Fórum témák
» Több friss téma |
Valamint csapágyhiba is lehet: a mágnestér félrerántja a forgórészt; ami meleg, de kikapcsolt állapotban nincs, ezért tudod megforgatni. Ne vegyél rá mérget amúgy, hogy nincs benne fék, én már 50 éve is találkoztam fékes géppel (ki is vágtam belőle!).
És megint az MTD 32-10E fünyíró. Tavaly(2016) megjavult az új konditól... Most viszont lassan, erőtlenül forog a motor (váratlanul). Ha kiveszem a kondit, ugyanolyan bánatosan forog. Ebből még nem tudom kitalálni, hogy a kondi rossz-e. Rátettem a kivett kondira egy 2 MOhmos méréshatárú ellenállás mérőt. Első pillanatban 100-200 kOhm körüli értéket mutatott, ami 5-6 sec után felkúszott 2 MOhm-ra, majd átcsapott végtelenbe. Ezt többször és ellentétes polaritással is kipróbáltam (közben kisütve a kondit).
Ebből nekem úgy tűnik, hogy a kondi jó (avagy ez nem bizonyíték?). Majd holnap megmérem a tekercsek ellenállását... Addig is szívesen várok tőletek tanácsot
Esetleg valaki Nyíregyháza és Debrecen körül, önjáró fűnyíró javításában jártas szakembert nem ismer?
Sziasztok
Van egy MTD FF4872 fűnyíróm és az a kérdésem, hogy a tetjéről a műanyag burkolatot hogy kell leszedni?
A gépet nem ismerem; de már volt nálam olyan, amiben alulról fogta 4 hosszú csavar; meg sima pattintós is, aminek persze letörtek a karmai. Lemez kengyelekkel csavaroztam vissza.
Hát épp ez a kérdés.
Vegyek-e kulcsot a csavarok kihajtásához vagy erőltessem a műanyag karmokat?
Te látod, hogy mik a lehetőségek, távolról Geller Gyuri tud(ná).
Képet is tehettél volna fel róla...de valószínűleg az itt megtekinthető fotók és a szöveg segíthetnek...vagy nem?
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2017
A 2 év garancia letelte után 3 hónappal megadta magát az MTD Smart 38E fűnyírom. Az előző Kiwi márkájúnak a készülék háza estett/tört szét, a motornak semmi baja sem volt az egy tengelyű volt, nem szíjas. Nem akart forogni a tengely erőlködött a motor. Könnyen szét tudtam szedni. Egyértelmű, hogy a motor forgórésze szorul, mivel a szíj elhuzta maga felé a tengelyt kb. 1-2mm-rel. A gondom az, hogy nem tudom kiszedni a forgórészt, mivel nem tudok fogást taláni a lapáton. Fotót csatolok róla. Valaki tudna adni tanácsot ötlete, hogy hogyan kezgyek neki a leszerelésének?
Valószínű, hogy a csapágy adta meg magát, azt kellene cserélni. A medence vízforgató szivattyúnál sikerült csapágyat cserélnem, ott le tudat szedni a lapátot.
Hello! Ezek a "kávédaráló" motorral ellátott fűnyírók ennyit bírnak. Bővebben: Link
Ezen a képemen látható motoromon a szélkerék alatt rejtőzik 2 darab csavar amely összefogja a motort. De hogy , hogyan van az a tengelyre rögzítve azt én sem tudom. Két oldalról egy-egy erős acéllappal aláfeszítve talán lepattintható. (Nekem még a szíjtárcsát sem sikerült leszednem, igaz ez a motor működik) Nálam a másik tárcsa csapágya "állt be" és mivel simán csak a műanyagba volt bepréselve, jókora fészket marta ki ott. Félő, hogy a motorod beállt csapágya valami hasonló "galádságot" követett el... A fehér műa. "darálmány" is erre utalhat. Az én készülékem Alko gyártmány, a másik, öklömnyi motorral pedig Bosch Rotak... A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2017
Szia! A múltkor nálam is volt egy ilyen, ill hasonló. MTD, de nem ékszíjas, csak simán a tengelyen volt a kés. Csapágyas volt, az állórészhez ért a forgórész, nem indult. A műanyag késtartó/ventilátor ugyanilyen megoldású volt. Feszegetni nem mertem, úgy vettem le, hogy vágtam két laposvas darabot( 3x30-as, ami befért a ventilátor alá a perembe ( a műanyag ventilátor kissé felfeszítve). Mindkettő közepébe fúrtam 6-os menetet és kívűlről ránézve, hogy kb hova kerül, ha becsúsztatom a ventilátorra fúrtam két lyukat( kb8-ast). Bedugtam a vasakat, majd a két furatba hosszú 6-os csavart hajtottam, ügyelve, hogy a motor aluöntvény házának feszüljenek, véletlenül sem a tekercsnek! Felváltva hajtottam a két csavart és szépen lehúzta a lapátot.
Viszont visszahelyezéskor meglepően könnyen rácsúszott!! Lehet, hogy először egyik irányba óvatosan megütve( a forgásirányba??) kézzel is lejött volna. A tengely egyik oldala lapolt, ez fogja csak, hogy ne forduljon el.. Egyébként ha nem a munkatársamé, nem kínlódtam volna vele. Nem ér annyit az egész, hogy idegennek megcsináld. A két csapágy meg a munka szinte egy új fűnyíró. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2017
Reggel elvittem a kisgépszerelőhöz.
Ismert hiba. Szíjas fűnyírót nem szabad venni. A csapágy túlmelegedésére a műanyag csapágyház megolvadt és így a forgórésszel együtt a csapágy a szíj húzás irányába elmozdult a csapágyházban. Külön a ház nem kapható csak motorral együtt. Megoldás ideiglenes: csapágycsere és a csapágyházat megfordítani 180 fokkal (2.500 HUF) + csak rövidebb idejű fűnyírásra jó és kerüljük a meleg porral járó fűnyírásokat, eső után célszerű füvet nyírni. Így talán 2-3 évet bír még a fűnyíró. Idézet: „Ismert hiba. Szíjas fűnyírót nem szabad venni. A csapágy túlmelegedésére a műanyag csapágyház megolvadt és így a forgórésszel együtt a csapágy a szíj húzás irányába elmozdult a csapágyházban. Külön a ház nem kapható csak motorral együtt.” Nyúljon meg a nyaka a gyártónak Esőerdők meg dögöljenek...
Ezt sejtettük eddig is ...na de maradjunk az eredeti kérdésednél:
hogy lehet Idézet: „"kiszedni a forgórészt ?"” A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2017
Pénteken megyek a fűnyíróért, megígérték, hogy megmutat hogy, hogy néz ki az olvadt csapágyház és hogy szerelhető ki a forgórész. Majd beszámolok róla.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2017
Elkészült a csapágycsere. Így néz ki a kiszedett csapágy, mellette a megolvadt műanyag szirmok, látható, hogy a csapágyra ráolvadt a megolvadt műanyag, ezért a csapágy nem tud forogni.
A por miatt a csapágy jobban súrlódott, ezért felhevült, a meleg miatt a csapágy körüli műanyag elem(ház) megolvadt és így a szíj elhúzta maga felé a motor forgórészét, amire az beállt. Forgórész szétszedés: 1. Fotón lent: a bordás tárcsa letekerése csőfogóval a tengely másik oldalán csavarhúzóval ellentartani. 2. Fent a motor felső külső részének levétele: Szénkefék ki, két torx csavar ki, majd óvatosan lehúzni. 3. Tárcsalevétel: a forgórész tengely tárcsa felőli végét befelé ütni gumikalapáccsal óvatosan, úgy hogy a fehér műanyag ház (támaszték) ne törjön meg. Tulajdonképpen ki kell ütni a tengely a tárcsából.
Sziasztok! Van egy Alko 38 e comfort fűnyiró 900 Wattos. Délután tapasztaltam, hogy induláskor búg de kikapcsolva megforgatva a kést utánna indul, ezt eljátszotta egy párszor majd kora estére már csak búgott. Megolajoztam a csapágyakat műszer olajjal és jó lett egyből indul. Ez most csapágy hiba vagy fék hiba? Hogyan lehet belőle kidobni a féket?
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2018
Szerintem csapágy. Próbáld alaposan "kimosni", beolajozni. A fékről volt itt korábban szó.
Üdv! El van kopva a fékbetét és emiatt nagyon nagy távolságra kerül a forgórésztől a rövidre záró gyűrű. A gyógyítása a fékbetétek cseréjével lehetséges, vagy (de ezt nem szabad javasolni) egy távtartót tenni a rövidre záró gyűrű és a csapágy közé, de ezzel kiiktatod a féket! Baleset veszélyes!
Üdv! Észre vettétek már, hogy sok fűnyírónak ellentétesen dolgozik a motor saját és az alsó fűfújó ventilátora. Mindkettő a házból szívná a levegőt. Már nem egy modellből kidobtam a felső ventilátort, légjáratot faragtam a burkolatra és megszűnt a melegedés és a füvet is jobban gyűjti.
Sziasztok! Valakinek esetleg volna alko 900 Wattos fünyiró leégett motorja? Nálam a felsö motorpajzs tört el.
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy a Budget Bem 1302 elektromos fűnyíróban van fék? Kézzel nem tudom úgy megpörgetni, lendületből akár egy teljes fordulatot megtegyen. A telken van és nem volt nálam olyan fejű csavarhúzó, hogy a motort kiszedhessem. Bem 1302 A fűnyíró kapcsolók hogy működnek? Van bennük valamilyen védelem? A gép gyakran lekapcsol, akár pár másodperces működés után is.
Minek abba a fék? A kerék njncs meghajtva, a késnek meg minek?
A kepcsolo meg minden ilyen gépen duplamüködésü. Meg kell nyomni a piros gombot, csak akkor müködteti a kézikar a kapcsolot. Amint elengeded a kart a gomb kiugrik, és lekapcsolja a motort.
A legtöbb fűnyíróban (a jobbakban ) van fék azért hogy ha kikapcsolod azonnal megálljon a kés , ne okozhasson balesetet ha a tudatlan felhasználó kikapcsolás után azonnal felbillenti és belenéz ... Van amelyikben a motor tengelyén felül lévő ventilátor van úgy kiképezve hogy a szélén van egy elektromosan mozgatott fékszalag ,és van amelyikben a motor forgórésze emelkedik-esik be illetve kikapcsoláskor .
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2018
Belül egy teljesen közönséges kapcsoló van, mechanikai reteszeléssel, ahogyan Kakukk mester is írta. Piros gombot benyomod, majd behúzod a kart és bekapcsol. Addig bekapcsolva marad, amíg húzva tartod a kart. Persze mindezt műanyagból, és "házilag szétszedhetetlen" csavarokkal
Más védelem, elektronika nincsen benne... Mivel a villásdugó is egybe van építve, ezért tud olyat is csinálni, hogy eltörik a dugó rész rögzítése, és amikor rádugod a hosszabbítót, behúzódik a két érintkező Boltban egyben kapható, de ha van időd, szét is szedheted, és akkor minden világossá (és talán javíthatóvá is) válik...
Akkor a családban levö fünyirok (legalább 4) már kökorszakiak, mert semilyen fék nincs bennük. Mire felemeled a gépet a belenézésre mindegyik megáll magátol is - föleg ha tele van füvel. Legfeljebb ha betonon probálod tudom elképzelni hogy a kés még forog mire odajutsz az emelgetéshez. Szerintem teljesen felesleges csakis drágito funkcio.
Persze lehet, hogy valamilyen okostolyJás megint kigondolt valamit a buta köznép védelmében. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2018
Moderátor által szerkesztve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |