Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Mindenekelött köszi a segitökészséged .
Megpróbálok egy teljesértékü nyomás mérést csináltatni. A nyomásszabàlyzót tegnap kicseréltük.,semmi vàltozás. A testeléseket a biztonságert ma megcsinálom.,az hogy három némileg màs fordulatszàm ,nekem is feltünteti. Olvastam hogy a lambdaintegràtor érték ha jó akkor kb 125 körül mozog?úgy emlékszem itt kb 90-100 volt. Érdekesség, bár megvolt a 0000.0000 feltétel ,de nem tudtam a gyujtásellenörző emelt alapjàrastos moduszba belépni.,ma mégegyszer próba és meleg motornàl is csinàlok képeket. Olyan érzésem van..,bàr a lambda feszültség értékek normàlisnak làtszanak..,hogy valami alap keveréképzési ,gond lehet, a hibakód is erre hajaz,meg az hogy az ominózus két belső henger gyertyài kormossabbak.,és rossz égés szagot is..,érezni.,de miért viszi a "terhelést" a két belső henger alig észrevehetöen???A normálisnak tünő kompressziós ellenére? Valaki valami hidrotőke " lebegést" emlegetett..,
Bocsi..,a lambda integrátor utàn kirakodó kérdêsem màr megvàlaszoltàl a cimkefailokban..,de ma leellenörzöm...
A TB alapraállításról találtam, talán segítségedre lehet .... ezen az oldalon kezdődik egy hasonló problémával szembesülő MP9 motorvezérlés, érdemes elolvasni. Ennél a motorvezérlőnél a MAP adja ki a "parancsot", hogy mikor mi történjék a keverékkel.
many thanks.really.., most kb félóra mulva ez lesz napirenden : A befecskendezősor ki lesz forditva.., és "tudományosan! figyeljük a szórásképet., esetleg valami hengerenkénti mennyiség összehasonlitásra is sor kerülhet...,
Visszacseréltük az eredeti MAP-t----semmi.., ugy rémlik data szerint multival jónak mértük.
Ez "befecskendező szelep sugárkép vizuális analizálása"..,stilusgyakorlat volt csupán..,bár talán nem ártott volna kicsit mélyebben ráolvasni az ebben rejlő lehetőségekre.., "optikailag" kb annyit sikerült, esszeveszett , több személy koncentrált megfigyelés által, hogy mi eltérést nem láttunk képileg a két gyenge és a két igazán jól müködő henger szelepe közt..,természetesen menetrendszerint megint átcseréltük a két jól mükődő szélsőt a két bénább belső hengerével..,ami természetesn ismét semmi változást nem hozott.,felelősség nélkül : mintha a mennyiség is nagyon hasonló lett volna..,csak hipotézis a minimális összehasonlitási alapnak levett benzinmennyiség miatt. csináltam néhány mentés meleg motornál alapjáratba és kb2000 fordnál... Volna értelme ennek ??? lambdát széthuzni..,ECU felé jel vezetékre testet , és +1V -t beadni ., és a befecskendezési időt figyelni hogy változik-e?? müködik -e a visszacsatolás???
Azt gondoltam elolvasod a linkelt oldalt ... ott azt említik, hogy a motorvezérlők ezeknél a típusoknál beázhatnak. A TB. TPS-ja és a MAP jel közösen használ egy testet és ha jelvesztés van esetleges kontakt hibából az keverékképzési problémához vezethet.
A két szenzor közös test használatáig olvastam.., kb 02-kor félálomban.., bár feltünően érdekes cikk volt.., megproba .., bár ugy tudom már valaki nézte ..,mert az esőcsatornában van állitólag..., jól olvastam???
Igen, ott van, persze elég valószínűtlennek tűnik ez a meghibásodás. A gyújtási sorrendből kiindulva 1-3-4-2, a félfordulatra eső másik kettő hengerben nem jó a keverékképzés (2-3). Azt nem próbáltad még, hogy a tankszellőztetőt kiiktatod? A vákuumcsövet le kell húzni a a szelepről és a csövet be kell dugni vagy megtörni és leszorítani szigszalaggal. Talán rosszkor működteti a motorvezérlő a szelepet vagy éppen átereszt a 2-3 hengernél. ... még egy kis képsor ha a segítségedre lenne.
Jól emlékeztem----még első körben le lett csekkolva kontaktra az ECU csati és köteg is...
A tankszelözetető lekötése --összekötése....akár keresztmetszet "szabályzásra" vonatkozó kisérleteinkből rengeteg volt..,nagyon sok variációban.., ugy emlékszem direktbe összekötve közel volt az eredmény, ha nem is a jóhoz de esetleg elfogadhatóhoz, szépséghibákkal de lehetett volna vele élni : alapjárat kb 1100- 1200 körül, motorjárás egyenletes stb, sajnos globálisan , minden körülmény közt nem volt megoldás ,bár a jelenlegi ugráláshoz képest "előrelépés" volt.,Chack lámpa nincs az auton igy néhány hibakód beszedés még elment volna......,hidegen elinditva , általában kb 5 percig még elmegy aztán már kezdi is a dadogást..,miközben pl esetleg 10 percig se jön hibakód.,annak ellenére hogy már dadog néhány perce ..,de persze csak idő kérdése a "keverékképzési adaptáció limit hibakód megjelenése nagy valószinüséggel valami ,már nem kezelhető kardinális keverékképzési hibánk lehet...,ami az igazi rejtély , hogy ugy tünik csak a két belső henger az igazán meghatározóan érintett.., Még mindig nem tudni nem-e valami tisztán motorikus hiba okozza ezt a rémtörténetet..,két blső henger alig viszi a motort..,ezt jó volna egyértelmüvé tenni!!!! Ez itt a kulcskérdés számomra!!! Holnapra van egy igéretem egy harmadik szerelőtől.., meglátjuk.., őt igazán jónak tartom elméletileg és gyakorlatilag is, és felszerelésben is abszolult topon van..,,talán fog foglalkozni vele.,ebben bizom....,
Sziasztok,
Melegen a kocsi nehezen indul, menet közben pedig erőtlen. A hibakód olvasásnál főtengely helyzetszenzor nincs jel hibát, valamint ABS Teves MK60 hibát olvasott ki a szerelő. Ezek alapján a jeladó cserélését javasolta. Ugyanezen jeladó három éve volt cserélve. Ezeknél a típusoknál (Skoda Octavia Tour/ 2005/ 1.6 benzin/ 102 Le/ BFQ motorkód) ez egy jellemző hiba vagy az én kocsimnál nem jó valami, mert már több alkalommal is meghibásodott. Ha a jeladó a rossz, akkor a hiba hideg motornál miért nem jelentkezik, hisz akkor sem szolgáltat jelt, nem?
Megnéztem mégegyszer a taknszellöztetőt:
1.Lehuzva a szelepről :fürészel..,magas fordról alacsonyra 2.Ledugozva: Kb ugyanaz a ugrálos alapjárat, 1,Ha a két belső henger befecskendező szelepét egyszerre lehuzom :kb ugyanugy megy a motor.(Hibakódót beirja persze.) 2.Ha a két szélső henger befecskendező szelepét egyszerre lehuzom : LEÁLL A MOTOR! EMLÉKEZTETŐNEK: Kompressziót , többször egyformának mértük., hengerfejtömités , H.csavarok , cserélve, benzinnel nézte a szerelő a szelep tömitést,vezérlés jó (3db szerelő..)., Biztos müködő B.szelepek egymásközt többször fölcserélve.,gyertyák,kábelokkal ugyanaz.,semmi változás. Kipufogónál tőkéletlen égés-benzinszag. Fordulaton normálisan huz a motor, teljesen használható! Ez most mechanikus motor hiba? Vagy egyébb?
Tehát kórmányszervo olajnyomás gomba nincs? Pedig kellene, hogy legyen és a hűtő bal oldalánál alul, lent, két szál vezeték megy rá barna-kék és barna-fehér. Ez a nyomáskapcsoló ugyanazt a testet használja mint a MAP és a TPS a méréshez. Ha alapjáraton alacsony a szervo olajnyomása és bizonytalanul kapcsolgat a nyomáskapcsolója az kihathat a keverékképzéshez szükséges értékekre.
alámegyek mégegyszer.., de ha komlett szervoszivattyu-tartály egység nincs alul a fényszóró alatt lennt ..,(Fábián találkoztam vele azon a helyen)..., akkor is kell nyomáskapcsolónak lenn??? )
Aámnetem..., szervóegységet továbbra se látok.., viszont a hütőventillátor tartó müanyag házon alul, a ventillátormotor hőkapcsolója alatt ,viszont van egy vékony két vezetékes csati : Vékony Barna-Fekete és vékony Barna-Kék vezetékkel...
Mi a teendőm??? kérdem utósó reménysohajtások közepette....
Ugy néz ki hogy ezen az autó csak ki lett vezetékelve ., de lemaradt a tényleges kormányszervó, mert egy vak csatlakozó házba van simán beledugva.., semmi érzékelő-kapcsoló nincs mögött..
Viszont "sok igazság" van amit irtál ennek a kapcsolónak a kihatásairó l : Lehuztam és áthidaltam .,hallatszott a motor hangján a változás., probáltam a két gyenge hangeren a csati levételt is ....., és ott is volt változás..,annyira meglepődtem ,hogy el se akartam hinni., fölvettem a motorhangot---elötte és után,a hogy elküldjem..,egyelőre nem tudom elmenteni stb.., de többször visszahallgattam és egyértelmü VOLT a lecsendesedés..., Sajnos kb 5 percig tartott a csoda mert visszaállt a régi nóta....
A motorvezérlő 17. pontjára fut be a közösített test és valahol van benne egy mérőpont kialakítás de azt nem tudom, hogy hol van a kábelkötegben de a rajzon fel van tüntetve. A motorvezérlő 11. és 17. pontjait kötné össze a szervo nyomáskapcsolója. Ha volt változás, még a hengereknél is akkor még mindig ezzel a test vonallal lehet a probléma. Hogy hol veszik el a jel azt nehéz volna megmondani, mert a kábelkötegről hiába nézek rajzot, azon nem látszik, hogy az a blokkon hol fut és abban hol vannak az esetleges kötések. Az is kérdéses, hogy melyik referenciajel hibázik ezen a vonalon, a TB. 14.-4. pontjáról jövő vagy a MAP 43.-2. pontjai közötti résznél. A TB.-nél lévő csatlakozóban feszesek a csatlakozások és tiszták az érintkezők? A nyomáskapcsolót kösd rövidre!
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
Köszi...,a nyomáskapcsolót összekötöttem..,az ECU 17-es ről gondoltam ,bár a 17-től látni egy csatlakozást és szinvéltást is.., de ezzel talán áthiadalom..,hogy párhuzamosan a barna/kékekkel berántok egy "erősitést" a közös szensor testeknek.., ártani nem árt.., majd meglátjuk..,bár rejtély hogy ha pl kontahibás akkor miért a két belsőre hat ki????
Passz...,nem nyert hangszórót..,két belső csatiját lehuzom .,szintr észre sem lehet venni..,érdekes hogy, ha 1000 az alapjárat akkor is ugy csattog a motor..,majdem kiugrani készülő..,linditás után olyan erős kondenzviz kicsapodás van a kipufogón..,lehet hogy ennek az áthidalásnak némi ford emelő hatása van mert kb 1200 egy darabig aztán visszaáll a régire minden..,
Akkor azt el lehet mondani, hogy a hidegindítási rész az normálisan működik. Az alapjárattal van valami probléma és ez lehet levegős tömítetlenség is a szívórendszerben de, hogy miért csak az 2. és 3. hengernél azt nem tudom. A diagnosztikánál ennek a nyomáskapcsolónak nem mindegy, hogy milyen érték van megadva, ezt azért megnézhetnéd.
Ezt a nyomaskapcsolo kérdésed, mármint " milyen érték" van megadva stb..,nem értem.,hol tudnám megnézni..,a szervoféle nyomááskacsolora gndosz????
Köszi megint.., Igazándiból annak tudtam csak utánaolvasni ,hogy akkor müködik ha alávan vágva teljesen a kormány stb.
Egyébbként most probáltam hidegen :Alapjárat 1000--néha 1200-ig fölmászik és utána vissza 1000-re.., motor "ugrálos" dorombolos megint., benzinszag már van...,
Ezen az oldalon találsz róla infót, hogy hol keresd a progiban. A sebesség jeladóról próbáld meg lehúzni a csatit.
kettőre viszem a az "X"-lk szerelőhöz...,beszámlok rögtön..
Sebességjeladóról huzd le a csatiit???Tachó jeladóra gondolsz?? A kedves továrisaink nem piskoták.., sajnos nyet paruszki(???).., a google forditó meg elég érdekesen fordit.., A Polonkon a befecskendezőt tartó müanyagház alatt uj gumi tömitések lettek berakva..,ha esetleg a Skoda Oktávia hasonló részére kent tömitőpaszta volna az elöbbi szinonimája..., nem tudom .,csak erre gondoltam a fényképek aalpján...,
Kedves VIM!
Valaha ,de nagyon-nagyon régen., volt egy ilyen cimű film és könyv :"Ha a világon mindenki ilyen volna"...,ez jutotott eszembe az elbüvőlő segitőkészségedről ! Nem ragozom., NAGYON KÖSZÖNÖM! Egyébbként most jöttem vissza D.Tamástól barátomtól ,akiben legesleg utólsó szalmaszálként biztam.., és nem csalódtam benne.., Sajnos mechanikai baja van., 8db hidrotőke a megoldás..,jelen voltam a totál tényszerű ,teljesértékű hibafeltárásnál., ahol .,VW gyári vagy egyébb diag interfacek egyáltalán elő sem kerültek..,se elején se végén..,noha természetesen rendelkezésre álltak.., Annyira terjedelmes volt a vizsgálat .,hogy nem tudok semmit hitelesen megosztani.,egyrészt mert elfelejtettemem., másrészt rosszul interpretálnám a részleteket valószinüleg.
.... hát igen ... amire úgy nem gondolna az ember hatvanezer kilométer megtétele után, hogy az tönkremegy vagy elkopik. Ez valószínű hosszú intervallumú olaj végletekig használata okozhatja vagy hasonló, kenetlenség. Még az lett volna a tippem amit "sanaxx" is mondott, hogy az üzemanyag nyomás az túl magas, nincs esetleg visszafolyás biztosítva, nem működteti a szabályzást a vákuumcső .... Akkor a vezértengelyen a bütykök megúszták a sztorit?
Egyelőre "elgondolkodás" állapota...,hogyan tovább , mivel anyagi vonzatok is vannak..,mindenesetre feltétlenül megirom , hogy hová futott ki a rémtörténet...,arra emlékszem , hogy nem az a hydrotőke hiba van, hogy "felkeményedik"..,amire már korábban gyanakodott egy VW-es szerelő.
Bingó!!!!!!
8 hidrotőke csere a megoldás----a mechanikus kompresszió mérés nem 100%..., két manóméterrel, --többször mérve tökéletes értéket adott , és egyformát is....., Az autóban valóban annyi km-e van.., de amit céloztál az olajcserével az ült teljesen.., enyhén szólva nem forszirozták... Köszi Mindenkinek a Segitőkészségét Magyarország Legjobb VW.család forumából!
Na végre, meg van a hiba, remélem ezzel véglegesen meg is oldódik, de mintha azt mondtad volna, a vezérműtengely hidrotőkék rendben vannak
Most hogy mondod...igazad van , egyik szerelő jónak minősitette a hidrótőkéket..,persze nem szedti ki őket megnézni..,nincs rossz memóriád ..,ellentétben az enyémmel..,tökéletesen megy alapjáratban is ..,pedig semmi kalibrálás stb..,csak laza inditás...,azért óvatosan leellenőriztem.., de semmit sem kellett változtatni, bár reszkető kézzel kattingattam volna..,egy nő a tulaj és egy éve kb egy éve kölcsönadta a barátnőjének----oszt igy kapta vissza...,
|
Bejelentkezés
Hirdetés |