Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlöm a tisztelt szakembereket!
Nemrég került hozzám a képen látható 1F os kondenzátor! Segítséget szeretnék kérni a tetején levő elektronika megbütyköléséhez, hogy újra működjön a feszültségmérője! Annyi működik belőle hogy ha fordított polaritást kap akkor elkezd rajta sikítani egy piezo. Az IC típusa EM78P458AP-G.
Elakadtam! Nincs senkinek valami instrukciója hogy hogyan tovább? Nem tűnik túl összetett áramkörnek, nincs valami tipikus hibalehetőség?
Szia!
Ha valaki ebből a homályból bármit is kivesz, le a kalappal előtte. Egy nagyítót teszel a telefonod elé máris jobb. Az IC adatlapja letölthető Bővebben: Link de ebből csak az derül ki, hogy javítása nem valószínű. A körülötte levő alkatrészeket esetleg le lehet ellenőrizni, a nyákot, vagy a csatlakozók környékét, forrasztásokat. Üdv: Gábor
Töltsd le az adatlapot, keresd meg hogy megvan e a tápfeszültség az IC-n, ha nincs megnézni hol veszett el, ha megvan (ez a valószínűbb) akkor szinte tuti hogy be..gott. Kiszed, aztán a va..án van mini feszmérő modul azt befaragni.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, mivel azt gondolom rossz döntést hoztam. Ugyani van egy Saab 9_5 –söm, és hirtelen felindulásból össze vásároltam pár holmit amivel az eredeti hifit szeretném kiegészíteni. A fej ugye adott a gyári érintős navis, viszont nincs rajta RCA, ezért vettem egy SinusLive HILO átalakítót amivel szeretnék egy 4 csatornás erősítőt ellátni jellel. No és itt jön a dolog pikantériája az erősítő MNC Hurricane V-type 960 kimenő teljesítmény 4 Ohm híd kapcsolásban: 2 x 390W a leírása szerint, tehát van benne 2db 40A biztosíték. Vettem hozzá egy kábel készletet szintén MNC ami 80A biztivel van tehát az elméletileg jó, valamint vettem 1F kondenzátort. A kondin nincs vezérlőszál csak egy ellenállást adtak hozzá. Szerintetek ha mindezt beszerelem persze ahogy kell kondi erő mellé kábel aksitól bizti mindjárt mellette és ugye a megfelelő kábel, nem fogja hazavágni az autó elég kényes elektronikáját, illetve CAN BUS rendszert? Legyetek kedvesek segítsetek mitévő legyek!!!
Annyi a lényeg, hogy a kondenzátort a kapott (vagy 12V/10W-os izzóval) ellenállással sorba kösd be amíg feltöltődik. Utána értelem szerűen ellenállás nélkül mehet a zene. A kondenzátor állandóan feszültség alatt van, a beépített elektronikája kapcsolgatja.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2014
Sziasztok! van egy autóhifi tápkondenzátorom, aminek az a hibája, hogy a kijelző része(ahol az aktuális feszültséget jelezné többek között) egyáltalán nem működik. Tudom, sok oka lehet, de keresnék valakit, aki ért hozzá, és esetleg foglalkozna vele, javítaná. Köszönöm!
most látom, előttem hasonló problémával szóltak hozzá a témához. de azért hátha A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2014
kipróbáltam, ha leveszem a panelt a kondiról, és úgy táplálom meg, akkor működik, de nem rendeltetésszerűen, hanem össze-vissza. Ebay-en lehet vásárolni ilyen ic-t. Próba szerencse.
Hello!
Milyen típusú IC van benne?
Mi az, hogy összevissza? Ha ez egy kondenzátor, akkor nem kell elektronika a működéséhez, ami rajta van mikorvezérlő, az azért van, hogy ilyen szemcukorka lehessen, soklábú ícé, villogó, fényes kijelző, sipákoló piezó lehessen rajta, mert ettől komolyabb cuccnak hat és el lehet adni. De ha belenézel az erősítőbe, az ott lévő, nem jelentéktelen kapacitásbankot nem kezelik ilyen elektronikával és ha a bekötéskor nagyon odafigyelsz a megfelelő polaritásra, akkor nem valószínű, hogy valaha is fontos lesz a piezó, a kijelzőn jelzett feszültségértéket meg alighanem az autót vezetve nem nagyon fogod nézegetni, ha mégis fontossá válik valami miatt, akkor egy első DMM pontosabb értéket fog tudni mutatni.
Az IC-t hiába cseréled ki, van benne egy program, ami nélkül nem fog csinálni semmit. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
em78p459akj-g a típusa.
igen, tudom, hogy nem kell elektronika a működtetéséhez. csupán "szemfényvesztés" eladhatóvá válik vele. Ebben igazad lesz sajnos, tényleg írható rom van benne az összevissza alatt azt értem, hogy van mikor olyan mintha működne, de a karakterek nem teljesen jól jelennek meg, de a feszültséget méri. Néha vélek felfedezni logikát a működésében, de néha nem értem miért sípol stb.
Hali olyan kérdésem lenne hogy egy ilyen szetthez MNC Hurricane 600w erősítő + SAL XB12 300w Subcsőhöz kellene e kondenzátor egy régebbi tipusú honda civickbe szeretném bevarázsolni válaszokat előre is köszönöm
Idézet: Üdv! Szerintem az adatlapon valamit elnéztél ugyan is az 5.2mA nem töltő áram hanem szivárgó áram ami nem ugyan az de gondolom ezt te is tudod.„Srácok! a 3000F-os szélerőmüves kondiról annyit, hogy csak azt nem olvastátok el, hogy a töltőárama 5,2mA. Kell egy kis idő amíg feltöltődik, még arra a 2,7v-ra is...Ebből következőleg, meg a pici belső ellenállásából, hogy a jóval nagyobb áramtól igencsak károsodik, tehát ez inkább elemecskének tekinthető mint energia forrásnak.” A belső ellenállása szobahőmérsékleten: 0,00029 Ohm Maximum continuous current = Maximum folyamatos áram 147A Maximum peak current, 1 sec = Legnagyobb csúcsáram 1 másodperc 2165A Leakage current, ILC = Szivárgási áram 5.2mA Adatlap letölthető: A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2017
Sziasztok!
Nem tudom melyik volna a megoldás a problémámra. Van egy Pioneer GM-x722 erősítőm amiről egy STEALTH AL-3800 mélyet hajtok. A problémám az hogy a mély hangoknál nagyon megrángatja a feszültséget az autóban konkrétan vibrál a világítás stb. Ez akkor is tapasztalható ha kevés fogyasztót használok az autón. Dinamikusabb zenénél van hogy pár pillanatra ki is kapcsol a erősítő. Olvastam már hogy esetleg még egy akut szoktak betenni vagy kondít. Nekem nem tudom mi lenne a megoldás ha aku kell akkor minden képen pluszban gondolkodok mert kicsi bosch 56ah-rás akum van de nemrégiben vetem. De most böngésztem a neten és találtam egy nagyon jó árú állítólagos 10F-os kondít (Boss Cap..) A napokban szeretnék beszerelni még egy erősítőt a fejegység kiváltásának céljából. Erősítő: Continuous Power (20Hz-20kHz, 0.04% THD) 2 ch: (4 Ohm) 80Wx2 2 ch: (2 Ohm) 120Wx2 1 ch: (4 Ohm) 240Wx1 Maximum Power (EIAJ) 2 ch: (4 Ohm) 160Wx2 1 ch: (4 Ohm) 480Wx1 Frequency Response: 10Hz - 50kHz (0,-1dB) Total Harmonic Distortion: 0.004% (1kHz, 4 Ohm) Signal-to-Noise Ratio: 102dB (IHF-A Weighted, at 1kHz) Dimensions: 10" x 2-3/8" x 10-3/8" Features: Bridgeable 1/2/3 Channel Capability 1-Ohm Stable Operation PWM Regulated MOSFET Power Supply Balanced Isolator Input Circuit Gold-Plated Screw-Type Power/Ground Terminals Gold-Plated Screw-Type Speaker Terminals Gold-Plated RCA Inputs Gold-Plated RCA Outputs Hi-Volt Input Level Control (400mV-6.5V) Top-Mount Controls Variable Crossover: 50-120Hz, -12dB/oct. (LPF/HPF) Bass Boost (60Hz, 0 to +12dB) Single Fan Cool Mélynyomó: Impedanz: 4 Ohm Belastbarkeit: 700 W
Idézet: Nem próbáltad még alacsony hangerőn hallgatni ? Sokak szerint úgy élvezetesebb ,és a Suzuki sem hullik szét . „Nem tudom melyik volna a megoldás a problémámra.” Fejeld meg nyugodtan kondival .. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2017
Járó vagy álló motorral? Sokszáz Wattot nem lehet pluszban büntetlenül kivenni egy ekkora akkuból. Az autókba szánt indító akkuk a jármű elektromos rendszeréhez vannak igazítva.
Szerintem nem ez a megoldás. Menet közben az energiát a generátor biztosítja. Azt kéne tuningolni, vagy erősebbre cserélni...
Már hétfőn megrendeltem.
Azért foglalkozok vele mert szeretném a megnövekedett magas és közép hangokhoz arányosabban igazítani a mély hangokat.
Járó és álló motornál is egyaránt.
Igen sajnos ezzel tisztában vagyok.
Járó motornál azért az gáz, 60-80A-es legalább van a generátor... Mégis mekkora teljesítményen hallgatod? Az akkutól megy közvetlenül az erősítő tápja?
Ez a dolog pörgőt az agyamban nekem is.
Mivel nyilván járó motornál használom, szándékomban áll kímélni is az akut ezért nem rángattatóm töltés nélkül. Ezért merült fel bennem is az a kérdés hogy neme a generátor csere a megoldás. Csak nem vagyok ezekkel a dolgokkal annyira tisztában hogy az akum által még elviselt töltő áram megnövekedés jelentős változást hozhat-e. Most kikötöttem az erősítőt mert áthelyezem hogy legyen hely a kondi és a másik erősítőnem. És átnézem a tápkábel kontakttokat is hátha..
Igen 6-7mm es kábellel.
Ami biztos az az hogy halláskárosodást okozón túlin is szoktam hallgatni. A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2017
Idézet: Ne tedd! „Ami biztos az az hogy halláskárosodást okozón túlin is szoktam hallgatni.”
Kilowattos teljesítmény-igénynél a jármű teljes áram ellátó rendszerét át kell alakítani. Tehát generátor, főkábel(ek), testkábelek. Az akkut nem fogja zavarni a combosabb generátor...
Nem vagyok autóhifis de már miért kellene. Ez az egész egy nagyon egyszerű villamosságtani probléma. A tápforrás belső impedanciájával van baj. Nagy áramfelvételnél a tápkábeleken és az akku belső ellenállásán eső drop feszültség miatt az erősítődön visszaesik a feszültség.
Új generátor teljesen felesleges hisz nem az akkumlátor merül le hanem egyszerűen nincs olyan tápforrás ami ekkora áramot képes adni feszültségesés nélkül. Megoldás, Fogj még 1 54Ah-es akkut rakd közvetlenül az erősítő mellé és kösd össze a létező legvastagabb vezetékkel ami belefér a végfokba. Ennek is esni fog a feszültsége de mivel már gyakorlatilag nincs vezeték közte és az erősítő köz így ilyen jellegű feszültségesés nem lesz továbbá dupla beépített kapacitásod lesz ami azt eredményezi hogy az akkuk feszültségesése is majdhogynem csak a fele lesz mint korábban.
Ezek a kommersz végfokok (a szóban forgó is) 200W körüli zenei csúcsokat adnak le 4 ohmra. A plusz akku ezekhez még teljesen felesleges. A probléma azzal van hogy alapból spórolnak a kábelekkel, ráadásul a negatívot sok esetben be sem húzzák, hanem ugyanazon a kábelen folyik az árama amin minden másé is, amíg el nem éri a kasznit, onnantól a kasznin folyik tovább. Egy értelmes kondenzátor helyesen bekötve megoldja a problémát, mert csak a dinamikacsúcsokban folyik nagy áram. Ezt is beszokták kötni úgy hogy párhuzamosan kötik az erősítő betápjával, és csodálkoznak hogy miért nem javult a helyzet.
A tuti megoldás meg az amikor legalább a konverter a motortérben van rögtön az akku mellett, és akkor már nem kell nagy áramokat hátravinni. Erre is fel szoktak hördülni a "hozzáértők", hogy hát az biztos hülyeség mert a gyártók sem csinálják...
Gondolom sok ilyet építettél? 35-ös táp alatt nem raktam még tápkábelt nem sok problémám volt eddig, a kondi árát jó erősítőre és kábelre kell költeni.(Mondom ezt pedig annò sok kondielektronikát is építettem). Majd tolok képeket ha egyszer hazajutok.
Sokat nem, most készül az első, és úgy néz ki hogy jó is lesz. A konverter a motortérben, hátul meg a cikkben lévő 600W-os pwm végfok. Így csak a +/-60V-ot kell hátul megpufferelni. De még meg fogom próbálni azt is, hogy a végfokot is elől hagyom, és csak a hangszórókábelt viszem hátra, szerintem az sem lesz rossz ha nem termel annyi zavart hogy mondjuk zavarja a rádiót vagy akármit.
A jó erősítő hatásfoka is pont ugyanannyi mint a rosszé, ha AB osztályban megy.
Miert nem alkalmaznak nagxobb feszultsegu generatort es akkupakkot?
Miert nem alkalmaznak kulon aramfejlesztot a zene elektromos aramanak megtermelesere? Gazdasagosabbnak tunik egy egyhengeres amortizacioja egy 4-8 hengeres motorenal. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |