Fórum témák
» Több friss téma |
Ez vizes fúráshoz való, ~50 mm átmérőhöz. Mi szárazon, dobbal furkáltunk ~30 éve agyagban, helyenként homokkövet is. 140-160-as lyukátmérővel. A kütyü árán 5 db 10 m-es kutat meg lehetne fúrni. Bélésanyag nélkül.
A kútfúráshoz való használat már csak a ráadás, a lényeg a minél erősebb fúró.
Ettől még nem lesz erősebb a fúró. Ha megnöveled a forgórész átmérőjét és hosszát, hozzáigazítod az állórészt, akkor erősebb lesz-
Érdekes, de hol hallottál ebben olyat, hogy nőne a nyomaték a kevesebb átfogott horonytól? Vagy mégis mi lenne az átalakítás lényege szerinted?
Mivel elvből nem nézek soha videót, a hang meg ki van nálam kapcsolva, ez az információ számomra értéktelen.
Hol vannak a számítások, ami szerint ez a megoldás erősebb motort eredményez? Forgórész átmérő marad. Forgórész hossz marad. Légrés marad. Állórész tekercselés marad. Fordulatszám marad. Mi változik?
A tekercsek szélessége változik, csökken, amitől sokkal több olyan vezetékszakasz lesz a forgórészen, ami ellentétes irányban fejt ki erőt.
Ha elemezzük a gerjesztéseket egy ilyen forgórészen akkor azt látjuk, hogy (legyen a példa 12 ágú ahol 5 ágat fog át egy tekercselem) 2-4-5-4-2 valahogy így alakul a gerjesztettség (mert a másik oldalról átnyulnak elemek, amik ellene hatnak az egyik oldalon lévő gerjesztésnek). Namost ha mondjuk csak 3 ágat fogok át, akkor valahogy ugy alakul hogy 2-3-3-3-2 Mivel kevesebb az átnyúlás de kicsit kevesebb az össz gerjesztés is. Viszont a tekercselemek rövidebbek, miáltal annyival nagyobb áramsűrűség lehet. Illetve a kefék kisebb elemeket zárnak rövidre.
Ez az elmélet. Egyszer egy kis ötágú állandómágneses motort tekercseltem át ágakat egyenként betekerve. A nyomatéka nagyjából ugyanaz maradt (gyárilag két ágat fogott át egy tekercselem). Van itt két egyforma bontott ablaktörlő motor (12 hornyosak), az egyiket megtekercselem 3 ágas módon a másikat 5 ágas. Ugyanannyi elemenkénti menetszámmal. Meglátjuk mi az eredmény. Ki mire tippel?
Tudok a szekunder tekecsre házilag tekerni?
Ha igen, honnan tudom majd, mekkora lesz a teljesítménye, és hogy hány A-os? A válaszokat előre köszönöm!
Mire, mit, hova, mennyit? Ha van helyed, persze. Számolással, méréssel.
Mire? : A szekunderre.
Mit? : Azonos méretű (átmérőjű) lakkozott rézdrótot. Hova? : A szekunderen lévő papírrétegre. Mennyit? : Ameddig elnem éri a 35v-ot.
Először ki kellene számolni,mérni,higy egy menetben mennyi feszültség indukálódik. Tekerj rá 10 menetet a megfelelő átmérőjű vezetékből,és mérd meg,mekkora feszültséget ad le. Ezzel az információval már ki tudod számolni,hány menetet fog kelleni rátekerni. A plusz tekercs egyezzen meg az eredeti szekunder tekercs vezeték keresztmetszetével.
Nagyjából jók a számok, és azt mutatják hogy ebben a konkrét esetben nem sokat csak keveset romlik a nyomaték. OK. Viszont a kérdező 24 hornyot rajzolt, gyárilag 6-os szélességgel. Ezt 3-ra csökkentve a drót rövidülése minimális, a fluxuscsökkenés miatti sokkal kisebb nyomatékot nem tudja még kompenzálni sem, nemhogy felülmúlni.
Van egy optimális szélesség aminek akár alá akár fölé mész, romlik a nyomaték. Hogy pontosan hol van ez az optimum, most meg nem mondom, de hogy nem a pólusszélesség negyede alatt az biztos. A kérdező pedig nem csupán nem csökkenő, hanem növekvő nyomatékot szeretne.
Nyilván ő nem, csak kicsit közelebb toltam a témát a változtatással kapcsolatos fizikai összefüggésekhez.
Köszönöm szépen!
Szerintem se érdemes a pólusszélesség fele alá menni.
Ha ez kétpólusú motor volt akkor ennél a 6-osnál jobbat nem nagyon lehet kihozni. Négypólus esetén viszont lehet jobb lenne a 3 (vagy 4). 4 pólus, 6 ágnál sok az átnyúlás, noha a gyártók többsége pólusszélesség közeli tekercselemet alkalmaz. Egyszer találkoztam olyan gyári motorral ahol a 12 ágból 4et fogott át egy elem. Szerintem azért (is) nem nagyon találkozni rövidebb átfogással mint a polusszélesség mert ahhoz meg kell görbíteni a tekercset. Nem lehet feszesre tekercselni hisz akkor ráfekszik a köztes horonyvágatokra.
Üdv!
Szinte tipikusnak mondható kérdéssel fordulok a hozzáértékhöz! Eredeti kínai aggregátorom egyik fázis tekercs - naná, hogy Al - leegett. A forgórész csúszógyűrün keresztül kapja egy szabályzón keresztül a gerjesztést. 1. Az eredeti kiosztás szerinti ujratekercselés tetmészetesen rézhuzallal 2. Egyfázisúra megtekercselni, ez lenne a legjobb számomra, mert így pl. tudnám használni a nagyflexet is. Volna-e vállalkozó, és milyen áron? Köszönöm.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy ha a leégett tekercs alu huzallal volt tekercselve azt helyettesíthetem e ugyanolyan vagy kisebb átmérőjű réz huzallal? Kell e számolni a menetszámon kívül még valamit esetleg lehet e csökkenteni a menetszámot vagy vékonyabb huzalból de több menetet kell e tekercselni. Az eredeti tekercs ellenállása, (mert csak az egyik égett le a flex állórészében) 6.5 ohm. Ezt az értéket kell szem előtt tartani és a rézhuzalra kiszámolni a hosszt R=ró X l /A?
Szerintem az eredeti állapotra való újratekercselés a megoldás. Az 1 fázisú kialakítás akár nem is sikerülhet és a költség ugyanaz, vagy több is lehet.
Az eredetire is 20-25 ezer, de inkább több... A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2019
Mágneses teret ugye a menetszám határozza meg.
Átfolyó áramot pedig kevéssé az egyenáramú ellenállás. Ha rézzel tekercseljük meg az egyik felét (ugyanakkora keresztmetszet és menetszám), akkor kicsit: - Kicsit nehezebb lesz a készülék, - Kicsit nagyobb teljesítményű, - Kicsit könnyebben le fog égni a másik tekercs (valamint a forgórész) is. De nem értek hozzá. A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2019
Üdv fórumtársak
Van egy egyenáramú generátorom 220 volt, 250 W. Motorként használtam és leégettem a forgórészt. Szeretném újra tekercselni. Tekercseltem már apróbb dolgokat, ezzel se lenne gond, ha valaki segítene a szétbontásában és elkészíteni a bekötési ábráját a tekercseknek. A hornyok száma 13, a kollektor lemezeké 52. Az elkészítés módjáról annyit megfejtettem, hogy az összes tekercs fenn volt a helyén és aztán forrasztották a tekercsvégeket a kollektorlemezekre. A generátor neve: Stabil Kabé. Mellékelek fényképet is. Ötleteket, segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok!
A képeken látható aggregátor forgórész egyik felét kellene újratekerni. 0.55mm átmérőzú a huzal 25 ohm. Ha jól számolom akkor 270m. Szerintetek kézzel ezt újra tudom tekerni?
Én helyedben mindkét felét újratekerném, egyébként meglehet kiegyensúlyozási problémáid lesznek.
Három métert kellett letekernem csak az a rész sérült, megpróbálom új huzallal javítani.
Gyárban géppel tekerik, és még ki is van egyensúlyozva. Nem tudom minek a forgórésze, de ha egy 230 V -os generátoré, akkor bizony az a 3000 fordulatszám elég magas, hogy problémás legyen. A "javítással" gondolom toldással, beviszel egy kis plusz súlyt az egyik oldalra, és ez gond lehet.
De a puding próbája az evés, próbáld ki, ha nem válik be, még mindig újratekerheted, mindkét oldalt, mert a gépi tekerést úgysem fogod tudni utánozni. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2019
Igen egy Matrix PG3000 aggregátor forgórésze. ránézésre elég gagyinak tűnik a tekercselés a kis leszorító lemezzel el is nyomatták a tekercset oldalra szerintem azért is érte el az állórészt.
Sziasztok!
Hozzáértő segítségét szeretném kérni. Adott egy aszinkron motor amiben leégett a tekercs ami aluminiumból volt,huzal átmérő 0,9. Újra szeretném tekerni réz huzallal. Kérdésem tudom e ugyan azzal az átmérővel és ugyan azzal a hosszal tekerni. Vagy mivel a réznek kissebb az ellenállása hosszabb huzal szükséges?
Azt hiszem egyebütt már kérdezted és megválaszoltam. Hány hozzászólás után, ami egybevág, amikor hiszel?
Lehetne vékonyabb réz is, de ugyanannyi menetszám kell. Lehetne vékonyabb rézzel, de nem bonyolítom, hogy túl lehess minél előbb a dolgon. |
Bejelentkezés
Hirdetés |