Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Igen, valamint azzal, hogy milyen szinű a LED.
Nem feltetélenül kell a két zenernek egyformának lennie.
Lehet, hogy kissé csipás vagyok, de mi köze hozzá a led színének? Ha nyitnak a zenerek, fordított polaritást kap a led és lezár. Éppen ezért jobb ha egyformák.
A led helyére lehet relét is tenni?
Nem.
Teszek egy próbát.
Megmértem a gyárilag 600mAh-s akkukat, 400-450mAh átlagban a valós kapacitás, a led leírás alapján 0,06W-ot fogyaszt, szóval nem nagyon húzza ki reggelig. Feltételezve, hogy full-ra töltődik napközben. Idézet: „de mi köze hozzá a led színének? Ha nyitnak a zenerek, fordított polaritást kap a led és lezár.” - Nem akkor sötét a LED, ha fordított polaritást kap. - Akkor világít, ha nagyobb feszültséget kap, mint a nyitó feszültsége (ami viszont a színétől függ). Idézet: „Éppen ezért jobb ha egyformák.” Szerintem működik akkor is, ha nem egyforma pontosan a két zener dióda feszültsége...
Annyit megtehetsz, hogy a LED helyére egy optocsatolót raksz, és azzal kapcsoltatod a relét. Akkufeszültségtől függően lehet opto és relékombinációt találni, legfeljebb, a biztonság okáért, egy tranzisztor kapcsolja a jelfogót.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2017
Azért még hozzátenném, hogy vigyázni kell a LED fordított polaritásával, a legtöbb LED záróirányú max feszültsége 5 V körüli.
A szilárdtest reléknek opto bemenete van, azt a LED-et ki lehet hajtani.
Egyenáramú kapcsolásban a szilárdtest relé alkalmazhatósága korlátozott, mivel a kapcsolóelem a legtöbb esetben triac, tirisztor. Ilyenkor csak az áramtalanítás oldja a behúzott állapotot.
Előre is elnézést kérek, ha már volt a kérdés, és csak linkeljetek a megfelelő helyre...
Ha egy földelt emitteres erősítő (pl. egy AM KF) fokozat munkaellenállása egy párhuzamos rezgőkör, akkor milyen impedanciát kapok a csatolótekercsen, amely - mondjuk - 1/10-es menetszám áttételű? A zavart az okozza a fejemben, hogy a tranzisztor kollektora jó közelítéssel áramgenerátor, a rezgőkör pedig rezonancián kb. végtelen nagy ellenállás. Gondolom, hogy az induktivitás jósági tényezője lesz a kulcs, de hogyan számoljak vele?
Szalaghúzó tengely a neve. Videólejátszóban is van és ott is így hívják, nem úgy, hogy képhang-tengely.
Ez igen érdekes, mert pl CRT TV -t, CRT monitort sem tudnál nézni, mert a pl. a TV -nél a képváltó freki (25) 50 Hz. Ott valami más probléma lehet.
Sziasztok!
Megépítettem ezt a hátsó lámpát és nem is néztem, hogy a ledek, hogy vannak bekötve. Létezik olyan nagy fényerejű led aminek a nyitófeszültsége nem 3,6V körül van? Ezen az oldalon mindenki azt írja, hogy húú de jó fényereje van de ez nekem 14 volt alatt meg se nyekken vagyis éppen hogy csak pislákol a led. Na most ezt ha bekötöm a motorra akkor jobban járok ha 2db mécsest teszek be a helyére. Tudom, hogy át lehetne tervezni úgy a nyákot, hogy elég legyen a 12-13 voltra is, de azt most nem szeretném.
Akkor legelőször azt ellenőrizd, hogy megfelelően ültetted e be a ledeket és a diódákat is.
Ez egy faék egyszerűségű áramkör. Ha nem működik, akkor vagy rosszul kötöttél be valamit, vagy hibás valamelyík alkatrész, vagy ha valóban nagyobb a nyitófeszültsége a ledeknek, akkor csökkenteni kell az áramkorlátozó ellenállást. Bár igazából a kapcsolási rajzot én nem tudom megnézni, mert nem az eaglet használom... Egyébként nem értem, ha valaki publikál valamit, miért a tervezőprogrammal készített fájlt teszi fel csak. Legalább egy nyomorult kép formátumban is feltenné amit készített... A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
Ez nem eagle hanem sprint layout.
Nincs semmi baj a kapcsolással és a ledekkel sem se a diódával, csak itt sorba vannak kötve a ledek és van 5 sor és ha motorra kötöm akkor ott 12voltról, járó motornál 13-14 voltról nem fog működni. Asztalon 15-16 voltot adtam neki és tökéletesen működik. A kérdésem az lenne, hogy van egy kissebb nyitófeszültségű nagy fényerejű led. Mert ezek 3,6 voltosak és azt szorzom 5-el az 18 volt lesz. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
Minden bizonnyal piros LED-et terveztek bele eredetileg.
Hogy létezik e azt kb csak a gyártók tudják, mivel a led nem olyan alkatrész, hogy lenne rajta egy látható típusjelzés ami alapján beazonosítható, és pontos paraméter alapján tudsz vásárolni, marad két lehetőséged. Próbálsz más ledet (akár pirosat is), vagy csökkented a sorba kötött ledek számát...
Egyébként csak halkan jegyzem meg, ha féklámpába fehér ledet teszel, a búra színe hiába piros, a fehér ledek miatt a féklámpa kb csak valami halványpirosas színárnyalatú lesz.
Akkor minden oszlopból vegyél ki egy LED -et, és zárd rövidre a helyét.
Idézet: „Egyébként csak halkan jegyzem meg, ha féklámpába fehér ledet teszel, a búra színe hiába piros, a fehér ledek miatt a féklámpa kb csak valami halványpirosas színárnyalatú lesz.” Búra alatt még nem próbáltam de a 21 Wattos izzó is fehéren világít ha úgy vesszük. Pucuka Ha minden oszloppból kiveszek egyet akkor még ugyan úgy 5 sorom lesz és 5 led lesz szorba kötve és a nyitófeszültsége ugyan annyi lesz,nem? Mondjuk pafinak is igaza lehet mert a leírásban azt nem említik, hogy milyen színű a led. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
Azért lehet, hogy soros ellenállást is kéne cserélni. Nem tudom mennyi a LED -ek max árama, de azt nem kéne túllépni, még motor túráztatása esetén sem.
A 21 wattos izzó nem fehéren világít, hanem sárgásan, ami összekeveredve a búra szinével adja a megfelelő színt...
Ha mindenképp fehéret akarsz, akkor én a melegfehéret ajánlom. A hidegfehérrel csak halványpiros lesz... A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
Idézet: „Búra alatt még nem próbáltam de a 21 Wattos izzó is fehéren világít ha úgy vesszük.” Ez nem teljesen így van, de hajrá. Ami nem öl meg, attól okosabb lesz az ember...
De ha egyet kiveszek minden oszlopból attól még 5 led lesz sorba ugyan úgy, nem?
Attól még 18 volt lesz az összesnek a nyitófesze.
Szerintem kb. a fórumtagok 80 %-a tudja hogy a piros LED-ek nyitófeszültsége jóval kisebb, kb. 2 V. A többiek számára pedig ott a segédprogram.
https://www.hobbielektronika.hu/segedprogramok/?prog=led_params
Ne végy ki egyet sem, csak zárj rövidre egyet! Esetleg kettőt...
Csak motoron ne használd, mert egyrészt megbüntethetnek, másrészt akár balesetveszélyes is lehet ha akár túl erős, akár túl gyenge, akár az iránykarakterisztikája nem megfelelő. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
Meggyőztetek. Beszerzek piros ledeket és inkább kicserélem mindet.
A pirosnál az mindegy, hogy víztiszta vagy nagyfényerejű, a nyitófeszültség ugyan az lesz? Ha 2,4 volt a nyitófeszültsége akkor az kereken 12 volt és ahhoz már lehet számolni a megfelelő áramkorlátozó ellenállást.
Idézet: „Ha 2,4 volt a nyitófeszültsége akkor az kereken 12 volt és ahhoz már lehet számolni a megfelelő áramkorlátozó ellenállást.” Gyorsan számolgattam én is ... 14,4V-nál 20mA-t feltételezve 120 ohm 13V-nál 50 ohm ... 12V-nál szinte semmi ... Mekkora legyen? Ha pl 50 ohm akkor 14,4V-nál már 48mA csordogálna a LED-eken ... ha 120 ohm akkor 13V-nál már csak 8mA ... Hát szerintem ez így nem lesz az igazi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |