Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Lapozás: OK   11 / 17
(#) sun hozzászólása Jan 10, 2017 /
 
Sziasztok a segítségetekre lenne szükségem szert tettem egy csiszológépre amiben egy 380/220v
as motor van szeretném 230v ról Üzemeltetni.
Azt szeretném kérdezni hogy mi kellene hozzá elég egy indítókondi, vagy kell e hozzá más is,
és mekkora kellene belőle?

motor.jpg
    
(#) kadarist válasza sun hozzászólására (») Jan 10, 2017 /
 
Szia!
Egy indítókondi, egy állandó kondi és egy nyomógomb kell, valamint deltába kell kötni.
(#) gábris95 hozzászólása Jún 23, 2017 /
 
Sziasztok! Adott egy szivattyú sokáig 3 fázisról üzelmelt, de ez jelenleg kivitelezhetetlen. 55µF-os üzemi kondenzátorral használom. Kérdésem pedig az ,hogy hozzávetőlegesen jó ez az érték és egy ilyen kaliberű motornál mi a legmagasabb elfogadható üzemi hőmérséklet kb.: 25 fokon? Előre is köszönöm a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
(#) mraulajos válasza gábris95 hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Hali!
Ha jól látom az adattáblát, a motor 1,1 Kw-os.?
Kw-on ként 60-70 µF ot számolunk, tehát szerintem kevés.
(#) ferci válasza gábris95 hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Az a kondi talán még sok is.. 1 fázisú motorokhoz, 1.1 kW-hoz 2x20 µF az előírás.
Nálad elvileg sokkal kisebb teljesítményű lesz a motor, tehát kisebb is elegendő lenne, pl. 2x16 uF..
Azonkívül meg is mérhetnéd, mekkora a főfázis árama és mennyi a segédfázisé ( jóval kevesebb legyen ), már csak a kíváncsiság miatt is.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2017
(#) kadarist válasza ferci hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Ez egy háromfázisú tekercseléssel ellátott motor, tehát nagy kondenzátor kell hozzá, talán még indító is kell, ha terheléssel akarja indítani.
(#) ferci válasza kadarist hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Azt én is látom, hogy 3F eredetileg.. viszont nem üzemelhet nagyobb áramokkal, mint eredetileg- ebből adódik, hogy vagy bírja ekkora kondikkal is, vagy le fog égni esetleg, ha túl lesz terhelve.
(#) gábris95 válasza ferci hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Igen 1,1kW-os motor deltába kötve. A mérések terheletlenül: 55µF/ fő fázis: ~3,00A
segéd: ~4,20A. Kíváncsiság képpen: 16µF fő: ~3,20A segéd: ~ 1,60A.
Terhelve nem tudom jelenleg kipróbálni.
(#) ferci válasza gábris95 hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Ebből is látod, ha jól mértél, hogy az 55 µF egyáltalán nem jó. A segédfázis áramnak jóval kevesebbnek kell lenni a főfázisénál, tehát a 16 µF vagy elég lesz terhelve, vagy 20...32-ig felmehetsz esetleg.
(#) gábris95 válasza ferci hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget. Nincs erre egy jól bevált képlet esetleg?
(#) ferci válasza gábris95 hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Ilyenről nem tudok..- a lényeg az, hogy számolj vissza a 3F motor teljesítményéből ( P= gyök(3)*Uv*Iv*cos fi ), hány amper mehet, aztán ahhoz képest mennyi most 230-on és meglátod, meddig mehetsz el, hogy a huzal ne károsodjon
A segédfázis árama pedig kisebb legyen, egyértelmű. Van még más téma is a kondival, pl. káros soros rezonancia a tekerccsel, de ez meredek.
(#) gábris95 válasza ferci hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Köszönöm mégegyszer megmentettél egy motort!
(#) erbe hozzászólása Jún 25, 2017 /
 
lac12345-nek.
(#) Payne09 hozzászólása Jún 25, 2017 /
 
Üdv emberek!
Lenne egy kérdésem. Van egy 3 fazisú motorom ami deltában fog menni 1 fázisról. Teszek rá indító és üzemi kondit is. Az inditó nyomógombbal fog működni addig ameddig kell.
S most jön a kérdés. Be lehet e kötni ezt a kombót egy csillag-delta kapcsolóval?
Csillag állásban menne az indító kondi, aztán átkapcsolnám deltába.
Így kihagynám a nyomógombot. Jelzem nem ismerem a csd kapcsoló bekötését.
Remélem nem írtam nagy baromságot.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
Forgórész bevizsgáló vázlat.
(#) erbe válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
Mekkora a motor?
(#) Payne09 válasza erbe hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
1,5kW, 950 fordulat.
(#) erbe válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 26, 2017 /
 
Miért kellene ilyen kis motorhoz csillag-delta átkapcsolás?
(#) Payne09 válasza erbe hozzászólására (») Jún 26, 2017 /
 
Kérlek olvasd el még egyszer, hogy mit írtam!
(#) granpa válasza erbe hozzászólására (») Jún 26, 2017 /
 
A Cs/D kapcsolót akarja felhasználni, hogy indítás után csak az üzemi maradjon rajta. (szerintem)
(#) granpa válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 26, 2017 /
 
Egyszerűbb, ha csak nyomógombot használsz. Üzemi mindig rajt, indító, amíg nyomod.
(#) Payne09 válasza granpa hozzászólására (») Jún 26, 2017 /
 
Pontosan így van. Így egy kapcsolóval megúsznám a dolgot.
Igen, a nyomógombos történet így alakulna.
(#) erbe válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 26, 2017 /
 
Egy rettentő bonyolult és drága kapcsoló helyett megspórolsz egy filléres nyomógombot. A kívánt funkció pedig nincs benne a csillag-delta kapcsolóban.
Régi darálókban volt olyan kapcsoló, ami kicsit továbbfordítva indított, majd rugó nyomta vissza stabil helyzetbe, ahol csak a főfázis kapott áramot. Az indító kondit erre a stabil helyzetre lehetne kötni.
(#) proli007 válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 26, 2017 /
 
Hello! Ha nem szeretnél nyomógombos indítást, akkor nemlenen célszerű egy MIHA relét alkalmazni az indításhoz?
(#) Payne09 válasza erbe hozzászólására (») Jún 27, 2017 /
 
A bonyolultsága miatt kérdeztem, hogy meg lehet e így csinálni. Kapcsolóm az lenne itthon a nem olcsóbb kategóriából, ez a legkisebb probléma. A bekötés lenne a nagyobb gond.
Olyan kapcsolóm is akadna itthon valószínű amit írtál, de a stabil helyzetre nem az üzemit akartad írni? Az indítót pedig a tovább fordítottra. Nekem így lenne ésszerű.

proli007 utánanézek annak a relének.
(#) proli007 válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 27, 2017 /
 
Például.. Érdemes elolvasni alul a tájékoztatót!
(#) Payne09 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 27, 2017 /
 
Épp ezeket nézegetem. Ez jó is lenne nekem amit linkeltél?
Ezek nem égnek be?
(#) proli007 válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 27, 2017 / 1
 
A motor teljesítménye alapján kb. ez lenen az. De én nem foglalkozom ilyenekkel, viszont a kollégák majd megmondják gyakorlat alapján, hogy mi a megfelelő. Csak azért szóltam bele, mert egy 1,5kW-os motornál nem kell ilyen faksznikat művelni.
Ez tulajdonképpen egy áram értékre érzékeny speciális relé, ami az indulási túláramra meghúz, és amikor elindult a motor és normalizálódott az áramfelvétele elenged. Ekkor még lejjebb esik az áram értéke. Hogy beragad vagy sem? Én nem tudok jótállást vállalni más dolgairt, de ezt a relét erre az üzemmódra tervezték, megfelelő méretű pogácsákkal. Egy motor védelmét a hőkioldó is szolgálja. Ha tartósan fennáll a túláram, akkor az leold. Vagy motorvédő kapcsoló, vagy mágneskapcsoló kiegészítéssel. Tehát ha félted a motort, akkor tisztes védelmet kell kialakítani számára..
(#) juhos89 hozzászólása Okt 30, 2017 /
 
Tisztelt mindenki.
Kis segítségre lenne szükségem. Hozzájutottam egy dinamo 380/220v, 1,3kW, 925-ös fordulatú szörnyhöz. Van vagy 30 kg. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell bekötni 1 fázisra, mekkora üzemi kondi, mekkora indító kondi, és milyen indító relé kellene hozzá? Melléketem képet. Köszönöm mesterek.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2017
(#) GPeti1977 hozzászólása Okt 30, 2017 /
 
Egyik ismerősöm úgy csinált 3 fázist, hogy egy 3 fázisú villanymotort egy fázisról állandókondikkal működtetett, így a motor kapcsain kapott egy 3 fázisú jelet, amivel egy másik motort hajt meg. Mechanikus fázisváltó.
Következő: »»   11 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem