Fórum témák
» Több friss téma |
"Nincs olyan eszköz, melyhez az ember ne folyamodna, hogy megmeneküljön a gondolkodás fáradalmaitól!" Edison
Te irtad a szazalekokat.
Az egyetem azt hazudik amit akar. Tul nagyot ne, mert akkor azonnal leleplezodik.
Az ado egy kitalalt fogalom. Merteke barmikor modosithato. Nem a jarmu nelkulozhetetlen alkotoresze.
A menetellenallas dont nem a nyomatekigeny. Azt nyomatekvaltoval lehet modositani. 15-25kW elegseges 1 t tomeghez. Tolto egyszeru is lehet, a cellafelugyelet fontos. Megint az ado, a divat...az ivoviz, elelem, kornyezet masodlagos, hisz csak az eletbenbmaradasunk biztositja? A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Az olajlobbi mar vesztett...
Nevettem. Tegyuk fel a kerdest: kinek van sok penze? Az olajlobbinak. Kinek van sok penze akkufejlesztesre? Az olajlobbinak. Anyagi szempontbol nem lesz jelentos valtozas.
A belsoegesu uzrmanyaga is lehet fosszilis helyett megujulo forrasbol.
Ha akarjak... Csak a jelenleg forgalmazott belsoegesuek hatasfoka alacsony.
Lehet viccnek szantad...de aramvonalas kamionnal/busszal/vonattal lenne energiahatrkony kozlekedni. Fekezesek(mozgasi energia elveszitese)mellozesevel.
Ha a motor es akku amortizaciojat nem noveli nem jelent problemat a nagyobb gyorsulas. A gumiabroncsok km tartamat viszont csokkenti: no a koltseg.
A jelenlegi energiasuruseg is megfelel az akkuk szamara ha sok ciklust bir es felhasznalokent megfizetheto aron meg tudom vasarolni.
A kWh/kg marad. A felulet novrkedesevel a tolthetoseg es kisuthetoseg ideje csokken.
Csak ez az egyetem és háttere (Fraunhofer Institut) a német tudományos akadémiának felel meg és vizsgálatai az alapokat adják minden politikai döntésnek egész Europában.
Nem olyan maszlag mint a hazai médiákban szonoklo e-autos bunko, aki szerint a mai akkuk már örökéletüek. Persze, ha neked jobb informácioid vannak nyugodtan publikáld és küld meg nekik is..
Brusszrl betiltja..es? Brusszel ad nekem megelhetest? Annyira szoljon bele az eletembe amennyire tamogatja azt...
Trabant modositasokkal es mas uzemanyaggal, utoszuressel hasznalhato. Egy modern aramvonalas Trabant elonyos lenne villanymotorral es belsoegesu hatotavnovelovel. Az egeszsegtudatos ember gyalogol kerekparozik, napelemet alkalmaz es elektromos busszal, vonattal, villamossal kozlekedik amennyit elkerulhetetlen. A pazarlas is szennyezes.
Nem esek hasra a nagy cimek elott. A politikusok nagy resze vitazik a semmin mig mi dolgozunk...
Nem az a lenyeg ki mondja...hanem mit mond. A logikat kovetve kizarhato a belsoegesu nyersolaj-szemelyauto mozgatas 50%os hatasfoka. Ha el tudod fogadni, ha nem. Informaciok vannak. Nem publikusak. Aki szeret tartosan elni az tudja hogy nem minden tartozik mindenkire. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Az biztos, ha arra használod a kocsit amire tervezték, ( már nekünk is van egy kis e-autonk), de az auto valoban csak egy elektromos bevásárlo kocsi a maga kb 160 km-s teljesitménnyel nyáron ( a nejemnek elég). Eddig még van egy sereg elönye, de kétlem, hogy ez megmarad, (ingyen töltés a munkahelyen, egyébb fiskális elönyök, ingyenes parkolás, de ezek csak addig lesznek elönyök, amig valaki meg nem szünteti.....). A másik baj, hogy pontosan ott ahol leginkább kellene, szinte használhatatlan jelenleg - ez a (nagy) város. Ott könnyen belekeveredhetsz egy nagyobb dugoba ( ráadásul télen) ahol orákat állsz, vagy a nagyvárosban nagy kerülöket kell tenned, amire kevés lehet a 160 km ( vagy nem volt teljesen feltöltve az akku) és már ott a balhé mennyit kell várnod a töltönél - ha találsz egyet. ( mi 35 km-re lakunk a város szélétöl, igy elég pontosan tudjuk meddig lehet elmenni egy ilyen kocsival). A városlakok többsége az utcán parkol, ahol se stekker, se töltö nincs, azaz az éjszakai töltés szoba sem jöhet.
Azaz magánszemélynek a városban, ha nincs saját garázsa, csak maszlag az uj e-auto. Viszont biztosan jo taxisnak, rendörségnek, postásnak stb, akik egy bázisbol indulnak és térnek vissza. Ott megszervezhetö a töltés meg minden egyébb (autocsere). Amugy a gyárnak sincs fogalma mi lesz a kocsival, ha meghal az akku - az uj ára munkával együtt több mint amibe a kocsi most került. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Nem tudom, hol laksz, de érzésem szerint nem Magyarországon. Azért olyan nem szokott lenni, hogy a városban több órát állsz egy dugóban. Ha pedig állsz, akkor az e-autó miért fogyasztana? (az utcát se fűtik, kabátba mászkálsz télen ) Ezt a 160km-t pedig ismét nem kéne kőbe vésni (mint elözőleg a 80-100kW kell egy kocsi mozgatásához dolgot), csak azért mert nektek éppen ilyen autótok van. Tessék arra használni (amint irtad is), amire éppen ezt tervezték, városi és nem bejárós, utazós autónak.
Néha nem értem, lényegében az e-auto ellen vagy, miközben otthon is van egy. Idézet: Lehet, hogy a tapasztalatok fordították el az elektromos autóktól? „Néha nem értem, lényegében az e-auto ellen vagy, miközben otthon is van egy.”
Ha nem tudni előre mekkora lesz az út -sokszor van ilyen- mert itt nem kapok árut, még máshova is kell menni, meg harmadik helyre is előre nem láthatóan, nem elég az akku irány haza, potyaút volt.
Vagy útközben kiürül, hazavontatás, vagy autómentő. Benzines ha kiürül, még lehet bele hozni kannában benzint. Egy ismerős kiscég gondolkodott villanyautókon, de a fentiek miatt elvetették.
Nagyon nem vagy képben az e-autok körül. Azok ha állnak is fogyasztanak ( némelyik idiota gyár meg nem is foglalkozik ilyesmivel).
Télen ha állsz is fütened kell, (nyáron hütened), lekapcsol ha nincs már delej, azért kell a pufajka bele, csak mig mászkálva meleged lesz, ülve a kocsiban még pufajkában is fagyoskodsz), világit ( egyesek 2 darab H4 izzoval (100W), mert ök még nem hallottak a LED világitásrol ami a dizel kocsimban már évek ota standard), a fedélzeti computernek is mennie kell, számolnia, hogy még eljutsz-e a legközelebbi töltöre. Söt a jobb e-autokban, ha nagyon hideg van, akkor az akku saját magát melegiti még éjszaka a ház elött is. Ha szerencséd van, akkor a töltö üres és töltheted, meg mehetsz melegedni valahova. ( minimum 1 ora amikor folytathatod az utad a kb 50 km-re levö célba. Azaz további 1 orát töltesz ott, ahol semmi dolgod nincs, azaz ha nem e-autoval lennél már ott sem lennél). Én nem vagyok az e-auto ellenzöje, csak annak a hihetetlen média maszlagnak (hazugságoknak) ami körülötte folyik. Meg ha ez ember belegondol egy kicsit müszaki fejjel azt is látja, hogy milyen zsákutca igy az egész. ( már irtam, hogy a házban naponta kb 22 kW energiát fogyasztunk, ha egy TESLA állna a garázsban és naponta csak fél "tankot" töltenék az ujjabb 22 kW-t jelentene - kisebb töltéssel egy e-autoval el sem szabad nagyon indulni - legfeljebb a töltöhöz). Az utcánkban 20 ház van ez 20x44kW-t fogyasztást jelentene ha mindenkinek e-autoja lenne. A jelenlegi hálozat ennek a felét sem tudja leadni. A többit gondold tovább.
A Toyota több akkumulátor-technológiát – így fém-levegő, nátrium-ion vagy magnézium anódos akkumulátorokat – kutatnak és fejlesztenek párhuzamosan, ám ezek közül a mai napig egyedül a szilárdtest akkumulátorok váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Öt éven belül forgalomba hozza új generációs, tisztán elektromos meghajtású modelljét, amely a világon elsőként szilárd elektrolitos (szilárdtest) akkumulátort alkalmaz majd. Ez az új akkumulátortechnológia biztonságosabb, jóval nagyobb kapacitású és nagyságrendekkel gyorsabban feltölthető, mint a jelenleg használatos lítium-ion akkumulátorok. Bővebben: Link És ez csak egy cég.
Azt majd meglátjuk, addigra a jelenlegi amugy is már veszélyes hulladék lesz. Kiváncsi leszek mennyit kérnek majd érte a bontoban....
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
A prius akkupakkját itthon is feljavítják a bontott és jó cellákra cserélik a meghibásodottakat, így valószínű hogy te kapsz pénzt érte.
A priusban sokkal kisebb az akku, mint a szintiszta e-kocsiban (meg a priusszal lehet mozogni rossz akkuval is). Más kocsikban blokkokban lehet az akku cellacsomagjait cserélni, de ez ma még nagyon nem megy. Nekünk a szalonban mondták, hogy az akkucsere a mai árakon drágább lehet, mint az uj kocsi... ( és ki tudja, hogy 5-6 év mulva lesz-e még ilyen méretü/alaku akku - lásd a telefonokat.)
A barátom kocsijában gariban csak egy relét kellett cserélni - 4 honapig tartott - addig benzines kölcsön kocsival járt. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
A mai árakon 10KW szolárrendszer a hálózati visszatáplálással együtt kb. 3MFt. Ez csúcsban 80KWh-t is termelhet. Így elég minden második szomszédnak telepítenie, hiszen a sajáton kívül még egy-két autónak elég, és így megoldva az utca új gondja. ( persze aki 12Milláért vesz autót annak futja a sajátra, és talán még házi energiatárolóra is.) Hogy örülnék ha ilyen problémával kéne szembenéznem.
Tehát a jó üzlet: venni kell 10 makiért e autót, meg 3 makiért napelemet, miközben nekem az éves üzemanyagköltségem a 100ezret sem éri el.
Hát a szakember hiány úgy tűnik itt is várólistát generál. Az alkatrész utánpótlás meg más ipari termelő eszköznél is a 8. év után sem kötelező (még horror áron sincs )- pedig azok eredetileg 20 év három műszakra lettek méretezve. ( 20000 óra!) Gagyisodik a világ... persze ma a tecnikai és a felhasználói igények változása miatti avulás nagyon felgyorsult.
Na ja erről szól a marketing...: Lásd mobiltelók: nekem évi 12ezer a feltöltésem, de vegyek egy-két évente újat 200Eft-ért.( tudom van aki több mint havi 20EFt-költ...). Ez van.
De azért a 3 milláért, a családiházad elektromos fogyasztása is "ingyen" lesz. (a bankban csak rohad a pénzed, lasan te fizethetsz az őrzésért, ugyanis a kamatok a felvételi költségek alatt vannak.) A világ a feje tetejére állt? A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Ez mind szép és jo, nekünk is a fél tetö be van boritva napelemmel, csakhát az energia inkább este kellene, amikor a kocsi a garázsban áll....
Az egész elmélet akkor jo - mint a nejemnél - ha a napelem a háztetön, töltö az udvaron van, azaz amig ö dolgozik a napelem tölti a kocsit, igy otthon nem is töltjük - legfeljebb a hétvégén. Csakhát ilyen adottságok csak ma vannak, amig elenyészö a villanyautok száma.
Nyomod a sódert, közben azt se tudod, mi a különbség kW és kWh között.
Egy tisztán elektromos autónak nagyjából hány kW-os a fűtési rendszere? Ha egy 2kW-os hősugárzóból indulok ki, az még elég kevés lenne önmagában szerintem.
Nicsak figyelsz.
O nem, fö az hogy ilyen okostojások tudják. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |