Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 42
(#) gebasz válasza VIM hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Köszi a segítséget.
(#) gebasz hozzászólása Júl 4, 2017 /
 
Az indító relé nem húz be . A rezonálás a "nyomogombos " megoldásnál is megmarad. Tekercs ell :5,2 ohm és 2,2 ohm (nem tom melyik melyik). Holnap veszek indító relét ha nem javul meg /valószínű nem fog /megkérdem Greatz kft mennyiért tekercseli meg .
(#) VIM válasza gebasz hozzászólására (») Júl 5, 2017 / 1
 
Nem tudom, hogy hogyan kötötted be de ITT van egy bekötés a relés és nyomógombos változatról. A relé semmiképpen nem lehet benne az áramkörben, mert amit mondtam az áramvezetésben a visszatérítő rugó is benne van és annak kimelegedése áramfelvételi korlátot okoz. A kisebb ellenállású a főfázis tekercs és a nagyobb a segédfázis tekercs ellenállása. Méréskor a tekercseknek egymáshoz képest és a testre sem szabad értéket mutatnia.
(#) gebasz hozzászólása Júl 5, 2017 /
 
Így kötöttem be , de a rezonancia megmarad, nincs se test se a tekercsek között zárlat. Lesz időm szétszedem megnézem hogy nincs e elgörbülve a tengely bár mint írtam az áram levételekor szépen fut. Találtam egy ilyet:http://www.pim-kft.hu/magyar-nyelvu-anyagok/uzem-kozbeni-villanymotor-diagnosztika eben a forgórész meghibásodásról is írnak . Bár otthoni eszközökkel nem hiszem hogy ki lehet deríteni hogy van e baja. Azért köszönöm a segítséget.
(#) abacs hozzászólása Júl 11, 2017 /
 
Sziasztok. Van egy húsdarálóm aminek a forduláscsökkentőjét kitisztítottam mert a motor nem indult csak búgott és nehezen is mozogott. Mostmár könnyebben forog viszont most is csak búg. Van rajta egy 0.1mikrós kondi párhuzamosan kötve. A kérdésem az lenne, hogy párhuzamosan kellene legyen ahhoz, hogy a motor elinduljon vagy sorosan kellene kötni? Előre is köszönöm
(#) Gafly válasza abacs hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
100nF legfeljebb zavarszűrő lehet.
Nem kefés motor?
(#) uniman válasza abacs hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Hello! Kép nélkül mit mondhatnák... Max. azt, hogy ez egy zavarszűrő kondenzátor. Azt kivéve is működnie kellene.
(#) abacs válasza Gafly hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Szénkefés motor. De amint tudok küldök róla képet is
(#) Gafly válasza abacs hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Ebben az esetben, ha könnyen forog és csak búg:
- egyik helyzetből sem indul és forog, csak búg, akkor leégett az állórész,
- bizonyos helyzetekből elindul és forog, akkor forgórész hiba.

Tudom, nem erre válaszra számítottál, de ez van...
Kis vagyon tekercseltetni (kevesen vállalkoznak rá)/új motort venni (ha kapsz).

Valamiért én összefüggést érzek ezzel:
Idézet:
„mert a motor nem indult csak búgott és nehezen is mozogott.”
(#) abacs hozzászólása Júl 13, 2017 /
 
Remélem kitudtok venni valamit belőlük:
(#) Gafly válasza abacs hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Mivel mondtad, hogy:
- könnyen forog,
- és csak búg,
és az állórész ránézésre nem tűnik nagyon leégettnek,
ugyanakkor a forgórészről nem tudunk semmit...

Semmiféle pozícióból:
- nem indul el?

Búgás közben:
- büdösödik?

Ugyan nem értek hozzá, de szerintem kuka és vegyél másikat...
Kondenzátort beletenni pedig felesleges.
(#) uniman válasza abacs hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Idézet:
„ez egy zavarszűrő kondenzátor”
ez egyértelmű a képek alapján.
Azonban a motor lehetséges hibáját egy kép alapján közel lehetetlen megmondani.
Azt leginkább néhány műszeres méréssel lehetne "megsaccolni"...
Az sem mindegy, hogy csak halkan búg vagy erősen "morog" ?
(#) granpa válasza abacs hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Állórésztekercsek ellenállása egyforma? A forgórészt ki kellene mérni. Szénkefék rendesen érintkeznek? Fordulatszabályzó nélkül, kisebb (~50-100 V-ról indítani).
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2017
(#) Gafly válasza granpa hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Ha szénkefék nem érintkeznek, akkor mitől búgna?
(#) granpa válasza Gafly hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
"Rendesen"
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2017
(#) Peter65 válasza abacs hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Szia!
Még egy tipp: Ha az egyébként könnyen forgó motor tengelye az indítási kísérlet alatt "beszorul", lehet a csapágyak, csapágy tartó pajzsok hibája (pl.: kikopott csapágyfészek). Ellenőrizd le a motor tengelyének oldalirányú kotyogását. Ha el tud mozdulni a tengely, akkor az induláskor a forgórész hozzátapadhat az állórészhez, és csak búg, de nem forog.
(#) Busz hozzászólása Júl 30, 2017 /
 
Adott egy AL-KO HWF 1000 -es házi vízmű. Egyszer arra lettem figyelmes hogy búg, kihúztam, de kb 4-5 percet biztos búgott. SZerintem épphogy leégés előtt vettem észre.

Felnyitottam az aknát, kicsit érezhető volt az égettszag, illetve tűzforró volt a motor.

Lehűlt, most ha bedugom akkor vagy búg vagy elindul de mindig másik irányba forog. Bedugáskor búg, kicsit billeg a motor aztán találomra valamerre elindul ha elindul.
Nincs megszorulva, kézzel könnyedén mozdítható a tengely. Kondit nem látni a közelében, illetve szénkefét sem.

Mi lehet a baja? Sejtésem hogy tekercszárlatos és kuka...
(#) Bakman válasza Busz hozzászólására (») Júl 30, 2017 / 1
 
Vagy kondenzátor van benne, vagy szénkeve. Nagy valószínűséggel az előbbi. A kapocsdekniben van a kondenzátor. Vagy az szakadt, vagy a segédfázis, esetleg valahol a kettő között van szakadás.
(#) gyoran válasza Busz hozzászólására (») Júl 30, 2017 / 1
 
Szerintem kondenzátor. Egy szivattyúnál nálam ugyanez volt. Megmértem, a névleges 16 µF helyett 4,5 µF volt. Csoda, hogy járt. Mondjuk nálam mindig egy irányban forgott, vagy morgott.
Egy kondicserét megér. Valaki egyszer azt mondta, a nedves, párás környezet teszi (= vízmű). Nem is értem, embereket küldünk a világűrbe, a Holdra és lassan a Marsra, de egy kondenzátort nem tudunk szigetelni.
(#) mir hozzászólása Aug 4, 2017 /
 
Van egy AL-KO HW 601 inox házi vízművem, amely 5 perc után úgy átmelegszik, hogy lekapcsol a hő biztonsági kioldója által. Szétszerelés után sem tapasztaltam semmi mechanikus hibát, /csapágyak jók, pormentes, víz nem érte a motort/ egyedül a földelés volt leszakadva az állórészről , de ennek javítása sem szüntette meg a melegedést. Ez egy szénkefe nélküli motor - miért forrósodik?
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) ezermester1 válasza mir hozzászólására (») Aug 4, 2017 /
 
Helló! Meg kell mérni az áramfelvételt! Feszültséget, ellenállást főtekercs-segédtekercs,tekercs testhez mért ellenállását,kondenzátort stb...... Ha nem bírsz vele hívjál szakembert.
(#) uniman válasza mir hozzászólására (») Aug 4, 2017 /
 
Idézet:
„Miért forrósodik?”
Talán menetzárlat van a tekercsében...
(#) mir válasza ezermester1 hozzászólására (») Aug 4, 2017 /
 
Nem érdemes szakembert hívni, mert a szivattyú olcsobb mint a javítás, de jó lenne otthon saját magam megjavítani.Egyébbként az áram-teljesítmény felvétele 650W-tól indul és a melegedéssel együtt növekszik 700w-ig.
(#) VIM válasza mir hozzászólására (») Aug 4, 2017 / 1
 
Szia! Cseréld ki a kondenzátort , talán még nem okozott a kapacitás hiánya nagyobb problémát.
(#) ezermester1 válasza VIM hozzászólására (») Aug 5, 2017 /
 
Helló! A kondenzátor a motor melegedésében csak akkor játszik bele,ha zárlatos a kondi. Ha kapacitás vesztett a motor el sem indul.
(#) ezermester1 válasza mir hozzászólására (») Aug 5, 2017 /
 
Idézet:
„Egyébbként az áram-teljesítmény felvétele 650W-tól indul és a melegedéssel együtt növekszik 700w-ig.”


Ezt hogyan állapítottad/mérted meg?
(#) Busz válasza gyoran hozzászólására (») Aug 5, 2017 /
 
Szétszedtem, megtaláltam a kondit. Szét van repedve, fel van robbanva, ki van belőle folyva a belseje.

A motor ha meglököm akkor indul. De terhelve és hosszabb távon nem próbáltam.

Mi okozhat ilyen kondihibát, eleve rossz lehet a motor is?

De majdnem meghalt ezmiatt a motor, mert ugye nem pörgött fel csak búgott, bár még menetzárlatos lehet...
De veszek egy ilyen kondit aztán kiderül.
De a kérdés:
ha ilyet csinál egy kondi akkor ott gondolom más hiba is van....?
(#) granpa válasza Busz hozzászólására (») Aug 5, 2017 / 1
 
Nem feltétlenül, csak megöregedett.
(#) mir válasza ezermester1 hozzászólására (») Aug 5, 2017 /
 
(#) VIM válasza Busz hozzászólására (») Aug 6, 2017 /
 
Szia! Ezt úgy hívják, hogy élettartam tervezés. A múltkor ugyan így jártam egy " elpumpsz " szivattyúval de annak nem lett semmi baja ezen kívül.
Következő: »»   23 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem