Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia!
Elkészült már a töltőd? Van tapasztalatod vele? Üdv
Szia, Van egy olyan rajzom, csak mos ttelepítettem újra a pem, s éppen nem találom hasonló korú lehet, szintén thirisztoros, abban van fesz, s áram szabályozás is /trimmerkkel/, tehát elméletileg mindenfajta aksihoz be lehet állítai, a váltást meg egy egyszerű dzsekszivel meg lehet oldani. Anyira emlékszem, hogy 18V~ ról megy és IC helyett 4-5 tranzisztor vezérli a thirisztort. Azon 5A-es trafóra van tervezve, de bagyobb trafó/thiristor bármi elképzelhető, mivel SR vezérlésű. Szerintem 24V os trafról is el kellen menjen. amint megtallom a gépemen, felteszem.
Hello,
Ennek csak végfeszültség lekapcsolás funkciója van, nincs áram szabályozása. üdv
Lefotóztam, remélem azért olvasható. Az 1K-s potival be lehet állítani a lekapcsolási feszültséget, az ármot a 0,33Ohm/15 W-os ellenálláson figyeli, s a P1-el állítható.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2017
Tudom! Kiszeretném egészíteni egy áram szabályzós résszel is.
Szia . Sajnos nem fejeztem be - ugyan félkész állapotban vettem meg de az eladó olyan formátumban adta meg a beültetési rajzot amit nem tudtam megnyitni ( hozzáteszem a fiamnak sem sikerült pedig azért valamennyire ért a számítógépekhez . Majd ezek után kértem és kaptam segítséget innen a fórumról de annak sem vettem hasznát - mintha fehér papírra fehér tollal írták volna - ugyan itt nem fehér hanem szürke a háttér és az alkatrészrajzok is . Így végül félretettem . Ma átküldtem a levél másolatát "Chipmunk" fórumtársunknak hátha tud vele valamit kezdeni . Egyenlőre ez van sajnos .
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2017
Nekem a Circuit Marker 2000 program TraxMarker része megnyitja.
Ha text editorban nézed a fájlt még az értékek is olvashatóak
Nem jött át a melléklet.
Melyikre gondolsz, mert én nem látok benne semmit...
Csak a melléklet nem ment át ?
Nem tudnád valahogyan úgy megoldani , hogy láthatnánk mi is az értékeket ? Nagy segítség lenne .
Nyisd meg notepad-del. (Magyar vindózon talán jegyzettömb?)
Ha a .jpg-t nyiteom meg a netepad-dal csak egy csomó karaktert látok
Igen azt nem találom.Csak hogy továbbított levél. Próbáld meg a Compose -ba újra beilleszteni, s úgy elküldeni.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2017
Inkább feladom az egész történetet ... nem akaródzik már öreg fejjel még egy számítógépes tanfolyamot is elvégezni egy akkutöltő miatt .
Hello! Ha ez segít rajtad.. Egyébként ahogy látom Autotrax programmal van készítve, de meglehetősen pocsékul. Minden alkatrész azonosító "A" betű, a diódáknak katódja nincs jelölve. Az alkatrészek azonosítója pocsékul van feliratozva, próbáltam az alkatrész mellé tenni. Vagy is annak is tanulni kellene a programot meg a nyák tervezést aki ezt készítette.
A pcb kiterjesztésűt megnyitva látsz értékeket.
Jé! Tényleg, de még ezt is elég visszakódolni!
Ja, persze.
Ma sikerült feléleszteni egy SCR-es gyári 24V-os töltőt, szerencsére nem volt oly bonyolult a vezérlője..
A lenti fekete kiöntött részben voltak a teljesítmény cuccok, szerencsére volt mivel kiváltani, 2 db sorosan kötött igen nagy autó-akksival tudtam tesztelni. A mérések, és a trafó hangján elég jók az eredmények. Akinek nem inge, ne vegye magára! Tudni kell, hogy itt a trafó feszültsége nagyobb, mint az adott akkumulátorhoz szükséges. A "normál" akksi töltőt, úgy mértezik, hogy a töltés végén elérje a cellánkénti 2,56V-ot, 15,6 V, illetve 31,2 V a töltési feszültség vége. Ez természetesen csak, " nyitott" vagyis víz utánpótlás szükséges akkumulátorok esetén egészséges. A gondozásmentes, vagyis nem felbontható, csak robbantható akksik esetén ez 14,4 V max. Ezekbe van egy "pára-visszanyerő" labirintus rendszer, de fölé menni akkor sem érdemes. Intenzív buborékolás kezdődik meg ilyenkor, ami víz-vesztességgel jár, viszont beindul az akkumulátorban az equalization funkció, vagyis, ilyenkor jó akksi esetén leesik 1-2 A re az áramfelvétel, s a cellák azonos szintre kerülnek. A tirisztorok a nagyobb váltó feszből fázishasítás révén állítják elő a töltéshez szükséges feszültséget, ami impulzus jellegű, és igen jót tesz a szulfátosodás ellen. A soros shunt 4 A körül mutatott, míg szkóppal 40A körüli impulzusokat tudtam mérni rajta. Ezek nagyban segítenek a nem nagyon megkeményedett szulfátréteg visszaépülését a lemezekbe.
Szia,
Sikerült óvatos tisztítás után olvashatóvá tenni amit lehetett, a bal oldali szabályozón: 5v, 12v, 12vcs,14v, ???. A jobb oldali szabályozón semmi nyoma nem volt olvasható karaktereknek, viszont a biztosíték lecsavarható részén üveg van ami alatt az volt, hogy 500V és 25A. A belső csavarok teljesen rozsdások és csavarlazítóval sem tudnám kicsavarni onnan azokat, tehát kivenni vagy cserélni valamit nem fogok tudni szerintem.
Köszönöm , hogy foglalkoztál vele . Én a félkész panelt itt vettem a HE-án bankimajki-tól és elküldte ő a beültetési rajzot de írta , hogy Circuit maker 2000 kell hozzá meg ő csak Altiumban dolgozik és nem akar a témával többet foglalkozni . Amikor itt a fórumon közzétettem kérésemet erre válaszolva küldte el egy fórumtársunk segítség ként amit belinkeltem . Nálam majdnem látható az alkatrészek csak valamiért szürke az alap és szürkével vannak jelölve az alkatrészek is így egybeolvad az egész azaz olvashatatlan .A végén mindig oda jutok ki , hogy nem tudom befejezni a töltőt .
Hello!
Ki kell rajzolni, és akkor kiderülhet, ki kicsoda. De kb. ez az áramkör van megvalósítva, némi módosítással..
Sziasztok!
12V 40-60 Ah autó indító akkumulátort akarok tölteni. Van egy Auchan-ban vett inverteres töltőm (max 6A elvileg) töltöttem vele egy lemerült aksit, kb 4A-el töltötte műszerrel mérve. Órákkal később észrevettem hogy a töltőfeszültség elérte a 15V-ot és az aksiból enyhe pezsgés hang hallatszik, de a töltő még csak 75% töltöttséget mutat. Ez így normális? engedjem tovább tölteni? vagy be kéne 'kalibrálni' a töltőt hogy ne töltse tovább? Az aksik természetesen gondozásnélküli zárt példányok, nem látni semmilyen nyílást rajtuk, nem akarom hogy a pezsgés túlnyomást-robbanást idézzen elő. De a töltőn sincs semmi kalibrálási lehetőség, talán ha szétszedném? A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2017
A 15 V már nem egészséges. Valószínűleg a töltő ilyen. Talán lehet kalibrálni, de ehhez a belső rész kell látni.
Szétkaptam a töltőt. Elég egyszerű, túl egyszerű..
A 230V egy kis EI vasmagos trafóba jut (lemezei ragasztva vannak vagy a műanyag ház tartja egyben) secunder kör megy egy kis panelre amin ezek vannak: 4db erősáramú dióda: 6A10ZX típusúak 1db kicsi dióda 1db 8lábú IC: LM358P típusú 1db ~4 cm hosszú légmagos tekercs 1db nagy sárga téglalap alakú kerámia kondinak kinéző valami: K30U700 1db 100µF 25V elkó 1db pici kondi 104 jelöléssel 6db LED a hozzá tartozó ellenállásokkal és tranzisztorokkal (töltöttségjelző) 1db trimmer poti és ennyi, semmi más.. Ez a 12V 6A 80W (HB1206) aksitöltő. Szerintetek milyen módszerrel tekergessem a trimmert hogy ne töltse 14,5V fölé az aksit ?
Sőt attól tartok a trimmer csak a ledek kijelzését szabályozza, a töltőfeszültségre nincs hatással. Azaz a trafóból kéne letekerni, eszerint nem is kapcsolóüzemű mint hittem...
Szia! A tanyán fenn van a rajza:
itt (alatta kis idő múlva megjelenik a get manual link, ott letöltheted, ha nem vagy regisztrálva) Nem kapcsol le automatikusan. A ledek nem is feszültséget, hanem töltőáramot jeleznek a soros ellenállásokon, ami nálad valószínű a légmagos tekercs(???). Tényleg csak a letekerés, esetleg soros dióda jöhet szóba, de ez viszont megnyújtja a töltési időt.
Szia!
Én is foglalkoztam már ilyen féle töltővel, raktam be soros diódát. Azzal lehet trükközni, hogy mennyi és milyen fajta dióda kerül be sorosan. De én inkább a töltés végén lekapcsoló áramkört javaslom. Ha eléri a 14.4V-ot, lekapcsolja az akksiról a töltőt. Mivel nem az akku sarkain méred a feszültséget (valószínűleg nem akarsz 4 vezetéket csatlakoztatni) ezért néhány tizeddel feljebb lehet menni. Például a csatolt file-ban lévő, ami Proli007 kolléga munkája. (A kettes számú rajz a javított verzió) De itt megtalálod a leírását, és találsz más rajzokat is. Alex |
Bejelentkezés
Hirdetés |