Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! elég egy 5 fok ráhagyás, a szivattyú gépkönyvben benne van a padlófűtés karakterisztika választó. Állítsd "Állandó nyomáskülönbség "-re
WILO Star-RS 25/6 szivattyúm van ami eléggé régi modell. Erre vonatkozóan "Állítsd Állandó nyomáskülönbség-re" nem találtam semmit
Műszaki leírás Az viszont megütötte a szemem, hogy vannak már jóval korszerűbb szivattyúk is amikkel éves szinten sok ezer FT megspórolható. "2012 év végén a WILO RS 25/6 fűtési szivattyúk gyártása megszűnt. Helyét a korszerűbb WILO YONOS PICO 25/1-6 fűtési szivattyú vette át. Az új nagy hatásfokú villanymotorral szerelt YONOS PICO 25/1-6 szivattyúval éves szinten akár több mint 10.000,-Ft/szivattyú villamosenergia költség megtakaritás érhető el! " Ez mennyire marketing duma? Érdemes lehet korszerűsíteni? Két szivattyú van a rendszeremben ami kapásból legalább 70e Ft beruházás lenne. Érdemes, vagy inkább addig kell hajtani a régieket amíg ki nem purcannak?
Az én véleményem szerint inkább marketing. Talán akkor spórolnál vele 10 000-t ha 24 órában menne egész évben, bár szerintem akkor se.
Fogyasszon a szivattyúd most 60 W-ot. Menjen napi 24 órát. 1kwh kb Br. 35 Ft Az napi 1.440 KWh Az havi 43 KWh Az havi 1500 Ft. Legyen a fűtés idény 6 hónap Az 9072 Ft /év Minden vastagon számolva Ebből ha 10 000-t megspórolsz megfagysz
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kikérni az alábbi rendszer összeállításához. Főbb adatok a jelenlegi állapotról: - Földszint (nappali&konyha&étkező+nyitottlépcsőfel+fűrdő+wc): 42m2 padlófütés 4 körös átf.mérős osztóval, +Radiátor: 1db 600x1200 22k / fürdő 1db tör.szár. 600x1120 - Tetőtér (3xszoba+fürdő++nyitottlépcsőle): 42m2 padlófütés 4 körös átf.mérős osztóval, +Radiátor: fürdő tör.szár. 600x1740 (Radiátorok: csőgerinc 22-es rézcső, bekötés 18-as rézcső / padlócső: Rehau Rautherm 17x2) - (földszinten lépcső alatt) Edilkamin Charme 14(+2)kW pellet kandalló (teljesítmény minimumra visszavéve ...) (tágulási tartály kb. 7liter) - Van 2db WILO NYL 40-15 4508515 szivattyúm a padló és radiátor köröknek. Itt tartok most... A (fórumot és más forrásokat átböngészve a ) csatolt kép megfelelhet nekem is, mit gondoltok? Amit beépítenék: -80/50 3/4" hidrováltó -Flamco smart 3/4" a visszatérő ágba a hidrováltó és kandalló közé. (vagy mást ajánlanátok, esetleg olcsóbbat?) - Esbe BRH-896 35-60 (vagy mást ajánlanátok, esetleg olcsóbbat?) - Kell-e plus tágulási tartály+bizt.szelp, vagy a kandallóba beépített 7 liter elég? A házban mindenhol járólap van, ezért elvileg elég lett volna szerintem a padlófűtés, de a pellet kandalló miatt kb. 3kW -nyi radiátort kellett utólag beépítenem. Kérdésem, hogy ajánljátok a fentiek szerint összekötni a rendszert? Ha nem , hogyan lehetne jobban összehozni? Előre is köszi ... Kalo
A rajzodon 3 keringető szivattyú van, a leírásodban meg kettőt említesz, Tehát a rendszered nem teljesen olyan mint a rajzon? A rajz egy korrekt rendszert ábrázol az jó lenne. A 4-es számú szelep kazánvédő szelep lenne? Az is hasznos a kátrányosodás miatt. Ennek a vezérlése elég bonyolult lesz, vagy húzós áron lehet beszerezni.
Egy keringetöt a kandalló gyárilag tartalmaz! Lásd mellékelt kép.
Én kazánvédöt nem terveztem, csak a hidrováltó utáni rész lenne számomra érdekes, habár nem lenne rossz, mivel valószínüleg sokszor alacsony höfokról kell majd a rendszert-házat a kandallónak felfütenie. (Ez egy hétvégi ház, a rendszer fagyállóval lesz feltöltve.) A vezérlést pedig relékkel és termosztátokkal szeretném megoldani, de ezzel a résszel még nem volt idöm foglalkozni... . A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2017
Igazából, ha "kézzel" állítod a hőfokokat akkor a sima termosztátok is megfelelőek lesznek. Hétvégi házba meg nem is biztos, hogy ennél bonyolultabb rendszert érdemes kiépíteni, esetleg egy távbekapcsolási lehetőség jó lehet, mert akkor meleg házba érkezhettek, ha a kandallónak van automata begyújtási funkciója, de ez már szinte utópia!
Igen valami ilyesmi, nem túlbonyolított rendszer kellene..
Tudnál esetleg támpontot adni, hova milyen termosztát kellene és azzal mit vezéreljek, tiltsak, inditsak? Ez a részt még nem igazán látom át! (Eddig csak sima radiátoros rendszerrel volt dolgom ami vegyes és gázkazánra van kötve, plusz egy 300l bojler. )
Üdv. Szerintetek normális ahogy a kazánom a HMV-et csinalja ? Nem.irkálok hanem inkább csináltam egy videót amiben látszik a kínlódása.Legalábbis szerintem kínlódás, mert nem így kéne működnie.
Video klikk ide
Szia! Messze vagyok a látnoki képességektől de egy kicsit többet is közölhettél volna kazánról. Talán ha INNEN kezdve olvasod a fórumot, találsz valami hasznosat is.
Üdvözlök mindenkit az Új Évben,
Ez a rendszer egy padlófűtés. Kérdésem az lenne, hogy jól van kialakítva? Még ilyent sehol nem láttam.
Jómagam épp mostanság gondolkodom fűtéskorszerűsítésen, padlófűtést tervezek a szobákba.
Itt találtam az osztókról információt: Csollák Osztók Ehhez nem kell hőcserélő, keverőszeleppel működik s hozza létre a megfelelő hőmérsékletű vizet.
Kérdésem lenne a következő: Szeretnék padló és mennyezetfűtést. A házunk adottságai lehetővé teszik utólagos beépítésüket. Úgy gondoltam, hogy a jelenlegi gázkazánnal egy puffertartály vizét melegíteném fel s ebből kapna a rendszer meleg vizet. Később ehhez a puffertartályhoz lehetne más hőforrást is telepíteni (hőszivattyú).
Érdekelne, hogy milyen szabályzást igényel egy ilyen rendszer? A puffertartályban a vizet adott hőfokon kell tartani. A puffertartályban lévő termosztát elégséges a kazán indításához? Milyen termosztátot érdemes használni? Vagy vezérlőt? Köszönöm.
Gázkazánnal nem kell puffertartály. Ha kondenzációs a kazán, semmi más nem kell hozzá, csak ami amúgy is van a fűtésrendszerben. Ha a padlófűtés mellett radiátorok is mennek, akkor kell hozzá keverőszelep, de akkor veszítesz a kondenzációs kazán hatékonyságából.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
Kedves Fórumozók,
Sajnos időhiány miatt nem tudok foglalkozni a saját ügyemmel, ezért tanácsot kérnék aki tud meglévő fűtési rendszer beszabályozásában segíteni személyesen. SD Isotwin f24e kazánról lenne szó. Korábban már képeket is töltöttem ide fel. Maga a rendszer elég egyszerű többen írtátok, hogy egy-két szabályozót stb. be lehetne iktatni a rendszerbe. Azóta annyi történt, hogy a két fűtési kör közötti hőcserélő meg lett 180 fokban fordítva. Így már érezhetően több hő kerül le a padlókörbe, de még mindig csak a radiátoros kör hőleadóinak leszabályozásával (radiátor termosztát) tudom hosszabb munkára kényszeríteni a kazánt, hogy a padlókör több hőt vonjon el. Alapvetően működőképes a dolog, de a radiátoraim (valószínűleg a termosztát) elég hangosan üzemel (kattognak) amennyiben működik a lefojtás és mintha a kazán turbó ventilátora is bezajol (ezt mondjuk nem értem) hosszabb hasonló üzem közeben. Furcsa mód minden zaj elmúlik amint a radiátor termosztátok teljesen nyitva vannak. Szóval elsődlegesen személyes megkeresést szeretnék, mert alapvetően nem értek ezekhez a dolgokhoz, de nem is akarok bármilyen jött ment valakivel dolgozni. Köszönöm.
Ha személyes segítséget szeretnél, akkor jó lenne tudni, hogy egyáltalán merre laktok. Ezután jöhet bármilyen egyeztetés (Te mennél, az illető menjen, stb). lakhely ismerete nélkül nehéz lesz a további egyeztetés.
Szia! Emlékeztetőül, hogy innen kezdődött erről a problémáról a párbeszéd. Csak a feléig olvastam vissza a történteket de már akkoriban is látszottak a hiányosságok amiket le is írtak a hozzászólásokban, erre most csak annyi történt, hogy 180 fokkal meg lett fordítva a hőcserélő. Értem én, hogy nincs időd a problémával foglalkozni de szerinted melyik szaki fog más szaki után dolgozni és mind az megéri e majd neki? Nem beszélve arról, hogy ha találsz is szakit az mit fog javasolni a meglévő rendszeredre és az majd Neked tetszeni fog e és az mibe fog fájni? Szerintem ennek a felállásnak ami Neked meg van építve csak annyi a hiányossága, hogy a cső keresztmetszetekre nem figyeltek oda illetve azok csatlakozóinak fittingjei NEM azzal a keresztmetszettel csatlakoznak a hőcserélőhöz amilyennel kellene. Nem a hőcserélő menetes csatlakozója adja a fitting csatlakozó hollander méretét, hanem a szükséges csőátmérőhöz tartozóé amivel oda kell csatlakozni, arra az átmérőre! A hőcserélő primer oldala a kisebb átmérőjű, nagyobb ellenállású oldal és a rendszerben ellenáramban kell bekötni a kazán és a padlóköri szivattyúkat egymáshoz képest. A csőtermosztátot ami a padlóköri szivattyút kapcsolja, azt az iszapleválasztó előtti függőleges szakaszra lehet tenni és kapillárcsöveset kell, NEM bimetálosat alkalmazni. Hajrá.
Nem kondenzációs. VUI HU 282-7 R3. Pár éves, jól müködö modell. Késöbb szeretnék höszivattyúra váltani, ez a kazán maradna vésztartaléknak ill. amíg müködik a melegvizet adná. Még így sem jó az elgondolásom?
Teljesen gyári.
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat. Akkor ez azt jelenti, hogy jó szakik.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Adott egy 180 nm lakóház Hajdu kondenzációs kazánnal padló és radiátor fűtéssel. A két fűtési kőr külön termosztátokkal szabályozható, keringető szivattyúra és relékre kötve. A szobákban radiátor termofejes csapokkal, a nappali, konyha részen padló fűtés 5 db kis méretű radiátorral kiegészítve. Mellékelem a képeket a fűtőséi rendszerről. (korábban volt benne egy hidrováltó, ami kiszerelésre került) A problémám a következő képen alakult. A mi hőérzetünk kevés volt a 21 C fok feljebb lett állítva a szobai radiátorok termosztátja. De ennek ellenére nem bírta megemelni a szoba hőfokát a rendszerben csak 40 -42 C víz volt maximum a kazán hiába volt 55 vagy 60 fokra állítva. Ahogy néztem és szabályozva voltak a radiátorok termofejes csapjai a hidrováltóban inkább visszafordult a víz a kazán felé (amennyiben nem ment a padlófűtés) így az túlfűtötte magát és leállt. Kivettem a rendszerből a hidrováltót azóta a radiátoros kőr tökéletesen működik. Tökéletesen megy a padló is, de csak külön külön. És ebben kérném a segítségeteket. Amennyiben egyszerre megy a két fűtés csak langyosak a radiátorok és a padló sem olyan mint amilyen melegnek kellene lennie. A elmenő ágak a kazánnal rendesen melegek, a visszatérő ág pedig lényegesen hidegebb olyan mintha nem forogna rendesen a víz a rendszerben, vagy mintha nem bírná a keringtető húzni megfelelően. A rendszer tiszta nyáron volt átmosva, hőképekkel ellenőrizve. Ez még az első fűtési idényünk a házzal mert tavaly nyáron lett vásárolva. Tanácsok? Köszönöm!
Nem vagyok szaki, de az az érzésem a két rendszer együttes fűtéséhez kicsi a kazánod.
Helló! A kazánba van szivattyú? Milyen teljesítményű a kazán? Mekkora a szivattyúk szállítási teljesítménye?
Hello!
A kazánban van egy gyári Wilo, maga a kazán 24 Kw-os számok szerint bőven elegendő a teljesítménye. A szivattyúk szállítási teljesítménye padlófűtés+kiegészítő radiáttor 2 db HALM 3,8m3/h (darabonként), a radiátoros fűtési Biral 8m3/h.
Szia! Az a flexibilis átkötés 28mm-ről 22mm alá lett szűkítve. Kicsit sokat vágtál le a teljesítmény szállítási keresztmetszetből. A mágnesszelep az mi célt szolgál ott a mofém csap után és a középső szivattyú a termofej mellett?
Szia!
A mágnesszelep a padló fűtés termosztátjára van kötve. Ha indul a termosztát, indítja a keringtetőt valamint kinyitja a mágnesszelep. Így ha megy a radiátoros kör, de a padló nem, tud arra áramolni a víz.
Két rendszert keversz.
1. Padlófűtés. Nagy hőleadó felület, nagy mennyiségű víz, alacsony ( max. 40 fok ) hőfok. 2. Radiátor. Kisebb felület, kevés víz, magas hőfok. Mikor a padlófűtés megy, alacsony a visszatérő, ezt a kazán nem képes többel, csak mondjuk 20 fokkal emelni. Ez előre menőben a padlófűtésnek még jó, de a radiátornak csak langyos. És ameddig megy a padlófűtés, addig ez van. És az áramlásról: a padlófűtés nagy ellenállású, a radiátor kis ellenállású. A radiátoros körön ha gyors az áramlás, mert a szivattyú nagy hozamra van állítva, gyorsan megfordul a víz és melegen jön vissza a kazánba. Ettől hamar eléri a beállított hőfokot, kikapcsol. A padlófűtésbe egyenesen megy be a kazánvíz, vagy leszabályozod valahogy?
Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat. Igen a kazánból egyenesen megy a padló körébe, egy termofejes bypass ág szabályozza a vízhőfokot de szerintem inkább egy keverőszelep kellene a bypass ágba. |
Bejelentkezés
Hirdetés |