos stb 100% nincs az a auton a rajz ellenére sem---alámentem 2.Benzinnyomást csak statikusan tudtuk mérni ., T elosztó hiányában: AC -t gyujtással inditva : Kb 4.8 bar---4bar -t tartja .., 5percig vártunk.. Ez korrekt érték???
A kérdéses olajgomba NEM elektromos szervóhoz tartozik, csupán ellenőrzési funkciója van a rendszerben és ennek a nyomásérzékelő gombának a kontakthibája szokott alapjárat ingadozást okozni (régebben ez egy üreges csavar volt a szervo rendszerében). A szervoszivattyú az alapjárati fordulatra ráterhelődve ellenőrzés alá van vonva ezzel a gombával. DE akkor ezt kihagyjuk most a lehetőségekből.
Amit írsz az üzemanyag nyomásról az nagyon rendben van, AC felhúzáskor 3 barnak, működő motornál vákuumban 2.5 barnak kell lennie és ezt tartania kell legalább 10 percig. A vezérlő rendszere ennek a motornak Bosch Motronic MP9.0. Ha átfutsz rajta, láthatod, hogy mik és hogyan csatlakoznak a vezérlőhöz, mi a funkciójuk stb. A 00561 hibakódot taglalva a tünetsoroló említi még a szívócső nyomás szenzort (MAP), lambdaszondát, tankszellőztetőt EVAP, injektort, és valami motorolaj a benzinben vagy túlzott üzemanyag a motorolajban meghatározásokat. A két középső henger gyertyái hogyan néznek ki?
Ennyi előzményt azért kideritettem.., tulaj tökéletes állapotban kölcsönadta..,problémásan kapta vissza ahogy most van., plusz fordulaton is teljesen rossz volt, rángatott stb.., tehát fordulaton se tudta használni..,kapott egy gyertya és egy kábelkészletet és A.chemmel meglett fujva.., tulaj szerint is most tökéletesen megy , persze leszámitva ezt a béna alapjáratot...,
Map szenszor szintén cserélve,, gyakorlatilag a Marelli elosztóház (ami nem lóg) kivételével, minden ujra cserélve , vagy ujjal probaképp beépitve. Gyertyakép : 1-es OK..., 2-3 megy , de egyértelmüen kormossabb, arra gondoltunk hogy kölcsönadáskor esetleg megföztk kicsit a motort.., de inkább kinunkban csak..,
Az jutott az eszembe, hogy HA "megfőzték" vagy túlhajtották a motort annak a légszekrényre gyakorolt hatása megvetemedést, tömítetlenséget idézhet elő, mert az a műanyag burkolat kb. 140 fokot bírni deformálódás nélkül. A két középső henger az mindenkor melegebb a két szélsőhöz képest ha szélsőségekbe kerül a motor ez a szívócső szekrény közepére különösen kihathat és a tömítéseket és a felületeket deformálhatja és szívhat a motor falsot, de a füstgáz és motorolaj hogy kerülhet a képbe azt nem tudom. A fojtószelepház alatti rész ha olajos akkor az már a karterból jön az pedig valószínű dugattyúgyűrű hiba miatt kerül fel onnan. Gondolom én ...
Kedves VIM!
Köszi...,egy biztos első dolgom, ha visszakerül az autó..,úgy értem megjavítva ez..,megírom Neked rögtön a " tutit".. , Hengerfejtömítés és olajcsere az biztos..,talán elég lesz...
Kedve Vim!
DETTÓ ugyanaz a probléma---most hozzák vissza.., Hengerfejtömités, hengerfejcsavarok olaj kicserélve...., HELP--SOS X1000
Ezzel a hibakóddal hozták vissza.., de törölhető persze..,"manuálisan" elmagyaráztam az alapbeállitást a szerelőnek..,de jól csinálta meg.., bár utolag softveresen is megnéztem-ellenőriztem.., semmi változás..,melegen gyenge 700 ford van ,rángatodzos.., néha kb 1050.re fölmegy és vissza.., de legjellemzöbb ez a gyenge 700-as fordulat..,
Hibakód alapján ezekre is gyanakodhatsz: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00561
Csak ötlet gyanánt adom a linket, tuti nincs fals sehol?
a "poosible solutions"-ból talán a "befecskendezési mennyiség" meg mérése ami nem kipipálható.,
Ujratankolva, MAP kicserélve. Szinte minden tömités a szivó-kipufogó vonalon, hengerfejtömités is , fojtószelepháztömités is. kicseréve. Féktisztitózásos falslevegő keresgélési probálkozások. Esetleg valami spec tipp a fals levegőre?? Maga a hibakód az valami keverékképzési limit tullépésére akar utalni, amiin a vezérlő már nem képes korrigálni---ha jól értem???? Üzemanyagnyomás 3 bar fölött (statikusan) Befecskendezőszelepsor használtra cserélve., és két szélső két belsővel egymás közt is cserélve. "Amig élek , remélek" mondotta volt.., ugy rémlik egy francia filozofus annó...,kezünk már a magasban....,
Leegszerüsitve--felejtve minden diagnosztikát--- a 2 -es 3-as henger befecskendező szelep csatlakozóját lehuzva nagyon gyengén esik a fordulatszám.., a két szélsőhöz képest óriási a különbség...,a két szélsőről lehuzva majdnem leáll a motor .mert ezek annyira megfogják..,talán mechanikai hiba okozhatja hogy a két belső henger ilyen gyenge??? DE mi az a hiba??? Ugyanis....,
Kompresszió kb 12.5 volt mindegyikben.., hengerfej ,szivó.kipufogó tömités lett tegnap cserélve stb.., három autoszerelő nézte már Szikra nagy ,és ugyanakkora ezen a két hengeren is mint a két szélsőn!!!
Biztosan végig néztetek mindent, kis vákuum csövekre fékszervóra, stb, gondolok, nem a tömítésekre, repedésre.
Itt megemlíti többek között, a magas üzemanyagnyomást is, a 4,8 bar igen soknak tűnik nem? http://workshop-manuals.com/volkswagen/passat-b3/power_unit/motronic_injection_and_ignition_system_(6-cyl._engine)/self_diagnosis_v.a.g_inspection_service/fault_memory/fault_code_00561_..._01177/ A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2017
Ha otthon az autó és vagcom is van megéri ezt is végig játszani rajta:
https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68
Fuel Trim diagnostika tanulmányozás alatt you tube mustervideokon----, kimentem megnézni vajon mit látni stb..,De ,ezen az auton (Polo 6n 1.0 AER)., ezek a mérőblokkok 32-nél már rég üresek.., ha jól emlékszem ,talán 8-9 ig van adat.., ez normális???
Az ,hogy egy beállitott alapjáratot., visszair alkalmi hibának rövid járatás után az normális?
Nyilván ecu függő, de a címke fájljában is 9ig van plussz a 89-es csatorna, úgy tűnik normális. Vezérműtengelyt láttad már milyen állapotban van, tudom nem sok kilométer van az autóban, de tudni vmit az előéletéről.
Mi ez a "beállított alapjáratot visszaír hibának"?
Úgy értem hogy a vcds-l be lett csinálva ,egy fojtoszelep alapra àllitàs....,rövid motorjàràs utàn., 5-10 perc után az addigi hibakód mentés àllapotból az említett hibakodós àllapotba kerül
A vezérük engemet jónak talàlta ..., Kettő autószerelő..,de inkàbb hàrom..,
Bocsi hogy bénázok..,elözmény annyi ,hogy tökéletes àllapotban kölcsönadta a tulaj....,ismerösé.,tényleg tökéletes àllapotban volt a kölcsönadàs elött...,
Élő adatokban minden rendben az a néhány amit látni lehet, adtam magyar címkét vagy az nem te voltál? Minden a gyári értéken belül van?
Decimális értékek alapjáraton: ooo mérőcsoport 00,1,Beszívott levegő hőmérséklet,75...158 (15...70 °C) 000,2,Akkufeszültség,170...206 (12.0...14.5 V) 000,3,Hűtőfolyadék hőmérséklet, 176...229 (80...115 °C) 000,4,Motor terhelés, 30...60 (1.5...3.0 ms) 000,5,Lambdaszonda-jel, 0...205 (0...1.0 V) 000,6,Lambda-Integrátor, 102...154 (128 = Lambda 1) 000,7,Lambdaszonda állapot, 0...4 000,8,Lepkeszög, 7...15 (3.1...6.7 <°) 000,9,Befecskendezési idő, 8...21 (3.1...8.1 ms) 000,10,Motorfordulat, 66...74 (660...740 U/min) A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2017
Van cimkém de a 7.esre nem emlékszem, de a 8-as és 9-es re biztos üres.,nincs aktualizálva, már ha létezik egyáltalán.,ezt most elküldöm de megnézem mégegyszer hogy amihez van , ott az gyári értéken belül van--most ugy rémlik hogy belül vannak.
Motor hideg álló helyzetben .,és Motor hideg alapjáraton készültek. Csináljak akkor is ha motor 80C fölött van???
Kérdés : beszéltem egy ismerősőmmel : Regisztrált verziója van..,és szerinte sok uj autónál mind a négy befecskendezőt látni élőadatban.., Az hogy én egy ablakban egy befecskendezési időt látok csak ,az azért van mert ennél az autónál csak ennyi támogatott???
Vagy mert egy clon verzióval ügyködök???vagy mert ennyire béna vagyok??? Nyilvánvalóan szerencsés volna látni mind a négyet egyszerre stb
Amennyire én látom ez egy MPI Motor nyilván több injektoros, csak lehet az ecu nem szolgáltat ilyen adatot.
Amit én néznék, tudom minden lett már nézve, üzemanyagnyomás nagyon nagynak tünik, adattábla szerint 2,5 bar, ez is okozhat egyenetlenséget, jó lenne egy járás közbeni mérés. Vezérlés, tudom ezerszer ellenőrizve, de sokan szeretnek jelölgetni a gyári jelöléseket figyelmen kívül hagyva, olvastam valahol hogy a vezérmű kereken 2V, 4V jelzés is található, nem mindegy melyik motort hova állítod, persze jelölgetésnél ez nem számít. Mondom, nem kételkedem, csak sosem tudni. Előgyújtást ellenőrizném. Egyik képen akksi feszültség igen alacsony, járónál már rendben, gyenge akksi, testelési érintkezési hibák is okozhatnak hasonló gondot, megint csak olvastam hogy fojtószelep házat érdemes próbaként hozzáföldelni vhogy a motorhoz kasznihoz. Egyik képen 3 ablak 3 féle fordulatszám, valami ott sem oké. Ha lesz kedved jöhetnek még képek meleg motornál. Találtam egy adattáblázatot: http://doc.vwclub.org.ua/general/polo/pl_aer_1.0_97.pdf |
Bejelentkezés
Hirdetés |