Fórum témák
» Több friss téma |
Te tudod. A visszacsapó szelep nem árt meg, és a szivattyúban biztosan lesz mindig víz, nem futhat szárazon. Levegősödés mindig elképzelhető.
Sziasztok.
Összeraktam a dolgot, és mindjárt szembesültem az első akadállyal is. 4 db kb70 méteres tekercset csináltam a ferde sufni tetejére olyan alakban mint a dobokockán a négyes, ahol a felső két tekercs magasabban van, mint az alsó kettő. A medencéből jövő cső a sufni oldalán érkezik a két alsó, és a két felső tekercs között, mindegyik tekercsnek a külső sugarára csatlakoztatva. A tekercsek belsejéből a visszamenő ágra csatlakozva. Azt vettem észre, hogy a felső két tekercsben nem jeéenik meg a víz. Próbáltam légteleníteni hálózatra csatlakozva, akkor keringett benne a víz. Nem bírja a szivattyú? Most majd megpróbálom átvariálni a rendszert, akkor talán mindegyik tekercsben lesz nyomás. Ötlet? Köszönöm a segítséget
Ha nem sikerült kinyomni, akkor vagy megtört a cső, vagy rossz a felfűzés (nem egyforma hosszúak a csőágak).
Képet rakj fel, vagy vázlatot, különben találgathatunk őszig. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2017
Szia.
Készítettem egy vázlatot, elég kezdetleges, de talán kitalálható mit ábrázol. A bal oldali felülről, a jobb oldali rajz a a lejtést hivatott megmutatni. A tekercsek elvileg ugyanakkorák, mert fix keretre tettem, és ugyanannyi menetet.
Lemaradt.
A tekercsek a bejövő ághoz a külső meneten csatlakoznak, míg a visszatérő ághoz mind a négy tekercs a belső menetből csatlakozik. Lövésem sincs, mi lehet a baj. A tekercseket egyenként légtelenítettem hálózatra csatlakozva. Csatolva felrakom a szivattyú jelleggörbéjét is. Az alsó fajta az enyém.
Én abban látom a gondot, hogy a jobb alsó tekercs képviseli a víznek a legkisebb ellenállást. Majd bolond lenne a hosszabb úton menni... Legalábbis a főcsapás megy arra. Ezen az elrendezésen úgy lehet segíteni, hogy a 'Medencébe' (=visszamenő) ágat jobb oldalról az alsó vízszintes bal felére csatlakoztatod. Ekkor egyforma ellenállást kell legyőznie a víznek.
Kedves Nedudgi.
Köszönöm a válaszodat, ha skiccelnél egy rajzot megköszönném, mert így nekem nem egyértelmű. Biztos bennem van a hiba, és csak nekem nem tiszta.
Köszönöm, megpróbálom, és meglátjuk mi lesz belőle.
Sziasztok. A keringtető szivattyút hova érdemes bekötni? Mármint a csigák után, hogy megszívja a csőágakat vagy eléje, hogy bele tolja a vizet a csigákba.
Nekem a Grundfos-os kereskedő azt mondta, hogy utána rakjam be tehát a szivattyú szívja meg a csigák ágait.
Nem jó. A szivattyúnak csak a neve az, könnyebben nyom. A kereskedő szivatni akar.
Ne foglalkozz a kereskedővel, analfabéta!
Mindenképpen a csigák után. Ilyen csőhosszon nyomás kell, hogy áthajtsa a vizet. Ha utána szívatod, vákuumot kelt. Az oldott levegő kiválhat, lelevegősödik, a kavitáció rongálja a lapátot de akár fel is forrhat.
Pontosabban a csigák előtt, ha a beszívó ágat nézzük. A lehető legmélyebb ponton legyen.
Látod, annyira magyarázom, miért hova kell kötni, mégis elírom.
A lényeg jó volt, csak némi finomításra volt szükség, hogy ne legyen félreérthető.
Ok köszönöm,
viszont ma néztem, hogy a két csigát ahova raknám délután 2 körül árnyékba lenne. Gondolom ez nem túl jó. Van még egy kert tárolóm aminek a teteje kb 3 méteren van. Fekete zsindellyel fedve. Azt holnap nézem meg mert a szomszédnak van előtte egy dió fája mi nem kicsi. Megnézem beárnyékolja-e. Sajnos nem találok olyan helyet ami nem lenne valamelyik napszakban árnyékos. Egy hely lenne ami tökéletes lenne, viszont akkor a gyepen keresztül kell húzni a csövet ami nem túl ideális.... A tároló kb 10-12 méterre van a medencétől ez probléma? A csöveket tudnám szigetelni ha számít ez valamit. 25-ös KPE vagy LPE lenne az előremenő és visszatérő ág a csigákig. A csigák 2X100 20-as LPE
A visszamenő, melegvizes ág a kritikus. Az inkább maradjon vékonyabb, a nagyobb vízsebesség miatt kisebb lesz a hőveszteség. Nagy távolságon a hőszigetelés nem árt, ha árnyékban vezeted a csövet.
A 100m spirálhossz már túl hosszú szerintem. Jobban terhelí a szivattyút. Tapasztalat alapján 80 méter fölé nem édemes menni. Ideális megoldás a 3x66m, ami egy 200m tekercsből kijön. Ki kell verni a kereskedőből a 200m tekercshosszat, gyártanak olyan méretet is, nem csak százast.
Hát az a helyzet, hogy le tudok fejteni a két darab csigából 30-30 métert. Jobban járok, vagy hagyjam jelenleg így 100-100-on spirált és próbáljam ki úgy ?
Nem érdemes lefejteni. Ennek akkor van jelentősége, ha új telepítést csinálsz, vagy gond van a vízáramlással, (megtört a cső).
Sziasztok!
Hozzáértők segítségét szeretném kérni, anyagmennyiség számításhoz! Van egy medencém aminek a fűtését szeretném megoldani, de nem vagyok biztos benne, hogy miből, és mennyit vásároljak.Sajnos nincs a környezetemben olyan, aki segítene ebben. A fórumot végigolvasva vannak elképzeléseim, de csak annyi biztos, hogy nem kerti, hanem keringető szivattyút kell vennem. Tehát:Adott egy kb. 15 m3 medence, ami árnyékos helyen van, és egy kb. 550×170 cm, enyhén lejtős tetőfelület, ahová a csöveket tudnám helyezni. A szivattyú tervezett helye, és a tető között kb. 6 méter a távolság. A tervezett összeg amit rá tudnék szánni, 60-75 ezer forint. Köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni!
Teljesen árnyékban van a medence? Ez komolyabb átgondolást igényel, gyere vissza este hét után, addigra talán sikerül megszakérteni a dolgot. Az biztos, hogy húzós ügy lesz.
A szivattyú távolsága leginkább függőleges irányban jelentős. Milyen magasan van a medence vízszintjéhez képest a tető legmagasabb pontja?
Ekkora tetőfelületre 5,5m2 felületű cső helyezhető el, ami 250-300 m hosszt jelent. Ez a felület óránként a legjobb esetben 1m3 vizet 4-6 fokkal melegíthet fel. A legjobb fűtés a hőszigetelés (alul, oldalt, felül) és a következetes takarás. A csövek önmagukban nem sokat tudnak melegíteni. A teljesen árnyékban levő medence a napsugárzástól nem tud felmelegedni. A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2017
Köszönöm a válaszod!
A medence nem teljesen árnyékos, de nem sokáig, kb 2-3 órán keresztül éri a nap. A tető legmagasabb pontja a medence fenekétől kb 350 cm, a szivattyú tervezett magasságától pedig 230 cm körül. Az alsó, és oldalsó szigetelés sajnos nem megoldható, mivel egy süllyesztett medencéről van szó. A házunk előző tulaja készítette, de "okosan" körül ültette fákkal, amik mára jól megnőttek, de nem szeretném kivágni őket, ráadásul még egy tető is félig beárnyékol, és pluszban még a szomszéd felől is nagy fák árnyékolnak. Tavaly kb 23 C° volt a max. ameddig felmelegedett a víz. A tető viszont ahová a csöveket tudnám rakni, folyamatos napsütésben van.
Sziasztok!
Nekem is aktuálissá vált a medencefűtés, viszont más megoldásban gondolkozom. A lényege, hogy üreges polikarbonát lemez két, szálirányra merőleges oldalára, hossz irányban bevágott PVC csövet ragasztanék. Az ötletet erről az oldalról vettem. A lemez nap felőli oldalát primer alapozó után feketére festeném, a másik oldalára XPS polisztirol lemezt raknék, és az egészet fa keretbe raknám. Így mehetnének fel a ferde tetőre. Nektek mi a véleményetek erről a megoldásról?
Csodák nincsenek. Az elnyelt hőmennyiséget minél hamarabb a vízbe juttatni - ez a cél. Minél melegebb vizet próbálsz előállítani, annál rosszabb a hatásfok.
Ilyen megoldással levest lehet ugyan főzni, de a sok-sok tonna víznek meg se kottyan. Gondolj bele, hány vödör forró vizet kellene a medencéhez keverni, hogy értékelhető melegedést kapj.
Legalább 6m2 ilyen felületben gondolkodtam a 366x100-as medencéhez.
Ez körülbelül 300méter LPE20 cső, amit egy nap alatt le tudsz rendezni, ha sokan állnak a pénztárnál. Félek, nem lesz kifizetődő. Kérdés, mi az ára az UV álló polikarbonátnak.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2017
4000Ft/m2 az ára a polikarbonát lemeznek. Azért gondolkodtam el ezen, mert ezt úgy tudnám a tetőre rakni, hogy adok neki egy kis lejtést, és akkor a téliesítés egyszerű, mert magától kifolyik a víz belőle. Az LPE spirált csak kompresszorral tudnám kifújni, az pedig nincs itthon. A nyeregtetőm egyik oldalának mérete 7.5x3.3m, amire viszont csak spirálba feltekerve fér fel 300m cső, felfelé kígyózva, figyelembe véve a minimális hajlítási sugarat sehogy sem tudnék elhelyezni ekkora mennyiséget. Lehetőleg meg szeretném úszni a téliesítéssel járó kompresszoros procedúrát.
Egy további lehetőség a használt síkkollektor beszerzése. 10-15eFt/m2 áron lehet találni, és ennek a hatásfoka valamivel jobb, elég lehet 4m2 is belőle. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2017
Szerintem a ragasztás nagyon macerás része lesz a dolognak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |