Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Ènis Trike ba gondolkodom.. de ên forditottba.. elől terpesztős...
Mèg egy kèrdès.. sokatoknàl látom hogy veszitek a controllert! Nehèz összeütni? Vagy bonyolult a vezèrlès?? Vagy mi miatt?!
Egyszerűbb megvenni, mert a saját építés költségesebb, munka igényesebb többnyire.
Akkor komplett trikeot kell venni ebből kiindulva
Firefigher1: Nem tudom hogy maga a járgánynak mennyi lesz az össztömege, de szerintem a 300W körüli teljesítmény nem lesz elég normális haladáshoz. (Viszont mint tudjuk, odáig számít kerékpárnak). Én legalább egy 500W, de inkább 1kW körüli motorban gondolkoznék. Lehet vele dinamikusan közlekedni ha arra van szükség, és egy emelkedőn se kell rögtön nyélen menni. Motorvezérlő építése célszerűbb persze ha DC motorról van szó. Egy sima PWM szabályzó nem nagy dolog. Amennyiben agymotorban, vagy külső de szintén BLDC motorról lesz szó akkor érdemesebb megvenni.
Sziasztok!
Szert tettem egy ilyen kis járgányra A fiamnak szeretnék életet lehelni bele. A jármű teljesen új, de nem működik. Állítólag üzembehelyezés után, egyet rándult a kerék, azóta csak a bekapcsológomb világít. Még nem volt időm próbálgatni, csak gyorsan ránéztem. Felépítése teljesen megegyezik az elektromos rollerral, csak a karosszéria más 24v 250 watt kefés motor 2x12v7ah aksi Égett, füstös szaga semminek sincs. Jó pár oldalt elolvastam itt, de nem találok válaszokat a kérdéseimre Mindenhol a háromvezetékes gázkarról írtok. ezen csak két vezeték van, ugyan úgy, mint szabályzó csatiján. Mit kellene mérnem hogy megtudjam jó e? A fékkar megszakítja, vagy zárja az áramkört? Van rajta egy reset kapcsoló a jármű oldalán található (talán ez az). Ennak mi lehet a szerepe? Itt szintén nem tudom, hogy mit is kellene mérnem. Szétszerelés, méricskélés előtt ennyi, ha elakadok biztos kérdezek még... A válaszotokat előre is köszönöm!
Szia! Amit mutattál, az bizony egy 20A-es automata biztosíték, ha kiold, akkor kijön a tetején a gomb, amit vissza kell nyomni. Nekem is volt hasonlóm, csak nem ilyen formájú. Előszőr ezzel próbálkozz!
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2017
A gomb ki van ugorva, viszont az áramot nem szakítja meg
Lőttem pár képet az elektronikáról. Íme
Motort lehúzva az elektronikáról, szinte mindenhol 24 voltot mérek. Van egy relé a lapon, ha a motor le van választva, gázadásra kapcsol, kiadja a 24voltot. összedugva meg sem nyikkan, áram meg nincs Motor más tápról ellátva teszi a dolgát. Gázra, fékre kiad 5 voltot, és elméletben működnek is. Remélem erre téved valaki segíteni. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2017
Nem látszik túl bonyolultnak az elektronika. Próbáld meg visszarajzolni. Az a két darab háromlábú típusszáma sem ártana, valszeg azok lesznek a bűnösök.
Üdv.
A relével kapcsolatban, bekapcsolva a vezérlőre kapcsol áramot és nem fordítva. Nézd meg a panelon milyen feliratok vannak a vezetékek mellett, lehetséges fel vannak cserélve a vezetékek, gondolok itt a vastag vezetékekre. Ha már szét szetted a vezérlőt, akkor kimérheted a MBR2080 schottky diódát és a fetet, ami mellette van. Legegyszerűbb úgy leellenőrizni a vezérlőt, hogy a motor kimenetre rákötsz két 12 volt 21 wattos izzót sorba kötve. Áramot adsz a vezérlőnek és fokozatos gázadásra az izzók világítani kezdenek.
Köszi az ötleteket.
Mint már írtam, ez egy új járgány, nem kókányolt. Minden gyári, 0km-es Állítólag első gázadásra rándult egyet a kerék, és azóta se kép, se hang. A motort lehúzva a negatív bemenet, és a panelon lévő összes pozitív pont közt 24 voltot mérek. A relé kimenőin is. itt Gázadásra kattan a relé, és ugyanazt mérem. Ha összedugom a motorral, csak a bemenőkön van 24 volt, Gázadásra nem reagál semmit. MBR2080 schottky diódát és a fetet hogy mérem ki? mit kell mérnem? A 2 vezetékes gázkart is mértem. nekem úgy tűnt, mintha csak egy kétállású kapcsoló lenne. Vagy átengedi az áramot, vagy nem. Ellenállást mérve is csak kétállásúnak tűnt. Ha ez így van, lehet inkább rendelek három vezetékes kart + szabályzót.
Szia! Sokat gondolkodtam a dolgon. De mielőtt leírnám ezeket jó lenne, ha átolvasnád a következőket: Bővebben: Link remélem Te is megtaláltad.
Itt jön a képbe Mörfi bácsi (nem így írják persze helyesen a nevét) és ő azt mondja," ha végképp nem boldogulsz, akkor olvasd el a használati utasítást!" Nem célzás, biztos megtetted, nem szekálni akarlak vele, de mielőtt miszlikre szedjük a cuccot jó lenne tudni, hogy valóban rossz e? A leírásban van egy kapcsoló, ami ki-be kapcsolja a járgányt (16) . A biztosíték (15) az más dolog, az is szerepel a leírásban csak az túlterheléskor, vagy zárlat esetén old ki. Aztán a használatnál felhívják arra a figyelmet, hogy a gázkarral csak óvtosan, vagyis nem csak kapcsoló van benne, akkor felesleges lenne az egész elektronika. Szóval szerintem nézd át és utána még szétkaphatjuk, mint foxi a lábtörlőt! Biztos elnéztünk valamit, mert ennyire nem lehet rossz egy vadi új cucc! Bocsi, ha feleslegesen írtam volna ezeket, de ki tudja...........
Szia!
Köszi, hogy drága időtöket rám pazaroljátok. Használatit én is olvastam, meg van a dobozában. Pár hozzászólással ezelőtt írtam, hogy a biztonsági relé átengedi a naftát. De már próbáltam úgy is, hogy a bizt. relét, a főkapcsolót, és a biztosítékot kiiktattam. Így vettem hibásan, én inkább arra gondoltam, valamiért nem tudták feltölteni az aksit, és már letilt az elektronika. Természetesen belekalkuláltam, hogy komolyabb a baj. Kínából kb. 6000 tenne az elektronika gázkarral, az még bőven belefér, csak hát az idő nagy úr.... Gyereknapra szerettem volna átadni, így kicsit csúszik a dolog
Nézd meg a fékkart, alaphelyzetben van. Van benne egy mikrókapcsoló, amely behúzott féknél letiltja a vezérlést. Érdemes ezt is megnézni.
Idézet: „Gázra, fékre kiad 5 voltot, és elméletben működnek is.” Idézet: „A motort lehúzva a negatív bemenet, és a panelon lévő összes pozitív pont közt 24 voltot mérek. A relé kimenőin is. itt Gázadásra kattan a relé, és ugyanazt mérem. Ha összedugom a motorral, csak a bemenőkön van 24 volt, Gázadásra nem reagál semmit.” A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
Szia! Akkor kicsit boncoljunk! A FET bekötése, ha a fejen látod a feliratot a következő: G, D, S lábak. A D és S lábat a vezérlés helyett akár össze is kötheted egy csipesszel egy pillanatra, mert ha a motor kap feszültséget, akkor erre teljes fordulattal elindul. Ha nem, akkor már eleve ott kell keresni a bajt, hogy a motor miért nem kapja meg a + tápot. Ha a motor elindul, akkor
jöhet a következő lépés, vagyis meg kell győződni arról, hogy maga a FET jó e? De itt már kicsit óvatosabban kell eljárni, mert a FET nem szereti a G lábán (bal oldali a mondottak szerint), általában 12V körüli amivel hajtják, kivéve a logikai feteket, amiket lehet alacsonyabbal is vezérelni. Ha a műszereddel a negyatívhoz képest rámérsz a G lábra, akkor a gázkar állásának függvényében kellene mérned még digitális műszerrel is feszültséget. Kicsit becsapós, mert impulzusokat kap, de egyenfeszültség állásban akkor is mérhető rajta valami. Oszcilloszkóppal könnyebb lenne a dolog. Ha nem mérsz rajta semmit, akkor nyilván nem is kap, vagyis a FET lehet akár jó is. Azt, hogy tényleg az e, meg kellene szakítani a G lábra menő vezetéket és akkor akár kéz érintésével is be lehetne kapcsolni, de ez most hagyjuk. A fékkarok kapcsolóit viszont nem csak úgy kellene ellenőrizni, hogy kap 5 V feszültséget, hanem azt kellene megmérni, hogy a működtetésekor kapcsol e, sőt azt is, hogy zár e, vagy megszakít. Ha zár, akkor ugye a másik vezetéken nincs feszültség (vagy legalább is nem a +5V, ha meg bont, akkor eleve kiadja és a fékkar behúzásakor szűnik meg. Ezt is kellene tudni, mert ki tudja, hogy a vezérlés mire reagál. Ha mindezek megvannak, akkor jönne a gázkar mérése, mert ugye a 2 szál drót között a gázkarban lehet ám egy potméter is, és akkor nem kell a 3 vezeték, elég az ellenállás változás a vezérlőnek. Szerintem egyenlőre ezeket nézd meg, és ha lehet, az IC típusát is add meg, mert abból sok minden kiderülhet még. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
Sziasztok!
Van egy E Scooter CC 500 34598-as rollerem. Kb 8, 9éve nem használtuk. Elfelejtettem, hogy tölteni bekapcsolt, vagy vagy kikapcsolt állapotban kell e. Kb. hány órára van szükség, hogy feltöltődjön. Két órát töltöttem próbaként, de nem történt semmi, nem indult a motor. Bekapcsolva, ha a töltőn van megy szépen. Küldök egy képet a rollerről. Kérem segítsetek! Köszönettel: Péter
Vehetsz új akkut. Ha 8-9 évig nem töltötted akkor abba már csak szulfát van. Ha néha töltötted, és tartja a feszültséget, akkor sem lehet terhelni ekkora motorral az ilyen öreg akkut, mert egyből esik a feszültsége.
Köszi!
Még azt kérdezném, hogy tölteni bekapcsolt, vagy vagy kikapcsolt állapotban kell e?
Szia!
No akkor tiszta lappal, Murphy talán kizárva.. Minden gyárira visszakötve( bizt., főkapcs., bizt. relé ) Panel bemenetére rákötve 24v 21w-os izzó (nagyobbat nem leltem hirtelen itthon...pedig van valahol) Főkapcs be, izzó világít, ezek szerint 24volt rendben eljut a panelig, nem csak kósza áramot mértem a multival. Fékkar: kap 5v-ot, vissza is adja a panelra, behúzásra megszakít. Pipa Gázkar: Kap 5v-ot, alapból nem ad vissza semmit, kis tekerésre 5v vissza a panelra (áramerősséget nem változtat) Ellenállást mérve, vagy átenged mindent, vagy nem. Valószínűleg nincs benne potméter. Ez is pipa Már említett izzó a motor helyére kötve. Bekapcs. Gázadásra nem történik semmi. FET-en D-S láb összezárva, nem történik semmi. Link Link Látszólag G láb nincs bekötve sehova (én legalábbis nyomát sem látom a panelon). 24v-ot mértem a bejövő pozitív, és a G-közt. A panelon a negatív és a pozitív oldal közt mindenhol 24volt, gázadásra a panelon lévő relé kussol. Kék ellenállás? melegszik. A már említett izzó motor helyéről leválasztva. Bekapcs.... Gázadásra a relé kattan, gázt visszaengedve, újra kattan úgy tűnik teszi a dolgát. Asszem leírtam mindent... Ezer köszönet az eddigiekért is.
Szia! Nem csináltunk meg mindent! A FET "D" lábán van e +24V ? Ugyanis írtam, hogy ide kerül a motor egyik fele, a másik meg közvetlen az akku + oldalára. Tehát ha az izzót az akku + lábára kötöd és a FET D-S lábát zárod, akkor világítania kell!
"A D és S lábat a vezérlés helyett akár össze is kötheted egy csipesszel egy pillanatra, mert ha a motor kap feszültséget, akkor erre teljes fordulattal elindul. Ha nem, akkor már eleve ott kell keresni a bajt, hogy a motor miért nem kapja meg a + tápot. " Ezt a mérést meg kellene ejteni!!! Ami a FET "G" lábát illeti, az felül is kaphat vezérlést, nem kell alul keresni a fóliát. Sőt van olyan is, hogy szendvics panel, vagyis maga a nyáklap is tartalmazhat nem látható vezetékeket, mert két lap között van. (Számítógép alaplap esetén akár 3-4 lapból is állhat, ezért van a furatgalván, hogy ki is jöjjön a kettő lap közül) Az ellenállás ha jól sejtem 750 Ohm és gondolom az IC és még ki tudja minek az alacsonyabb tápkörében van benne, nem biztos, hogy melegednie kell, de lehetséges, hogy normális. Feltéve, ha nem forr és mondjuk csak inkább langyos, mint forró. Méregess!
Szia!
Még valami. A relé lehet hibás is, mert ha belül mondjuk teljesen el van égve a kontaktus, akkor ugyan be tud kapcsolni, de igazán áram nem folyik rajta, csak legfeljebb igen kicsi, amit mérsz ugyan, de az csak feszültség! Te írtad, hogy, ha rádugod a motort, se kép, se hang. Vagyis lehet, hogy olyan a kapcsolás, hogy a relé is a FET-ről kap negatívot (nem tudtam a képeken azonosítani), akkor meg ez van. Az ellenállás meg szerintem a relé behúzó tekercsével van sorba kötve, bár nem tudom, hogy így van e, de ki tudnád azt is mérni. Méregess egy kicsit, kitartás, mert megéri! A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
Szia!
Kicsit másképpen van, mint gondolod, de én ezt silabizáltam ki a képekből. Az ellenállás meg szerintem tényleg a relé behúzó tekercsével van sorosan, csak akkor melegedne, ha a relé be van húzva. Egészen biztos, hogy ha a relé behúz és van is kontaktus, akkor a FET "D" lábára rákerül az akku +. A FET vezérlését meg az akku negatív feszültségéhez képest kell mérni és nem a + felől! A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
később mérek....
nem a bal oldali a FET? közel vagyunk IC-n lévő számok: LM3390G AK17C32 A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
Mérd ki, kapnak áramot a dw1, dw2 jelölésű stabilizátorok, utána LM339-es ic 3-as lábán meg van a 12 voltos feszültség.
Szia!
DEEEEEEEEEEEEEEE! Csak ki volt fordulva a felirat és véletlen rosszul tettem a helyére! Még egyszer BOCS! A mellékletben a helyes rajz!
Szia kedves Moderátor!
Kérem, hogy a 18:20 perces hozzászólásom töröld, mert a rajzon véletlen rossz helyre jelöltem a FET lábait. Nehogy valakit megtévesszen. Köszönöm!
Idézet: „Tehát ha az izzót az akku + lábára kötöd és a FET D-S lábát zárod, akkor világítania kell!” Világít ok. G lábon nem tudok semmit sem mérni Az ellenállás, inkább forró, mint meleg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |