Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok! BMW E39 autó, MK4-es rendszerére szeretnék mélynyomót kötni. Mindössze 2 RCA csatlakozóra, és egy remote jelre lenne szükségem. Magasszintű bemenet az erősítőn sajnos nincs, gaint levéve is túl érzékeny marad, hogy hangszóró kimenetről hajtsam meg.
Volt már dolga valakinek ilyen autóval? Van egy tucat csatlakozó, normális lábkiosztást nem találok a neten. Köszönöm!
Egy ilyennel már meg is oldódott a problémád.
A remote túlnyomó részt ki van vezetve, főleg, ha ISO csatlakozós a gépezet. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2017
Köszönöm, de én vonali jelszintű kimenetet keresek az autóban, és nem ilyenekkel akarom megoldani. Ellenállásosztót én is tudnék beépíteni, de egy BMW-ben biztos van valami csatlakozó, amihez kapok RCA átalakítót.
Idézet: Az erősítőben is egy ehhez nagyon hasonló áramkör oldaná meg a magas szintű bemenet problémáját. Pár ellenállás és egy csatoló kondi. Egy mélynyomónak nem akkora minőségromlás... „Magasszintű bemenet az erősítőn sajnos nincs, gaint levéve is túl érzékeny marad, hogy hangszóró kimenetről hajtsam meg.” A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2017
Szia
Ha ennyire BMW, ne rakj bele minden *****vackot. Ez is Inhouse által linkelt bolt. Ugye hogy van szinonimája is? ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2017
Srácok, félreértettetek. Idehoztak hozzám egy autót, egy erősítővel, és egy mélyládával. Ezekből kell egy működő egységet létrehoznom. Igen, csináltam már feszültségosztóval leosztott jelet a mélynyomó bemenetére, tudom hogy kell, ha ez lenne a megoldás, akkor nem kérdeztem volna, hanem már kész lenne. Kb 2 hete egy Vectránál ez volt a megoldás, mert nem volt vonalszintű kimenete a benn lévő rádiónak, ezt viszont egy BMW gyári rendszereréről még feltételezni sem merem. Azt kérdeztem, hogy találkozott-e már valaki ilyen autóval, aki esetleg tudna segíteni a megvalósításban, és nem azt, hogy hogyan kell a hátsó hangszóróról vonalszinten meghajtani egy erősítőt, vagy hogy milyen erősítőt kéne bele venni.
Sziasztok!
A rádióm pár naponta eljátsza, hogy minden ok nélkül nem lehet bekapcsolni, semmire se reagál, és csak úgy lehet életre kelteni, hogy a biztosítékót kiszedem, és visszadugom. Nyilván először arra gondoltam, hogy a biztosítékkal van gáz, de ugyan arra van rákötve az autó órája is, amivel sose volt gond. Tudtok valami tippet?
Legközelebb próbáld meg egyértelműbben feltenni a kérdést. Talán, ha raknál fel a csatlakozójáról képet, akkor megtalálnánk a bekötését. Az általad megadott adatok alapján elég nehéz előbbre jutni, ha nem BMW fan valaki. A neten legalább kétféle csatlakozóval írják, régi és új... De ha ennyire profi megoldást akarsz, akkor irány egy szakbolt, ahol ilyen BMW kivezetést lehet jó pénzért venni.
Sziasztok.
Van egy kenwood kazettás rádió. Hogy lehetne bekötni úgy hogy az autón kívül is szóljon. Kábelkiosztás: piros fekete kék sárga Előre is köszi a válaszokat.
A mondandód nem sok hasznos infót rejt.
Hangnyomás verseny miatt szeretnéd kivezetni, mert nem ülhetsz az autóban? Szeretnéd lakásban/kertben/műhelyben hallgatni? Idézet: És ez???? „piros fekete kék sárga”
Műhely rádiónak akarom használni.
Az az összes kábel ami megy a rádiba. legalábbis energia részről. kenwood krc191 a pontos típusa A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2017
Szia! 12V-ra szükséged lesz.
A piros és a sárga +12V a fekete a test a kékre nem lesz szükséged.
Nem ISO csatlakozós véletlenül?
Kell egy 12V minimum 5A-es tápegység, és ahogy írták, piros+sárga +12V, fekete a test. A memóriát nagy valószínűséggel el fogja felejteni, ha nem kap áramot. 4ohmos hangszórókat köss rá, a másik ISO félre...ha nincs, azt venni kell. ISO csatlakozó bekötés
Akkor a piros sárga összeköt arra megy a pozitiv a feketére a negativ?
Egy nagy tömb az egész csatlakozó.
1. Igen
2. Csinálj már róla egy képet! Az elmúlt tizen évben már nem gyártottak olyan rádiót (gyáriakat leszámítva), ahol nem ISO csatlakozó volt rajta, illetve a saját csatlakozójába dugva..
Mutasd már meg azt a "nagy tömb"-öt !
![]()
Bosszantóan rosszul jár a rádióm órája. Korábbi fejegységem atompontos volt, átált télen nyáron az időszámításra, és nulla secundum volt az eltérése. A mostani havonta 2-3 percet késik. Tudom ezt befolyásolni?
Nem találok olyan opciót, amivel a vivőfrekvenciába integrált időadatra tudnám ráállítani.
Ha képes kezelni a készüléked, akkor az RDS-ben jön. Annak a beállítását kell körbenézni/engedélyezni.
Tipus sokat segítene...
Igen, így kellene lennie, de nincs ilyen opció (nem találtam). Egyébként a kiskutya farkát is be lehet rajta állítani. A kezelési utasítás magyar része is több 10 oldal ami csak a beállításokról szól. Ebben sincs szó szinkronizált időről (először itt kerestem a megoldást). A probléma nem újkeletű, első perctől ilyen (kb. 2 éves a készülék), de most éppen megint állítanom kellett ezért jutott eszembe.
A típus: Pioneer DEH X3600 UI
Hiába néztem én is a kézikönyvet, nyomát sem találtam.
Akkor kizárásos alapon marad az, hogy ezt nem tudja...
Egyáltalán kiír valami infót a rádió állomásokról? (állomás neve, éppen adásban levő műsor infó) Én sem találtam RDS -re utaló nyomot a kezelési utasításban, valószínűleg nincs is.
A gyári adatlapja szerint RDS-es a tuner. Más kérdés, hogy az óra szinkronizálásához elég ideig hallgatja-e a rádiót, vagy csak külső forrásból hallgat zenét.
Amennyire ezt meg tudom ítélni, az időn kívül mindent kiír. Az adó nevét biztosan, átvált hírekre és útinfóra ha bekapcsolom a funkciót, de az éppen játszott számot talán nem írja ki. Adatlapja szerint egyértelműen RDS.
Mennyi idő kell az idő beállításához? Eltérő típusoknál ez az idő eltérő? A régi SONY fejegységem gyorsan ráállt az időre, de azt még sosem figyeltem ténylegesen ehhez mennyi idő kellett.
Nem a készüléktől függ, hanem a rádió adótól.
Sajnos vannak olyan adók, amik nem a valós adatot küldik. Saját tapasztalat, nem tudom ennek mi értelme van. X adó hallgatása, pár perc után "frissítve" a kijelzett idő, jelentős eltérés a tényleges időhöz képest. Átkapcsolva egy másik adóra, néhány perc után megint a pontos időt jelzi a rádió.
A konkrét rádió ismerete nélkül (átfutottam ugyan a kezelési utasítást, meglehet felületesen) Az RDS az adó vivőjére modulált kis sebességű adatátvitel. Az adó vivőfrekvenciája igen pontos, így az időalapnak is használható. Erre tudnak szinkronizálni (már ha tudnak) a rádiók órái.
Általában amelyek tudják az RDS -t azoknál ez a kapcsolat adódik, mert az adatátvitelt is szinkronozni kell. Persze, nem biztos, hogy ez a rádiódban megoldott, erre a használati utasítás nem tér ki.
Mi ilyenkor az értelmes következő lépés? Én nem találtam ilyen opciót, a leírás sem említi, de mégis nyilvánvaló lenne a lehetőség, de én ezek ellenére kb. havonta állítok 2-3 percet (butának érzem magam ilyenkor).
Igen, kézenfekvő lenne. Az információknak már a kiíratása is feltételezi a mikrovezérlő meglétét, az RDS dekódolása is. A szinkronizáció az már "csak" egy kis program részlet, ha van benne óra is, akkor már miért nem. Nem tudom.
Saját tapasztalat: A Balaton parton élek és itt is dolgozom, a céges autóban egy sony rádió van RDS-es. Ha Balaton rádiót hallgatok akkor ott 15 perces késést mutat mindig a rádió órája, ha Petőfi rádióra váltok akkor 5-10 perc után beáll a pontos idő. Számomra is érthetetlen, hogy a mai "elektronikai" világban egy idő közlés ennyire pontatlan, vagy a rádiók RDS funkciója nem tökéletes.
Sziasztok! Lenne egy kis problémám.
3 évvel ezelőtt vettem egy BLAUPUNKT melbourne 120 autósrádiót, 1999 vw passat b5 be. És kb egy hónappal ezelőttig teljesen jól működött. Azóta ha bekapcsolom nem mindig szól ezt úgy értem, hogy bekapcsolom semmi gond nincs vele SZÓL, de van olyan is, hogy bekapcsolom a rádiót és nem csinál semmi mást mint elkezd ki/be kapcsolni ( bekapcsol mutatja pl: 103,5 mhz és utána kikapcsol mint ha megszakadna az áram egy pillanatra, és bekapcsol megint ezt addig csinálja amíg ÉN ki nem kapcsolom) ez van gyakrabban. Viszont ma is bekapcsoltam 1 órán keresztül szólt hibátlanul amíg le nem állítottam a kocsit. A rádiót be adtam egy szervizbe ők azt mondták hogy nekik semmi gond nem volt vele, oda adtam egy ismerősnek, hogy próbálja ki a kocsijában ő azt mondta, elsőre kiverte a biztosítékot a rádióban is meg a kocsiban is miután kicserélte a biztiket bekapcsolt és szólt a rádióm. Én is tetem egy mások rádiót a kocsimba valami kínait az 3 órán keresztül szólt egy folytában persze közben leállítottam 2-3 szor. 4 napig használtam semmi gond nélkül. Gondolom kontakt lehet valahol de hol? Valakinek valami ötlete? Érdekesség a jobb első ajtómat nem mindig zára be a központim lehet e össze fügés? Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |