Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Riasztószerelés tapasztalatok, ötletek (kizárólag haladóknak)
Témaindító: Syn7h37ic, idő: Márc 15, 2010
Szia!
Ha tényleg nagyon alap de éppen használható típust keresel, akkor minimum a Paradox SP4000. 4 alaplapi zóna, plusz egy kezelői. Személy szerint az SP5500-t ajánlom.
Szia,
Köszi. Pont az SP4000-ről olvastam itt a forumon rosszakat. Mi a baj amúgy a DSC-vel? Köszi
Csak annyi, hogy eléggé fapados változat. Akkor inkább az SP4000., de nem sokkal drágább az SP5500.
A 4000-nek állítólag gyenge a tápja. Nekem van olyan hely, ahol 7 darab 476-os infra és kettő K10-es kezelő van rákötve. Persze van rajta egy Signal PS128 és egy G-Max kommunikátor is. 4 éve hibátlan. Ami negatívuma lehet még, hogy pozitív triggeres a BELL kimenete. Ekkor vagy PGM-el kell indítani a szirénát vagy ha lehet át kell jumperelni a sziréna panelt. Végső esetben meg kell relézni.
Sziasztok!
Adott egy PS128ASZ sziréna. Naponta háromszor-négyszer "pittyent" korábban. 3db-ról beszélünk. Gondoltam akkumulátor teszt (mondjuk akkor is hülye ötlet). Egyik helyen leszedtem a jumpert a megfelelő helyről. Azóta (lehet csak véletlen egybeesés) van, hogy akár óránként ötször is kettőt pittyen, majd egy hosszút villan. Mivel a gyári leírások elég semmitmondók, van valakinek ötlete? Akksi elvileg jó. Meg azt amúgy sem így jelezné. A megrendelő és az ő kutyája már elég zabos.
Szerintem csak a szokásos akku töltési probléma. Mérj rá az akkura, minimum 12.8V-nak kell lennie. Ha kevesebb, akkor nem tölti rendesen. A kábel keresztmetszetre érzékeny, minimum 0.5mm2 legyen a táplálása. Személy szerint utálom ezt a szirénát, ha csak tehetem, kerülöm. Crow BSN stabil, nincs vele gond. A befúvásvédelme a PS-nek egy katasztrófa, az is okozhat problémát, nekem is volt vele bajom. Hab elleni védelemnek sok értelme nincs, ha ragaszkodik hozzá az ügyfél, akkor csak SAEL2010Pro szirénát ajánlok.
Akkutesztet kikapcsoltam. Kifújás védelme tényleg gáz, ki is hajítottam belőle. Nagy beleszólása nincs, mert egy teljesen külön áramkör és csak a tápot kapja a főpanelről.
Fapados?
![]() ![]() Én a DSC -vel kapcsolatban olyasmire voltam kíváncsi ami mondjuk ismert gyári hiba stb.
A fapadossal azt akarom kifejezni, hogy jobban jársz ha nem azt választod. DSC szeret lefagyni. Újraindítás után persze szépen működik tovább, de egy vagyonvédelmi rendszer esetében ez nem megengedhető. Nem szeretném a Paradoxot agyonfényezni. Csupán van olyan központom (1728), ami 10 éve tápelvétel nélkül ketyeg. Mindössze akkut kellett cserélni.
Ha tényleg nagyon alapra vágysz, az SP4000 használható. Duplázás nélkül tudja ami neked kell. De az SP5500 kb. 4-5 ezer forinttal drágább, de stabilabb és plusz egy zóna.
Sziasztok.
Egy MG5000 (FW:4.80.014, BL: 2.06, HW: 0.30) 2 napja “IP Unregistered” hibát ad ki, noha az IP150-en hibátlanul megy a komunikáció. Van tippetek? Hogyan tudnám törölni? Kösz.
Sziasztok!
A következő lenne a probléma, telefon vonal digitálisra lett cserélve, ezen már nem tud hívást kezdeményezni a riasztó, valószínű azért mert sávszélesség feletti átvitelt használ. Tudnátok írni nekem valami lehetőséget, ennek áthidalására?
Milyen hívás? Saját szám, Akkor egy GSM modul elég.
Sziasztok! Érdeklődnék valaki szerelt-e már paradox internet modult? Azt szeretném tudni, hogy az tud a riasztásról azonnal értesíteni? Ha igen hogyan? Gondolok arra, hogy az okos telefonon állandóan kell futnia az alkalmazásnak vagy e-mailben ?
Igen, tud. Mail-t kapsz pl. Ez a legjobb, mert az mail-t max 10 másodperc alatt megkapod, akár több telefonra is lehet küldeni (több mail cím)
Az új Paradox gold tud futni úgy, hogy felugró üzenet formájában is értesülsz a riasztásról. Bár nem szimpatikus, hogy fizetni kell évente a szerver használathoz. A progi ingyenes, a PMH fiók fizetős. Ingyen úgy használható PMH fiók nélkül, hogy simán webböngészőn használod egy ingyenes DNS szerverrel. Pl. No-ip és hasonlók.
Sziasztok
Tudom ez a blog nem "kezdoknek" lett elinditva, DE mint kezdo kaphatnek nemi informaciokat? Pontosabban a baby ware program es minden alap ismeretet szivesen olvasnek. Esetleg valami informacio, hogy hol tudnek utanna jarni? Elnezeseteket kerem, es elore is koszonom az esetleges informaciokat!
Sziasztok!
Paradox rendszer került telepítésre a házamban szakember segítségével. Van hozzá egy IP modul is, amin keresztül mobilról lehetett élesíteni, kikapcsolni, stb. A gondom az, hogy a vezetékes internet szolgáltatás megszűnt és így értelemszerűen router sincs, aminek a hiányát a kezelő folyamatos csipogással jelzi. (ezen a "csatornán" már nem képes a felügyeletet ellátó központ szerverével kommunikálni) Esetleg a beállítások módosításával meg lehet azt oldani, hogy a riasztóban lévő SIM mobilnetén keresztül elérje a mobilom az IP modult? Nyilván nem én fogok átprogramozni, mert nem értek hozzá, csak egyáltalán erre van-e mód? egységek Előre is köszönöm a választ!
Szia! Most vásároltunk egy családi házat. Paradox típusú riasztó van beszerelve. Tegnap reseteltük a központot és azóta élesítés után nem hajlandó riasztani. Ez mitől lehet? Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia!
Kicsit konkretizálnád, hogy mit kell "resetelés" alatt értenünk? ![]()
A "reset" gomb lett megnyomva a riasztó központi részénél.
![]()
Sziasztok!
Most lesz 4 éves a rendszerem, vásároltam akkukat, szeretném kicserélni. Ebben kérnék egy kis segítséget. SP4000+PS-128, ezekbe menne a két új akku, valamint van egy belső szirénám. Az volna az amatőr kérdésem, hogy mit tegyek, mielőtt kicserélem az akkukat? A PS-128 tamperes, azt szerviz módba kell tennem. A központ akkujának cseréjéhez ki kell kapcsolnom valamit? Illetve a belső sziréna ettől még meg fog szólalni, gondolom.
Szia.
A sziréna esetében a szerviz mód jó megoldás. Ekkor nem fog megszólalni. Nem zavarod a szomszédokat. A belső sziréna még ettől szólni fog. Két okból is: egyszer a kültéri sziréna megnyitásakor. Másodszor pedig még a központ doboz kinyitásakor is megszólalhat. A legegyszerűbb módszer, ha ketten vagytok ott: - egyikőtök beüti a kódot KIVÉVE az utolsó számjegyet - másikotok pedig nyitja a szirénát - a beltéri sziréna megszólal, erre kell gyorsan beütni a kód utolsó számjegyét, így nem szól sokáig a sziréna Ugyanez a módszer a központ doboz nyitásakor is. Ennél bonyolultabb már kódolós, de nem kell vele foglalkozni, hadd szóljon egy kicsit. Akku cserénél ügyelj a polaritásra! Felcserélés esetén meghibásodhat a rendszer. Új akkuk megfelelőek legyenek (feszültség, kapacitás)
Nagyon köszönöm a gyors és kimerítő választ!
Holnap világosban cserélem.
Sikerült kicserélnem az akkukat.
Szerviz módba tettem a külső szirénát, akkor csippant, ill. amikor visszaállítottam, akkor is. Viszont a belső sziréna nem szólalt meg egyik akku cseréjénél sem ![]() Reddot akkuk voltak benne a kinti 12.15 V, a benti: 13.32V Gondolom a benti még maradhatott volna, de inkább most kipipáltam egyszerre... Még átnézem a rendszert. Ha szeretném átnézni az összes kötést a PIR-ekben, ill. mindenhol, akkor ki lehet valahogy teljesen kapcsolni a rendszert, hogy nem érjen meglepetés?
Szia.
Amennyiben a rendszer jól van bekötve és felprogramozva is, akkor a kültéri sziréna megbontásakor biztosan jelezni kellett volna, akkor is, ha nincs élesítve a rendszer. De illett volna a központ dobozban is lennie egy nyitásérzékelőnek, szintén 24 órás zónán. Az akkuk feszültsége nincs teljesen összefüggésben az életkorral. Akkor már nagy a baj, ha az áramkörből kivéve azonnal leesik a feszültsége. Ugyanis inkább a kapacitása fog először csökkenni, azaz terheléskor nem képes tartani a feszültséget vagy nem olyan sokáig. Multiméterrel mérve nem fogsz kapni reális adatokat. A központ panel egyébként teszteli az akkut (terheléssel) és jelzi, ha gond van vele. A kültéri sziréna már nem minden esetben tesztelt, kültéri sziréna típus függő, hogy egy jelzés után például képes-e akkut figyelni. Azért ezek a feszültségek nem a legjobbak. A központnál lévőben 13,8V körül kell hogy legyen. A kültéri sziréna akkunak is illik 13,4-5 volt közelében lenni. Nézd meg holnap, hogy miként állnak a feszültségek egy nap töltés után. A kültéri sziréna esetében ajánlott megnézni, hogy miként kap tápot a központból. Ott is mérj és kint az akkumulátornál is. Ha vékony a vezeték (mert például sima 6 x 0, 22 mm2 kábel megy oda), akkor lehet gond a töltéssel. A rendszer kikapcsolható teljesen, ha a központból kikötöd a transzformátor egyik vezetékét (AC jelű sorkapcsok), majd leszigeteled. Ezután húzd le a panelról az akkumulátor csatlakozót (fehér csatlakozó - DE NAGYON FIGYELD MEG, HOGY MERRŐL VOLT A PIROS ÉS MERRŐL A FEKETE VEZETÉK, mert fordítva is rádugható kis erőlködéssel). Ekkor bekötéstől függően szirénázhat a kültéri sziréna kb. 4 percig, megállítani nem fogod tudni, mert táphiány miatt szól. Ha minden érzékelőt átnéztél, mehet vissza a tarfó és az akku. Majd órajel hibát fog hozni, ezt be kell állítani a kezelő segítségével. Csak kíváncsiságból: rakhatnál fel képet a központ és érzékelő bekötésről. Hátha nem szörnyedek el...
Gyakorlati tapasztalatok alapján, mi cseréljük a 2 évnél idősebb akkukat, akkor is, ha méréssel látszólag még jók. Egzakt állapotot is csak a célműszer ad, ami terhelve vizsgálja az akku állapotot. Ami szintén problémákat tud adni, ugyanis nem egyszer jártunk már úgy, hogy az akkuteszter szerint jó volt az akku, rá pár napra viszont mehettünk cserélni. Azért, mert a terheléses vizsgálat után jött a cellazárlat. egy akkucsere még mindig jóval olcsóbb, mint utólag kétszer kiszállni, és úgy cserélni. Mindegyik oldalról nézve.
Amúgy is a mostanában kapható akkumulátorok minősége enyhén szólva is pocsék.
Igazad van, sajnos én is ezt látom az akkuk minősége terén.
2000-es évek elején még simán volt olyan akku, mely kibírta az 5 évet is. Akkori években volt pár olyan akku, melyet 8! évesen sikerült cserélni. Persze nem azért, mert addig vártunk, hanem azokban az években igen sok rendszert sikerült átvenni, többféle (ügyfél elégedetlenség, stb...) okból. Ma már ennek a közelében nincsenek az akkumulátorok. Kedvencem a PILOT márkanevű volt, amit gyakorlatilag fél! év alatt kapacitásszegény vagy zárlatos lett. Mókás volt (ja, nem is...).
Ha tényleg sikerült a "reset" akkor ne csodálkozz hogy nem történik semmi, ez a lényege. Újra kell programozni a központot.
Sziasztok!
Bontásból került hozzám a képeken látható szerkezet. Elvileg LAN, és soros port van rajta, felirat szerint 4 be, és 4 kimenet, Phone, és Line csatlakozások. Ki gyártotta? Mi a fantázia neve? LAN portja feléled, Wireshark szerint fix IP-re van állítva, de ezen a címen web felülete nem megy, vagy nincs. Soros porton 9600/8/n/1 beállításokkal nem kommunikál. Mi lehet ez? Tud valaki segíteni? Elég hasznos kis ketyere lehetne... Egy riasztó központ dobozában lakott, a központ mellett... Köszönöm!
Üdv mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy Bosch solution 880-as riasztóval kapcsolatban. A mozgás érzékelő vezetéke meg húzódót egy száll vezeték kiszakadt. Az érzékelő számát ki írja a kezelőn mintha mozgást érzékelne. A vezeték vissza lett kötve a helyére de a probléma továbbra is fenn áll. Élesítéskor nem riaszt viszont hívja a telefont, hogy riasztás van. Ez az egy érzékelő nem érzékeli a mozgást, viszont a kezelőn ki írja a számát mintha mozgást érzékelne. Az érzékelőt át tettem egy másiknak a helyére ahol működik rendesen. Mi lehet a gond? Ilyen a kezelője és a mozgás érzékelője. A segítséget előre is köszönöm. hzsiga
Elszakadt egy kábel, az érzékelő nem működött.
Az érzékelő sértetlen kábelen jó a szakadt/javítotton nem. Szerinted mi lehet a gond?
Szia. Természetes, hogy a sérült vezetéket javítottam. De eszt az érzékelőt úgy jelzi mint ha állandó mozgást érzékelne viszont az érzékelőn a led nem jelez. A többi jól működik, a kezelő hibát nem jelez.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |