Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm hogy figyelmet szenteltél az ügynek.A stepper motoros töltésről lemondtam,
hiába ad le üresen 40V-ot,ha rákötök egy 6V-os izzót fel sem parázslik,ez a leadott áram max egy pár db ledet képes ellátni.Próbáltam minden fázist bekötni,úgy se lett jó. Ezután jött egy 7,2 V-os akkus fúró motorja,fúrógéppel 2500-ra forgatva 1V-ot adott le. Következő páciens egy Peu 306 ablakemelő motor szétcincálása volt,ez leadott 5,6 V-ot, izzó világított.+ ágba beraktam egy 1N4007 diódát,mert az aksi forgatni akarta a motort.Délelőtt ezt szerelem fel,de kell fabrikálni egy új tartót. Megmérném az áramfelvételt,az az érdekes,ha a trafón felcserélem a 2 kivezetést(akku és megszakító ,1 és 15 jelölésű)úgyanúgy működik.Áramot nem nagyon tudok mérni,mert a multiméteremen 200mA a legnagyobb határ ( Ellenállás helyett próbálkozzak valamilyen6V-os izzóval? Köszi mégegyszer,szép napot!
A gyujtó trafó polaritása az áramfelvételbe nem szól bele. Kellene egy minimum 10A méréshatárú áram mérő a méréshez A gyujtó trafóval sorba kötött 6V izzót kipróbálhatod, egy 21w izzó minimum szerintem.
Köszönöm,holnap kipróbálom 6V 10W-al.Ma összeraktam a" DC motor-dinamót"este 10 km-t mentem,és jónak tűnik mert nem volt baj a gyújtással,a dinamó olyan 60-70 fokos volt a végén.
Az akksi fesz-t nem tudtam menet közben nézni,mert egy kínai pirosan világítós voltmérő van bekötve ,de szerintem a gyújtás 20kV-ja bezavarja mert néha mutat néha csak 0-t vagy az utolsó számjegy helyén egy 8-ast,35 km/h-nál amikor mutatott még a 8,5 V is megjelent,de a végén az akksi épp csak egy kicsit volt langyos. Holnap folyt.köv,lassan a szanaszéjjel lógó vezetékek is el lesznek rendezve Szép estét kívánok!
A feszültség mérőnek egy soros 22 ohm valamint egy soros diódán keresztül adj tápfeszültséget a rendszerből. Egy párszáz nano-s kondenzátort a test és az előbbi soros tagok után betehetsz még. A generátort szabályozására szükséged lesz. Az akksinak nem kellene melegedni
A 10w izzó ellenállása túl nagy azzal biztosan nem lesz jó a gyujtásod. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
Gondoltam,holnap beruházok egy NGK zavarszűrt pipára,de akkor előtte megpróbálom amit tanácsoltál.Ellanállásom van midenféle,diódának 1N4007 jó lesz?Kondim is van.
Izzónak 12V 10W esetleg?
Tegnap betettem az ellenállás-dióda kombót,a műszer állandóbban mutat,de a valós értéknél
kevesebbet,nembaj hozzáadok mindig 0,5 V-ot. Találtam 6v21W-os izzót,betettem a megszakítós ágba,meg az akku + trafó közé is, szépen villog, de a motor nem indul be többet. Most az jön,hogy feltöltöm az akksit,és megnézem mennyi időt megy a 6V10W-os izzó terheléssel,azért 2 órát illene kibírnia. Estleg a megszakító hézagot megnövelem,hogy kevesebbet legyen zárva,most kb240 fok.
Kíváncsi vagyok az akku kapacitás tesztre. Esetleg iszzóból ha akad nagyobb teljesítményű még pl 55W azzal is próbálkozhatsz.
Hát nem túl jók az eredmények,teljesen feltöltöttem az akksit,és egy 6 V 10W-os égő
1 óra 20 perc után már alig izzott.A dinamó töltés azért elég lenne,nem kéne valami ellenállást (izzót)betenni a töltő + ágba?,mert hiába van elég fesz., áram lehet hogy nem folyik. Az akkunak nem lehet elég nagy a belső ellenállása.
Mérni kellene, hogy lássuk merre tudunk elindulni. Legalább nagyságrendi áramokat. Egy olcsó multiméter ami tud mérni 10A-t vagy esetleg lakatfogó (ami képes egyenáramot mérni) nincs a közeletdben?
Van egy ilyenem:
https://www.schonvill.avasweb.eu/?t=175657 és végra rájöttem,hogy kell nagyobb áramot mérni,töltöm az akksit és 1,6 A-t mutat.Most majd ezzel kipróbálom a dinamó töltőárammérést is Majd megírom mi lett az eredmény.
Sok az 1,6 A a 4AH-s akkunak. Max az akku kapacitás tizedével (0.4A) szabadna tölteni
Igen utána már a normál töltővel 0,4-el töltöttem.
A trafórol kiderült ,Babetta 4V-os trafó. Bemértem a primer 3 Ohm,szekunder 6,5 kOhm,tehát jó. Ha a megszakitó zárva van , 3,2A-t !!! vesz fel(jó sok,nem csoda,hogy félórát bír az akksi.) Ennek a Babettának tirisztoros gyújtása van,nem ez a gond? A dinamó jól megtekerve a pedált 1A felett mutat. Nem lehetne az áramfelvételt lekorlátozni addig,amig épp nem a gyújtás rovására megy? A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2017
Végre ma úgy látszik alakul a dolog.Levettem a Simson trafóját (igaz ez 12V-os,miért
is talánék végre egy 6 V-ost ami kéne)de direktben csak 0,8 A-t vesz fel. A motor megy vele ,de nem húz úgy mint a 4V-ossal,és melegszik rendesen. Viszont az akksi nem merül ,hanem töltődik 2 km alatt 6,4-ről 6,7V-ra. 10 km sebességnél 6,5 V-ot mutatott,30-nál 8,4-et,de ez nem gond,levenni könnyebb mint rátenni. Ez azért jó előjel,holnap veszek egy rendes 6V-os trafót,hátha ez lesz a jó megoldás. De azért hogy ne legyen minden OK,a benzincsap elkezdett folyni,a dinamó meg ledobta a meghajtó kerekét(szerencsére már otthon,megtaláltam)
Árulás vagyon Ohm törvényéből ha valóban 3 ohm a primer tekercs ellenállása és azon 3,2A áram folyik akkor a feszültség 3ohm*3,2A =9,6V ami nem lehet egy 6V-s akkunál. Valószínűleg a multimétered ellenállás mérése kis ellenállások esetében pontatlan (próbáld meg csak a mérőzsínórokat összeérinteni ellenállás mérés során a legalacsonyabb ellenállás mérő állásban és látni fogod nem nulla a mért/mutatott ellenállás).
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2017
Lehet jobban járnál a 12V-s trafó, akku/generátor párossal.
Sajna pont tegnap vettem egy 6V-os trafót,primerben ez is 2,8 A-t mutatott.(ugyanazzal az akksival)A dinamó azt hiszem kuka,mert megszorult,még nem szedtem szét eddig,ezért
melegedett a motor,mert csúszott a gumin a dörzskerék. Van még egy Bosch szellőző motorom,ez legalább nagy fordulatra van tervezve, csak ennek megint egy új tartót kell fabrikálnom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |