Fórum témák
» Több friss téma |
Nálunk olyan nem lesz, ahogy a trabival sem volt, mert azt mondták (teljesen logikusan) hogy majd kikopik. Nagy részével ez is történt, már nem sok szaladgál belőle. A dízelek sincsenek kitiltva sehonnan, csak azok amik nem felelnek meg papíron az újabb emissziós normáknak. A gyártók pedig partnerek a dologban, ma már nem gyártanak olyan autót ami még 30 év múlva is menni fog. Olyat gyártanak, amire 10 éves kora után már annyit kell költeni, hogy ne is érje meg a csóró tulajnak fenntartani. A villanynál majd az akkukkal fognak szívatni, mert nem gondolnám hogy a villanymotor néhány év után széthullik, bár a mai kor mérnökei már csodákra képesek.
Idézet: Igen ez az egyik akadálya, és még energiát bele, mint visszább volt említve, hálózat és erőmű kevés. „Tehát lehet drukkolni, hogy találjanak ki valami nagyon jó akkut, és minden meg van oldva.”
Szerinted az energiaigény az elmúlt 30 évben nem nőtt? Nem lett fejlesztve semmi? Akkor miért lenne ez a fő probléma?
Idézet: „Nos én azt hittem a fórumozókat érdeklik a mit hogyan gazdaságosan környezet kímélően kérdések.” Mint sirály12 írta: Idézet: „Tehát lehet drukkolni, hogy találjanak ki valami nagyon jó akkut, és minden meg van oldva.” Ez a kulcsa az egésznek, csak még nincs bele energia, hálózat és erőmű nem elég.
Nálunk a hálózat szakija azt mondta 3 éve, hogy szerencse, hogy a villanybojlerek gázra cserélődtek, mert baj lenne a terheléssel. Akkor minden autó villanyra cserélve, este éjjel töltőre, mi lenne?
Nem lesz semmi kitiltva, akik ezt megprobálják mehetnek a lovásárra... ez megint csak sima sötétzöld politikai zagyvaság - s elsösorban nem a személyautokrol van szo, hanem valamennyi kis- meg nagy teherautorol amikkel a napi szolgáltatást biztositják ahhoz, hogy a város éljen. Azok 95%-a dizelmotoros, és nélkülük nem müködik egy város sem.
Föleg olyan nagyvárosoknak nagy a pofája, amik talán nem is lennének az autoipar nélkül. A városi közlekedés valoban lehetne már régen tiszta elektromos ( ha ugyanazon városok többsége néhány éve nem szerelte volna le a trolikat meg szedte fel a villamossineket....) és megépitették volna a városokat elkerülö utakat. (lásd Bécs) Érdekes modon a szerencsétlen köznépre eröltetik az e-autot, de ott ahol valamit sokkal gyorsabban el lehetne érni meg temetöi csend van. ( ez pont a városi tömegközlekedés és áruellátás) már régen minden városi busz meg áruelláto teherauto villanyra mehetne - az utobbibol még nagyon prototipus sincs.....
Ez is egy tendencia, a városok egyszerüen kihalnak. A vezetök mindenütt mindent megtesznek (már ma is), hogy ne lehessen semmi értelmes életet folytatni a nagyvárosokban. Igy ott többnyire elszegényedik a lakosság és megtelik kétes és spekulativ elemekkel. Aki teheti elkerüli a nagyvárost, illetve annak központját. Hiába festenek minden utcári biciklis sávokat meg hasonlo dolgokat. Csak egy relative friss példa. Egy kisvárosban ( >50000 lakos) bevezették a kötelezö parkolást. Egy év alatt a hajdani bevásárloutcákban bezért minden bolt és manapság csak 4 után látni embereket az utcán sietve a délután nyito éttermekbe meg a 2 szinházba. (4 után nem kell fizetni a parkolásért). Egy ilyen városbol aligha kell kitiltani az autokat, itt inkább az a gond, hogyan csalogassák vissza a népet. Eddig nem sok sikerrel, pedig már ingyenes e-busz is jár a belváros utcáin meg a pályaudvarra. Csak diákok maradtak a központban mert van ott vagy 6 iskola. Azokat reggel odaviszik a szülök vagy a sulibusz, délután meg haza.
Szoval nem olyan egyszerü dolgok ezek, és már arrol is volt szo, hogy pontosan ilyen helyeken ( öregebb belvárosok) az e-auto nem opcio, mert azzal többnyire csak az utcán lehet parkolni ( vagy jo messze a lakástol), ott meg nincs még villany sem az esti töltésre. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Gondolod holnaptól mindenki autót tölt esténként? Lassú tendencia lesz. A hálózat is lassan felfejlődik. Szerinted ha villanyboyler lenne mindenhol, megállna az élet? Kicserélnék a drótot és a trafót. Nálunk is ez volt. Mindenféle probléma nélkül. Nem halt el a hálózat, nem égett le semmi. Maguktól cserélték. Nekik is érdekük a fogyasztás, ebből élnek.
Nen hal itt ki semmi, egyenletesen elosztódik a népesség. Ha azt nézed ez is előnyére válik a társadalomnak. És a vilamos hálózatnak is.
Érdekes ha nött. Mert minden arrol szolt az utobbi 20-30 évben, hogy sporolni kell villannyal ( izzokat kellett cserélni, most már a porszivokat, hütöket, TV-ket, mosogépeket stb is )
Ha ennek ellenére mégis nött az energiaigény, akkor nagy baj van vagy a statisztikával vagy a számokkal, vagy megint csak az etetés folyik.
Az igaz, de akkor meg teljesen felesleges az e-auto. Ha nem kell mindennap bejárni a városba munkába stb, azt a mai kocsikkal is környezetbarátan meg lehet tenni, és marad a megszokott korlátlan szabadság.
Mi az, hogy nincs? Nem is tesznek érte, hogy legyen. Igen, ehhez több milliárd kellene, de ha soha nem kezdjük el, beledöglünk. Meg kellene értetni az emberekkel, hogy amit ma cselekszenek, kihatással van a jövőre és gyermekeik életére.
Abban teljesen igazad van, hogy egy akku nem annyiba kerül, mint egy tank üzemanyag, de hosszú távon biztos megtérül. Az államnak szigorúan be kellene szállni a buliba, hisz neki csak haszna lehetne a dologból. Ha csak arra gondolok, hogy kevesebb beteg embernek kell orvosi kezelést adni a különféle léguti megbetegedések miatt. Akkor ott van a zajszennyezés, a robbanó motorok üzemeltetési költségei, előállítása, az evvel járó légszennyezés. A fáradt olaj megsemmisítése, a rengeteg üzemanyag széthordásával járó környezetszennyezés, etc. Ráadásul ez a projekt, rengeteg új munkahelyet teremtene. Lehetne építeni a napelem telepeket, szélgenerátorokkal teleszórni az országot. Nem kellene a villanyhálózat fejlesztéssel foglalkozni, helyben kell megtermelni a kívánt mennyiséget. Ha több száz, ezer csereállomás épülne ki az országban, már most lehetne villany autózni. És én a villanyautót nem szeretném kombinálni, azt csak is villanymotor hajtsa. Még akkor is, ha csak hatvan lóerőm van, és csak százzal mehetek. KI kellene fejleszteni egy középkategóriás autót, jelen pillanatban el kellene felejteni a luxus kategóriát. Az akkumulátorok állapotát nyomon lehetne követni, lehetne mérni a ciklusok számát, ha meg elérte az élettartama végét, mehet az újrahasznosítás ellenőrzött keretek között. A mai technológia lehetővé tenné, hogy az internet segítségével a jármű jelezné nekünk, melyik csereállomásra kell begurulnunk akkuért. És láthatnánk, melyik töltőállomáson mennyi a készlet töltött akkuból. És lehetne akciózni is, szeles napokon a csere, csak fél ár.
Gondolj bele mennyi dologgal bővült egy háztartás 30 év alatt. Mosogatógép, szárítógép, mikró, légkondi, ilyenolyan sütő, házimozi, stb. Ki lehet cserélni az izzókat LED-ekre, de kb. semmit nem ér. Te irtad, hogy egy nap 22kWh a fogyasztásotok. 30 éve ez mennyi volt?
Naivnak meg idealistának lenni alkotmányos jog, de látod a sok barom pénzeszsákot, hogy mire van pénz meg mire nincs. Még senkitöl nem hallottam, hogy csak azért mert létezik pénzt is adnak neki. Még senki nem rendezett "Welcome E-car" partit...
Sajnos a tendencia ( föleg a mérvado) kizárolag arra utal, hogy tönkre kell tenni mindent, ami jo volt ( mert azon lehet keresni, a bajba jutottaknak kölcsönt adni, majd jo haszonnal bevasalni). Ezért szekiroznak mindenkit, hogy még többet teljesitsen, a növekvést mindenáron fenn kell tartani - csak nem igen van hova növekedni, mindenki, akinek pénze van még többet akar, akinek meg nincs azoktol venné el szivesen akinek van. Az akkuk cseréje szerintem még hosszutávon sem oldhato meg, még egy népgazdaságnak sincs annyi pénze, hogy ezt finanszirozni tudná. Mai számokon kb azt jelentené, hogy mindenkinek adnak ingyen egy uj e-autot ( talán még az is olcsobb opcio lenne mint az akku, mert azzal nincs munka meg nem is kell gondoskodni rola). Az akkuk szállitását ugyanugy meg kell oldani mint a mai folyékony üzemanyagét, csak sokkal veszélyesebb és nagyobb helyet igényel. Az szép, hogy rengeteg uj munkahelyet teremt, de ha a fentiek alapján közpénzböl lenne, akkor mit érünk el vele? Ráadásul ezek a munkahelyek sem kimondottan környezetkimélöek. ( az akkuk gyártása, szállitása, gondozása, töltése, cseréje, majd a rosszak bontása). Gondold el szinte valamennyi elem- és akkugyár már elvonult Europábol föleg környezetvédelmi okok miatt. Az is szép és jo, hogy bevállalod, hogy nem akarsz gyorsabban mint 100 km/h-val menni, de akkor mi lesz? 30-40%-l több auto lesz üzemben a már ma is teli utakon mert a lassuság miatt csökken az utak/utcák kapacitása, viszont a munkahelyeden mindenáron a többet (növekedést) várják el töled. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Azt nem tudom, mert 5-6 éve lakunk ebben a házban a régi kisebb volt. Itt is van évi 0,2- 0,4 kWh szorás az évek között, de különben elég stabil a fogyasztás ( az e-auto még nincs a fogyasztok között a korábban irtak miatt).
Az akkuk széthordását megtehetnék az autósok is, Pl. a Budapesti központból leviszel egy új akkut Szegedre, majd hozol egy használtat vissza, és leadod a központban. És mondjuk ezért is kapnál kedvezményt, csak szervezés kérdése az egész.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Ember - egy-egy akku 150-300 kg. Ki és milyen autoval tud ilyesmit csak ugy cipelni meg mozgatni, meg melyik személykocsiba fér még egy bele ( a másik mellé?).
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Miért kéne a másik mellé? Leviszi saját akkuként az újat és egy használttal jön vissza. Itt megint kap egy újat, vagy bármilyet.
Ez inkább az áramszolgáltató cég tisztességtelen politikáját jelzi. Jelenleg brutális összegeket kérnek, ha itthon szeretném bővíteni a hálózatot egy bizonyos pont fölé (jelzem, az elektromos autó töltését most is meg lehetne oldani bővítés nélkül), és ezért az összegért különösebben nem tesznek semmit, hanem imádkoznak, hogy ne akkor terheljem a hálózatot, amikor mindenki más.
Azért fizetünk 0 fogyasztásnál is, hogy ezt a szolgáltató elintézze. Kapitalizmusban, e-autó tekintetében az egyik legkevésbé releváns szempont a hálózat teherbírása.
Sajnos ez jellemzö egész Europában. Reggeltöl estig azzal etetnek, hogy náluk olcsobb a villany, meg, hogy mennyit lehetne sporolni, ha átállunk. Azután derül ki, hogy a villany a villanyszámla felét sem teszi ki a többi meg mindenféle egyébb költség, ami viszont marad, söt növekszik.
Nem tudom kiszámolni, de gyanítom egy átlag háztartásban átlag napi autóhasználat mellett az autó energiafogyasztása jóval több, mint a többi villanyfogyasztás együttvéve (fűtés nem számolva). Valószínűleg duplája, de inkább jóval több lenne házanként a fogyasztás villanyautónál. Ilyen fejlesztés hálózaton országosan lenne? Villanyáramból nem vagyunk önellátók, jelenleg import is kell.
Pár napja irtam ide a számokat. A házunk napi fogyasztása 22kWh ( hogy megnyugodjanak a fizikusok is), egy mai Tesla 11 kWh energiát igényel legalább 3-4 orára egy akku teljes töltéséhez.
Nem kell aggódni az emberek tömegesen át fognak térni az e autózásra ha az érdekeik és a bukszájuk erre ad zöld utat.
Pl.: A fél országot rászorították az olaj fűtésre ma csak ha muszály, a fél országot átállították gázra, ma már drága, így most a hőszigetelésre költenek, az új módi a klímás fűtés- persze mert most a gázosokat sarcolják bürokráciával- ( egyébbként a klímák miatt nő a fogyasztás ) a szegényebbek meg fára tértek vissza. De a fa árát is felviszik mert az erőművekben égetik és a túlkereslet hiányt okoz. A magyar úgy ügyeskedik minél olcsóbban ússza meg: egy szomszédom Pb. gázzal (-akkor még nem hivatalosan)- taxizott 30 éve, ma a taxisok sokan használnak priuszt. Gödön épül az akkugyárunk. az akkukat ma begyűjtik, így nem veszélyes, a paksi fűtőanyag az a veszélyes ... Persze egy akkupakk csre is lehet veszélyes, ugyanúgy mit a benzin tankolása vagy mint egy Pb. gázpalack cseréje, a kontármunka akár robbanást is okozhat. Szóval a változások megállíthatatlanok, csináljuk úgy hogy nyerjünk vele. Idézet: „Villanyáramból nem vagyunk önellátók, jelenleg import is kell.” Pl.nem kellett volna leállítani, a nagymarosi vízerőmű megépítését, mindjárt 10%-kal beljebb lennénk. És azóta kellett volna még párat építeni, nem a nukleáris energiát preferálni. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
22kWh/nap elég sok, mi átlagosak vagyunk, ennek kb. a harmada fogyasztással.
Akkor pld.: Tesla kb. 100-150%-al növeli átlag házak fogyasztását. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Azért az emberekben többnyire müködik a paraszti ész ( ezt probáljak nyugaton kioltani a fejekböl, s sorbaállitani a hülyébbeket a legujabb telefonért meg egyébb marhaságért) és azért nem mindenki hagyja magát átverni, pontosan az általad leirtak miatt. Látod, hogy mi mindent kapsz "ingyen" ha e-autot veszel, Németországabn még ennek ellenére sem érték el a kitüzött célok 10%-t sem. ( ez majdnem olyan mint a migráns kota )
Vigyázz ( nehogy neked is neked menjen egy pár okostojás) nem kW/h, hanem kWh/nap a mi fogyasztásunk....
Átlag 3%, csúcs 7% lett volna. Cserébe 80-100Km hosszan kiszámíthatatlan a duzzasztás hatása, valószínűleg kontrollálhatatlan mifelénk. A tervezett gáttól kb. 100m-re laktunk, ami kb. 6-8m-el magasabbra duzzasztott vizet tartott volna. Abnormális vizierőműnél, hogy 100Km-t kelljen visszaduzzasztani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |