Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Szert tettem egy úgymond cdi elektronikára ami elviekben honda cg 125 cc-hez való, de nem igazán értem hogy megszakító avagy induktív jeladó esetleg hall szenzorral lehetne-e használni. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok: Van egy 4 ütemű robogóm,nos valakitől anno hallottam,hogy bizonyos gyújtás típusokhoz szükséges az akksi mint tápforrás a CDI-nek.(A CDI 6pines) Az a kérdésem,hogy ez mennyire fedi a valóságot? Az akksi jelenleg 9.15V körül van.Lehet,hogy ennél a típusnál szükséges a normál 12v hogy induljon a gépezet? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv.: Zsolt
Nagy valószínűséggel igen, kell az akku, mert az szolgáltatja a CDI tápfeszültségét is. Szervizkönyvből kideríthető a dolog.
Hello,
Köszönöm az infót,közbe kutakodtam még és rájöttem a hiba okára amit sikerült is elhárítani. Mint kiderítettem végül,hogy AC CDI van a gépezetben,nem DC. Cseréltem egy CDI egységet a biztonság kedvéért,meg egy karbi pucolás aprólékos módban. Azóta már megtettem jó pár km-t vele,működik rendesen. Viszont most egy "anti-theft" típusú riasztót készülök bele operálni,táv indítási opcióval. Csak volt egy kis gubanc és nem sikerült bekötnöm működőre. Akkor ismét nekirugaszkodtam a dolognak és végül ráeszméltem a problémára,de még várom,hogy legyen szabad időm megint szétbontani a fél robogót.... :/
Üdv. Átalakítottam aprilia sr 50 ditech típusú robogóm karburátorosra. Fizikai megvalósítása sikeres, a gyújtásnál ütköztem problémákba. A kérdésem, hogy dobjam-e ki a jelenlegi rendszert, (jelenleg figyel mindent és ez alapján állítja be a gyújtást, ezt a részt dobnám ki) vagy van valami megoldás.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2017
Hali!
Több módszer is van ,én most végeztem az átalakítással. 1. '/https://robogomester.hu/malossi-ecu-digitronic-krm-injektor-atalakito-szett-morini-di-tech.html /ez egy gyári átalakító szett valószínűleg marad az elektromos olajszivattyú ,ami az olajat adagolja a benzinhez ,trafó,lendkerék. 2. / http://mullerelectronics.hu/gyujtasok/me-0039.htm / én ezzel csináltam,lendkerék átalakítása,olaj a benzinhez keverve. Nekem bevált. Ha érdekel a lendkerék átalakítása vagy van még kérdes, írj /wandri@freemail.hu/ cimre. 3.olcsóbb DC- CDI https://motomotors.eu/hu/cdi-egyseg-kymco-dc-cdi.html A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2017
Üdv a fórumosoknak,leírná valaki,hogy lehet megszakítóról vezérelhető
cdi gyújtást építeni 50 ccm mocira?Csak az akksi táplálná,mágnes nincs, csak az akksi.Ha viszont a cdi nem terheli le nagyon az akksit,1-2 napot egy feltöltéssel elmenne.
Köszönöm a gyors választ-de nem megépíteni szeretném,hanem megvenni,
ez típus szerint melyik lenne?Kb mekkora áramot vehet fel?
Pontosítanék:
van maga a motor megszakítóval van Babetta tirisztoregység tirisztoros Babetta 4V-os trafó 6 és 12 V motor akku Ami nem világos ezekkel megy a Babetta,csak azon agyújtást egy tekercs vezérli,amit a lendkeréken levő mágnes hajt meg,ezt ki tudom -e váltani megszakítóval?
Akkor nem értem viszont a képet,azon nem cdi hanem egy tirisztoros gyújtás van.
Ami bizony megszakítós vezérlésű.
Az a tirisztoros gyújtás is cdi,(condensator discharge ignitor), vagyis kondenzátort süt rá a gyújtótrafóra tirisztor segítségével. A különbség a babetta cdi, és a képen látható között, a kondenzátor töltőfeszültségének előállításában van. A babettáé külön tekercset használ erre a célra, amit a lendkeréken levő mágnesek gerjesztenek, a képen látható pedig egy feszültségátalakítót alkalmaz ugyanerre a célra. A babetta "megszakítója" induktív jeladós kivitel, ami egy külön tekercsből áll.
Köszi a kiigazítást ,azóta olvasom a Simson gyújtás fórumot,ott van fenn ez a kép,
ezek szerint akkor ez egy simson tirisztoros gyújtás kapcsolása,akkor ilyent keresek. Ez a kapcsolás vajon mennyi áramot fogyasz zárt megszakítónál,mert a sima trafós gyújtás felvesz 2,5 A-t,akksi lemerül 1 óra alatt...(6V 4 Ahs ,zselés)
Ha ez a kapcsolás van fenn a simson fórumon is, akkor felejtős, sokat eszik, eredetileg ez egy régi rádiótedhnika évkönyvben jelent meg, és négyütemű négyhengeres autóhoz készült, ott nem volt szűk keresztmetszet a tápellátás...
Nem ,ez lenne a kapcsolás:
http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=...alkat=
Sámolj úgy, hogy bekapcsolt gyújtással álló motornál egy jól megépített áramkör nem vesz fel többet 100-200mA nál (bárhogy is legyen a megszakító). Ha emlékeim nem csalnak, akkor az enyém nyélgázon olyan 3-4A körül vett fel az akkuból. A köztes fordulatszámokon jó közelítéssel arányosan változik a két szélső érték között. És számolj arra is, hogy akkor fog az akku végkimerülni, mikor jó messze vagy otthonról
![]() Igaz még sántaüzemben eldöcög egy darabig (mialatt az akku az utolsókat rúgja), de már nem tud kiforogni a gép.
Akkor azért ez már fejlődés,mert a sima akkus -trafós-megszakítós gyújtás,
ha zárt megszakítóval állt meg a motor felvette a 2-3 A-t,és mivel menetben a megszakító több mint a teljes idő feléig zárva van(kb 240 fokot),fél óra után már igen legyengült és megállt a masina.Szerencsére bicikli - Dongó kombó, haza lehet tekerni ![]()
Üdv,van egy a képeken látható állórészem,2 db mágnes forog körülötte.
Átmérője 42 mm,ahova tekercselni lehet az 35 mm,bent a vasmag kb15mm. Eredetileg gyújtótekercs volt,de így kibelezve volt a motorban. A gyújtás akkus lett ezért akkutöltésre használnám. A kérdés: kb milyen vezetéket és hány menetet tekerjek rá. 12 V -nál(egyenirányítás után )nem kell több,de az amperszám jó nagy kéne legyen. Az egyik képen egy felújított látható,de aki csinálta nem hiszem,hogy megadná a méretezést. Köszi
Kiegészítés:fordulatszám 500 - 2300 (főtengelyford/2)
Legcélravezetőbb, ha csinálsz egy próbát. Tekerj fel 20-30 menetet akármilyen zománcozott huzalból (pl 0,5mm-esből, lényeg hogy felférjen, annak a tetejére, ami most még gyáriag fel van tekerve, a gyári ne bátsd egyenlőre, ha lehet. Ja már szétkaptad, mindegy
![]() Hozd ki a végeit, indítsd a motort, mérd meg az új tekercs feszültségét (ha lehet analóg műszerrel, de egy digitmulti is megteszi). Majd elosztod a mért feszt a feltekert menetszámmal, ebből megkapod menetenkéni feszültséget [V/menet]. Ezt használva már bármekkora kívánt feszültségre számolhatsz menetszámot. De arra számítsű, hogy ha alapjáraton megvan a szükséges feszültség, akkor fordulaton többszöröse fog lejönni, ezért kell egy töltésszabályzót is kreálni (vagy venni hozzá). Illetve mérd meg a gyári tekercs feszültségét is, mert nagyon valószínű, hogy hozzányúlás nélkül arra is lehetne akasztani egy gyári DCDC konvertert (hálózatra tervezett tápok párezerért elérhetőek, és akkor nem kell bajlódni a töltőelektronikával sem, meg a tekercseléssel sem.) A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2018
Köszi,sajna semmin sincs rajta,nem is volt,amin a képen van tekercs az a netről van,
így gyárit nem tudok mérni Kéne vagy 2-3 Amper alapon is ,minél vékonyabb drótót tegyek,vagy minél vasragabbat? Lehet kapni mindenfélét ,méterre is
Teszteléshez teljesen tökmindegy milyen a drót, mivel üres a vas azért akár vékony PVC szigetelésű drót is lehet.
1. A tesztel szerzett információ alapján kiszámolod, hogy mennyi menet lesz szükséges, 2. majd a menetszám és a rendelkezésreálló hely ismeretében kiszámolod, hogy meilyen vastag dótból lehet tekerni, hogy még beférjen a helyére. 3. Ettől persze vékonyabb drótot választasz (kb a 0,6 szorosát a kiszámoltnak), a menetszám és a geometria ismeretáben meg is saccolható a szükséges drót hossza. De a 2-3A-t alapjáraton, azt szerintem felejtsd el. Ránézésreez olyan 15-20W ot tudhat fordulaton, akármit is tekersz rá. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2018
Köszi értem,akkor a vastagság csak a helyigény miatt számít,akkor először 0,5 körülivel próbálkozom,annál vékonyabbat macerás kézzel tekergetni...
Ja igen persze, olyan vastagsággal kell/érdemes/célszerű tekerni, amivel éppen teli lesz a hely. Így biztosított, hogy kivehető legyen belőle a maximum (direkt feltételes módban írom! És persze nem garantált, hogy ennek ellenére elég lesz).
Na,akkor holnap megyek delejeztetni,meg drótért ,aztán több nap tekergetés
![]()
Azon gondolkodom,mi lenne ha megpróbálnám az eredeti állapotba hozni,ami úgy
nézett ki,hogy ez a cucc egy megszakítóval adta a teljes gyújtást.A közepéből egy bakelit csatlakozóval ment ki a gyújtókábel,egy másik szál meg ment a megszakítóra. (A képen a fekete) Tehát ha jól gondolom akkor komplett trafó volt,2 féle tekercseléssel,amik egymásra voltak rakva,gondolom belül vastag primer,kívül vékony szekunder.
Üdv mindenki! Vállal valamelyőtök rajz alapján cdi legyártást, és programozást? Egy 2 hengeres 4t motorhoz kellene.
Üdv! Van egy Garden márkájú 1E 40 FA 1,18 KW 5000f/p motorú háti permetezőm. Meg kukult a gyújtása. Először nehezen indult, később már nem indult, de még ha fúrógéppel megtekertem volt szikra, azután már úgy sem. Próbáltam rákeresni az interneten de olyan gyújtást nem találtam. Lendkerékben 2 mágnes, az állórészen 2 tekercs ( mint a Riga) motornál, és a 2 tekercs között egy műgyantába öntött elektronika. Ha valaki ismeri ezen elektronika kapcsolási rajzát, működési elvét , leírná nekem azt nagyon megköszönném.
Sziasztok ! Látom itt vannak hozzáértő emberkék , a gondom a következő : Malaguti Madison 125 ( yamaha ) lettettem este reggel nem indult ( idén párszor már csinálta de gyertya csere után szerintem nem ) . Szikra nincs - benzin van ! Kicserélve gyújtótrafó - persze nem az a hiba minusz 3200 HUF. Kimérve a lábtartó kapcsoló nem tilt le - most még a kormányon lévő leállító kapcsoló vezetékét keresen . Az alaplapot és a vagy a jeladót hogy tudom kimérni ?
Nem szeretnék CDI venni csak akkor ha tutira ez a baj... ps.: nyomor van ![]() Előre is kösz ! Palkó S. |
Bejelentkezés
Hirdetés |