Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
A terhelve azt jelenti, amikor éppen fűt a páka. Olyankor a fűtőszál rákapcsolódik a trafóra, aminek a feszültsége esni fog a terheletlen (üres) állapotához képest. Semmit nem kell ehhez szétszedni, ha éppen dugvillás akkor kijjebb húzod a villákat annyira hogy rá tudj lépni a műszerrel.
Megoldásnak megoldás, csak akkor az is fűteni fog. Ha hozzáférhető a trafó szekundere akkor egyszerűbb tűvel arrébb bökni rajta, keresni egy alacsonyabb feszültségű menetet, és átkötni oda a pákát.
Sziasztok!
Megjött a Hakko klon pákám... trafót nézegetek hozza 24v 50w Egy ilyesmi 3A - ba megfelelő lenne? Vagy ragaszkodjak a trafós táphoz?
Mivel itt egymáson vannak a tekercsek, gondolom a felső a szekunder...lehet, hogy már a felső soron
találok megfelelőt?...akkor terheletlenül legyen pont 24 Volt?
Viszont a mostani alapgond, hogy egy ideje nem fűt eléggé...félre is tettem, hogy majd később foglalkozok vele, de akiktől érdeklődtem, hogy mi lehet a gond, szerintem nem vágták úgy a dolgot, mint ti itt...(mert csak most találtam rátok)...
Tehát a lényeg, hogy nem lehet vele forrasztani...melegít, de már nem kattog és amikor infrával rámértem, alig ment (vánszorgott) 190°C-fölé...mi lehet a gond?, mit kell kicserélni?...a fűtőbetét haldoklik?...ezt utálom a legjobban, ha megpusztult, akkor haljon meg, de most csak félig??... És lehet-e hozzá kapni?...nagyon drága?...
Őszinte leszek. Kb. 20 éve van kattogós wellerem, de fogalmam sincs hogy hogy néz ki belülről mert még nem kellett belenyúlnom a hegycserén kívül. Infrával nem lehet a pàka hőmérsékletét mérni mert hülyeséget mér. Ha nem kattog az baj. Hogy miért nem az szerintem aszétszedés után látszani fog. Mindent lehet hozzá kapni, gondolom nem olcsón. Nem tudom hogy mi mennyibe kerül hozzá, mert nekem 20 éve állnak hozzá a szekrènyben a hegyek is, és az ûj tartalék fűtőbetét is.
Sajnos már nem tudtam szerkeszteni. A 3210-ről elszórva találtam jó véleményt azt interneten. Azt írják az eredeti hegy nem a legjobb minőség, de a Hakko T18 hegyek jók hozzá. Eredeti Hakko hegyeket hol lenne érdemes venni (pl. itt)? Ha SMD forrasztás is lenne, milyen típusú hegyeket érdemes indulásként? Egyéb kellékeket (folyatószer, speciális forraszanyag) hol szereztek be?
Tapasztalatom nincs róla, szerintem itt másnak sem nagyon, de én nem venném meg. Hiába vékonyabb a nyél, nagy a távolság a páka vége és a markolat között, SMD-t forrasztani kényelmetlen lesz vele, és akkor ott van még hogy a hegy is nagy eséllyel vacak.
Ha hagyományos munkákra kell olcsó páka akkor még mindig azt mondom hogy solomon, ebbe belemennek a weller hegyei ami az egyik legjobb minőség, és nem is túl drága. A nagyméretű hegyekkel a vaslemezeket (műszerdobozok) is meg tudod forrasztani. SMD-hez meg jó ha van másik páka, és akkor a hegyeket sem kell folyton csereberélni. Ez meg lehet drágában pl. az ERSA I-Tool pico, vagy olcsóban egy hakko klón FX9501 vagy FM2028 nyél T12-es hegyekkel. Utóbbiakról nincs még tapasztalatom, de meg van már rendelve, remélem 2-3 héten belül megérkezik és ki tudom próbálni.
2011-ben ajánlotta valaki az Aoyue-t amikor én besültem a két pákával (egy oldallal korábban írtam). Egy másik típust ajánlott, nagyüzemben használta évek óta. Van egy Aoyue forrólevegős állomásom, megfelelő minőségűnek tűnik, semmi baja.
Ránézésre látod, hogy nagy a távolság? Egy univerzális pákát szeretnék, ami mindenre jó a megfelelő hegyekkel. Nem lenne érdemes két pákát tartanom külön SMD-re és másra. Mostanában éves szinten is alig használom. Ha netán építek SMD-t, valószínűleg sok évente egyet-egyet. Furatba forrasztott alkatrész cseréjénél (kiforrasztás), sokrétegű panelon, nagy felületű nyák esetén szerintem kell a 70W, ha nem akarom tönkretenni a nyák-ot (tapasztalat). Ezért sem akartam Solomon-t, a teljesítmény ez alatt volt jóval. Klónhoz nincs bizalmam, de azért kérlek számolj be a sajátodról, amikor megjött. (Lehet érdemes lenne belenézni bekapcsolás előtt.) A linkelt ERSA milyen állomáshoz lenne jó? Ha 30 felett jön ki, akkor egyelőre pihentetem a dolgot. Csak a leárazás miatt gondoltam, hogy most lenne érdemes rácsapni az Aoyue-re.
A Pico kompletten 153 EUR. Már majdnem vehetném a Nano-t is 172-ért, ami ESD védett (szerintem lényeges). Sajnos túllőnek a kereten. A képeket egymás mellé téve már én is látom, hogy az Aoyue 3210-nél nagyobb a távolság a markolat és a páka vége között, mint az Ersa Pico/Nano esetében.
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2017
Univerzális nincs, vagy ha van akkor azt nem fogod megfizetni. Leírtam már sokszor hogy nem a pákán múlik (azon csak a kényelem) hogy hogyan fogod tudni használni hanem a hegyén. Ha van jó minőségű hegyed, jó az olcsó páka is. Ahova nem elég 50W oda a 70W sem lesz. Milyen nyákhoz nem elég? A solomonnal, de a wellerrel is, a vaslemezből készített (hajlított) dobozokat (pl. 35x22x7cm) is úgy forrasztom össze, mert a ponthegesztő nem fér oda a sarkokba. És ezekhez is elég az 50W-os páka.
Aztán van olyan nyák, hogy a beültetéskor 3 féle heggyel is dolgozom az alkatrészek függvényében, és elég macerás a hegyeket csereberélni pláne üzem melegen. Sokkal egyszerűbb csak odanyúlni a másik pákáért, vagy ha nincs plusz állomás akkor átdugni és átkapcsolni egy kapcsolót, mint csereberélni a hegyeket. Ez ne érne meg pluszban egy 3-4000Ft-os pákát (mert kb. annyi egy solomon), meg hozzá egy 2000Ft-os hegyet? A kommersz páka is jó a legtöbb célra, de az SMD-hez kényelmetlen mert hosszú, főleg ha nagyító alatt kell dolgozni. Erre a célra kell az Ersa vagy hasonló amiket írtam, hogy mennyire jók azok a hakko klónok az majd kiderül ha megjött és kipróbáltam. De a solomonnal ugyanúgy meg tudod forrasztani az SMD-t is... És akkor a hegyek és a méretek. A képre odaírtam minden páka mellé a típust. A legjobb minőségű hegye a weller-nek van. A solomon-é már vacakabb, de azzal még aránylag el lehet forrasztgatni. A Fahrenheit-é még rosszabb, az már határeset, a hegyessel nem is lehet dolgozni csak a vastagabbakkal, úgy ahogy. A Hakko klón hegye meg konkrétan selejt, nem tesz neki jót a hő. Kipróbáltam azt hogy nem fűtöm fel a pákát, hanem egy másik pákával felónozom a hegyet, és csak utána fűtöm fel. Az előónozás ment is szépen, tapadt a hegyre az ón úgy ahogy kell. Egészen addig amíg fel nem lett fűtve, mert utána már színt váltott a hegy, az ón pedig már nem akart tapadni hozzá... Tettem fel régebben talán ebbe a topikba egy szabályozó rajzot, az bármelyik pákához jó, a hőelemeshez és a termisztoroshoz is. Hogy az Ersa milyen azt meg nem mondom, de biztos hogy menne ezzel a szabályozóval, ahogy megy a solomon, a klón hakko és a fahrenheit is.
Gyártanak pár olyan pákatípust, amelyekben kb. egy mozdulattal cserélhetőek a hegyek, működés közben is.
Például a fent említett Aoyue 2930. Adnak hozzá egy hőálló lapot, amivel meg lehet fogni a hegyet melegen.
Szerintem nekem sokkal kevésbé intenzív felhasználásra kell a páka. Inkább kivárom amíg kihűl a hegy a cseréhez, mint két páka dobozát kelljen kerülgetnem amikor épp nem használom. Az SMD-s dolog egyelőre csak terv, lehet nem lesz belőle semmi. Sokáig cseh pillanatpákát használtam (nyilván nem SMD-re). Elcseréltem egy használt, kattogós Weller-re (nagyon megbántam). Rég nem volt a kezemben, emlékeim szerint néha nem fűtött rendesen, megdermedt az ón (eredeti hegy volt benne). Lehet, hogy a fűtőbetét szarakodott, de eszetlenségnek tartottam a lelakott fogantyúba fűtőbetétet és új hegyet venni, inkább hagytam (egyébként sem tartom jó ötletnek, hogy a hőmérséklet változtatáshoz hegyet kelljen cserélni). Lett egy ilyen teljesítményszabályozós. Nem bántom, nagyon sok mindent megcsináltam vele, amire egyáltalán nem lett volna való. Például alaplapból (sok rétegű panel nagy felületű GND-vel) kondi kiforrasztást, gondolom nem kell részleteznem milyen kínlódás volt. A teljesítményvezérelt pákát nem akarom hasonlítani a hőmérsélet-szabályozóshoz, de ezen élmények után kizárt, hogy 70W alatt bármi szóba jöjjön nálam. Az Ersa-t én is néztem, minden kétséget kizáróan ez lenne az egyik legjobb választás (és univerzális is), de egyelőre nem szeretnék érte 172 EUR-t adni. A Hakko FX-888D 65W-os még elmenne, 130 EUR-ért még mindig drága.
Az eredeti Hakko hegyek jó minőségűek? Ha az Aoyue nem válik be, akkor váltok egy Hakko-ra és eladom az Aoyue-t, a hegyek jók lennének a Hakko-hoz. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2017
Tudom. Egy élmény lehet amikor 15 percen belül háromszor kell kihúzgálni meg betolni, meg utána azt lesni hogy a kivett mihez ér hozzá, melyik kábelről fogja leégetni éppen a szigetelést. Észre szoktam venni amikor már érzem az égett műanyag szagát...
Semmit sem kell kerülgetni. Az állomásra teszel pluszban egy aljzatot meg egy relét vagy kapcsolót amivel váltasz a két páka között. De azt csinálsz amit akarsz...
Ha meg nem nagyon SMD-zel akkor a kattogós weller tökéletesen megfelel, inkább azt tedd rendbe, meg vegyél hozzá legalább 3 féle hegyet. A cseh pillanatpáka meg a weller köszönő viszonyban sincsenek egymással, előbbi sok mindenre jó, de nem nyákot forrasztgatni. Az eredeti hakko hegyeket nem ismerem, de a hegyek ára általában tükrözi a minőségüket. Pl. egy Ersa hegy, azaz a csupasz vasdarab is kétszer-háromszor annyiba kerül, mint egy klón hegy a hakko-ba fűtőbetétestől.
Nem kell ezt ennyire túlgondolni. Én pl. csoportosítom az alkatrészeket forrasztási igény szerint, a hegyeket a lehető legegyszerűbb módon "tárolom". Az egész művelethez csak egy hőszigetelő, pl. rongydarab is jó.
Előfordul, hogy több évig nem forrasztok. Tegnapig (amíg nem írtad le) nem tudtam elképzelni olyan felhasználást, amihez több páka kellene egyszerre. Ha egy páka nem is tökéletes minden fajta munkára, (akár körülményesen) de meg lehet vele csinálni a többit is. Csak kellene valami, hogy legyen, amikor szükség van rá. A 80-as években nagyon sok furatos, egyoldalú nyák-ot ültettünk be cseh pillanatpákával, csak tudni kell vele bánni. A Weller-emhez nem eredeti a trafó, a fogantyút eleve lelakott állapotban kaptam. Lehet, hogy a trafó enyhén alacsony feszültséget ad, a fűtőbetét odavan, a hegy odavan, a nyél lelakott. A lelakott nyél köré nem veszek meg mindent. Teljesen új kellene, de nekem nem ilyen rendszerűre van szükségem és nem ezen az áron. Az ólmos-ólommentes kavarás miatt muszáj, hogy állítható legyen a hőmérséklet. Annyi hegyet képtelenség tartani.
Az Aoyue 3210-ről két fórumon találtam két felhasználói leírást. Azt írják bírja a strapát, nem éri el a Hakko minőségét, de az árért megfelelő. Hasonlókat mondott, aki személyesen ajánlotta. Az eredeti hegyére írták, hogy gagyi, de nem gondolnám, hogy minden Aoyue hegy az. Bár inkább a Hakko hegyet venném meg hozzá, ha emellett döntenék. Az Ersa vagy Hakko lenne a legnyerőbb, ha nem kerülne annyiba, amennyibe. Nem sürgős, még informálódom. Egyelőre köszönöm az infókat!
Amazonon 100$-ért már van Hakko FX-888D. Szerintem az elég jó vétel. Én is gondolkodom, hogy vegyek egyet kompletten, vagy vegyek csak egy jobb pákát, aztán a szabályzót építeni hozzá. De akkor még ott a tyúk és a tojás esete...
Azért csak akad egy kölcsönkérhető páka az ismerőseidnek vagy gyengébb minőségű saját. Onnantól pedig sima ügy. Szerintem egyértelműen ez az egyik legjobb megoldás (jó minőségű, eredeti páka, sajátépítésű vezérlővel).
Van, csak nem szállítják ide. Ha mégis, akkor ÁFA köteles és ugyanott vagyunk mintha itt vennénk meg. A kis "vacak" pákámmal meg lehetne építeni, ha nem túlzott SMD.
Tudsz olyan jól ledokumentált (kész kapcsolás + nyák, stb.) megépíthető állomást, ami jó lenne Ersa-hoz vagy Hakko-hoz és megéri megépíteni (anyagköltség + befektetett energia lényegesen alatta van az új árának)? Ha van ilyen, lehet megépíteném.
96.72$ free shipping, nincs semmi ÁFA, meg vám. Első találat az amazonon.
Ha erre gondolsz, közben én is megtaláltam. 120V-os. Az Amazon nem számol rá semmit, itthon kell utána ÁFÁ-t fizetni, mert értékhatár felett van. Amíg nem fizeted ki, meg sem kapod. Úgy néz ki hamisítják (és Amazon-on bele lehet futni). Tuti nem vennék az USA-ból (mégha 230V-os lenne sem). Európában ezt találtam eddig a legolcsóbban. Nem néztem mennyi a szállítás, de nekem Ausztriába talán ingyenes.
A mouser.at-n találtam $100 alatt (+ÁFA), de kérdés, hogy eredeti-e és ez is 120V-os. Csak trafó cserével lehet megoldani a 230V-osra alakítást. Ugrik a garancia, macera és semmivel sem lesz olcsóbb mint eleve 230V-ost venni. Egy órát kerestem, 128 EUR-nál jobb áron nem találtam (egyébként a hakko.at vitt a német oldalra, valószínűleg nem ingyenes a szállítás). Tényleg hamisítják, én csak disztribútortól vennék. Itt van 98 EUR-ért (nettó) és disztribútor is, de ha berakod a kosárba és számolsz szállítást, ÁFÁ-t, már elég sok (otthonra mégtöbb). Hegyeket itt találtam, fogalmam sincs eredeti-e és mennyi a szállítás. Ránézésre a Hakko FX-888D-nél semmivel sincs közelebb a hegy, mint az Aoyue 3210-nél. Ebből a szempontból az Ersa i-CON NANO veri mindkettőt (és valószínűleg minőségre is).
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2017
Na míg agyalsz mi merre honnan, most ott van az apróba JBC állomás hegyekkel... Érdemes megnézni, átrágni stb
Nem én hirdetem, nem ismerem az eladót, csak láttam! Ez ügybe ne nekem, neki írj!
Mouser-nél csak nem árulnak gagyit. De igazad van, benéztem, a legtöbb 120V-os. Németben is találtam olyat, aminek sérült a csomagolása, de azok is 120V-osak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |