Fórum témák
» Több friss téma |
Az első képen ami van, az egy kalap... Ezekről beszélek: zsugorítható préseléses toldóhüvely.
Préselés után hőlégfúvóval megmelegíted, tuti, hogy nem fog oxidálódni. Van belőle gyantás változat, onnantól kezdve vízálló.
Megnyugodhatsz, nem gugliból szedem az infókat. De ha ez idegen szavakkal volt tele szerinted akkor mit szólnál ahhoz, ha az általam mindennapi életben használt kifejezéseket használnám. Pl.: dutyinka, buzsirka, szvorka és még sorolhatnám a speciális Csallóközi szakmai tájszólás érdekességeit.
Nincs itt probléma, hacsak annyi nem, hogy ismeretlenül sosem díjazom az ilyesmit. Ami meg a szívemen a számon. Én kérek elnézést ha probléma a tegeződés részemről.
A cinpacáról annyit. Hazudnék ha nem fordult volna még elő (több évvel ezelőtt), de nem Veyron-okban és hasonló kategóriában. Tanulok a hibáimból. Ha igényes munka kell, meg úgy általában azóta, azért használok rongyot, kartonpapírt, bármit védelem gyanánt. Az infókat meg köszönöm! De továbbra sem tartom esztétikusnak az összepréselős megoldást egy 30-40 szálas köteg elvágása, el/megégése utáni javításnál. Én tartanék a szétcsúszás veszélyétől, akkor aztán lesz zárlat és esetleg nagyobb probléma mint a forrasztással. Autóiparban dolgozom, totálkárosoknál bőven előfordul az ilyesmi, még biztitábla környékén (sőt, főleg) is a motortérben. Nagy kihívásos feladat, de csak összejöttek színtévesztésemmel is. Nem fényezni akarok, csak tény. Visszakérdezek és itt be is fejeztem a forrasztásos témát. Ha 1-1 szál, vagy 3 szál vezetéket gyógyítani kell, megfelel az összesodrásos megoldás, majd forrasztás, vagy nem? -Mert bármennyire nem esetem, de akkor áttérek rá. Nyilván egyszerűbb lenne a dolgom is.
Abba már ne menjünk bele szerintem.
De ahogy tán említettem, hobby és szakmai kár rendbehozási elektronikázós vagyok. Szakszavakat így nem tudom. Hadd ne hozzak a kasznis iparból szavakat. Nálam itt volt a pont a témával kapcsolatban. Elnézést ha uncsi volt(am)! Ha útban lesz, moderátorok egész nyugodtan törölhetik is. Csak a kíváncsiság hajtott és a "tudásvágy".
A Wago olyan itt mint a Flex a gyors darabolónál. Olyan kötőelem a mi nem forrasztással, hanem nyomással működik. Más gyártó is van, de az elv a lényeg.
Oké, vágom, láttam a link-et. Köszi!
Afelett valahogy elsiklottam hogy autóban készültek ezek a toldások , oda tényleg a roppantós toldók valók , de azért ha hobbi ha nem azért én már 14 évesen igényesebben forrasztottam vezetéket apám 3 kilós bádogos pákájával ...
Hogy kicsúszik belőle a drót az esélytelen normális préselésnél, mink próbáltuk már kitépni belőle a drótot, de nem sikerült, a 1,5mm2-es sodrott villanyszerelői drót hamarabb szakadt el.
Ha már a kicsúszástól félsz, az általad mutatott forrasztás legnagyobb baja ebből a szempontból, hogy ha elkezdem a drótokat húzni, akkor el fog nyíródni a forrasztás. Az összesodrós megoldásnál ez nem áll fent olyan mértékben. Próbáld ki egyszer, hogy az ezen a képen látható kötésnél a vastag kék és a vékony kék drótot húzd egymástól elfelé jó erősen, középen (ahol csak az ón a kötés) el fog szakadni. A tegeződésért meg senki soha nem szólt még a fórumon, pedig ha szóltak volna nagy eséllyel én lennék az akinek szóvá tennék és magáznom kéne majdnem mindenkit.
A Wago a lusta villanyszerelő eszköze. Én sosem használom, ellenben számtalanszor cserélem, mert leég.
Mivel igény volt rá, olyannyira behozták a szakmába, hogy képesek voltak még a terhelhetőségi előírásokat is megváltoztatni miatta. Ma már a másfeles vezeték terhelhdtőségére csak 10 ampert engedélyeznek. A Wago előtti időkben a maximum 16A volt. Csakhogy a csodás Wagó ennyitől elfüstöl. Ami nem is csoda, hiszen az áram átvitel jószerivel két apró pontra korlátozódik. Én a mai napig a KF1-est (népszerűbb nevén kupolfix) használom merev vezeték összekötésére. 30 éves praxisomban még nem volt rá példa, hogy egy ilyen kötés megromoljon.
Ha járműben használsz ilyet, van több jó megoldás. Az egyik a vámpírcsatlakozó, a másik a faston család. Ezek préselhetőek, szerszámmal, vagy anélkül. Van annyira jó, mint a forrasztás, csak jobban bírja a rázkódást, vibrációt.
Azt nem említetted, hogy törött autókban kell mondjuk főkábelt javítani. Itt nyilvánvalóan a hely is számít. ezesetben az összesodrásos forrasztásos technika is jó, csak gondoskodni kell az erenkénti, és a teljes kábel megfelelő szigeteléséról, és rögzítéséről is. Persze lehet azt is szépen precízen elkészíteni. De ha megnézed a linkelt oldalon a választékot, találhatsz krimpelhető toldót is, az bár egy kicsit vastagabb, mint a forrasztásos kötés, és ha a szigeteltet használod, akkor ahhoz már semmi külön szigetelés nem kell. A vezeték műanyag szigetelésére is rákrimpelődik a toldó műanyag szigetelése, csak a megfelelő krimpelő fogót kell használni.
Én az utólagos beszerelésekről beszéltem, a Veyronos dolgot csak szélsőségeskén említettem. Bár az angol királynő látogatásakor mi építettük a Rolls-Royce -jába a kihangosítót. Ott volt ugyan a saját szerelője, de az csak nézte a munkát. Természetesen használtunk egyszer használatos védőruhát, és kárpitvédő huzatot is. A tegeződéssel semmi probléma, ezen a fórumon így szokás. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
Sziasztok, gugli nem vezetett eredményre, tehát megkérdezem itt, mi lehet ez?
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2017
Moderátor által szerkesztve
Köszi, paraméterei mik lehetnek ennek a típusnak?
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2017
Moderátor által szerkesztve
#1
Fordítsd el fényképezéshez úgy, hogy ki tudjuk olvasni a feliratot. #2 BHG leginkább telefonközpontokat gyártott, ott pedig 5/12/24/48 Volt volt a járatos. Lehet tippelni, hogy ez pont milyen. #3 Ezek alapján már csak ki tudod próbálni (ne a két vastag középsőre add a működtető feszültséget)
Rá van írva, hogy 190 ohm. 9, vagy 12 V -os lehet.
Üdv! Sok évtizedes tapasztalat alaján, biztosan állíthatom, ez a vezeték gyorszorítós megoldás csak rövid időre használható, kétes értékű kötést biztosít. Szélsőséges körülmények között, pld teherautó alatt, lökhárító mögött a hátsó lámpa vezetékeit hosszabbítva, (mert ott rohad el a vezeték elöszőr), az élettartama egy-három év a vízszigeteléstől függően. Néha a "megbízható, nagy felületű érintkezés miatt, meg is éghet. Ami viszonylag bírta, az a sodrásos forrasztás és ráhúzott zsugorcső. Nagy divat, hogy gégecsőbe dugják a vezetéket. Javítás után, csak sietteti a korróziót. Valahogy mindig beletalál a víz és a sár, de kijönni azt már nem.
Üdv a múltkor kérdeztem erről a fejlesztői platformról, lehet mégis kísérleteznék vele.
Milyen program kell ehhez szerinted, hogy valamit is lehessen vele kezdeni?
Amit akkor linkeltem neked: Basic, Pascal, C..
Az nagy pozitívumuk hogy 2kWord programkódig ingyenesek. Ez a kisebb PIC-eket lefedi (pl: 16F628), úgyhogy valami ilyesmi chipet válassz és építs hozzá adaptert miután a lap kapcs rajzát felteríted.
De nem értem miért kell hozzá másik chip, hisz van benn egy. Azzal nem lehet semmit csinálni?
Ha jól emlékszem, MC68C9* van benne. Azt első processzorként megtanulni elég macerás lehet. Nagyon régi. Ha programozni, mikrokontrollerezni akarsz, érdemesebb egy moden alkatrésszel foglalkozni.
A Shift billentyű szükség szerinti használata a hozzászólás megmaradásának előfeltétele.
Sziasztok!
Valaki nem tudja milyen típusu hőelem van ebben a IRON-N-24V pákában? Sehol nem találok róla anyagot, mindha szupertitkos lenne. Köszönöm.
Van egyáltalán benne? Nem nkább hőfok függő mágnes szabályoz?
Ha nagyon érdekel, be kell ülni az "Iskolapadba".
Ez olyan, mint a Salamon, ha ezt kérdezed 1-ből megmondom!
Sziasztok! Na ez bizony kifogott rajtam, hogy mi lehet????
A jelölés I R 2020693-007 9327 |
Bejelentkezés
Hirdetés |