Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 16
(#) villanyipi hozzászólása Aug 15, 2017 /
 
Üdv!
Szert tettem egy úgymond cdi elektronikára ami elviekben honda cg 125 cc-hez való, de nem igazán értem hogy megszakító avagy induktív jeladó esetleg hall szenzorral lehetne-e használni.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
(#) zsolthubicsak hozzászólása Szept 22, 2017 /
 
Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok:

Van egy 4 ütemű robogóm,nos valakitől anno hallottam,hogy bizonyos gyújtás típusokhoz szükséges az akksi mint tápforrás a CDI-nek.(A CDI 6pines) Az a kérdésem,hogy ez mennyire fedi a valóságot?
Az akksi jelenleg 9.15V körül van.Lehet,hogy ennél a típusnál szükséges a normál 12v hogy induljon a gépezet?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.: Zsolt
(#) mex válasza zsolthubicsak hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Nagy valószínűséggel igen, kell az akku, mert az szolgáltatja a CDI tápfeszültségét is. Szervizkönyvből kideríthető a dolog.
(#) zsolthubicsak válasza mex hozzászólására (») Okt 7, 2017 /
 
Hello,

Köszönöm az infót,közbe kutakodtam még és rájöttem a hiba okára amit sikerült is elhárítani.
Mint kiderítettem végül,hogy AC CDI van a gépezetben,nem DC.
Cseréltem egy CDI egységet a biztonság kedvéért,meg egy karbi pucolás aprólékos módban.
Azóta már megtettem jó pár km-t vele,működik rendesen.

Viszont most egy "anti-theft" típusú riasztót készülök bele operálni,táv indítási opcióval.
Csak volt egy kis gubanc és nem sikerült bekötnöm működőre.
Akkor ismét nekirugaszkodtam a dolognak és végül ráeszméltem a problémára,de még várom,hogy legyen szabad időm megint szétbontani a fél robogót.... :/
(#) sanykaraj hozzászólása Dec 15, 2017 /
 
Üdv. Átalakítottam aprilia sr 50 ditech típusú robogóm karburátorosra. Fizikai megvalósítása sikeres, a gyújtásnál ütköztem problémákba. A kérdésem, hogy dobjam-e ki a jelenlegi rendszert, (jelenleg figyel mindent és ez alapján állítja be a gyújtást, ezt a részt dobnám ki) vagy van valami megoldás.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2017
(#) wandri válasza sanykaraj hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Hali!
Több módszer is van ,én most végeztem az átalakítással.
1. '/https://robogomester.hu/malossi-ecu-digitronic-krm-injektor-atalakito-szett-morini-di-tech.html /ez egy gyári átalakító szett valószínűleg marad az elektromos olajszivattyú ,ami az olajat adagolja a benzinhez ,trafó,lendkerék.
2. / http://mullerelectronics.hu/gyujtasok/me-0039.htm / én ezzel csináltam,lendkerék átalakítása,olaj a benzinhez keverve. Nekem bevált. Ha érdekel a lendkerék átalakítása vagy van még kérdes, írj /wandri@freemail.hu/ cimre.
3.olcsóbb DC- CDI https://motomotors.eu/hu/cdi-egyseg-kymco-dc-cdi.html
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2017
(#) berez hozzászólása Jan 9, 2018 /
 
Üdv a fórumosoknak,leírná valaki,hogy lehet megszakítóról vezérelhető
cdi gyújtást építeni 50 ccm mocira?Csak az akksi táplálná,mágnes nincs,
csak az akksi.Ha viszont a cdi nem terheli le nagyon az akksit,1-2 napot
egy feltöltéssel elmenne.
(#) orcika70 válasza berez hozzászólására (») Jan 9, 2018 / 1
 
(#) berez válasza orcika70 hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 
Köszönöm a gyors választ-de nem megépíteni szeretném,hanem megvenni,
ez típus szerint melyik lenne?Kb mekkora áramot vehet fel?
(#) berez válasza berez hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 
Pontosítanék:
van maga a motor megszakítóval
van Babetta tirisztoregység
tirisztoros Babetta 4V-os trafó
6 és 12 V motor akku
Ami nem világos ezekkel megy a Babetta,csak azon agyújtást egy tekercs
vezérli,amit a lendkeréken levő mágnes hajt meg,ezt ki
tudom -e váltani megszakítóval?
(#) mex válasza berez hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 
Nem.
(#) berez válasza mex hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 
Akkor nem értem viszont a képet,azon nem cdi hanem egy tirisztoros gyújtás van.
Ami bizony megszakítós vezérlésű.
(#) mex válasza berez hozzászólására (») Jan 9, 2018 / 1
 
Az a tirisztoros gyújtás is cdi,(condensator discharge ignitor), vagyis kondenzátort süt rá a gyújtótrafóra tirisztor segítségével. A különbség a babetta cdi, és a képen látható között, a kondenzátor töltőfeszültségének előállításában van. A babettáé külön tekercset használ erre a célra, amit a lendkeréken levő mágnesek gerjesztenek, a képen látható pedig egy feszültségátalakítót alkalmaz ugyanerre a célra. A babetta "megszakítója" induktív jeladós kivitel, ami egy külön tekercsből áll.
(#) berez válasza mex hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 
Köszi a kiigazítást ,azóta olvasom a Simson gyújtás fórumot,ott van fenn ez a kép,
ezek szerint akkor ez egy simson tirisztoros gyújtás kapcsolása,akkor ilyent keresek.
Ez a kapcsolás vajon mennyi áramot fogyasz zárt megszakítónál,mert a sima trafós
gyújtás felvesz 2,5 A-t,akksi lemerül 1 óra alatt...(6V 4 Ahs ,zselés)
(#) mex válasza berez hozzászólására (») Jan 9, 2018 / 1
 
Ha ez a kapcsolás van fenn a simson fórumon is, akkor felejtős, sokat eszik, eredetileg ez egy régi rádiótedhnika évkönyvben jelent meg, és négyütemű négyhengeres autóhoz készült, ott nem volt szűk keresztmetszet a tápellátás...
(#) berez válasza mex hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 

Kapcs6.jpg
    
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 
Sámolj úgy, hogy bekapcsolt gyújtással álló motornál egy jól megépített áramkör nem vesz fel többet 100-200mA nál (bárhogy is legyen a megszakító). Ha emlékeim nem csalnak, akkor az enyém nyélgázon olyan 3-4A körül vett fel az akkuból. A köztes fordulatszámokon jó közelítéssel arányosan változik a két szélső érték között. És számolj arra is, hogy akkor fog az akku végkimerülni, mikor jó messze vagy otthonról
Igaz még sántaüzemben eldöcög egy darabig (mialatt az akku az utolsókat rúgja), de már nem tud kiforogni a gép.
(#) berez válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 9, 2018 /
 
Akkor azért ez már fejlődés,mert a sima akkus -trafós-megszakítós gyújtás,
ha zárt megszakítóval állt meg a motor felvette a 2-3 A-t,és mivel menetben
a megszakító több mint a teljes idő feléig zárva van(kb 240 fokot),fél óra
után már igen legyengült és megállt a masina.Szerencsére bicikli - Dongó kombó,
haza lehet tekerni
(#) berez hozzászólása Jan 11, 2018 /
 
Üdv,van egy a képeken látható állórészem,2 db mágnes forog körülötte.
Átmérője 42 mm,ahova tekercselni lehet az 35 mm,bent a vasmag kb15mm.
Eredetileg gyújtótekercs volt,de így kibelezve volt a motorban.
A gyújtás akkus lett ezért akkutöltésre használnám.
A kérdés: kb milyen vezetéket és hány menetet tekerjek rá.
12 V -nál(egyenirányítás után )nem kell több,de az amperszám
jó nagy kéne legyen.
Az egyik képen egy felújított látható,de aki csinálta nem hiszem,hogy
megadná a méretezést.
Köszi
(#) berez válasza berez hozzászólására (») Jan 11, 2018 /
 
Kiegészítés:fordulatszám 500 - 2300 (főtengelyford/2)
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Jan 11, 2018 /
 
Legcélravezetőbb, ha csinálsz egy próbát. Tekerj fel 20-30 menetet akármilyen zománcozott huzalból (pl 0,5mm-esből, lényeg hogy felférjen, annak a tetejére, ami most még gyáriag fel van tekerve, a gyári ne bátsd egyenlőre, ha lehet. Ja már szétkaptad, mindegy ).
Hozd ki a végeit, indítsd a motort, mérd meg az új tekercs feszültségét (ha lehet analóg műszerrel, de egy digitmulti is megteszi).
Majd elosztod a mért feszt a feltekert menetszámmal, ebből megkapod menetenkéni feszültséget [V/menet]. Ezt használva már bármekkora kívánt feszültségre számolhatsz menetszámot.
De arra számítsű, hogy ha alapjáraton megvan a szükséges feszültség, akkor fordulaton többszöröse fog lejönni, ezért kell egy töltésszabályzót is kreálni (vagy venni hozzá).
Illetve mérd meg a gyári tekercs feszültségét is, mert nagyon valószínű, hogy hozzányúlás nélkül arra is lehetne akasztani egy gyári DCDC konvertert (hálózatra tervezett tápok párezerért elérhetőek, és akkor nem kell bajlódni a töltőelektronikával sem, meg a tekercseléssel sem.)
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2018
(#) berez válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 11, 2018 /
 
Köszi,sajna semmin sincs rajta,nem is volt,amin a képen van tekercs az a netről van,
így gyárit nem tudok mérni
Kéne vagy 2-3 Amper alapon is ,minél vékonyabb drótót tegyek,vagy minél vasragabbat?
Lehet kapni mindenfélét ,méterre is
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Jan 11, 2018 / 1
 
Teszteléshez teljesen tökmindegy milyen a drót, mivel üres a vas azért akár vékony PVC szigetelésű drót is lehet.
1. A tesztel szerzett információ alapján kiszámolod, hogy mennyi menet lesz szükséges,
2. majd a menetszám és a rendelkezésreálló hely ismeretében kiszámolod, hogy meilyen vastag dótból lehet tekerni, hogy még beférjen a helyére.
3. Ettől persze vékonyabb drótot választasz (kb a 0,6 szorosát a kiszámoltnak), a menetszám és a geometria ismeretáben meg is saccolható a szükséges drót hossza.
De a 2-3A-t alapjáraton, azt szerintem felejtsd el. Ránézésreez olyan 15-20W ot tudhat fordulaton, akármit is tekersz rá.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2018
(#) berez válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 11, 2018 /
 
Köszi értem,akkor a vastagság csak a helyigény miatt számít,akkor először 0,5 körülivel próbálkozom,annál vékonyabbat macerás kézzel tekergetni...
(#) gulyi88 válasza berez hozzászólására (») Jan 11, 2018 /
 
Ja igen persze, olyan vastagsággal kell/érdemes/célszerű tekerni, amivel éppen teli lesz a hely. Így biztosított, hogy kivehető legyen belőle a maximum (direkt feltételes módban írom! És persze nem garantált, hogy ennek ellenére elég lesz).
(#) berez válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 11, 2018 /
 
Na,akkor holnap megyek delejeztetni,meg drótért ,aztán több nap tekergetés )
(#) berez hozzászólása Jan 11, 2018 /
 
Azon gondolkodom,mi lenne ha megpróbálnám az eredeti állapotba hozni,ami úgy
nézett ki,hogy ez a cucc egy megszakítóval adta a teljes gyújtást.A közepéből egy
bakelit csatlakozóval ment ki a gyújtókábel,egy másik szál meg ment a megszakítóra.
(A képen a fekete)
Tehát ha jól gondolom akkor komplett trafó volt,2 féle tekercseléssel,amik
egymásra voltak rakva,gondolom belül vastag primer,kívül vékony szekunder.
(#) Gyuriapu hozzászólása Feb 5, 2018 /
 
Üdv mindenki! Vállal valamelyőtök rajz alapján cdi legyártást, és programozást? Egy 2 hengeres 4t motorhoz kellene.
(#) ksanyi52 hozzászólása Ápr 8, 2018 /
 
Üdv! Van egy Garden márkájú 1E 40 FA 1,18 KW 5000f/p motorú háti permetezőm. Meg kukult a gyújtása. Először nehezen indult, később már nem indult, de még ha fúrógéppel megtekertem volt szikra, azután már úgy sem. Próbáltam rákeresni az interneten de olyan gyújtást nem találtam. Lendkerékben 2 mágnes, az állórészen 2 tekercs ( mint a Riga) motornál, és a 2 tekercs között egy műgyantába öntött elektronika. Ha valaki ismeri ezen elektronika kapcsolási rajzát, működési elvét , leírná nekem azt nagyon megköszönném.
(#) psuser hozzászólása Júl 25, 2018 /
 
Sziasztok ! Látom itt vannak hozzáértő emberkék , a gondom a következő : Malaguti Madison 125 ( yamaha ) lettettem este reggel nem indult ( idén párszor már csinálta de gyertya csere után szerintem nem ) . Szikra nincs - benzin van ! Kicserélve gyújtótrafó - persze nem az a hiba minusz 3200 HUF. Kimérve a lábtartó kapcsoló nem tilt le - most még a kormányon lévő leállító kapcsoló vezetékét keresen . Az alaplapot és a vagy a jeladót hogy tudom kimérni ?

Nem szeretnék CDI venni csak akkor ha tutira ez a baj...

ps.: nyomor van (((

Előre is kösz !

Palkó S.
Következő: »»   13 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem