Fórum témák
» Több friss téma |
1. nem
2. mert áll az álló motor ugyanúgy tud búgni mint a forgó...
Minden forgó motor búgó, de nem minden búgó motor forgó.
Értem, köszönöm! Akkor az indító kondenzátor csere a megoldás. Mondjuk furcsa volt, hogy mikor megvettem az ingatlant és szerelővel átnézettem a kazánt, ő vette észre, hogy a szivattyú ki van kötve. Visszakötötte, a fűtés rendben ment, radiátorok melegedtek. Akkor valószínűleg a gravitáció végezte a dolgát.
Nincs valakinek vmi ötlete? Nem találkozott még senki ilyesmivel?
Köszi szépen!
Hát halvány ötlet ha esetleg a hőcserélője nagyon koszos a lamellák között, akkor lekapcsolhat a kéményhője miatt, vagy ha a lángőr környékén valami van a gázrózsán akkor is bizonytalan lehet a tartás.
T.Fórumozók.
Junkers Eurostar ZWE 24-4 MFA kombi cirkónk van 10 éves Napokban jelentkezet,hogy felment a nyomás 3-3,5 bár-ra.Szakszervíz kint volt fújt a tartályba,jó volt másnap reggelig.Annyit mondott ha megint rossz lesz tartály csere.Tartályt cseréltem újból ugyan az a baj,Szervizes :kazántest csere kb 200000 eft.A kazánból sehol nem csöpög!Le engedem 1 bár-ra 2ó-múlva már 2-bár lényegtelen,hogy fűtök vagy meleg vizet veszek,.ismerős szerelő ajánlotta,este zárjam el a bemenő vizet,reggelre 1,5 bár-ról 0 bárra esett.Ebben kérnék tanácsot,segítséget kazánt 60 fok körül használjuk!!!Segítséget,tanácsot köszönöm.
Hát én biztos nem hagynám annyiban hogy át b...tak...
Ha a bemenővizen a feltöltőcsapot érted akkor az már tuti hogy az szivárog. Viszont az hogy reggelre leesik 0-ra ha elzárod, az meg azt jelenti hogy valahol ereszt a rendszer. Ja meg ellenőrizni kéne az új tartályt hogy van e benne nyomás... (Gondolom én, de majd jönnek a hozzáértők...)
A konkrét típust nem ismerem de szerintem a használati meleg víz hőcserélője lesz a ludas mert a hálózati hideg vizet (aminek a nyomás ugye 3-5 bar körüli általában) átengedi a fűtőkörbe ahol nyomásnövekedést okoz. Ezért nem megy fel a nyomás ha elzárod a bemenő hideget és ezért is csökken le, mert a kazán víznyomását kiengeded a meleg víz csapon.
Nem a feltöltő csapot,hanem a Fő bemenőt/nem volt sehol víz%.Tartály 1,5 bár-on.
Ismét kipróbáltam elzártam a főcsapot kinyitottam a meleget mosdónál meg sem mozdúlt a mutató.
Pici a lyuk (repedés) és a tágulási tartály pár literig kompenzálni is képes.
Ha pici a repedés, lassan szivárog át a fűtési körbe.
Ha meleget kap a hőcserélő-hamarabb szivárog át. Új hőcserélőt nem érdemes venni, nézzetek egyet alkatrésznek. Jobban jársz!
Sziasztok!
Ez egy quadriga t2 23 mi, vagy valami más is lehet? Hol kéne ráírva lennie?
Ezeknek a hőcserélőknek nincs javítójuk?Köszi a válaszokat.
Szia!
Szerintem ez inkább egy Quadriga uno 24 MI. Az adattábla elvileg a készüléken belül a bal oldalsó borítólemezen van.
Sajnos nincs lehetőség javítani!
Nem tudnál hozzáférni roncsolás nélkül!
A tágulási tartály utánpumpálásához mindenképpen le kel ereszteni a vizet a kazánból?
Bizonyára igen, mert a leírásban így szerepel, csak kíváncsi vagyok. Ha jól látom a lényeg az, hogy tágulási tartályban és a kazánban is 1-1.2 bár nyomás legyen.
Igazából a kazánból nem kell leengedni a vizet! Elég csak a nyomást megszüntetni benne, és lehetővé kell tenni, hogy a tágulási tartályból "kinyomott víz távozni tudjon a kazánból. Ha nem engednéd le a nyomást akkor a tágulási tartályban is mindig ugyanazt a nyomást mérnéd mint a rendszer nyomása, mivel ez egy zárt rendszer, így minden pontján egyforma a nyomás (persze ez a gravitációs nyomás miatt nem teljesen igaz, de elég ritka a több szintes fűtési rendszer mostanában). Nos ez miatt kell leengedni a vizet a kazánból, de nem mindet, csak annyit, hogy ne legyen nyomás benne. A nyomás értéke függ a rendszer magasságától egyszintes, kétszintes stb, és a rendszerben lévő kazántól is, A gázkazánok többsége 1 bar feletti nyomást igényel, tehát ehhez szokás igazítani a rendszer nyomását. Általában a tágulási tartály nyomását 0,2 ba-ral kisebbre szokták választani, mint a lehűlt fűtési rendszer nyomását!
Köszi a választ!
Az nem működik, hogy hidegen a víznyomást beállítom 1 bárra, majd bekacsolom a fűtést. A nyomás elkezd emelkedni és menet közben nyomok a tágulási tartályba annyit, hogy visszaálljon a víz nyomása 1 bárra? Hülye ötlet?
Nézd, a tiéd a kazán, igazából úgy csinálod ahogy akarod! Ez ami le van írva egy normál eljárás a tágulási tartály feltöltésére. Ahogy leírtad úgy is lehet, de nem korrekt megoldás, így a végeredmény is kérdéses lehet, mivel nem tudod, hogy mennyi levegőt juttass a tartályba, mert visszajelzés semmi nem lesz ebben az esetben.
Ok, értem. Nem szeretném tönkretenni.
Csak egy hülye ötlet volt.
Sziasztok!
Most költöztem egy új albérletbe, ahol egy Saunier Duval ThemaClassic F24 dolgozik. Olvasgattam itt a forumon és találtam is hasonló jelenséget, de azért mégis leírnám. Szóval a jelenség a következő: -HMV-t hőmérséklete ingadozik. Zuhanyzás közben nagyon idegesítő, hogy teljes nyitott meleg állásban meleg és langyos víz váltakozik. Találtam hasonló jelenséget, olvastam a savazásról, tisztításról...amiért mégis kérem a segítséget az az, hogy a tulaj szerint ez új kora óta ilyen "szar"! HMV hőfokszabályozója max-on van, forró vizet mégse tud csinálni. (kezemmel simán elbírom, ettől jóval forróbbat szeretnék). A kazán belobban, majd elalszik. Fűtésköre rendesen működik. Kipróbáltam, hogy a bemenő hidegvíz nyomását teljesen lecsökkentettem ( a zuhanyrózsára szinte már nem is tudom átváltani ), de hasonló a jelenség. Van ennek más hibaforrása is, mint a HMV hőcserélő dugulása? Lehet még a teljesítményén növelni? A panel hátoldalán 3 potenciométer van, ebből az egyik amivel csak a fűtéskör teljesítményét lehet növelni. Ez benne is van a hivatalos gépkönyvben, de a másik 2-ről nem találtam semmit. ( persze hülyén nem szeretném állítgatni ) Amire én gondolok és esetleg ezen állítani: fűtőkör teljesítménye minimumra vévre--> kb fél cm-es láng, max-ra véve mondjuk 10cm HMV készítésekor 10cm-es a láng, eléri a hőfokot, leáll....de persze a kimenő víz nem elég meleg, majd újraindul megint 10cm-es lánggal. Lehet állítani a HMV oldali teljesítményen, hogy egyenletesen melegítsen mondjuk 5cm-es lánggal? Előre is köszönöm a segítséget.
Szia!
Nem feltétlenül lesz meg az az adattábla. Ránézésre nekem a kettő teljesen egyforma, már ha jó képet találtam az uno 24 mi-hez. T2 23 mi-hez találtam csak beépítési és karbantartási utmutatót, bár azt csak most látom, hogy Ariston, nem is Quadriga, de kinézetre ez.
Szerintem a primer kor hoerzekeloje nem jol erintkezik a csovel (rossz a hokontakt).
Meg sem tudnám számolni hogy hányszor volt olyan, hogy a tulaj nem mondott igazat?!
Mivel nem ismered a készülék előéletét, tisztísd ki a hőcserélőt, a kazánt, a víz bemenetnél a szűrőt, és utána nézd meg mit csinál! A vezérlésbe-ha nem vagy szerelő-kérlek ne nyúlj! Vissza fordíthatatlan károkat tudsz okozni!!! Pl. szétégeted a kazánt,amit a tulaj símán(és jogosan!) kifizettet veled! A hővezető paszta kontakját is nézd meg, a csapnál is a perlátort teked le, úgy is próbáld ki a melevizet!
Nálam is ez volt a probléma, vadi új kombi kazánnál. Senki sem tudta beállítani, hogy ne hullámozzon a vízhőmérséklet. Vettem egy termosztátos csaptelepet OBI-ban 12eFt-ért, azóta boldogság van.
Nálam is le van csökkentve a melegvíz kimenő víznyomása minimálisra, így jobb lett, csak lassabb a hullámzás. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2017
Egyes tipusú készülékeket, mint pld. Baxi, Hajdu, Vaillant-gyári alap beállítással adják ki, hogy a szerelő próbálni tudja-de nincsenek beszabályozva, direkt!
A szerződött beüzemelő kalibrálja be, az aktiváló kóddal, vagy kommunikációs kábelen keresztül! Addig csak alap szervíz állásban működik! Lehet hogy ez elmaradt?
Nem tudom, hogy hazudik-e a tulaj, vagy inkább csak nem érdekli.
Első körben szeretnék én utánajárni a dolognak anyagi ráfordítás nélkül (tisztítás), aztán ha nem oldja meg akkor jöhet a szakszerviz, vagy a termosztátos csaptelep. Tudtok valami használható leírást, hogyan lehet kiszerelni a hőcserélőt? ( van tapasztalatom gázégők, Éti gázkazánok javításában, nem állok neki felelőtlenül, de ilyet még nem csináltam, nem szeretném elrontani) Perlátorokat mindenhova újat vettem, bemenő víz szűrőjét is kitisztítom, de nem hiszem, hogy köze lenne a dologhoz ( nagyobb nyomásnál jobban ingadozik, tehát van megfelelő vízmennyiség). A hőérzékelő bilinccsel van ráfogatva, gondolom ez csak ad elég kontaktot. Ha esetleg maga az érzékelő hibás, azt meg lehet állapítani valahogy? Illetve ez a hőérzékelő mit vezérel pontosan? Addig utánajárok, hogy ezt a típust lehet e kalibrálni. Idézet: „Sziasztok! Van egy Westen Energy 240i kazánunk. Már 15 éves, de folyamatosan karbantartott. Eddig jól működött, de utóbbi időben azt csinálja, hogy fűtés vagy melegvíz közben ki-be kapcsolgat. Elindul, fűt 1-2 percet, majd magától leáll, de rögtön újraindul. Aztán megint leáll, megint újraindul. Ezt megcsinálja 3-4 alkalommal és utána rendesen működik. Szerelő kint járt, aki szerint csak poros volt, ezért kompresszorral kitisztította. Pár napig valóban rendben működött – hogy vajon ettől vagy véletlen –, de most megint elkezdte a hiba produkálását. A szerelő szerint, mikor kitisztította, azt mondta, ha a tisztítás nem segít, szerinte az elektródákat kéne cserélni. Bár nem vagyok szakértő, nehéz elképzelnem, hogy valóban az elektróda okozhatja a hibát… Vagy igen? Aki találkozott már ilyennel, tudna segíteni? Mi lehet a gond? Köszönöm szépen előre is az ötleteket.” Senkinek sincs ötlete? Köszi... A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |