Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem igen, feltéve ha megfelelő termikus kapcsolatba tudod hozni. Milyen trafó amúgy toroid, vagy hagyományos vasmagos?
Szekunder zárlat esetén 20...30*In körüli árammal számolhatsz.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Ami itt a képen van, azt mind kihajítani és egy új elosztódobot kell felszerelni ha van rá mód, fázisonkénti FI-relével és új kismegszakítókkal a hálózat ellenőrzésével együtt.
A gitárod és a BEAG erősítő közé pedig egy hangfrekvenciás elválasztó transzformátort. Elvileg a gyári BEAG erősítőkben van.
Pontos adatokat nem tudok mondani, nekem nagyipari energiaelosztás terültén van vele tapasztalatom, de ott nem ritka a 50kA zárlati áram.
Alapvetően a kismegszakító nemigen való készülékvédelemnek. A hőbiztosító - akár amiket linkeltél - alkalmasabb erre, a pillanatnyi túlterhelésekre nem érzékeny de ha túlmelegszik akkor leold.
Nekem egy 1500VA -es toroid van, 16A-es C-s kismegszakítóról nem lehet bekapcsolni, kell a lágyindító. Én illuzórikusnak tartom, hogy egy 4A-es kismegszakítóról lágyindítás nélkül el fog indulni. Én teljesen elítélendő módon FI-t szoktam kioldani, 500A-t megszakít gond nélkül, könnyen kioldható és nem is annyira lassú. -szerintem!-
800VA-es toroidról van szó. Vajon egy NTC elég lehet, hogy ne oldjon le a kismegszakító, vagy kell a lágyindítás?
Dudus: akkor mégsem volt olyan elvetemült ötlet az ÉV relé? Mennyi tapasztalatod van ezzel kapcsolatban?
Azt írta, a műhelyben van a cucc, tehát nem is biztos, hogy a lakás áramkörei azon átmennek. Ettől függetlenül az is cserélendő...
Trafót közvetlenül gitár után ne javasolj Inkább kettős szigetelésű hangcucc (a földelés egyébként is nagyon problémás gitárnál)... Passzív elektronikás gitárnak sokszor 100kOhm nagyságrendbe eső bemeneti ellenállás kell. A hangszedőket jobban megterhelve nagyot esik a feszültség is és a hangjának sem lesz köze ahhoz, amilyennek lennie kellene. Plusz nagy (kOhm-10kOhm nagyságrend) terhelésnél a 250-500kOhm-os hangerő potija is használhatatlanná válik (kimeneti jack a csúszkán).
Nem volt elvetemült!
30mA-es FI-t használok, ezek 20mA körül oldanak ki. Egy triac ami a előállítja egy ellenállással a hibaáramot elegendő. Ha hozzáférhető a próbagomb helyére is beteheted. Akár relével is kioldhatod. Csak a fantázia szab határt. A minap SSR-rel próbálkoztam, az sem rossz, a hőkioldó szakítja meg az áramkörét és kapcsolja ki. Itt még valódi zárlati körülmények között nem teszteltem de szerintem egy zárlatra elszállna a 100A-es, a hőkioldót ki kell egészíteni egy gyorsabb, áramérzékelésen alapuló megoldással, de azt majd karácsonykor ha lesz időm Az NTC nálam elfüstölt A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Adott egy ilyen régi 70-es évekbeli 3 fázisú dugalj.
Bővebben: Link Ezt szeretném kicserélni egy új 5 pólusú dugaljra + egy 230V-os aljzatot mellé. A kérdésem az hogy hogyan kössem be az újjat. Gondolom ha találok mögötte 4 vezetéket akkor 3 a fázis, egy meg a földelés. Öt vezetéket kicsi az esélye hogy találok mögötte. A biztonságos bekötés a következő: ha 4 vezeték van akkor a nulla helyére nem kötök semmit, 1 fázisú dugalj meg elfelejtve. Ha 5 vezeték van akkor föld, nulla, fázisok és minden mehet a helyére. Már csak abban nem vagyok biztos: a fázisokat milyen sorrendben kell bekötni?
Hát nem is tudom, 5 pólusú konnektort feltenni úgy, hogy abban a nulla nincs bekötve elég meredek. Vannak gépek amik igénylik a nullát a megfelelő működéshez, problémát okozhat, ha az nincs. Inkább tegyél fel 4 pólusút abban van három fázis és a föld.
A fázisok sorrendje mindegy, ha fordítva forog a csatlakoztatott motor akkor két fázist meg kell cserélni. Persze lehet precízen csinálni, tartani a L1-L2-L3 sorrendet, de ahhoz fázissorrend vizsgáló kell, az meg gondolom nincs.
Én 400VA-es teljesítményű toroid transzformátoros erősítőmbe is építettem lágyindítót, jó az.
Még olyan előnye is lehet egy lágyindítónak, hogy zárlati terhelés esetén nem adja rá a teljes hálózati feszültséget, így megkíméli a transzformátort a leégéstől. (Nálam a lágyindító 2x1kOhm 10W-os ellenállás, párhuzamos kapcsolásban (500Ohm, 20W) sorosan kötve egy 230V-os relé behúzójára, ami párhuzamosan van kötve a hálózati transzformátor primer (230V-os) tekercsével. A relé nyilván öntartónak van bekötve (KR11-egy érintkező-pár), a két-másik érintkezője bírja az áramot. A lágy bekapcsolás kb. 1-2másodperc közötti, mire a hálózati transzformátoron megjelenik a 230V. Tökéletesen működik, évek óta. Üdv! Idézet: „Ha 5 vezeték van akkor föld, nulla, fázisok és minden mehet a helyére” Ha már szerelsz, tegyél fel egy 4 pólusú és egy 5 pólusú aljzatot is. Ha nincs ott nulla, vezesd azt is oda. Így mindkét lehetőséged lesz, a géptípustól függően. Bővebben: Link Bővebben: Link
Csodás. Még XBS minőségben is az ára kb. duplája két külön dugaljnak.
Ebbe sajnos a 3 fázis 4 pólusút nem tudod bedugni.
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2017
Nem is akarom. Csak azért linkeltem be, mert ha 5 pólusút akar és mellé a 230-as aljzatot,akkor van hozzá ilyen egybe építve.
OK, de itt a 3 fázis két alternatívája volt a szempont.
Van olcsóbban is Bővebben: Link . Viszont kulturáltan szerelhető.
Idézet: „Ezt szeretném kicserélni egy új 5 pólusú dugaljra + egy 230V-os aljzatot mellé.” Nálam csak ez maradt meg Idézet: „Öt vezetéket kicsi az esélye hogy találok mögötte. A biztonságos bekötés a következő: ha 4 vezeték van” Pedig ez is ott van.
A piskóták nagy részénél szerintem négyet fogsz találni, de a nullát fogod megtalálni negyedikként, hosszan megcsupaszítva, átkötve a nulla és a védővezető csavarok alá.
Ez akkor szabványos megoldása volt a nullázásnak (lakóépületnél nem, csak ipari hálózatoknál, de hát a villanyszerelők a gyárban dolgoztak). A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2017
Ez biztos így lehetett akkoriban, mert én is találkoztam többször családi házaknál a 4 pólusú aljzatba a földelés helyett nullát kötöttek. Legutóbb pl. egy táblán 2 db egyfázisú dugalj és egy 4 pólusú háromfázisú. A mérőtől szabályosan 5 ér ment oda, az egyfázisúak szabályosan bekötve, de a háromfázisúban a nulla volt. Hát át is kötöttem hamar.
Köszi a tippeket, hasznos volt! Akkor ha tényleg a nulla van ott akkor odatehetek egy 230V-os dugaljat, de abban meg akkor védőföld nem lesz....?!
Sziasztok! A kérdésem csak annyi lenne hogy egy lakásba egy biztosítékra(vagyis ugyan arra) szoktak kötni konnektort is meg csillárt(világitást) is?
Lehet, nem tiltja semmi. Gyakorlati ok miatt szokták szétválasztani a kettőt. Ha valamilyen zárlatos gép miatt leold a kismegszakító, a világítás marad.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2017
A másik ok, hogy sok esetben a világítás vezetéke kisebb keresztmetszetű, ezért kisebb terhelhetőségű biztosítót kell használni.
A világításhoz elég egy 4 A-es kismegszakító egy mosógéphez már a 16 A szükséges.
Külön áramkör a helyes út, persze megfelelő vezeték keresztmetszettel. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2017
Köszönöm a válaszokat! Mennyezeti lámpánál babráltunk lekapcsoltam a biztosítékot és észrevettem hogy konnektorba elment az áram. (Csak ezért raktam fel a kérdést)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |