Fórum témák
» Több friss téma |
Az indító relé nem húz be . A rezonálás a "nyomogombos " megoldásnál is megmarad. Tekercs ell :5,2 ohm és 2,2 ohm (nem tom melyik melyik). Holnap veszek indító relét ha nem javul meg /valószínű nem fog /megkérdem Greatz kft mennyiért tekercseli meg .
Nem tudom, hogy hogyan kötötted be de ITT van egy bekötés a relés és nyomógombos változatról. A relé semmiképpen nem lehet benne az áramkörben, mert amit mondtam az áramvezetésben a visszatérítő rugó is benne van és annak kimelegedése áramfelvételi korlátot okoz. A kisebb ellenállású a főfázis tekercs és a nagyobb a segédfázis tekercs ellenállása. Méréskor a tekercseknek egymáshoz képest és a testre sem szabad értéket mutatnia.
Így kötöttem be , de a rezonancia megmarad, nincs se test se a tekercsek között zárlat. Lesz időm szétszedem megnézem hogy nincs e elgörbülve a tengely bár mint írtam az áram levételekor szépen fut. Találtam egy ilyet:http://www.pim-kft.hu/magyar-nyelvu-anyagok/uzem-kozbeni-villanymotor-diagnosztika eben a forgórész meghibásodásról is írnak . Bár otthoni eszközökkel nem hiszem hogy ki lehet deríteni hogy van e baja. Azért köszönöm a segítséget.
Sziasztok. Van egy húsdarálóm aminek a forduláscsökkentőjét kitisztítottam mert a motor nem indult csak búgott és nehezen is mozogott. Mostmár könnyebben forog viszont most is csak búg. Van rajta egy 0.1mikrós kondi párhuzamosan kötve. A kérdésem az lenne, hogy párhuzamosan kellene legyen ahhoz, hogy a motor elinduljon vagy sorosan kellene kötni? Előre is köszönöm
100nF legfeljebb zavarszűrő lehet.
Nem kefés motor?
Hello! Kép nélkül mit mondhatnák... Max. azt, hogy ez egy zavarszűrő kondenzátor. Azt kivéve is működnie kellene.
Szénkefés motor. De amint tudok küldök róla képet is
Ebben az esetben, ha könnyen forog és csak búg:
- egyik helyzetből sem indul és forog, csak búg, akkor leégett az állórész, - bizonyos helyzetekből elindul és forog, akkor forgórész hiba. Tudom, nem erre válaszra számítottál, de ez van... Kis vagyon tekercseltetni (kevesen vállalkoznak rá)/új motort venni (ha kapsz). Valamiért én összefüggést érzek ezzel: Idézet: „mert a motor nem indult csak búgott és nehezen is mozogott.”
Remélem kitudtok venni valamit belőlük:
Mivel mondtad, hogy:
- könnyen forog, - és csak búg, és az állórész ránézésre nem tűnik nagyon leégettnek, ugyanakkor a forgórészről nem tudunk semmit... Semmiféle pozícióból: - nem indul el? Búgás közben: - büdösödik? Ugyan nem értek hozzá, de szerintem kuka és vegyél másikat... Kondenzátort beletenni pedig felesleges. Idézet: ez egyértelmű a képek alapján.„ez egy zavarszűrő kondenzátor” Azonban a motor lehetséges hibáját egy kép alapján közel lehetetlen megmondani. Azt leginkább néhány műszeres méréssel lehetne "megsaccolni"... Az sem mindegy, hogy csak halkan búg vagy erősen "morog" ?
Állórésztekercsek ellenállása egyforma? A forgórészt ki kellene mérni. Szénkefék rendesen érintkeznek? Fordulatszabályzó nélkül, kisebb (~50-100 V-ról indítani).
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2017
Ha szénkefék nem érintkeznek, akkor mitől búgna?
"Rendesen"
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2017
Szia!
Még egy tipp: Ha az egyébként könnyen forgó motor tengelye az indítási kísérlet alatt "beszorul", lehet a csapágyak, csapágy tartó pajzsok hibája (pl.: kikopott csapágyfészek). Ellenőrizd le a motor tengelyének oldalirányú kotyogását. Ha el tud mozdulni a tengely, akkor az induláskor a forgórész hozzátapadhat az állórészhez, és csak búg, de nem forog.
Adott egy AL-KO HWF 1000 -es házi vízmű. Egyszer arra lettem figyelmes hogy búg, kihúztam, de kb 4-5 percet biztos búgott. SZerintem épphogy leégés előtt vettem észre.
Felnyitottam az aknát, kicsit érezhető volt az égettszag, illetve tűzforró volt a motor. Lehűlt, most ha bedugom akkor vagy búg vagy elindul de mindig másik irányba forog. Bedugáskor búg, kicsit billeg a motor aztán találomra valamerre elindul ha elindul. Nincs megszorulva, kézzel könnyedén mozdítható a tengely. Kondit nem látni a közelében, illetve szénkefét sem. Mi lehet a baja? Sejtésem hogy tekercszárlatos és kuka...
Vagy kondenzátor van benne, vagy szénkeve. Nagy valószínűséggel az előbbi. A kapocsdekniben van a kondenzátor. Vagy az szakadt, vagy a segédfázis, esetleg valahol a kettő között van szakadás.
Szerintem kondenzátor. Egy szivattyúnál nálam ugyanez volt. Megmértem, a névleges 16 µF helyett 4,5 µF volt. Csoda, hogy járt. Mondjuk nálam mindig egy irányban forgott, vagy morgott.
Egy kondicserét megér. Valaki egyszer azt mondta, a nedves, párás környezet teszi (= vízmű). Nem is értem, embereket küldünk a világűrbe, a Holdra és lassan a Marsra, de egy kondenzátort nem tudunk szigetelni.
Van egy AL-KO HW 601 inox házi vízművem, amely 5 perc után úgy átmelegszik, hogy lekapcsol a hő biztonsági kioldója által. Szétszerelés után sem tapasztaltam semmi mechanikus hibát, /csapágyak jók, pormentes, víz nem érte a motort/ egyedül a földelés volt leszakadva az állórészről , de ennek javítása sem szüntette meg a melegedést. Ez egy szénkefe nélküli motor - miért forrósodik?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Helló! Meg kell mérni az áramfelvételt! Feszültséget, ellenállást főtekercs-segédtekercs,tekercs testhez mért ellenállását,kondenzátort stb...... Ha nem bírsz vele hívjál szakembert.
Idézet: Talán menetzárlat van a tekercsében... „Miért forrósodik?”
Nem érdemes szakembert hívni, mert a szivattyú olcsobb mint a javítás, de jó lenne otthon saját magam megjavítani.Egyébbként az áram-teljesítmény felvétele 650W-tól indul és a melegedéssel együtt növekszik 700w-ig.
Szia! Cseréld ki a kondenzátort , talán még nem okozott a kapacitás hiánya nagyobb problémát.
Helló! A kondenzátor a motor melegedésében csak akkor játszik bele,ha zárlatos a kondi. Ha kapacitás vesztett a motor el sem indul.
Idézet: „Egyébbként az áram-teljesítmény felvétele 650W-tól indul és a melegedéssel együtt növekszik 700w-ig.” Ezt hogyan állapítottad/mérted meg?
Szétszedtem, megtaláltam a kondit. Szét van repedve, fel van robbanva, ki van belőle folyva a belseje.
A motor ha meglököm akkor indul. De terhelve és hosszabb távon nem próbáltam. Mi okozhat ilyen kondihibát, eleve rossz lehet a motor is? De majdnem meghalt ezmiatt a motor, mert ugye nem pörgött fel csak búgott, bár még menetzárlatos lehet... De veszek egy ilyen kondit aztán kiderül. De a kérdés: ha ilyet csinál egy kondi akkor ott gondolom más hiba is van....?
Ilyennel mértem:
https://youtu.be/UZwmCWESwfU?t=36s |
Bejelentkezés
Hirdetés |