Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Szert tettem egy úgymond cdi elektronikára ami elviekben honda cg 125 cc-hez való, de nem igazán értem hogy megszakító avagy induktív jeladó esetleg hall szenzorral lehetne-e használni. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok: Van egy 4 ütemű robogóm,nos valakitől anno hallottam,hogy bizonyos gyújtás típusokhoz szükséges az akksi mint tápforrás a CDI-nek.(A CDI 6pines) Az a kérdésem,hogy ez mennyire fedi a valóságot? Az akksi jelenleg 9.15V körül van.Lehet,hogy ennél a típusnál szükséges a normál 12v hogy induljon a gépezet? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv.: Zsolt
Nagy valószínűséggel igen, kell az akku, mert az szolgáltatja a CDI tápfeszültségét is. Szervizkönyvből kideríthető a dolog.
Hello,
Köszönöm az infót,közbe kutakodtam még és rájöttem a hiba okára amit sikerült is elhárítani. Mint kiderítettem végül,hogy AC CDI van a gépezetben,nem DC. Cseréltem egy CDI egységet a biztonság kedvéért,meg egy karbi pucolás aprólékos módban. Azóta már megtettem jó pár km-t vele,működik rendesen. Viszont most egy "anti-theft" típusú riasztót készülök bele operálni,táv indítási opcióval. Csak volt egy kis gubanc és nem sikerült bekötnöm működőre. Akkor ismét nekirugaszkodtam a dolognak és végül ráeszméltem a problémára,de még várom,hogy legyen szabad időm megint szétbontani a fél robogót.... :/
Üdv. Átalakítottam aprilia sr 50 ditech típusú robogóm karburátorosra. Fizikai megvalósítása sikeres, a gyújtásnál ütköztem problémákba. A kérdésem, hogy dobjam-e ki a jelenlegi rendszert, (jelenleg figyel mindent és ez alapján állítja be a gyújtást, ezt a részt dobnám ki) vagy van valami megoldás.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2017
Hali!
Több módszer is van ,én most végeztem az átalakítással. 1. '/https://robogomester.hu/malossi-ecu-digitronic-krm-injektor-atalakito-szett-morini-di-tech.html /ez egy gyári átalakító szett valószínűleg marad az elektromos olajszivattyú ,ami az olajat adagolja a benzinhez ,trafó,lendkerék. 2. / http://mullerelectronics.hu/gyujtasok/me-0039.htm / én ezzel csináltam,lendkerék átalakítása,olaj a benzinhez keverve. Nekem bevált. Ha érdekel a lendkerék átalakítása vagy van még kérdes, írj /wandri@freemail.hu/ cimre. 3.olcsóbb DC- CDI https://motomotors.eu/hu/cdi-egyseg-kymco-dc-cdi.html A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2017
Üdv a fórumosoknak,leírná valaki,hogy lehet megszakítóról vezérelhető
cdi gyújtást építeni 50 ccm mocira?Csak az akksi táplálná,mágnes nincs, csak az akksi.Ha viszont a cdi nem terheli le nagyon az akksit,1-2 napot egy feltöltéssel elmenne.
Köszönöm a gyors választ-de nem megépíteni szeretném,hanem megvenni,
ez típus szerint melyik lenne?Kb mekkora áramot vehet fel?
Pontosítanék:
van maga a motor megszakítóval van Babetta tirisztoregység tirisztoros Babetta 4V-os trafó 6 és 12 V motor akku Ami nem világos ezekkel megy a Babetta,csak azon agyújtást egy tekercs vezérli,amit a lendkeréken levő mágnes hajt meg,ezt ki tudom -e váltani megszakítóval?
Akkor nem értem viszont a képet,azon nem cdi hanem egy tirisztoros gyújtás van.
Ami bizony megszakítós vezérlésű.
Az a tirisztoros gyújtás is cdi,(condensator discharge ignitor), vagyis kondenzátort süt rá a gyújtótrafóra tirisztor segítségével. A különbség a babetta cdi, és a képen látható között, a kondenzátor töltőfeszültségének előállításában van. A babettáé külön tekercset használ erre a célra, amit a lendkeréken levő mágnesek gerjesztenek, a képen látható pedig egy feszültségátalakítót alkalmaz ugyanerre a célra. A babetta "megszakítója" induktív jeladós kivitel, ami egy külön tekercsből áll.
Köszi a kiigazítást ,azóta olvasom a Simson gyújtás fórumot,ott van fenn ez a kép,
ezek szerint akkor ez egy simson tirisztoros gyújtás kapcsolása,akkor ilyent keresek. Ez a kapcsolás vajon mennyi áramot fogyasz zárt megszakítónál,mert a sima trafós gyújtás felvesz 2,5 A-t,akksi lemerül 1 óra alatt...(6V 4 Ahs ,zselés)
Ha ez a kapcsolás van fenn a simson fórumon is, akkor felejtős, sokat eszik, eredetileg ez egy régi rádiótedhnika évkönyvben jelent meg, és négyütemű négyhengeres autóhoz készült, ott nem volt szűk keresztmetszet a tápellátás...
Nem ,ez lenne a kapcsolás:
http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=...alkat=
Sámolj úgy, hogy bekapcsolt gyújtással álló motornál egy jól megépített áramkör nem vesz fel többet 100-200mA nál (bárhogy is legyen a megszakító). Ha emlékeim nem csalnak, akkor az enyém nyélgázon olyan 3-4A körül vett fel az akkuból. A köztes fordulatszámokon jó közelítéssel arányosan változik a két szélső érték között. És számolj arra is, hogy akkor fog az akku végkimerülni, mikor jó messze vagy otthonról
Igaz még sántaüzemben eldöcög egy darabig (mialatt az akku az utolsókat rúgja), de már nem tud kiforogni a gép.
Akkor azért ez már fejlődés,mert a sima akkus -trafós-megszakítós gyújtás,
ha zárt megszakítóval állt meg a motor felvette a 2-3 A-t,és mivel menetben a megszakító több mint a teljes idő feléig zárva van(kb 240 fokot),fél óra után már igen legyengült és megállt a masina.Szerencsére bicikli - Dongó kombó, haza lehet tekerni
Üdv,van egy a képeken látható állórészem,2 db mágnes forog körülötte.
Átmérője 42 mm,ahova tekercselni lehet az 35 mm,bent a vasmag kb15mm. Eredetileg gyújtótekercs volt,de így kibelezve volt a motorban. A gyújtás akkus lett ezért akkutöltésre használnám. A kérdés: kb milyen vezetéket és hány menetet tekerjek rá. 12 V -nál(egyenirányítás után )nem kell több,de az amperszám jó nagy kéne legyen. Az egyik képen egy felújított látható,de aki csinálta nem hiszem,hogy megadná a méretezést. Köszi
Kiegészítés:fordulatszám 500 - 2300 (főtengelyford/2)
Legcélravezetőbb, ha csinálsz egy próbát. Tekerj fel 20-30 menetet akármilyen zománcozott huzalból (pl 0,5mm-esből, lényeg hogy felférjen, annak a tetejére, ami most még gyáriag fel van tekerve, a gyári ne bátsd egyenlőre, ha lehet. Ja már szétkaptad, mindegy ).
Hozd ki a végeit, indítsd a motort, mérd meg az új tekercs feszültségét (ha lehet analóg műszerrel, de egy digitmulti is megteszi). Majd elosztod a mért feszt a feltekert menetszámmal, ebből megkapod menetenkéni feszültséget [V/menet]. Ezt használva már bármekkora kívánt feszültségre számolhatsz menetszámot. De arra számítsű, hogy ha alapjáraton megvan a szükséges feszültség, akkor fordulaton többszöröse fog lejönni, ezért kell egy töltésszabályzót is kreálni (vagy venni hozzá). Illetve mérd meg a gyári tekercs feszültségét is, mert nagyon valószínű, hogy hozzányúlás nélkül arra is lehetne akasztani egy gyári DCDC konvertert (hálózatra tervezett tápok párezerért elérhetőek, és akkor nem kell bajlódni a töltőelektronikával sem, meg a tekercseléssel sem.) A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2018
Köszi,sajna semmin sincs rajta,nem is volt,amin a képen van tekercs az a netről van,
így gyárit nem tudok mérni Kéne vagy 2-3 Amper alapon is ,minél vékonyabb drótót tegyek,vagy minél vasragabbat? Lehet kapni mindenfélét ,méterre is
Teszteléshez teljesen tökmindegy milyen a drót, mivel üres a vas azért akár vékony PVC szigetelésű drót is lehet.
1. A tesztel szerzett információ alapján kiszámolod, hogy mennyi menet lesz szükséges, 2. majd a menetszám és a rendelkezésreálló hely ismeretében kiszámolod, hogy meilyen vastag dótból lehet tekerni, hogy még beférjen a helyére. 3. Ettől persze vékonyabb drótot választasz (kb a 0,6 szorosát a kiszámoltnak), a menetszám és a geometria ismeretáben meg is saccolható a szükséges drót hossza. De a 2-3A-t alapjáraton, azt szerintem felejtsd el. Ránézésreez olyan 15-20W ot tudhat fordulaton, akármit is tekersz rá. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2018
Köszi értem,akkor a vastagság csak a helyigény miatt számít,akkor először 0,5 körülivel próbálkozom,annál vékonyabbat macerás kézzel tekergetni...
Ja igen persze, olyan vastagsággal kell/érdemes/célszerű tekerni, amivel éppen teli lesz a hely. Így biztosított, hogy kivehető legyen belőle a maximum (direkt feltételes módban írom! És persze nem garantált, hogy ennek ellenére elég lesz).
Na,akkor holnap megyek delejeztetni,meg drótért ,aztán több nap tekergetés )
Azon gondolkodom,mi lenne ha megpróbálnám az eredeti állapotba hozni,ami úgy
nézett ki,hogy ez a cucc egy megszakítóval adta a teljes gyújtást.A közepéből egy bakelit csatlakozóval ment ki a gyújtókábel,egy másik szál meg ment a megszakítóra. (A képen a fekete) Tehát ha jól gondolom akkor komplett trafó volt,2 féle tekercseléssel,amik egymásra voltak rakva,gondolom belül vastag primer,kívül vékony szekunder.
Üdv mindenki! Vállal valamelyőtök rajz alapján cdi legyártást, és programozást? Egy 2 hengeres 4t motorhoz kellene.
Üdv! Van egy Garden márkájú 1E 40 FA 1,18 KW 5000f/p motorú háti permetezőm. Meg kukult a gyújtása. Először nehezen indult, később már nem indult, de még ha fúrógéppel megtekertem volt szikra, azután már úgy sem. Próbáltam rákeresni az interneten de olyan gyújtást nem találtam. Lendkerékben 2 mágnes, az állórészen 2 tekercs ( mint a Riga) motornál, és a 2 tekercs között egy műgyantába öntött elektronika. Ha valaki ismeri ezen elektronika kapcsolási rajzát, működési elvét , leírná nekem azt nagyon megköszönném.
Sziasztok ! Látom itt vannak hozzáértő emberkék , a gondom a következő : Malaguti Madison 125 ( yamaha ) lettettem este reggel nem indult ( idén párszor már csinálta de gyertya csere után szerintem nem ) . Szikra nincs - benzin van ! Kicserélve gyújtótrafó - persze nem az a hiba minusz 3200 HUF. Kimérve a lábtartó kapcsoló nem tilt le - most még a kormányon lévő leállító kapcsoló vezetékét keresen . Az alaplapot és a vagy a jeladót hogy tudom kimérni ?
Nem szeretnék CDI venni csak akkor ha tutira ez a baj... ps.: nyomor van ((( Előre is kösz ! Palkó S. |
Bejelentkezés
Hirdetés |